Hop til indhold
1stimer

rettigheder ved skilsmisse

Recommended Posts

Hej
Til at starte med
Jeg vil gerne søge lidt viden eller gode råd. jeg er IKKE ude efter smarte kommentarer om alt muligt..jeg er ude efter  viden eller erfaring

Sagen er den at jeg overvejer at blive skilt efter snart 30 års ægteskab. Vi har hus og børn sammen og er godt viklet ind i hinanden...I ved..standard ægteskab

Det jeg er i tvivl om er 2 ting...
1: Hvordan konen reagerer hvis jeg vælger at gå den vej. Den del forventer jeg ikke I kan svare på ...men tvivlen om hvordan hun reagerer er det der giver anledning til spørgsmål 2 som er:
2: Hvordan står jeg ift hus og unger mm. Lad os antage at konen går i "kone 4 år" mode og bliver pisse mopset og gør alt hvad hun kan for at forplumre at det sker. Jeg tror IKKE det sker...men når først ordene er sagt kan de ikke tages tilbage...og bliver hun helt tosset vil jeg gerne vide hvad mine virkemidler er. Her tænker jeg. Jeg ved at jeg kan tvinge en skilsmisse igennem. Hvis hun ikke accepterer vil vi automatisk blive skilt efter 6 måneder...så den del er som den skal være.. Jeg tænker mere..hvis hun NÆGTER at samarbejde omkring hussalg, eller at finde noget andet at bo i...eller købe mig ud...eller jeg køber hende ud...kort sagt at hun bare bliver rasmus modsat og nægter noget som helst. har jeg så nogen virkemidler ift. at tvinge hende til at samarbejde? eller er det bare øv bøv og et helvede mange år frem ind til ungerne er ødelagte og det hele ender helt galt?

Og så sidst men ikke mindst... Som jeg skriver...jeg OVERVEJER...det er ikke udtryk for at jeg er ved det...bare at det er en overvejelse :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Richard Kimble skrev, for 6 minutter siden:

Det er vist bedre at tale med en advokat...

Enig..men hvis der nu var nogen der har stået i noget tilsvarende....kunne det sikkert være nemmere og billigere lige at spørge her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Richard Kimble skrev, for 7 minutter siden:

Det er vist bedre at tale med en advokat...

Bedste svar, alt er individuelt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fuldstændigt enig med de øvrige, der er ingen vej udenom en advokat. Og ja, jeg har selv taget turen, og priser mig lykkelig over at have anvendt en dygtig familieretsadvokat. Det er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville have haft af konsekvenser, særligt i forhold til mine børn, hvis jeg bare selv havde gjort hvad jeg fandt både rimeligt og fornuftigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fornemmer jeg, at børnene er voksne? Du nævner selv 30 års ægteskab.

Er de derimod stadig "børn", viser en af mine venners tilfælde, at kvinden favoriseres urimeligt i en skilsmissesag. Hun kan stort set ruinere manden, og er der (selv en usand) påstand om vold i ægteskabet, er den helt hjemme. Set fra hendes side.

Som andre har skrevet, skal du få dig en advokat. Skilsmisse et et minefelt uden lige at bevæge sig ind i, og man kan nemt komme til at træde på en ..... det kræver blot ét lille, forkert skridt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede

Lad være med at blive gift! Men det er måske et lidt for sent råd :D

Du har ikke overvejet, at vente med at se om der opstår et problem? Du ønsker at forberede dig og agere på et problem som ikke nødvendigvis er der. 

Hun kan som du nævner ikke modsætte sig skilsmisse. Ved en skilsmisse skal boet jo gøres op og medfører det huset skal sælges, så skal det jo det. Modsætter hun sig et salg og ikke kan købe dig ud. Ja så er tiden jo til at ringe til en advokat. Men vent da til du ved der reelt er et problem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Egen erfaring.. Få snakket om det, det er ALTID nemmere at skilles som venner end som fjender. Min skilsmisse var problemløs og vi fik solgt det der sku sælges så vi begge stod med penge i hånden. Det gør det hele nemmere for alle også for børnene. Vi havde så kun et barn og hun flyttede med ex'en. Og det var nu også mest fordi at jeg kørte på arbejde allerede kl 6 om morgen. Vi lavede en 7-7 ordning og det fungerede. At det så er gået a helved til senere, det er så en anden snak. 

Men få en stille og rolig snak med konen om det, så skal i nok finde ud af det. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Varmemester skrev, for 25 minutter siden:

Hmm.. Hvorfor er det sjovt? 

Ej det var altså ikke personligt ment, undskyld. 

Jeg tror du har været heldig at have en af de 10% kvinder som tager det pænt og roligt når du siger du vil gå fra hende og så får i en kop kaffe og så er det på plads.

Os andre der har 90% af de andre kvinder får kastet ting efter os, sliced bildæk og vil opleve et had som er uden sammenligning.

Derefter kan vi se frem til at overnatte på sofaen hos en ven efter du er blevet smidt ud af DIT EGET hjem.

Redigeret af TorbenT

Del dette indlæg

Link til indlæg
TorbenT skrev, for 36 minutter siden:

Ej det var altså ikke personligt ment, undskyld. 

Jeg tror du har været heldig at have en af de 10% kvinder som tager det pænt og roligt når du siger du vil gå fra hende og så får i en kop kaffe og så er det på plads.

Os andre der har 90% af de andre kvinder får kastet ting efter os, sliced bildæk og vil opleve et had som er uden sammenligning.

Derefter kan vi se frem til at overnatte på sofaen hos en ven efter du er blevet smidt ud af DIT EGET hjem.

Ahhhh.. Ok.. Så forstår jeg. :)

Men ja du har nok ret i de 10% og vi var meget enige om at det var den vej det sku gå. :) Men jeg er da ked af du har været sammen med en af de 90%.. :rolleyes: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @1stimer

Da min kone har optaget / mistro om min affære hun begyndte at snakke om skilsmisse, først hun vil tage mest muligt fra mig og vi "skændes" om hvem får hvad, men efter en episode begyndt hun igen snakke om det, jeg var træt af det hele og sagde at hun kan få det hele, så spørge hun hvad får jeg, mit svar var, jeg får min fred og ro, tror mig hendes reaktion var helt anden, hun var klar at jeg var ligeglad med alt, og det var jeg, til sidst sagt hun det vil hun ikke, i dag vi bor sammen som godt venner, jeg har min fred og ro og hun spørger mig intet, 

Ved godt at det lyder som SF historie men jeg fik helt anden livskvalitet, men alt er individuelt 

Held og lykke, jeg kan ikke give dig rigtig løsning men husk livet er for kort og smukt, det er KUN op til dig 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @1stimer 

Først og fremmest, så kender vi ikke til din kones og dit forhold. Hvordan hun reagerer på det, vil ingen vide.. ej heller dig, før det er sagt. Tænker du nok skal være forberedt på enhver reaktion. :) 

Men ting som er meget vigtigt er, at det ikke gøres foran børnene.

uanset hvor gamle de er, så vil de blive påvirket af en skilsmisse. For bare ordet skilsmisse i sig selv, er ikke rart.. Især for børn.. Om de er voksne, små eller teenagere. 

Tag en snak om det begge to.. Med snak og ærlighed kommer man længst. For du har overvejet denne skilsmisse.. Så en snak over en krop kaffe er langt bedre end at du måske her viser hende at du har undersøgt tingene osv osv.. så vil hun måske reagere over at du længe har gået med overvejelserne og undersøgt hvad der skal til, end at i lige får vendt forholdet og ægteskabet istedet. Giver det mening? 

Efter snart 30 års ægteskab er der ingen andre der kender jer bedst udover jer selv og hinanden.. Og ja, man kan hurtigt vende 180 grader hvis det er noget der vil gå en så meget på, at anden part ændrer sig til noget man ikke kunne forestille sig. 

Ved skilsmisse har begge ret til retfærdighed.. Man har trods alt levet sammen, købt ting sammen, minder, osv osv, og derfor burde tingene også deles lige.. 

Snak snak snak SAMMEN og derefter advokat på.. 

Hellere skilles som venner end fjender.. Så man stadig kan have familie komsammen/fødselsdage mm i fremtiden.. 

Held og lykke herfra <3 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...