Watanabe 283 Skrevet 27. Maj, 2019 Sidste år havde jeg en dårlig oplevelse med en afrikansk udseende GP i Midtjylland. Hun var flot og lækker på billederne og opgav sin alder til 25 år. Måske var hun kun 25, men i så fald var hun hærget og i dårlig stand med hængebug og ditto bryster, hvilket jeg først fandt ud af, da vi havde aftalt alt, og hun tog tøjet af. Hun var lille, og den flotte sambarøv på billederne kunne jeg slet ikke se spor af. Det flotte sorte hår var stift og tørt og alt andet end behageligt at røre ved. Forinden havde vi snakket hyggeligt sammen på engelsk, og hun havde fortalt, at hun var af brasiliansk afstemning, men var flygtet til Spanien med sin datter pga. en voldelig mand, og at hun nu søgte at opretholde livet for sig selv og sin datter ved at være GP. Pga. et elendigt marked for den slags ydelser i Spanien, var hun nødt til at tilbringe en stor del af sin tid borte fra sin datter, bl.a. i Danmark. Af hendes regnekunnen - da vi aftalte prisen - var det ret tydeligt, at hun næppe har nogen uddannelse af betydning. Jeg tænkte: "Stakkels pigebarn, som er afhængig af at sælge sin krop, og som allerede har mistet sin skønhed i en alder af 25, og som tydeligvis ikke dur til andet. Hvordan skal det gå hende." Mit dilemma går på, at jeg egentlig synes det ville være rigtigt at skrive en dårlig anmeldelse af hende herinde for at advare andre brødre mod at hoppe på hendes annonce. På den anden side havde jeg også så stor sympati for den stakkels kvinde, at jeg ikke kunne få mig selv til at gøre det. Hvad siger panelet? Jeg kan oplyse, at det er mindst 3/4 år siden, jeg sidst har set hendes annoncere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mester4u 951 Skrevet 27. Maj, 2019 Sympati er en god ide, selv om jeg egentlig mener at du burde skrive en ærlig anmeldelse. Lyder på din beskrivelse ikke som om at pigen du mødte var 100% identisk med billederne. Historien er selvfølgelig sørgelig, men kan også være en opfundet historie til netop at fange din sympati. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17609 Skrevet 27. Maj, 2019 The computer says no. Hvis du ikke selv er sikker på at du skal skrive, så synes jeg du skal lade dit tvivl komme sagen til gode - eller hvad man siger på dansk. Og hvis du ikke har set nogen annonce på 3/4 år så er der vel ikke nogen grund heller? At du nu sætter søgelyset på piger som ikke har det godt, i et debatforum, er vel tilstrækkeligt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Gaffer Skrevet 27. Maj, 2019 Kom videre i livet - du kan alligevel ikke rede verdens forhutlede piger. Der findes millioner og der kommer nye til hver dag Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Watanabe 283 Skrevet 27. Maj, 2019 mester4u skrev, for 4 timer siden: Lyder på din beskrivelse ikke som om at pigen du mødte var 100% identisk med billederne. Historien er selvfølgelig sørgelig, men kan også være en opfundet historie til netop at fange din sympati. Det kunne have været hende - blot i en yngre, slankere og mindre hærget udgave. Det er vist et almindeligt trick blandt GP'er at anvende gamle fotos. Ja, det kunne være en opdigtet historie, men uanset hvad, så kan jeg ikke se, hvad der skal blive af sådan et pigebarn. Det er rigtigt, @Gaffer, at jeg ikke kan redde alverdens forhutlede piger. Mit dilemma gik på, om jeg skulle gøre det værre for hende aht. andre brødre eller holde kæft. Det kunne ske igen, og derfor spørger jeg, hvordan I andre ville håndtere dilemma'et. Tak for svarene. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Madame Illona 1471 Skrevet 27. Maj, 2019 Hvis hun så så hærget ud hvor forsatte du så ?? Du er jo egentlig selv med til at støtte den slags sørgelige skæbner Håber dit dilemma finder fred Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Watanabe 283 Skrevet 27. Maj, 2019 (edited) Madame Illona skrev, for 51 minutter siden: Hvis hun så så hærget ud hvor forsatte du så ?? Du er jo egentlig selv med til at støtte den slags sørgelige skæbner Håber dit dilemma finder fred Du ved godt, hvad et dilemma er, ikke? Det er når, det er lige meget, hvad man gør, så er der noget forkert ved det. Mener du, at man fremmer sørgelige skæbner, uanset hvilken GP, man går til? Du kan have ret, det afviser jeg ikke. Redigeret 27. Maj, 2019 af Watanabe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Madame Illona 1471 Skrevet 27. Maj, 2019 Watanabe skrev, for 5 minutter siden: Du ved godt, hvad et dilemma er, ikke? Det er når, det er lige meget, hvad man gør, så er der noget forkert ved det. Mener du, at man fremmer sørgelige skæbner, uanset hvilken GP, man går til? Du kan have ret, det afviser jeg ikke. Jeg har absolut intet nævnt om man fremmer sørgelige skæbner uanset hvilken GP man går til Hvor har du det fra ? Men pigen DU besøgte og betalte ( trods hun var sølle ) er da sørgeligt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9519 Skrevet 30. Maj, 2019 Bananas skrev, den 27.5.2019 at 16:25: Og hvis du ikke har set nogen annonce på 3/4 år så er der vel ikke nogen grund heller? Men det er jo et alment dilemma, som er relevant at diskutere. Watanabe skrev, den 27.5.2019 at 15:54: Jeg tænkte: "Stakkels pigebarn, som er afhængig af at sælge sin krop, (...) Mit dilemma går på, at jeg egentlig synes det ville være rigtigt at skrive en dårlig anmeldelse af hende herinde for at advare andre brødre mod at hoppe på hendes annonce. På den anden side havde jeg også så stor sympati for den stakkels kvinde, at jeg ikke kunne få mig selv til at gøre det. Hvad siger panelet? Når du skriver "advare" er det så for at spare "brødre" for en dårlig oplevelse eller for at ødelægge hendes (selvdestruktive) karriere? Min egen handlemåde ville være: Skrive en karriereødelæggende anmeldelse. Hvis jeg virkelig føler mig overbevist om, at det er skadeligt for hende, så ville jeg ikke tvivle på, at det var det rigtige. Men jeg ville skrive det ærligt: Nøgtern beskrivelse af mødet, og af at det var min subjektive opfattelse af hende og hendes skæbne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 30. Maj, 2019 Men er ovenstående skæbne ikke den de allerfleste udenlandske piger har ? Jeg er klar over at der er et par enkelte som har ben i næsen og klare sig selv 100% - men der er ikke mange af dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Watanabe 283 Skrevet 30. Maj, 2019 @Bebop Det er netop et generelt dilemma, som jeg ikke villle tage op, mens pigen stadig annoncerede. Det kan ske igen i anden sammenhæng. Tak fordi du ser det. Med "advare" mente jeg netop at forhindre andre "brødre" i at få den samme dårlige oplevelse hos hende ved at skrive en negativ anmeldelse. Men derved ville jeg jo tilføje hende yderligere ulykke, fordi hun næppe har andre måder at forsørge sig selv og sin datter på. Det faldt mig ikke ind, at hendes udseende kunne være en følge af hendes karrierre. Jeg troede egentlig blot, at hun var dårlig til at passe på sin krop og alt for tidligt havde mistet sin skønhed. Men jeg tror du har ret: Det bedste ville have været at skrive en karrierreødelæggende anmeldelse. På kort sigt ville det have været skidt for hende, men på længere sigt kunne det forhåbentlig føre til noget bedre. Der er vel trods alt ikke nogen steder i Europa, hvor man lader folk dø på gaderne, ligesom man gør i Brasilien? Medmindre altså, at hun er i kløerne på nogle bagmænd, som blot flytter hende til et andet land og markedsfører hende under et andet navn. Det tør jeg slet ikke tænke på. Det er vel noget af det, du hentyder til, @Trinetease ? @Madame Illona Jeg forstod ikke din invending, fordi jeg syntes det var sørgeligt, uanset hvad jeg gjorde. Nu var det sådan, at hendes krops sørgelige forfatning først blev åbenbaret, da pengene havde skiftet ejer, og vi tog tøjet af. Men jeg kunne have taget mit tøj og gået - så havde jeg sparet mig selv for en sørgelig oplevelse. Det handler nok om at lade mavefornemmelsen råde, straks man møder en GP i døren, og være klar til at vende om, som andre herinde har skrevet om. Det har jeg ikke lært endnu. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9519 Skrevet 31. Maj, 2019 Trinetease skrev, for 16 timer siden: Men er ovenstående skæbne ikke den de allerfleste udenlandske piger har ? Oprindelse i tredjeland og efterladt et barn i et andet land for at rejse hertil mhp. forsørgelse? Det tror jeg nok er tvivlsomt om gælder "de allerfleste". Derimod tror jeg en hel del er omrejsende i Europa og at det er et hårdt liv, styret bagmænd/"hjælpere", der tænker mest på sig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 31. Maj, 2019 Hvad får jer til at tro, at I er bedre til at bedømme, hvad der er godt for hende, end hun selv er? Undskyld jeg spørger (og tag det ikke personligt), men er det ikke udtryk for et topmål af nedladenhed og arrogance? Efter min mening gjorde du ret i ikke at skrive en anmeldelse, Watanabe. Hvorfor gøre livet endnu mere surt for en fattig kvinde, end det er i forvejen? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9519 Skrevet 31. Maj, 2019 Virgula skrev, 1 time siden: Hvad får jer til at tro, at I er bedre til at bedømme, hvad der er godt for hende, end hun selv er? Er det nødvendigt at svare på? En kvinde i den beskrevne situation har mindre overblik end jeg har. Men det er irrelevant for om jeg vil skrive en ærlig og nøgtern anmeldelse, som kunne skade hendes forretning, ikke? Virgula skrev, 1 time siden: er det ikke udtryk for et topmål af nedladenhed og arrogance? Er det ikke topmålet af ideologisk formørket idioti at tro, at alle mennesker altid vælger optimalt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 31. Maj, 2019 Bebop skrev, 1 time siden: Er det nødvendigt at svare på? En kvinde i den beskrevne situation har mindre overblik end jeg har. Men det er irrelevant for om jeg vil skrive en ærlig og nøgtern anmeldelse, som kunne skade hendes forretning, ikke? Er det ikke topmålet af ideologisk formørket idioti at tro, at alle mennesker altid vælger optimalt? Er det ikke topmålet af ideologisk formørket idioti at tro, at man pr. definition ved bedre end andre, hvad der er godt for dem? Og nej, alle dine sikkert mange kvalifikationer til trods tillader jeg mig at tvivle på, at du har et bedre overblik over den konkrete kvindes situation, end hun selv har, beklager. Men fint, skriv endelig en "karrirereødelæggende" anmeldelse til "hul-brødrene", men gør det ikke med den begrundelse, at du derved også gør hende en tjeneste. Det kan vi umuligt vide. Og risikoen for det modsatte er stor. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9519 Skrevet 1. Juni, 2019 Virgula skrev, for 21 timer siden: Er det ikke topmålet af ideologisk formørket idioti at tro, at man pr. definition ved bedre end andre, hvad der er godt for dem? Jo, gør du da det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg