Guest Lillemand Skrevet 6. Marts, 2019 Ett varningens ord till dem av er som tar lätt på sexköp i Sverige och den sk. sexköpslagen. Enligt en artikel i Göteborgsposten och Expressen har två män i Uppsala åtalats för våldtäkt efter att ha köpt sex av en prostituerad som var tvingad till prostitution. Detta är möjligt genom den nya sexualbrottslagstiftningen från Juli 2018, som kräver ömsesidig frivillighet och samtycke till sex. Ett av målen med den nya samtyckeslagen var just att kunna åtala sexköpare som köper sex av ofrivilligt prostituerade för våldtäkt. Skillnaden för sexköparen är markant: en förstagångsförbrytare som döms för sexköp av en frivilligt prostituerad får ett straff på ca 50 dagsböter (mellan SEK 20.000 och 40.000 för en vanlig lön), för våldtäkt av normalgraden riskerar man två års fängelse. Det skall bli intressant att se var rättssystemet i Sverige lägger ribban - hur noga måste kunden undersöka frivilligheten hos säljaren för att undgå ansvar för våldtäkt? Hur definierar man frivillighet i detta sammanhang? Blir det som i Storbritannien, där man har ett strikt ansvar hos köparen vilket i praktiken innebär hur noga han än kollar, så är han fallen till ansvar om säljaren är under tvång? Det är dock en viss skillnad mellan Sverige och Storbritannien - i Sverige är ett HJ ett sexköp, i Storbritannien krävs det penetration för att räknas som sexköp. Åtminstone när jag kollade senast... Lille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 6. Marts, 2019 Lillemand skrev, for 17 minutter siden: hur noga måste kunden undersöka frivilligheten hos säljaren för att undgå ansvar för våldtäkt? Spændende! Jeg kan forestille mig det kan inspirere danske lovgivere. Og jeg må indrømme, at jeg synes ikke det er nogen dum idé. Det ville gøre det langt mere uattraktivt at købe sex fra de mere tvivlsomme steder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 6. Marts, 2019 Bebop skrev, for 18 minutter siden: Det ville gøre det langt mere uattraktivt at købe sex fra de mere tvivlsomme steder. I detta är jag helt enig med dig!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 26. April, 2019 Nu har dom fallit i en av rättegångarna. Den misstänkte döms till ett års fängelse för oaktsam våldtäkt, köp av sexuell tjänst samt kränkande fotografering. Länk till Dagens Nyheter (hoppas den fortsätter vara ’öppen’) ”Sig själv till straff och androm till varnagel” - nu har man statuerat exempel. Notera att åklagaren ville ha dom för våldtäkt av normalgraden... Jag ser inget försvar för att köpa sex om man har den minsta misstanke om att säljaren är under tvång. Oavsett vad lagen säger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 26. April, 2019 Problemet med prostitution er alle idioter til mænd. Hvis man kunne forbyde samvittighedsløse, respektløse, ubehagelige, kyniske voldsomme mænd, så ville prostitution ikke være noget større problem. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 26. April, 2019 Bananas skrev, for 1 time siden: Problemet med prostitution er alle idioter til mænd. Hvis man kunne forbyde samvittighedsløse, respektløse, ubehagelige, kyniske voldsomme mænd, så ville prostitution ikke være noget større problem. Tænker mange Kvinder ikke ønsker deres Mænd besøger prostituerede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 26. April, 2019 Tænker mange mænd ikke ønsker deres kvinder er utro. Men det er ikke forbudt, og heller ikke tabu. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 26. April, 2019 Bananas skrev, for 6 minutter siden: Tænker mange mænd ikke ønsker deres kvinder er utro. Men det er ikke forbudt, og heller ikke tabu. Når Kvindelige politikere/debatører debatterer prostitution og de kun ønsker forbud og slet ikke vil kigge på forberede vilkår for prostituerede. Har de så focus på de prostitueredes ve og vel? eller kunne det tænkes, at i hvert fald nogle af politikerne etc, ikke ønsker Mænd skal have så let adgang til sex?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 26. April, 2019 fede skrev, for 17 minutter siden: Når Kvindelige politikere/debatører debatterer prostitution og de kun ønsker forbud og slet ikke vil kigge på forberede vilkår for prostituerede. Har de så focus på de prostitueredes ve og vel? eller kunne det tænkes, at i hvert fald nogle af politikerne etc, ikke ønsker Mænd skal have så let adgang til sex?? Kvindelige politikere??? Hvad med mandelige? Tror du det kun er kvindelige poltikere der ønsker forbud, så er du forkert ude. Nej jeg tror egentligen hverken kvindelige eller mandelige politikere er interesserede i de prostitueredes ve og vel. Desværre er de fleste mere interesserede i sin egen karriere og bruger de områder som kan gavne dem. Men jeg tror heller ikke at alle de idioter der køber og udnytter handlede kvinder gør situationen et spor bedre. Det er mænd der misbruger kvinder der gør det til et område for politikere at udnytte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest fede Skrevet 26. April, 2019 Bananas skrev, for 1 minut siden: Kvindelige politikere??? Hvad med mandelige? Tror du det kun er kvindelige poltikere der ønsker forbud, så er du forkert ude. Det er mest kvinder jeg har set debattere det. Og kvinder jeg selv har debatteret med. Mand ønsker helt sikkert også forbud, jeg har bare ikke oplevet dem så fremme i skoene med det. Men hvis det ikke er de prostitueredes ve og vel som er på sinde. Hvordan skal det så gavne deres karriere? Dem som evt så vil stemme på dem har jo så heller ikke de prostitueredes ve og vel i tankerne når de afgiver stemmen. Hvad har de så i tankerne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 26. April, 2019 fede skrev, for 11 minutter siden: Det er mest kvinder jeg har set debattere det. Og kvinder jeg selv har debatteret med. Mand ønsker helt sikkert også forbud, jeg har bare ikke oplevet dem så fremme i skoene med det. Men hvis det ikke er de prostitueredes ve og vel som er på sinde. Hvordan skal det så gavne deres karriere? Dem som evt så vil stemme på dem har jo så heller ikke de prostitueredes ve og vel i tankerne når de afgiver stemmen. Hvad har de så i tankerne? Ligestilling er populært. Kan det været det måske? Og kvinder der bliver handlet og misbrugt er jo ikke lige en symbol for ligestilling. Men hvad er det egentlig vi debatterer her? Hvis det gavner os der gerne vil kunne købe sex, at mange idioter misbruger muligheden at kunne købe sex, eller hvis det faktiskt er et stort problem at det sker? Eller debatterer vi hvis det simpelt hen er ligegyldigt hvordan mænd bruger muligheden at handle kvinder, fordi det at kunne købe sex er en menneskelig rettighed? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 27. April, 2019 Lillemand skrev, for 13 timer siden: Nu har dom fallit i en av rättegångarna. Den misstänkte döms till ett års fängelse för oaktsam våldtäkt, köp av sexuell tjänst samt kränkande fotografering. Lidt offtopic måske. Er sugardating ulovligt i Sverige? Jeg blev lidt nysgerrig angående hvordan man definerer 'køb af sex'. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 27. April, 2019 (edited) tiger skrev, for 44 minutter siden: Lidt offtopic måske. Er sugardating ulovligt i Sverige? Jeg blev lidt nysgerrig angående hvordan man definerer 'køb af sex'. Et svar på dit spørgsmål kræver jo, at du først definerer SD. For nu ikke at trække den i langdrag: Hvis du mødes med en person med den hensigt at opnå sex til gengæld for noget andet, som har økonomisk værdi - så er det ulovligt. Men kun for den, der køber, selvfølgelig. Redigeret 27. April, 2019 af Bebop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg