Hop til indhold
Guest liderlig-dreng

Når man ikke vil have et barn

Recommended Posts

Guest liderlig-dreng

Hej alle.

Hvis man nu har bollet en pige uden kondom og pigen så blev gravid og vil beholde barnet og manden vil på ingen omstændigheder have et barn, hvad sker der så? Er kvinden så lovmæssigt tvunget til at tage en abort? Kræver det nemlig ikke samtykke for manden for at kvinden kan beholde barnet? 

Og nej. Jeg har ikke gjort en pige gravid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Reader
liderlig-dreng skrev, for 4 minutter siden:

Kræver det nemlig ikke samtykke for manden for at kvinden kan beholde barnet? 

Næ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 4 minutter siden:

Hej alle.

Hvis man nu har bollet en pige uden kondom og pigen så blev gravid og vil beholde barnet og manden vil på ingen omstændigheder have et barn, hvad sker der så? Er kvinden så lovmæssigt tvunget til at tage en abort? Kræver det nemlig ikke samtykke for manden for at kvinden kan beholde barnet? 

Der er for det første et begreb, der hedder "udlagt barnefader", og der er for det andet kommet et element til i de senere år: Kvinden bestemmer over egen krop.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
liderlig-dreng skrev, for 5 minutter siden:

Hej alle.

Det er bare, at betale børnepenge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 7 minutter siden:

Hej alle.

Pigen siger igen og igen.. ja jeg tager p-piller, ja jeg har spiral...

Når hun så sidder og griner sammen med veninderne, at nu har hun fundet en mand med gode gener, der skal være far til hendes barn. og at hun nu hemmeligt ikke bruger beskyttelse. Så kan du stadig ikke gøre noget. Ja de piger har jeg hørt sidde og grine. De planlægger faktisk at blive enlig mor, og udser sig en med gode gener.

Men du har bare at betale

Del dette indlæg

Link til indlæg

Manden har ingen rettigheder i den henseende, så bare på med kondomet... Jeg er villig til at snakke juridisk abort, hvis man kunne finde en måde, hvorpå det kunne fungere og ikke bare blev brugt af mænd til at undgå ansvar. Jeg mener ikke at en man skal kunne bestemme at der skal foretages abort - det er kvindens krop. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 11 minutter siden:

Hej alle.

Fortæl din “ven/ham du kender” at det er kvinden der bestemmer hvad der skal ske, og kun hende. 

Han kan prøve at nægte eller vedkende sig fadderskabet, men det finder en DNA prøve ud af for ham. 

“you do the crime you pay the time”......... min. til barnet bliver 18.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Lige en snørklet vinkel på denne: kvinden i dette eksempel vil jo have interesse i at identificere faderen for at kunne få et børnebidrag.

I dag findes der DNA tests der kan fastslå om en mand er fader til et barn, men jeg er ikke skarp på hvilke midler kvinden lovligt kan bruge for at fremtvinge en faderskabstest for med sikkerhed at fastslå om en bestemt mand er faderen til hendes barn.

Har kvinden ret til at pege på en mand og sige “han er faderen til mit barn!” - og hvis manden så siger “nej, det passer ikke - ” - er han så ikke “uskyldig indtil andet er bevist”? Jeg mener - der skal vel foreligge konkret og sikkert bevis på at manden er faderen, ellers skal han vel ikke betale(?). Jeg tænker at en mand kan vel uden større problemer bare sige at “hun har vel knaldet andre mænd også”. Hvis f.eks. de ikke var i et længerevarende forhold lg ikke boede sammen - så er det er vel svært for kvinden at bevise at A) hun rent faktisk har knaldet med manden hun siger er faderen og at B) den “anklagede” mand reelt set ER faderen - hendes ord alene er vel ikke nok; der skal vel beviser på bordet, går jeg ud fra.

Og her er så mit spørgsmål: kan kvinden TVINGE manden til at tage en faderskabsprøve? Skal hun have en eller anden form for bevis der peger i retning af at hun måske har knaldet med manden ca. 9 måneder inden fødslen - eller kan hun bare, nilly-willy, uden nogen form for beviser, pege på præcis den mand hun har lyst til og sige “han er faderen, og jeg vil have at han tager en faderskabsprøve!!”. Skal manden så tage prøven? Kan manden ikke bare nægte at tage faderskabsprøven, og dermed forhindre at de påkrævede, konkrete beviser fremskaffes, og på den måde “klare frisag”

Hvilke rettigheder har moderen til at tvinge en mand til at tage en faderskabsprøve? Og hvilke rettigheder/midler har manden til at modsætte sig at faderskabsprøven tages?

Bare lige en tanke...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den er tricky. Ikke så fedt for barnet.... Når barnet bliver større, og opsøger sin far, og han så afviser barnet.

Omvendt vil det også være ret let at slippe for at betale børnepenge, hvis man blot kunne sige at man ikke vil være far. Det er der uden tvivl mænd der vil udnytte. 

Lyder som om man altid skal huske kondomet, uanset om pigen siger hun tager P piller. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Loveyouladies skrev, for 4 minutter siden:

”Hvilke rettigheder har moderen til at tvinge en mand til at tage en faderskabsprøve? Og hvilke rettigheder/midler har manden til at modsætte sig at faderskabsprøven tages?

Her kan du læse om kvindens oplysningspligt  https://familieadvokaten.dk/emner/313.html 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Loveyouladies skrev, for 6 minutter siden:

Lige en snørklet vinkel på denne: kvinden i dette eksempel vil jo have interesse i at identificere faderen for at kunne få et børnebidrag.

I dag findes der DNA tests der kan fastslå om en mand er fader til et barn, men jeg er ikke skarp på hvilke midler kvinden lovligt kan bruge for at fremtvinge en faderskabstest for med sikkerhed at fastslå om en bestemt mand er faderen til hendes barn.

Har kvinden ret til at pege på en mand og sige “han er faderen til mit barn!” - og hvis manden så siger “nej, det passer ikke - ” - er han så ikke “uskyldig indtil andet er bevist”? Jeg mener - der skal vel foreligge konkret og sikkert bevis på at manden er faderen, ellers skal han vel ikke betale(?). Jeg tænker at en mand kan vel uden større problemer bare sige at “hun har vel knaldet andre mænd også”. Hvis f.eks. de ikke var i et længerevarende forhold lg ikke boede sammen - så er det er vel svært for kvinden at bevise at A) hun rent faktisk har knaldet med manden hun siger er faderen og at B) den “anklagede” mand reelt set ER faderen - hendes ord alene er vel ikke nok; der skal vel beviser på bordet, går jeg ud fra.

Og her er så mit spørgsmål: kan kvinden TVINGE manden til at tage en faderskabsprøve? Skal hun have en eller anden form for bevis der peger i retning af at hun måske har knaldet med manden ca. 9 måneder inden fødslen - eller kan hun bare, nilly-willy, uden nogen form for beviser, pege på præcis den mand hun har lyst til og sige “han er faderen, og jeg vil have at han tager en faderskabsprøve!!”. Skal manden så tage prøven? Kan manden ikke bare nægte at tage faderskabsprøven, og dermed forhindre at de påkrævede, konkrete beviser fremskaffes, og på den måde “klare frisag”

Hvilke rettigheder har moderen til at tvinge en mand til at tage en faderskabsprøve? Og hvilke rettigheder/midler har manden til at modsætte sig at faderskabsprøven tages?

Bare lige en tanke...

Pigen siger bare. Jeg mødte en tilfældig på en festival, og vi kneppede i en brandert. Dermed ukendt gerningsmand, og så betaler kommunen børnepengene

Hvis hun så siger, åhh det er faktisk ham der. Så er det både staten og politi der kan få den faderskabstest. Så staten kan spare penge, og rette ansvar placeres.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Øh !!! Manden har vel hele tiden muligheden for at bruge kondom... han vælger jo også at udsætte sig for risiko at pigen blir gravid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Anilingus
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Der er for det første et begreb, der hedder "udlagt barnefader", og der er for det andet kommet et element til i de senere år: Kvinden bestemmer over egen krop.

Det bødes der for i mange år, der kun var en stakåndet glæde... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 3 timer siden:

Hej alle.

Har du nu pjækket fra skole i 7.A igen! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Anilingus skrev, for 20 minutter siden:

Det bødes der for i mange år, der kun var en stakåndet glæde... :D

Ja, det siges, at et barn koster en mille, indtil det når 18-årsalderen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr Comeagain skrev, for 3 timer siden:

Pigen siger bare. Jeg mødte en tilfældig på en festival, og vi kneppede i en brandert. Dermed ukendt gerningsmand, og så betaler kommunen børnepengene

Hvis hun så siger, åhh det er faktisk ham der. Så er det både staten og politi der kan få den faderskabstest. Så staten kan spare penge, og rette ansvar placeres.

Jeg mener at huske noget med at hvis man gør det så kan staten give dagbøder indtil kvinden kommer med et navn.. Jeg ved det selvfølgelig ikke men jeg ved en veninde prøvede det.. Og der ville hun få dagbøder.. Oplyste hun selv men jeg har ikke tjekket.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Maxi90
liderlig-dreng skrev, for 6 timer siden:

Hej alle.

Man kan jo også komme til at skubbe hende ned af trapperne, så skal du ikke have børn alligevel :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest liderlig-dreng
Maxi90 skrev, for 2 minutter siden:

Man kan jo også komme til at skubbe hende ned af trapperne, så skal du ikke have børn alligevel :lol:

For at være ærlig, så var det altså noglelunde min hypotetiske tanke hvis jeg stod i situationen. Ikke at skubbe hende ned af trapperne - men at trampe hende hårdt i maven imens hun sover :lol: Det er fuldstændig langt ude at en kvinde kan få et barn uden farens samtykke. Som om at barnet ikke er farens kød og blod. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Hvis du har sex med en pige uden kondom, og uden hun er beskyttet - jamen så er der sgu konsekvenser som staten ikke ligefrem går ind og beskytter dig imod ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 36 minutter siden:

For at være ærlig, så var det altså noglelunde min hypotetiske tanke hvis jeg stod i situationen. Ikke at skubbe hende ned af trapperne - men at trampe hende hårdt i maven imens hun sover :lol: ...

Jamen, det gør sgu' da ondt :wacko:

Det minder mig i øvrigt om en gammel film med W.C. Fields. Han hadede børn, og i en af filmene legede et barn foran en åben dør til kældertrappen. Fields kiggede sig omkring, og da der ikke var skyggen af forældre i nærheden, gav han barnet et dygtigt los i røven, så det trimlede ned i kælderen.

Det var nok ikke med den hårde Fields så hårdt som at blive trampet på maven af dig :D

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...