Hop til indhold
Dane

TV-serien Borgen - helt afsnit om købesex-forbud

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Jeg mener jeg har skrevet det før, men blev inspireret til at gøre det igen.

i Italien havde man store problemer med sorte penge i restaurations branchen( Bla) Der er der for nu en lov som gør det strafbart for kunderne at forlade restaurationen UDEN en faktura i hånden. Det ser jeg hellere indført i DK, end et forbud mod køb.

Det er bare ikke to sider af samme sag. Et er snyd og sorte penge, et andet er den formynderiske hykleriske beskyttelse af de stakkels sexarbejdere.

Forøvrigt et stort tillykke for en vellykket tekst i Borgen til de piger fra branchen der har hjulpet Adam Price. Jeg har en ide om hvem, men gætter ikke offentligt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Starson

Jeg er fuldkommen enig i at reglerne/lovende allerede findes. Det jeg prøver at pointere er myndighedernes KONTROL af virksomhedernes overholdelse af gældende regler/love. Og specielt i sexbranchen mener jeg, at det offentlige bør kontrollere bogføring/regnskab mv. meget mere end de gør nu.

Derudover så foreslår jeg også at kunderne skal kunne kontrolleres og straffes, hvis de ikke besidder originalfaktura i forbindelse med, at de forlader sexarbejderen. Ligesom Århuselsker fremfører er sket i restaurationsbranchen i Italien.

Det er ikke nok med at det kun sexarbejderen der har en kopi af fakturaen. For at myndighederne kan lave effektiv kontrol/revision, skal sexarbejderen have en kopi af alle udstedte fakturaer OG kunderne skal have de originale fakturaer. På den måde kan myndighederne kontrollere om der "mangler" fakturaer i sexarbejderens bogholderi, eller om der er "fiflet" med fakturaer for at holde omsætning "uden for", ved at sammenholde bogholderiet med kundernes originale fakturaer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Starson

Jeg er fuldkommen enig i at reglerne/lovende allerede findes. Det jeg prøver at pointere er myndighedernes KONTROL af virksomhedernes overholdelse af gældende regler/love. Og specielt i sexbranchen mener jeg, at det offentlige bør kontrollere bogføring/regnskab mv. meget mere end de gør nu.

Derudover så foreslår jeg også at kunderne skal kunne kontrolleres og straffes, hvis de ikke besidder originalfaktura i forbindelse med, at de forlader sexarbejderen. Ligesom Århuselsker fremfører er sket i restaurationsbranchen i Italien.

Det er ikke nok med at det kun sexarbejderen der har en kopi af fakturaen. For at myndighederne kan lave effektiv kontrol/revision, skal sexarbejderen have en kopi af alle udstedte fakturaer OG kunderne skal have de originale fakturaer. På den måde kan myndighederne kontrollere om der "mangler" fakturaer i sexarbejderens bogholderi, eller om der er "fiflet" med fakturaer for at holde omsætning "uden for", ved at sammenholde bogholderiet med kundernes originale fakturaer.

Myndighederne vil i så fald alligevel kun kunne kontrollere den ene kunde, der tilfældigvis er på adressen eller netop forlader den. Alle andre kunder kan jo ikke kontrolleres, hvis de ikke er der.

Som jeg forstår dig, så kræver du, at myndighederne har kendskab til alle kunder, hvis de skal vurdere fuldstændigheden af sælgerens bogholderi, og det kan godt skræmme mig lidt.

Eller er der noget jeg har misforstået?

Del dette indlæg

Link til indlæg

STARS der bliver så nok udstedt en masse faktura'er på 1 x gang svensk 400,- .....

man skal huske Storm P.'s ord... "Det kræver en høj moral at sælge elastik i metermål...."

men tilbage til Lars Aslan - nu har han jo gjort anti-prostitution til sin mærkesag - og derfor falder afsnittet ham naturligt for brystet. Men hvis jeg var Lars Aslan - så holdt jeg fast i min afstandtagen (den har han jo i ytrings- og meningsfrihedens navn lov at have) men distancerede mig fra Reden - de er jo blevet afsløret med fingrene i kagedåsen - og det diskvalificerer dem som "ekspertise" i den grad i debatten, uagtet at de givetvis hjælper de gadeprostituerede. Reden sætter sig selv på sidelinjen når man - for egen bevillings skyld opgiver manipulerede tal for antal piger der bruger dem... jeg mener - hvis man lyver skamløst for at forbedre egen økonomi - hvordan skal man så tro på noget af det andet de mener at kunne dokumentere...

For godt ordens skyld igen - for de gadeprostituerede er Reden en "sikker havn" i et hajfyldt farvand - Skelbækgade med mere er virkeligt ikke noget rart(læs utrygt) sted at arbejde - så Reden gør også GODE ting - ærgeligt at de vælger så at være så unuancerede

Del dette indlæg

Link til indlæg

nu har jeg også lige fåedt set afsnitted af borgen om købe sex

og det var rigtigt interesandt at se

for mit eget vedkomen har det også sat nogle tanker igan ang det at jeg køber sex

det var særligt interesandt at høre det fra den skuspiler der spilede massagepige og at hør hendes syn på det at have sex og hvordan hun så på kunderne ,

jeg ved godt at det kun er fiktion men alligevel interesandt og tankevækene at se borgen .

mvh bager 8-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Myndighederne vil i så fald alligevel kun kunne kontrollere den ene kunde, der tilfældigvis er på adressen eller netop forlader den. Alle andre kunder kan jo ikke kontrolleres, hvis de ikke er der.

Som jeg forstår dig, så kræver du, at myndighederne har kendskab til alle kunder, hvis de skal vurdere fuldstændigheden af sælgerens bogholderi, og det kan godt skræmme mig lidt.

Eller er der noget jeg har misforstået?

Myndighederne hverken kan eller skal lave total overvågning af samtlige kunder.

Under de nuværende regler kan myndighederne f.eks. påbegynde en overvågning af et bordel ved starten af en vagt. De kan tælle de kunder der går ind og kommer ud fra bordellet, og lave en gennemsnitsbetragtning om forventet omsætning i forhold til tid kunderne er på bordellet osv. Derefter kan de efterfølgende gennemgå sexarbejderens bogholderi og se om deres gennemsnitsberegning nogenlunde stemmer overens med sexarbejderens bogholderi. Hvis der er store uoverensstemmelser, så kan myndighederne tilsidesætte sexarbejderens bogholderi, og selv lave en ansættelse af omsætningen mv. (ud fra deres beregninger) og derved give både bøde og skattesmæk til sexarbejderen.

Hvis det bliver et krav om at kunderne SKAL besidde en faktura, når de går ud af bordellet, så kan myndighederne i forbindelse med samme ovenstående overvågning, tage kontakt til de kunderne der kommer ud fra bordellet, og stille krav om at se (og få en kopi) af faktura fra bordellet.

Når vagten er slut, tropper myndighederne så op på bordellet for at gennemgå bordellets fakturakopier med kopierne af kundernes fakturaer. Derudover tjekker de også kassebeholdningen, som skal stemme med dagens fakturerede opsætning.

Bemærk i øvrigt, at kunden kan "snyde" myndighederne ved at sige, at han ikke købte noget og derfor ikke besidder en faktura. Dette kan myndighederne ikke gøre noget ved, men det vil selvfølgelig indikere, at der er ugler i mosen - specielt hvis den pågældende kunde har været inde i bordellet i længere tid.

Hvis en kunder "snyder" på denne måde, vil der i øvrigt være stor sandsynlighed for at myndighederne opdager det, når næste kunde kommer ud af bordellet, idet alle fakturaer skal være fortløbende nummererede med fakturanummer, og der vil derved være et "hul" i fakturanummer-rækken.

Hvis en kunde og sexarbejderen i fællesskab aftaler at der ikke skal udstedes faktura, eller at fakturaen kun skal lyde på en del af de samlede leverede ydelser, kan myndighederne ikke opdage snyderiet. Men i så faldt støtter kunden så sort arbejde og derved kriminaliteten indenfor sexbranchen.

For at dæmme op om dette problem, kan/bør myndighederne så igangsætte informationskampagner til sexkøberne om at være ansvarlige og altid kræve faktura for deres sexkøb, netop for at sikre, at ingen skumle bagmænd udnytter osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Om sexkøbere...

"Hvorfor er det sejt, når det er en kvindelig toppolitiker men ulækkert, når det er en helt almindelig mand..."

Rigtig god pointe, Birgitte Nyborg! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Intet er så overbevisende som mennesker (ikke mindst korstogsfeminister og andre der opfodre til "hellig krig"), der ved, hvor de vil hen, som ikke ikke nærer den ringeste tvivl om deres sags retfærdighed, og som kan fremføre den som det mest selvfølgelige af verden"

Ukendt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det vel den der oppebærer indtægten, som er skattepligtig heraf, der har dokumentations pligten overfor skat.

Man kan så godt kræve at indtægten skal slåes ind på kassen, bon udstedes, eller samme på anden vis, men man kan vel ikke kræve at kunden der har udgiften skal modtage en bon, han kunne fremvise samme?

Som forbruger forbruger jeg til købesex, som på grillbaren af min nettoindkomst, som når jeg har betalt min skat, jeg vel ikke skal stå til regnskab for.

Jeg kan ikke trække udgiften fra hverken til burger menuen eller købesex, og gider generelt ikke samle på boner.

Økonomi er overordnet en personlig sag, et anliggende mellem borger og skat, sexarbejders skatteforhold vel mig som kunde uvedkommende, mine samme hende uvedkommende.

Den bedste løsning er at bevæge os så meget som muligt i retning af det kontantløse samfund, sådan at pengenes vej rundt i samfundet, registreres og kan følges af Skat i realtid.

Det pengeløse samfund vil gøre livet noget lettere for alle, og sorte indtægter/sort forbrug meget vanskeligere.

Man kunne også indføre at alle offentlige myndigheder må kryds dele og samkøre alt info om alle borgere på et grundlag af CPR nr/nemkomto og brug af kreditkort.

I betragtning af at sorte penge et langt stykke hvor det pr transaktion drejer sig om begrænsede beløb forbrugt af private, der aldrig ville blive hverken tjent eller forbrugt, hvis ikke det var sorte penge, dette forbrug defacto i et betydeligt omfang understøtter en økonomisk aktivitet og beskæftigelse i bredere dele af liberale erhverv og handel, vil en ellimenering heraf formentlig udgøre en større skade på den hvide økonomi, end der vindes ved at ellimenere den sorte der ligger til grund herfor.

Herunder regner jeg ikke sorte penge i udveksling af ydelser mellem private, som offentlige virksomheder, der er momsregistrerede, som har ligningmæssig fradragsret.

Her er der i høj grad tale, dels om alt for store beløb, dels beløb der kan og vil blive omsat i den hvide økonomi under alle omstændigheder.

Sorte penge i det segment skader beskæftigelsen under ordnede løn og arbejdsvilkår under LO overenskomst, samt defacto unddrager fælleskassen skatteindtægter.

Derfor kunne man i et tæt på pengeløst samfund, hvor alle transaktioner kan følges, cpr registret samkøres og krydsdeles, i en erkendelse af at udvalgte forbrugsmønstre i en sort økonomi udgør en drivkraft der i andet led bliver til hvid økonomi og hvid beskæftigelse, der kunne man omsætte værdien af den gavnlige del af den sort økonomi til et fradrag eller momsfritagelse, målrettet forbrug af services indenfor liberale erhverv, detailhandel og lavtlønsområdet, der er lavtekonologisk, men personaletung.

Det vil modvirke grænsehandel, fremme beskæftigelsen, samt udgøre et effektivt værktøj mod socialt bedrageri, der modsat i et vist omfang aktive sorte penge, altid udgør et skadeligt bedrageri overfor fælleskabet af dem der i kraft af overførsels indkomster lever af andres penge.

Det alt sammen ville være, tror jeg langt mere effektivt end alle forsøg med håndværkerfradrag, fradrag til hjemmeservice, eller bagatel grænser på 10000 kr for vennetjenester.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det bliver et krav om at kunderne SKAL besidde en faktura, når de går ud af bordellet, så kan myndighederne i forbindelse med samme ovenstående overvågning, tage kontakt til de kunderne der kommer ud fra bordellet, og stille krav om at se (og få en kopi) af faktura fra bordellet.

Skal vi også have garanti af servicen og kan reklamere hvis man er utilfreds, som alt andet udført service...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes disse indlæg er vildt overdrevne.

Jeg besøger selv prostituerede, men kommer der et forbud, så er vi mennesker jo skabt sådan, at vi finder en løsning.

Jeg synes ærlig talt dette har taget en helt vild drejning.

Alle er vel enige om, at pigerne skal have beskyttelse, tages alvorligt.

Det er som om, det kun er "vores holdning" der er i orden.

At begynde at kalde nogen der dybest set vil alle pigerne det godt, både det ene og det andet, det er alt for meget børnehave!

Pas på at "kliken" ikke bliver FOR toneangivende!

Og så må jeg nok hellere trække næsen til mig igen, det er ikke alle negative indlæg der er lige velset

Del dette indlæg

Link til indlæg

indimellem har du interessante synspunkter RN, og du skriver meget detaljerige rapporter fra dine besøg. Men du har så sandelig også betragtninger der indimellem gør at jeg mistænker dig for at være svensk-overrabiat-socialdemokratisk-prostitutionsmodstander...

Hvordan I alverden kan du - selv i et øjebliks vildelse - skrive sådan noget sludder ?

citat: Den bedste løsning er at bevæge os så meget som muligt i retning af det kontantløse samfund, sådan at pengenes vej rundt i samfundet, registreres og kan følges af Skat i realtid.

citat slut

Det pengeløse samfund er en overvågningsstat af uhørte Kafskaske dimensioner - som selv den mest forskruede kontrolfreak bør tage mere and almindelig KRAFTIG afstand fra...

Anonyme anmeldelser, kontrol med forbrug, overvågning via mobiler, gps, mails... der er sandelig riiiiiigeligt med kontrol som det er allerede nu

Der er ikke mange kunder til prostituerede (nu er der sikkert en der skriver at det gør han :) ) der i ramme alvor mener at løsningen er mere offentlig indsigt i vores seksualitet...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skal vi også have garanti af servicen og kan reklamere hvis man er utilfreds, som alt andet udført service...

:lol:

Som jeg ser det, så er sexarbejderens ydelser opdelt i en subjekt defineret og objektiv defineret del.

Mht. den subjektive del, så er det selve oplevelse/følelsen osv. For nogle kan den subjektive del bare være tip-top lige i øjet, og for andre er det noget bras. Det er fuldkommen som man kan opleve det hos wellness-udøvere, massører, frisører osv. Nogen synes man er rigtig gode og andre elendige. Man kan IKKE reklamere over en sexarbejder, bare fordi man synes vedkommende er dårlig, ikke er indlevende, er følelseskold osv.

Hvis sexarbejderen efter objektive kriterier laver noget galt, så har man selvfølgelig reklamationsret.

F.eks. hvis sexarbejderen kommer til at bide i kalorius (uden at det er aftalt) således at man ikke kan gennemføre de øvrige aftalte ydelser, så har man selvfølgelig reklamationsret og man kan kræve pengene tilbagebetalt.

Eller hvis man f.eks. har aftalt forskellige ydelser med en sexarbejder og man betaler sexarbejderen som herefter stikke af med pengene, uden at leverer det aftalte. Ja, så har man også krav (reklamationsret) på at få pengene tilbagebetalt. Problemet er så, om man kan finde den pågældende person.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej Rejse!

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige i dit lange indlæg... :)

Men hvis vi taler om branchens fremtid tror jeg ikke nedenstående er vejen frem.

Det pengeløse samfund vil gøre livet noget lettere for alle, og sorte indtægter/sort forbrug meget vanskeligere.

Man kunne også indføre at alle offentlige myndigheder må kryds dele og samkøre alt info om alle borgere på et grundlag af CPR nr/nemkomto og brug af kreditkort.

Det ville gøre et besøg hos en glædespige ret vanskeligt m.h.t diskretion, fællesøkonomi og frygten for at blive opdaget.

Priserne på købe-sex, vil givetvis også stige hvis, vi på statsanerkendte bordeller, pludselig var tvunget til at betale elektronisk....Udvalget af piger ville sikkert også falde en del, hvis indtjeningen var kontantløs.

De sorte penge, er nok den vigtigste faktor, når en pige vælge at sælge sex.... :)

VH Ludvig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ludvig, mit ærinde er at konvertere den gavnlige del af den sorte økonomi til hvid økonomi, samt optimere forbruget af samme indenfor forbrugsfølsomme hjemlige brancher, hvor de sorte penge nu forbruges.

Det postuleres at socialt bedrager oveni de sorte penge er udbredt i branchen, dette kunne man her som i andre brancher, hvor samme gør sig gældende begrænse mest muligt i et pengeløst samfund.

Alt andet lige vil de sorte penge der omdannes til hvide være tilrådighed som forbrug, og man kan vel oprette en personlig parallel økonomi uafhængig af fællesøkonomien - vi har jo også et personligt cprnr, der ikke vedkommer partneren og som følger os særskilt livet igennem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

og man kan vel oprette en personlig parallel økonomi uafhængig af fællesøkonomien

Jeg begynder at tro på, at du aldrig har været gift :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alt andet lige vil de sorte penge der omdannes til hvide være tilrådighed som forbrug, og man kan vel oprette en personlig parallel økonomi uafhængig af fællesøkonomien - vi har jo også et personligt cprnr, der ikke vedkommer partneren og som følger os særskilt livet igennem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Istedet for at glæde sig en anelse over - at folkestemningen (ihvertfald manuskriptforfatterne på DR :) ) nu endelig er lidt med os prostitutionsnydere - går man på EG - som Lemminger - straks i gang med at opstille utopiske komplicerede ugennemførlige modeller for hvordan man skal få beskattet hver en krone pigerne tjener - OG hvordan vi bedst muligt kan stikke hovedet i løkken på galgen...

"Den Dag hvor Kapitalisterne skal hænges - vil de slås om at sælge os rebet" - sagde Lenin

let omskrevet - den dag hvor prostitutionsmodstanderne endegyldigt vil have købesex fjernet fra landkortet - kan de jo bare kige på de forslag til bureaukrati som Eroguide's brugere leverer

Det er HELT i vores interesse - såvel for nydere som ydere at der ikke stilles unødvendige hindringer (læs udførligt bogholderi SKAT og registrering adfærd)...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det vel den der oppebærer indtægten, som er skattepligtig heraf, der har dokumentations pligten overfor skat.

Man kan så godt kræve at indtægten skal slåes ind på kassen, bon udstedes, eller samme på anden vis, men man kan vel ikke kræve at kunden der har udgiften skal modtage en bon, han kunne fremvise samme?

Hej Rejse :)

Jo, det kan man godt kræve. F.eks. er din lønseddel faktisk en kvittering, som du skal kunne fremvise i minimum 5 år og i visse tilfælde op til 20 år eller længere. Du kan faktisk komme i den situation, at hvis din arbejdsgiver ikke har haft ordentligt styr på deres lønbogholderi og derfor afregnet forkert pension igennem en lang årrække, så kan du få en meget svær sag med, at kræve den manglende pension, hvis du ikke har dine lønsedler som dokumentation. Et andet eksempel er huskøb, hvor dokumentationen for købet af huset(f.eks. et skøde) skal opbevares på ubestemt tid - dette har f.eks. stor betydning hvis ens hus ikke er dækket af skattefrihed via parcelhusreglen, men hvor der derimod skal betales ejendomsavanceskat. Her kan det have stor skattemæssig betydning, at det er den rigtige købesum der bliver brugt ved beregning af den skattepligtige avance.

I forbindelse med at sexkøbere skal have fakturaer, så er det i min argumentation ikke et krav, at sexkøberen skal beholde faktura for sexkøb i lang tid. Kravet er kun at sexkøberen i umiddelbar tidsmæssig sammenhæng(f.eks. 5 minutter) for sexkøbet er i besiddelse af en faktura for købet.

Mit forslag går ikke på, at myndighederne skal overvåge sexkøberen. Myndighederne skal i forbindelse med konfronteringen af sexkøbere uden for et bordel, ikke identificere sexkøberen, men udelukkende have mulighed for at kontrollere, om bordellet har udstedt korrekt faktura.

Mht. dine betænkninger om lyksalighederne ved total overvågning, så deler jeg ikke dit synspunkt.

Det vil give den statsinstitution der overvåger, alt alt for meget magt. I forbindelse med overvågning og indsamling af information, så sker der altid - på et eller andet tidspunkt - en lækage, således informationerne kan/vil blive misbrugt. Se f.eks. bare den seneste sag om lækagen af kræftsyges cpr-numre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

filsof citat "Mit forslag går ikke på, at myndighederne skal overvåge sexkøberen. Myndighederne skal i forbindelse med konfronteringen af sexkøbere uden for et bordel, ikke identificere sexkøberen, men udelukkende have mulighed for at kontrollere, om bordellet har udstedt korrekt faktura."

Altså :):) ... Nu tager vi lige et gennemsnitsbordel i en etageejendom... skal SKAT så ligge på lur ved døren (i en etageejendom skal man så antaste alle der kommer ud ra opgangen) Jeg tror nok at beboerne i Ringstedgade 5 (Cassiopejastars) vil føle sig noget pikerede over at blive afkrævet en kvittering - hvis man har besøgt en kammerat på 3dje sal.

Man skal dælendyt'me ikke konfrontere sexkøberne - det er jo rablende vanvittigt ? Var det ikke en afstigmatisering af begge parter der var dagsordenen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er HELT i vores interesse - såvel for nydere som ydere at der ikke stilles unødvendige hindringer (læs udførligt bogholderi SKAT og registrering adfærd)...

Bemærk venligst, at de "unødvendige hindringer" jeg beskriver, allerede eksistere for samtlige erhvervsdrivende i Danmark.

F.eks. skal ALLE erhvervsdrivende udstede faktura'er/bon/kvitteringer på alt salg de har. Et godt eksempel på dette er alle supermarkederne, der troligt printer alle bon'er ud (for det SKAL de) for derefter at smide dem i skraldespanden, hvis kunden ikke vil have bon'en. Kig efter næste gang du er ude at handle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Myndighederne skal i forbindelse med konfronteringen af sexkøbere uden for et bordel, ikke identificere sexkøberen, men udelukkende have mulighed for at kontrollere, om bordellet har udstedt korrekt faktura.
Så er spørgsmålet jo blot, hvor langt man skal væk fra glædeshuset for at være i sikkerhed for et overfald fra myndighederne, således at man kan smide fakturaen i en papirkurv. For den skal vel ikke helt med hjem til konen? :twisted:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Over indgangen på enhver Skatteforvaltning står (med usynligt blæk) .... Her lades alt håb ude :)....

Jeg har en formodning om at du er lønmodtager - måske offentlig ansat ? For det du beskriver minder ikke meget om det virkelige virkelige liv. Jeg er selvstændig - og har været i snart 30 år.

Der er masser af brancher, fra solcentre til dyrlæger - hvor SKAT foretager skøn over indkomst hvis det skattepligtige indkomstgrundlag synes urimeligt - - en sådan vil prostitutionsbranchen også altid være. Den stiltiende aftale med samfundet skal være - at hvis pigerne IKKE hæver sociale ydelser, og opgiver hvad der skønnes rimeligt - så gør man ikke mere ved det..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altså :):) ... Nu tager vi lige et gennemsnitsbordel i en etageejendom... skal SKAT så ligge på lur ved døren (i en etageejendom skal man så antaste alle der kommer ud ra opgangen) Jeg tror nok at beboerne i Ringstedgade 5 (Cassiopejastars) vil føle sig noget pikerede over at blive afkrævet en kvittering - hvis man har besøgt en kammerat på 3dje sal.

Mon ikke SKAT/Politiet nok kan finde ud af hvem der har været en tur i kæderen på Ringstedgade og hvem der er gået opad ad trappen. Det kan f.eks. være ved samme skjulte kameraovervågning, som de i øvrigt i forvejen bruger, når de skal optælle antallet af kunder.

Man skal dælendyt'me ikke konfrontere sexkøberne - det er jo rablende vanvittigt ? Var det ikke en afstigmatisering af begge parter der var dagsordenen

Jeg kan ikke se, at konfronteringen skulle øge stigmatiseringen. Man kan næsten sammenligne det med når færdselspolitiet holder razzia - her bliver bilisterne jo heller ikke stigmatiseret fordi de bliver kontrolleret om de overholder loven.

Tænk på, at Politiet allerede nu kan konfrontere dig på vej ud af et bordel, med krav om, at du SKAL identificere dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...