Bebop 9504 Skrevet 14. Februar, 2019 BBC har lavet en hyggevideo om Gunnar med tre budskaber: Der er nu Gonnore som ikke responderer på kendt antibiotika. Især kvinder kan bære smitten uden symptomer Man kan blive smittet af berøring (fx ved at røre sig selv og derefter partneren). God fornøjelse, det er under 10 min. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 14. Februar, 2019 Så fik @Bananas endelig sine 15 minuts of fame 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anilingus Skrevet 14. Februar, 2019 Takker. En meget oplysende lille film, men lidt skræmmende også. Vi lever åbenlyst i en verden, hvor menneskeracen har overladt det til videnskaben at kurere os - fremfor på bedst mulig måde at undgå smitten... Fravalget af vacciner mod f.eks. HPV eller mæslinger, enten grundet politisk uvilje ift. økonomien eller grundet diverse skræmmekampagner, er for mig at se mindst ligeså stor en udfordring. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 14. Februar, 2019 underdog40 skrev, 1 time siden: Så fik @Bananas endelig sine 15 minuts of fame Mit nye slogan: Bananas - when shape matters! 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Februar, 2019 Det er utvivlsomt, at vi har store udfordringer med resistens. Dette er både gældende for gonokker og mange andre patogene bakterier. Heldigvis er vi pro-aktive på det område i Danmark, men det kræver en global indsats grundet internationaliseringen. Jeg synes dog denne video har små tendenser til at virke skræmmende. Jeg hæfter mig dog mest ved udsagnet om, at det kan smittes med berøring. Gonokken er en intracellulær bakterie, dvs at den skal bruge en anden celle at “leve” i. Derfor kan den ikke leve frit ude på kroppen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 14. Februar, 2019 Sutteålen skrev, for 2 minutter siden: Det er utvivlsomt, at vi har store udfordringer med resistens. Dette er både gældende for gonokker og mange andre patogene bakterier. Heldigvis er vi pro-aktive på det område i Danmark, men det kræver en global indsats grundet internationaliseringen. På hvilken måde pro-aktive? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Februar, 2019 Bananas skrev, for 13 minutter siden: På hvilken måde pro-aktive? At man har lavet en antibiotika-model på hospitalerne, hvor at man diagnosticere, ikke-akutte patienter, før man giver dem antiobiotika-behandling. Derudover undersøger og overvåger man bakteriernes resistens-mønstre. Nu skal det bare “sprede” sig til praksis-sektoren også for at det rigtig bliver effektivt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 14. Februar, 2019 Du mener primært at vi prøver at holde tilbage unødvendigt antibiotikabrug? Det er jo godt, men det har vi prøvet i mange år nu heroppe. Men imens vi venter på at modellen skal sprede sig til praksis-sektoren, så bruger dyreindustrien i verden mere antibiotika end nogensinde. Og der er ingen tegn på at verden syd for Nordeuropa har forstået problemerne med unødvendigt brug af antibiotika. En undersøgelse i 2017 viste desuden at et af de store problemerne med at få styr på antibiotikabruget er korruption og bestikkelser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 14. Februar, 2019 Bananas skrev, for 7 minutter siden: Du mener primært at vi prøver at holde tilbage unødvendigt antibiotikabrug? Det er jo godt, men det har vi prøvet i mange år nu heroppe. Men imens vi venter på at modellen skal sprede sig til praksis-sektoren, så bruger dyreindustrien i verden mere antibiotika end nogensinde. Og der er ingen tegn på at verden syd for Nordeuropa har forstået problemerne med unødvendigt brug af antibiotika. En undersøgelse i 2017 viste desuden at et af de store problemerne med at få styr på antibiotikabruget er korruption og bestikkelser. Vil mere sige, at man bruger smalspektrede antibiotika i stedet for bredspektret antibiotika. Jeg er enig i, at det er lang vej igen. Og problemet er de fleste lande syd fra Gedser Odde. Der er en grund til, at hvis en borger har været indlagt i et land syd fra Danmark, så skal borgeren isoleres i Danmark ved hospitalsindlæggelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 14. Februar, 2019 Sutteålen skrev, for 7 timer siden: Jeg synes dog denne video har små tendenser til at virke skræmmende. Også derfor jeg kalder den en hyggevideo. Den er lidt sensationssøgende. Uden at ville male fanden på væggen, så håber jeg bare folk tænker en lille smule over det, når nu en del af os besøger kvinder fra "de varme lande", som vi rør intimt og vice versa. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 14. Februar, 2019 Sutteålen skrev, for 7 timer siden: Det er utvivlsomt, at vi har store udfordringer med resistens. Dette er både gældende for gonokker og mange andre patogene bakterier. Heldigvis er vi pro-aktive på det område i Danmark, men det kræver en global indsats grundet internationaliseringen. Jeg synes dog denne video har små tendenser til at virke skræmmende. Jeg hæfter mig dog mest ved udsagnet om, at det kan smittes med berøring. Gonokken er en intracellulær bakterie, dvs at den skal bruge en anden celle at “leve” i. Derfor kan den ikke leve frit ude på kroppen. Jeg kan godt lide den pro aktive vinkel, ikke alt fra udlandet fører noget godt med sig, så tre måneders karantæne til alle levende væsner og blodprøver der ksn be eller afkræfte om vi blir nvaderet af smitsomme sygdomme der måske ikke kan behandles..det kunne måske være løsningen...de der er smittebærere sksl e ten isoleres til de ikke bærer smitte mere, eller returneres.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 14. Februar, 2019 Alkoholikeren skrev, for 29 minutter siden: tre måneders karantæne til alle levende væsner Det vil være et hårdt slag for turist- og GP-branchen! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 14. Februar, 2019 (edited) Tja men ferie i Danmark, for os der bor her er også dejligt og det gavner klima med mindre ferie transport, ren win win, og hvad angår GP, så får de dejlige danske kvinder mere omsætning, ren win win..Naturligvis kan der være sikre lande, hvor karantæne ikke er nødvendig, det er praktiseret før.. Redigeret 14. Februar, 2019 af Alkoholikeren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg