Hop til indhold
thephd

Påsætning af kondom

Recommended Posts

Hej,

Nu har jeg for anden gang oplevet at kondomet er sprunget i forbindelse med at jeg har været sammen med en GP. Det er mega træls da man skal til at bruge en masse tid og mental energi på at blive testet og bekymre sig om, hvad man nu kan have fået (jeg er med på at sandsynligheden er meget lille).  Jeg ved at der altid er en risiko for at et kondom kan springe, men...

...er det mig eller er der alt for mange GP'er der er virkelig dårlige til at sætte kondom på?

Det er muligt det er mig der er galt på den. Men den måde jeg har lært det i gamle dage i seksual-undervisningen er, at man klemmer sammen om tutten på kondomet og herefter ruller det ned fra toppen, for på den måde at undgå at der fanges luft i tutten. Det er den måde jeg selv har sat det på under ikke-købesex, og det har fungeret upåklageligt.

Den måde rigtigt mange GP'er gør det på er ved at rulle en smule af kondomet ud, og herefter trække det udover pikhovedet med deres fingre. Dette efterlader ofte en luftlomme i tutten OG mange piger har lange (og nogengange spidse) negle, som jeg tænker kan risikere at lave ridser/revner i kondomet. Da kondomet sprang for mig sidst var der en ordentlig luftboble i tutten...

Jeg har en enkelt gang gjort den fejl at kommentere det over for en pige. Til det svarede hun surt, at "jeg har sat tusindvis af kondomer på, så jeg ved det nok bedst" - og efter det var kemien i den seance så totalt ødelagt.

Hvad er jeres erfaringer med dette? Er der en grund til denne specielle måde pigerne sætter kondom på? Kan man tillade sig at bede om selv at få lov at sætte det på? Og hvordan gør man det uden at det skaber en dårlig stemning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik

Hey

Jeg har dog aldrig oplevet at kondomet er sprunget, men er nok også fordi, måske, at jeg plejer at stoppe GP'erne når de udøver "forkert påsætning af kondom".

Du har fuldstændig ret i, at den rette måde at påsætte et kondom er at klemme luften ud af tutten i toppen, og så rulle det stille og roligt på pikken, helt ned til roden.

Jeg oplever rigtig mange der ikke kan finde ud af at rulle kondomet på, og det er foruroligende da det må kunne kategoriseres som basis færdigheder en GP burde kunne klare.

Jeg plejer at forklare hvordan det skal klares, hvis de ikke har lært det endnu, og viser det.... Det er jo nok ikke fordi de ikke vil, men snarere uvidenhed og manglende undervisning.

-lurik

Del dette indlæg

Link til indlæg
thephd skrev, for 37 minutter siden:

Hej,

Nu har jeg for anden gang oplevet at kondomet er sprunget i forbindelse med at jeg har været sammen med en GP. Det er mega træls da man skal til at bruge en masse tid og mental energi på at blive testet og bekymre sig om, hvad man nu kan have fået (jeg er med på at sandsynligheden er meget lille).  Jeg ved at der altid er en risiko for at et kondom kan springe, men...

...er det mig eller er der alt for mange GP'er der er virkelig dårlige til at sætte kondom på?

Det er muligt det er mig der er galt på den. Men den måde jeg har lært det i gamle dage i er, at man klemmer sammen om tutten på kondomet og herefter ruller det ned fra toppen, for på den måde at undgå at der fanges luft i tutten. Det er den måde jeg selv har sat det på under ikke-købesex, og det har fungeret upåklageligt.

Den måde rigtigt mange GP'er gør det på er ved at rulle en smule af kondomet ud, og herefter trække det udover pikhovedet med deres fingre. Dette efterlader ofte en luftlomme i tutten OG mange piger har lange (og nogengange spidse) negle, som jeg tænker kan risikere at lave ridser/revner i kondomet. Da kondomet sprang for mig sidst var der en ordentlig luftboble i tutten...

Jeg har en enkelt gang gjort den fejl at kommentere det over for en pige. Til det svarede hun surt, at "jeg har sat tusindvis af kondomer på, så jeg ved det nok bedst" - og efter det var kemien i den seance så totalt ødelagt.

Hvad er jeres erfaringer med dette? Er der en grund til denne specielle måde pigerne sætter kondom på? Kan man tillade sig at bede om selv at få lov at sætte det på? Og hvordan gør man det uden at det skaber en dårlig stemning?

Kære thephd:)

At hun altid har sat de tusindevis af kondomer på med hendes egen metode betyder da ikke det er den bedste måde.

Det du har lært i seksual-undervisningen med at klemme luften ud og rulle det ned og undgå yderlig luft lyder da mere fornuftigt.

Sig det til hende:wub: / de andre:wub::wub:  (på en pæn måde:) uden at bebrejde)  -  at du gerne selv vil tage kondomet på og samtidig vise HVORFOR og fortæl hvad konsekvensen kan blive hvis der er luft i tutten at du har prøvet at det sprunget nogle gange; men aldrig når det sidder heeeeeeelt tæt, som du lærte at påsætte det i skolen

Mange hilsner

Nye tider

- - - det du beskriver med tutten - luft - rulle på  er skam heller ikke nye problemer for mig ?!?!? - det har sgu også været et helved for mig så meget at jeg stoppede med at bruge gummi meget tidligt i min unge år sådan 20 - 21 år  og det var i 68 - 69. Der rendte jeg en del rundt på Istedgade og omliggende fristelser - massageklinikker/ gadepiger/halmtorvet/----.

Det var faktisk mere en regel end en undtagelse at gummiet var ved at glide af når jeg trak mig ud, samt nogle sprunget eller bare stadig inde i skeden. Det var skide irriterende og det var sådan set ligegyldigt om det var mig selv der rullede det på eller en kæreste eller gp  det sad som lidt rullet 2 lags med eller uden luft og alt for kort. Så på et tidspunkt undgik jeg helt at bruge gummi - ja dengang i 60 - 70 - indtil 86 var der jo ikke noget at være bange for, og der blev sgu rask væk kneppet uden gummi overalt i samfundet også en del gpér gjorde det uden gummi

Det var først da en tidligere GP:wub: herinde nemlig skønne bramfrie Jasmin:wub: for en 3 -4 år siden i en eller anden tråd nævnte noget om kondomstørrelser der var noget der begyndte at gå op for mig og jeg googlede kondomstørrelser!! - dvs jeg kunne se at jeg havde levet mere end 40 år i uvidenhed om at min "lillebrors" livvide er af en størrelse som kræver en betydelig større regnfrakke, og det tror jeg faktisk ikke fandtes dengang i 60érne. Derfor al det bøvl dengang. Jeg har aldrig tænkt over at det faktisk var min egen "skyld" med de gummi problemer jeg havde dengang. Dog har en enkelt GP dengang og min egen kone en enkelt sagt den er stor - og jeg har vitterlig aldrig tænkt videre over det før Jasmin nævnte kondomstørrelser.

Og skete der noget ved det ?!?!? - næ en masse fremmed fisse og kun en enkelt gonore.

Ser du dengang tr

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
thephd skrev, 1 time siden:

Tak for input. Godt at høre at det ikke er mig der er helt galt på den :-) 

Foretrækker når pigen sætter kondomet på med munden, og ruller det ned. Har ikke oplevet. at det ikke sad korrekt så.

Mvh

:shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jeg  lader  manden  sætte  kondomet  på,  jeg  er  for  "fummel fingret"  når  jeg  er  tændt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
thephd skrev, for 2 timer siden:

Det er nok der årsagen skal findes.  Hvis jeg selv sætter det på, ruller jeg det bare ned over pikhovedet er videre ned, indtil det ikke kan kommer længere.  Jeg har nu egentligt aldrig trykket på tutten.  GP´erne gør egentligt det samme, eller også ruller de det på med munden.  

Men er vel klar, at hvis der er luftlommer, så skal der ikke meget til før det springer, når man støder igennem :) 

Nu er der jo mange der ret hurtigt efter påsætningen giver fransk, og lidt senere i forløbet begynder man så selve penetreringen.  Reelt burde man faktisk skifte kondomet, da overfladen nu faktisk har mere friktion.  

Afslutningsvis vil jeg så lige tilføje, at kondomer findes i dels mange størrelse og kvaliteter,  hvorfor det kan være en god idé at medbringe sine egne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
thephd skrev, for 3 timer siden:

Til det svarede hun surt, at "jeg har sat tusindvis af kondomer på, så jeg ved det nok bedst"

hvilket så betyder hun har gentaget den samme fejl tusindvis af gange.

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benjamin skrev, 1 time siden:

Foretrækker når pigen sætter kondomet på med munden, og ruller det ned. Har ikke oplevet. at det ikke sad korrekt så.

Mvh

:shock:

Det anbefales ikke at sætte gummi på med munden da tænder kan beskadige overfladen så det springer lettere. Af samme grund kan gummi også springe efter oral med gummi på.

Man må heller ikke åbne pakken med tænderne (selv om det kan driste hvis den er genstridig :lol:)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efter den gang hvor hende den søde slap grebet i gummi ringen, og der lød et solidt klask da ringen ramte skaftet, har jeg selv stået for montering af lømmelposen. 

Så kan jeg også samtidig kontrollere at kondomet ikke er for gammelt........B)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Butch skrev, for 13 minutter siden:

Efter den gang hvor hende den søde slap grebet i gummi ringen

Sadistiske kvindemenneske - men hun skulle jo selv bøvle med at sutte dig op fra slap igen, for at få dig ud af døren indenfor tiden :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 52 minutter siden:

Sadistiske kvindemenneske - men hun skulle jo selv bøvle med at sutte dig op fra slap igen, for at få dig ud af døren indenfor tiden :mrgreen:

“Det der!....... det bøvler du selv med”......sagde jeg da jeg lænede mig tilbage i pyntepuderne :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg benytter mig at flere forskellige monteringsmetoder, alt efter hvilken type tissemand der er tale om, ikke alle egner sig til rul-ned-over-metoden. Jeg skifter oftest gummi mellem oral og samleje, og af og til også undervejs i samlejet, hvis gummiet føles forkert, for tørt, ikke sidder ordentligt osv. Nu er det yderst sjældent at et gummi går i stykker, det skete oftere da jeg var ny i gamet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så lærte jeg da lige noget nyt :)

Jeg har da altid troet, at dutten var der for at man kan træde på den, når man skal have den af igen :rolleyes::D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Fynbo skrev, for 4 minutter siden:

Så lærte jeg da lige noget nyt :)

Jeg har da altid troet, at dutten var der for at man kan træde på den, når man skal have den af igen :rolleyes::D:D

Sådan er det også, men lad det blive mellem os to.:ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
thephd skrev, for 6 timer siden:

Tak for input. Godt at høre at det ikke er mig der er helt galt på den :-) 

Overhovedet ikke. Jeg mistænker, at pigerne helt bevidst prøver at kvæle pikken ved kun at bruge den yderste 1/3 af kondomet. Derved bliver det så stramt, at kun den allermest standhaftige erektion kan modstå det.

Hos mig går ødelægger det også følsomheden en hel del, og hvis det så er et af de sædvanlige kondomer i særlig kraftig kvalitet, bliver oplevelsen helt ødelagt. Hvis jeg har oplevet en pige bruge ovennævnte metode på mig, kommer jeg med garanti ikke igen, og hun får også en dårlig anmeldelse herinde.

Jeg spørger normalt om jeg må bruge et af mine egne kondomer og om jeg må tage det på selv. Ofte får jeg nej, eller pigen tager med bestemte bevægelser kondomet fra mig og sætter det selv på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har kun prøvet at pigen enten havde fuldstændigt styr på det, eller blankt erkendte at hun var lige så fumlefingret som mig. Har ikke mødt den påståelige type endnu. Fik dog en forskrækkelse under et besøg, da jeg troede at kondomet var sprunget, fordi jeg fandt et fragment med tungen da jeg slikkede hende efter at havde været inde. Det viste sig så at det jeg havde på var ubeskadiget. Det kan selvfølgelig havde været fra den forrige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Slush

Mærket af kondom har også noget at sige samt om det er opbevaret forkert, for varmt eller for koldt kan forringe kvaliteten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...