Hop til indhold
Guest Kim Petersen

Må man kalde en GP for luder?

Recommended Posts

Guest Kim Petersen

Jeg skrev fornylig til en GP som jeg gerne ville besøge, at hun er en super dejlig luder som står højt på min liste. Begge dele er rigtige. Hun svarede tilbage at det var vel nok ucharmerende skrevet og at hun derfor ikke er intereseret. Hvad gjorde jeg galt?

Så vidt jeg ved har de fleste GP'ere ikke noget imod at  blive kaldt ludere, hvilket jeg overhovedet ikke mener er nedsættende.

Hvad mener især i GP'ere om det, må man gerne kalde jer ludere uden at i bliver fornærmet over det, eller er jeg kommet til at være grov ved pigen uden at ville det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kim Petersen skrev, for 1 minut siden:

Jeg skrev fornylig til en GP som jeg gerne ville besøge, at hun er en super dejlig luder som står højt på min liste. Begge dele er rigtige. Hun svarede tilbage at det var vel nok ucharmerende skrevet og at hun derfor ikke er intereseret. Hvad gjorde jeg galt?

Så vidt jeg ved har de fleste GP'ere ikke noget imod at  blive kaldt ludere, hvilket jeg overhovedet ikke mener er nedsættende.

Hvad mener især i GP'ere om det, må man gerne kalde jer ludere uden at i bliver fornærmet over det, eller er jeg kommet til at være grov ved pigen uden at ville det?

Du kunne også prøve at kontakte en mørk kvinde og skrive "jeg har lige kigget på dine billeder. jeg synes du er en dejlige neger, og du står højt på min liste".  Her vil du nok også få et svar i samme kategori.  

Det er korrekt at nogen GP´er har et fint og afslappet forhold til ordet luder.  Andre betragter det som nedsættende.  Hvad gør man når man kontakter en GP man gerne vil besøge. Tja... man forsøger at undgå uheldige formuleringer.  Senere kan man så tage andre ord i brug, når man kender hinandens holdninger til disse ord.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kim Petersen skrev, for 42 minutter siden:

Syntes ærlig talt det er et trælst udtryk & lidt old nordisk / gammeldags 

Redigeret af Madame Illona

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du har fået som fortjent. Du har ikke behandlet pigen med respekt ved at kalde hende en luder. Og det uanset om det er det talte eller skrevne sprog. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
Kim Petersen skrev, for 4 timer siden:

Du mener ikke, at det er nedsættende...

Hvad så hvis jeg siger, neger..? Det synes jeg heller ikke er nedsættende.

Eller negerbolle...

Jeg tror, at hvis man vil omgås andre mennesker, så bli'r man nød til, at forstå, at jordkloden ikke er indrettet efter hverken dit eller mit hovedet.

C'est la vie...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest wayfarer

det lyder som om det er en snoppet tøz du har henvendt dig til, hvad mener hun da hun er, krops-terapeut? Tror det er en gevinst du slap for hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg finder ordet "luder" virkelig negativt ladet. Jeg ville blive MEGET såret hvis nogen brugte det ord om mig generelt. Jeg har flere gange oplevet at have sagt nej til nogle gæster af forskellige årsager, hvorefter de har kaldt mig en klam luder, en billig luder osv fordi jeg valgte dem fra. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er enig med de fleste i denne tråd: Lad være med at bruge ordet 'luder' , med mindre pigen selv bruger udtyrkket i sin annonce.

'Luder' er meget negativt ladet, og selvom vi taler om købesex, så er  gensidsig respekt, empati og situations fornemmelse helt afgørende for gode oplevelser.

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg

Link til indlæg

At bruge ordet GP/Glædepige er et langt mere positivt ord, jeg tror mange piger bedre kan forholde sig til dette ord, da vi på mange måde er med til at sprede glæde hos vores mandlige gæster. Det er da den største fornøjelse at se mine gæster gå glade ud af døren med et afslappet og skønt smil på læben. Det er lige det der er formålet med mine behandlinger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BadGuy

Jamen hvorfor ikke kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade, jeg ser intet nedladende i ordet luder, det er jo det man er når man tar penge for seksuelle ydelser, jeg behandler altid kvinder med respekt, uanset hva de laver, så GP,luder, kært barn har mange navne, ved godt det er et fy ord herinde, men som sagt jeg har den dybeste respekt for alle jer GP/luder herinde uanset hva...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kommer for mit vedkommen helt an på sitationen og gæsten .

Feks. Vil du være min frække luder og forsøde mig i en rum tid i aften.

Her tænker jeg at jeg har med en fræk dannet mand at gøre, som tænder på ordet luder uden det er nedsættende.

Det kommer helt og holden an på personen der siger det.

Det er straks sværere når det skrives end siges.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man er et beskidt svin er det vel ok, men du skal så nok ikke regne med at nogen piger gider at se dig. GP lige med glædes pige, det er det de skønne piger hedder i daglig tale.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man kigger på "den danske ordbog" ved at google ordet "luder", så fremgår det at ordet i sprogbrug er.....NEDSÆTTENDE. At nogle så ikke finder det nedsættende, ja, det vil der vel altid være uanset hvordan man vender og drejer det. Jeg synes bare der findes adskillige andre ord, der er mere neutrale. Sex-arbejder, massagepige mv, men jeg tror at størstedelen af pigerne ville foretrække at blive kaldt noget andet end "luder"

Just my opinion

Redigeret af malle1980

Del dette indlæg

Link til indlæg

Start dog med at sige at du er yderst glad og tilfreds for at må få muligheden for at besøge hende og omtal hende posetivt fx med smukke kvinde,,ikke noget negativt overhoved, på sigt hvis hun selv ytrer sig om andet så kan du følge op på dette.

Der er stadigvæk nogle som tænder på at blive brugt som det ord du hentyder til og ubetinget helst vil kaldes ved dette ord,,,,det kan jo så bare efterleves , men som udgangspunkt så vær mere tilbageholdende og vis mere ydmyghed. Du vil opleve at jeres møde blir så meget bedre og posetivt.

Dette burde også gøre at hun ikke blir sur og afviser at se dig.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kim Petersen skrev, for 7 timer siden:

Hvad mener især i GP'ere om det, må man gerne kalde jer ludere 

Det er jo ikke ligefrem noget, der står skrevet i loven eller lignende... Om du “må”, er vel op til dig. Nogle mennesker insisterer på at gøre og sige, lige hvad de vil om alt og alle, da de ikke går op i, hvad andre føler. De giver sig selv lov til alt uden hensyn til andre mennesker.

I dette tilfælde syntes du godt selv, at du måtte... Men pigen du havde udset, var ikke helt enig. 

Jeg tror ikke, at de fleste glædespiger bryder sig om at blive kaldt luder... Men altså, som andre er inde på, har situationen jo meget at sige, i forhold til hvordan det ord bliver modtaget. Afsenderen har jo altid ansvaret for budskabet.

Lige i forhold til kommunikation imellem to fremmede (især på skrift), bør man nok gøre klogt i at træde varsomt. Mavefornemmelsen kan være en sart størrelse. Man skal generelt have en sund situationsfornemmelse, hvis man gerne vil tæt på fremmede mennesker.

Redigeret af Nikita Darling
Manglede et ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
malle1980 skrev, for 1 time siden:

Jeg har flere gange oplevet at have sagt nej til nogle gæster af forskellige årsager, hvorefter de har kaldt mig en klam luder, en billig luder osv fordi jeg valgte dem fra. 

Det er nok nærmere fordi du har valgt dem fra - at du ikke er det, de beskriver dig som ;-)

Personligt hader jeg forkortelsen GP, da det minder lidt for meget om et militært køretøj fra 2. verdenskrig - og jeg skriver derfor altid ordet fuldt ud:

Glædespige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest wayfarer

GP som glædespige er dansk undersættelse af girl prostitute, det er sgu noget fis lt det snoppede bavl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 20 minutter siden:

Personligt hader jeg forkortelsen GP, da det minder lidt for meget om et militært køretøj fra 2. verdenskrig - og jeg skriver derfor altid ordet fuldt ud:

Glædespige

Helt enig, og jeg skriver også altid ordet fuldt ud. Derudover opstår der mærkelige dannelser som GP'ere, GP'er, og det værste, jeg mindes at have set, er GP's. Ordet glædespige, som jeg stærkt advokerede for at få indført herinde i stedet for luder, er et godt gammelt dansk ord, der er neutralt og vækker – ja, netop glæde.

Redigeret af Borende X
Kommafejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 minutter siden:

Det er nok nærmere fordi du har valgt dem fra - at du ikke er det, de beskriver dig som ;-)

Glædespige

Jeg vil vove at påstå at de netop bruger ordet luder fordi de ved at det er et meget nedsættende ord og fordi de ønsker at TRÆDE på mig ved at bruge  det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
wayfarer skrev, for 16 minutter siden:

GP som glædespige er dansk undersættelse af girl prostitute, det er sgu noget fis lt det snoppede bavl

Vrøvl fra ende til anden. Glædespige er et ord, der i dansk kan spores tilbage til i hvert fald 1791. Så det må være angloliderlighed, der her rammer dig. Så hvem er det lige, der er snobbet her?

Redigeret af Borende X
sdavefegl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Flax

Jeg kunne ikke finde på at bruge ordet luder, det er et gammelt ord og blev brugt nedsættende om piger der var prostituerede. I dag bruges ordet også som skældsord når nogen foreksempel siger, din luder, lad være med at bruge det ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du møder en fra afrika, kalder man vel heller ikke ham for abe, det kan man måske gøre hvis man er venner med vedkommende og han er inforstået med at det bliver sagt i “sjov” eller ikke i den negative/racistiske forstand. Luder bliver normalt betragtet som negativ/nedsættende ord og kan først bruges når begge parter ved hvad der menes med det når det bliver brugt på samme måde som eksemplet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du havde fået samme svar hos mig; hvis man ikke formår at skrive ordentligt og respektfuldt i første besked, har jeg svært ved at tro, at man kan respektere mig og behandle mig ordentligt IRL. 

Hvorfor bruge et nedsættende ord som luder, når man kan bruge fx glædespige, prostitueret eller sexarbejder? I trådstarters eksempel havde det nok været mere passende, at bruge ord som pige eller kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

For  mig  handler  det  om  hvilken  værdi ordet  har  for  afsender.  

At  afsender  skriver  at  hun  står  højt  på  hans  liste  er  værre  for  mig, end  han  betegner  hende  som  en  dejlig  luder. 

Mænd  der  skriver  til  mig;

Hvad  koster  det?

Jeg  vil  gerne  prøve  dig?

Det  er  sku  nedsættende, hvad  er  "det"??? Og jeg  er  ikke  en  bil  eller  et  par  sko  der  lige  kan  prøves. 

Eller  jeg  bliver  betegnet  som  en  pige  WTF  - jeg  er  medio  40 - pigestadiet  er  jeg  for  længst  vokset  fra.  

Som  andre  skriver  i  tråden,  vis  en  smule  respekt, svar  på  annoncen. 

Redigeret af Nemtøs
.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...