Guest Bicycle Repairman Skrevet 16. Januar, 2021 Det nu meget hyggeligt med et musikalsk "echo-kammer" ind i mellem. Af de lettere franske bordvine, holder jeg mig til Courvoisier .................................................. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kind of Blue 102 Skrevet 16. Januar, 2021 Okat, @Bananas Nu sagde du godt nok Hammond. Her kommer lige et nummer med Dr. Lonnie Smith. Superfedt band med Jonathan Kreisberg og Johnathan Blake. Og så tror jeg lige jeg skal have mig en powernap. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17603 Skrevet 16. Januar, 2021 Kind of Blue skrev, for 26 minutter siden: Okat, @Bananas Nu sagde du godt nok Hammond. Her kommer lige et nummer med Dr. Lonnie Smith. Superfedt band med Jonathan Kreisberg og Johnathan Blake. Og så tror jeg lige jeg skal have mig en powernap. Jeg knuselsker Hammond B3 - verdens flotteste instrument ved siden af cello. Tænk at Laurens Hammond lavede dette elektriske mesterverk allerede i 30'erne!!! Her The Swedish Queen of Folk Groove Merit Hemmingson (idag 80 and still going strong) som leger lidt på tangenterne sammen med norsk-svenske Paul Wagnberg. Begge to er i øvrigt mestere på fodpedalerne, hvad ingen af de store - f.eks. Jimmy Smith, Jack McDuff m.fl var. Og jeg tror lige at jeg skal arbejde lidt. Tak for musikkammerateriet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9654 Skrevet 16. Januar, 2021 Bananas skrev, for 4 timer siden: Selv har jeg - ikke en spand men en flaske - Ardbegh Tror også jeg skal have et glas af min Ardbegh i aften, men den tager mig dog et helt andet sted hen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17603 Skrevet 16. Januar, 2021 (edited) Nu er Ardbeghen næsten slut, og jeg har i løbet af en halvtime været i bl.a. Kenya i 50'erne og i Kansas i 20'erne. Det var fine oplevelser skal jeg hilse og sige. Sammy Ngako, en af 1950'ernes førende yodeling cowboys i Kenya. Og så Lottie Kimbrough og hendes fine guitarist Winston Holmes. Black ululating at its finest. Jeg ønsker jeg kunnet være der 1928. Hellere end her 2021 føles det som lige nu. Redigeret 16. Januar, 2021 af Bananas Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 16. Januar, 2021 Jeg må sige, at klassisk musik betyder meget for mig. Og hende her, hvis i ikke kender hende. mirusia louwerse Hedder hun. Hun synger som en engel. God aften. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 16. Januar, 2021 (edited) Sad en aften og zappede, og faldt over en live koncert men en Tysk gruppe med med lidt rå stil og nogen fantastisk musikere, især violinisten er imponerende Santiano hedder de, vent på dem, der er en lang indledning, med en klassisk orkestra, men værd at vente på VS: https://www.youtube.com/watch?v=xy1vUfk3Nqk Redigeret 16. Januar, 2021 af Misjo1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 17. Januar, 2021 Fornyeligt fandt jeg en fantastisk YouTube kanal : Post Modern Juke Bux( PMJ) Normalt er jeg ikke til pop, men PMJ laver nogle vilde cover versioner i vintage style, hvor humor og musikalitet går op i en højere enhed Og så har de nogle ualmindeligt skønne (og dygtige) sangerinder, ryd før øre og øjne. Tag bare Haley Reinhart Hun er gudinde smuk og har nok den største stemme jeg har hørt i år, og nå ja: så er hun dæleme charmerende, se bare hvor goofy og forfjamsket Jeff Goldblum virker i det her nummer My Baby Just cares Hvor jeg dog glæder mig til at komme ud og høre live musik. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 17. Januar, 2021 Lidt at stene til denne sødag. RIP Lyle Mays. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 17. Januar, 2021 avs for Sakamoto! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lige her Skrevet 17. Januar, 2021 Lauersen skrev, den 16.1.2021 at 00:42: Bestemt en af mine favoritter, og vi må bare smide horn i luften for at Copenhell bliver til noget i 2021: https://www.copenhell.dk/nyheder/2020/5/15/judas-priest-mfl-melder-klar-til-copenhell-2021 Du får lige Helloweens fortolkning af Judas Priests besked til overvågningssamfundet Det er også sådan jeg gør det. Hold op et godt nummer, det har jeg ikke hørt før. Jeg har lytte til det en del gange. I bow to you, sir Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lige her Skrevet 17. Januar, 2021 Jeg var engang til koncert med Deep Purpel (da de turneret med, The Battle Rages On) En lille smagsprøve Da de spillet det her nummer, Anyone's Daughter Tror kun en håndfuld i hele salen sang med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kind of Blue 102 Skrevet 17. Januar, 2021 Nu lagde @Bicycle Repairman lige "Last Train Home" med Pat Metheny op. Så kom jeg lige til at tænke på Steve Reich´s Different Trains. Her er det part 1: America Before the War. Det blæste mig fuldstændig omkuld første gang jeg hørte det. @Bananas Var det noget? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 18. Januar, 2021 Det er nærmest umuligt at finde noget med den danske gruppe Picnic, jeg har to af deres ret så glimrende udgivelser, deres koncerter var vanvittige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17603 Skrevet 18. Januar, 2021 Kind of Blue skrev, for 13 timer siden: Nu lagde @Bicycle Repairman lige "Last Train Home" med Pat Metheny op. Så kom jeg lige til at tænke på Steve Reich´s Different Trains. Her er det part 1: America Before the War. Det blæste mig fuldstændig omkuld første gang jeg hørte det. @Bananas Var det noget? Det vil jeg absolut sige at det var noget. Og jeg kommer i tanker på en anden der samarbejdet meget med stemmer og Kronos (ja, jeg har også set dem live), nemlig Laurie Anderson. Et smukt stykke dette. Now, you know the reason that I really love the stars – is that we cannot hurt them. We can't burn, we can't melt them or make them overflow. We can't flood them, or blow them up. Or turn them out. But we are reaching for them. We are reaching for them 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 18. Januar, 2021 Dette nummer har jeg lige " opdaget " Fantastisk nummer og tekst. Mon ikke alle kan genkende noget her : Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 18. Januar, 2021 Indrøm det din rådne banan, det er dig der står bag: https://www.dr.dk/musik/sverige-gaar-pludselig-amok-over-gammel-dansktop-klassiker-jeg-er-blevet-afhaengig-af-den Det ville nu have været rart hvis det var Storbritannien der havde taget sangen til sig og ikke Sverige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
boobslover 123 Skrevet 18. Januar, 2021 Gad vide om der ikke er en del af de frække kvinder herinde som har den her lidt i baghovedet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 18. Januar, 2021 (edited) åhh og så noget råt og brutalt som jeg - også - er vild med. Denne musikvideo er utrolig flot produceret iøvrigt nå -øv - den er vist så voldelig at man ikke lige bare kan se den Redigeret 18. Januar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9654 Skrevet 18. Januar, 2021 Lady C skrev, 1 time siden: åhh og så noget råt og brutalt som jeg - også - er vild med. Denne musikvideo er utrolig flot produceret iøvrigt nå -øv - den er vist så voldelig at man ikke lige bare kan se den Man kan sagtens se den hvis man trykker på linket. Jeg behøver ikke engang at logge ind for at bekræfte alder, men det kan være at andre skal det. https://www.youtube.com/watch?v=NeQM1c-XCDc Det er i øvrigt en super flot video hvor den personificerede Germania tager os med igennem de mørkere kapitler af Tysklands historie i en slags fødsel til død rammefortælling. Der er gjort flittigt brug af det tyske flags farver hvis man lægger mærke til det, og Till Lidemann er jo et ømt syn i rollen som Ulrike Meinhof. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9654 Skrevet 18. Januar, 2021 Bicycle Repairman skrev, for 14 timer siden: Det er nærmest umuligt at finde noget med den danske gruppe Picnic, jeg har to af deres ret så glimrende udgivelser, deres koncerter var vanvittige. Det synes jeg ikke det er https://www.youtube.com/results?search_query=picnic+reverse+ahead Det var en cd jeg rimeligt tit havde på tilbage i 90'erne, men jeg ved faktisk ikke hvor den er blevet af nu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 18. Januar, 2021 Lauersen skrev, 1 time siden: Det synes jeg ikke det er https://www.youtube.com/results?search_query=picnic+reverse+ahead Det var en cd jeg rimeligt tit havde på tilbage i 90'erne, men jeg ved faktisk ikke hvor den er blevet af nu. Takker! Jeg har googlet som svedig lille gris, uden der dukkede særligt meget op. Jeg har Barking up the wrong Tree og Reverse Ahead på vinyl, dem higer jeg om Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 18. Januar, 2021 (edited) Kan lide den blanding af country og techno pop fra i 90' Redigeret 18. Januar, 2021 af Sebmus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cosplay-Akihibara 50 Skrevet 18. Januar, 2021 Lady C skrev, for 4 timer siden: åhh og så noget råt og brutalt som jeg - også - er vild med. Denne musikvideo er utrolig flot produceret iøvrigt nå -øv - den er vist så voldelig at man ikke lige bare kan se den Du kunne have brugt den rigtige video. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg