Rejsenetværk 9595 Skrevet 27. Juli, 2019 (edited) Er ikke en ørn til engelsk, men fik et fornuftigt udbytte af denne lille youtube film. Se de 14 minutter, og bliv klogere. Trods tab af sprænghoveder ved nedstyrtninger, brand og andre uheld, er ingen atomvåben nogensinde detoneret utilsigtet. Men hvad betyder det for sikkerheden, at flere og flere lande får atomvåben - kan vi mon fejre 100 år uden at et atomvåben detonerer ved et uheld. Pakistan er et ustabilt land, måske får både Iran og Saudiarabien, terrorbevægelser atomvåben, og kan de håndterer den sikkerhed som USA, Storbritanien, Frankrig, Sovjet, Indien og Kina kunne og kan? Sydafrika havde, men afskaffede atomvåben, hvad kunne være sket med et Syafrika uden Mandela og De klerk til at sikre en fredelig afvikling af Apartheid? Er Israels ubekræftede atomvåben sikre i et ustabilt mellemøsten. Sikre atomvåben er ikke kun et spørgsmål om teknologisk sikkerhed, og at de håndteres af kompetente mennesker i en kompetent organisation. Men også om landene er stabile nok til at besidde dem. Med Trump som præsiden håber jeg virkelig, at generalerne ikke blindt adlyder ordren om at trykke på knappen, men det er jo hele præmissen for atomvåben at vi skal tro på at det gør generalerne. How safe are nuclear weapons? Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 27. Juli, 2019 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Richard Kimble Skrevet 27. Juli, 2019 Hvis det var mig, så havde jeg nok placeret tråden under “politik”, men jeg erkender selvfølgelig, at vi kan have forskellige opfattelser af “hyggesnak” Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg