Gæst Skrevet 4. Februar, 2013 Sorry, bryder lige ind i midt i SKAT/overvågnings diskussionen, men synes lige jeg vil bringe kønsforskeren Christian Groes-Green's indspark til debatten. Meget fornuftigt og sagligt: http://www.metroxpress.dk/nyheder/forsk ... t4VoQFSao/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 4. Februar, 2013 I rest my case - I er jo fast besluttede på at overhale Mette Frederiksen inden om Grundlovens § 71, bestemmelsen der er relevant i forhold til visitationer, anfører, at ”Den personlige frihed er ukrænkelig”, og at man kun kan frihedsberøves, hvis der er lovhjemmel til det. Politiet kan med andre ord ikke (lovligt) frihedsberøve og visitere folk, alene fordi de finder det belejligt i en given situation. Underordnet grundloven er retsplejeloven og politiloven, der begge giver mere detaljerede retningslinjer for, hvad politiet må og ikke må. Det er primært retsplejeloven, Hvad kan politiet forlange svar på, når de standser mig på gaden? Hvis politiet vil tale med dig, har de alene pligt til at oplyse dem om navn, fødselsdato (ikke cpr-nummer, kun fødselsdato) og hvor du bor. Intet andet. Det følger af retsplejelovens § 750. Hvor man er på vej hen, hvilke serviceydelser man har købt, hvad du har i din taske, og om man sover med hænderne over eller under dynen, vedkommer ikke politiet overhovedet. I og med at prostitution IKKE er ulovligt - kan politiet ikke sigte dig for en lovovertrædelse - og dermed er der INGEN hjemmel til at foretage en visitation. Iøvrigt vil det heller ikke være Politiet der er interesant i denne sammenhæng - det er SKAT's medarbejdere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 4. Februar, 2013 Over indgangen på enhver Skatteforvaltning står (med usynligt blæk) .... Her lades alt håb ude .... Hehe Jeg har en formodning om at du er lønmodtager - måske offentlig ansat ? Well, når du nu gerne vil vide det, så er jeg - teoretisk set - lønmodtager, men det er fordi jeg driver min virksomhed i selskabsform (A/S) og jeg er derfor ansat som lønmodtager i selskabet ligesom de øvrige ansatte jeg har. Jeg har været selvstændig i hele mit arbejdsliv, dvs. i ca. 20 år. Jeg har en kandidatgrad i økonomi og revision (cand.merc.aud), hvilket er den uddannelse alle statsautoriserede revisorer skal tage og jeg har arbejdet med både skatte- og øvrig erhvervsrådgivning i mange år. Der er masser af brancher, fra solcentre til dyrlæger - hvor SKAT foretager skøn over indkomst hvis det skattepligtige indkomstgrundlag synes urimeligt - - en sådan vil prostitutionsbranchen også altid være. SKAT har kun ret til at foretage skøn, hvis den erhvervsdrivendes bogførings- og bilagsmateriale ikke er i orden og derved kan tilsidesættes. Hvis alle bilag for alle transaktioner i virksomheden er medtaget i bogholderiet, og bogføringsloven er overholdt, så kan SKAT ikke foretage skøn. Hvis SKAT derimod kan bevise (f.eks. vha. overvågning), at der i virksomheden har fundet transaktioner sted som den erhvervsdrivende ikke har registreret med bilag i sin bogføring, så kan SKAT - i yderste konsekvens - tilsidesætte hele den erhvervsdrivende bogholderi, og skønsmæssigt ansætte den erhvervsdrivendes indkomst. Den stiltiende aftale med samfundet skal være - at hvis pigerne IKKE hæver sociale ydelser, og opgiver hvad der skønnes rimeligt - så gør man ikke mere ved det.. Dette er ikke er korrekt. Hvis en erhvervsdrivende gentagne gange ikke overholder lovgivningen, kan det i yderste konsekvens betyde fængselsstraf for den erhvervsdrivende. SKAT SKAL køre en domssag med bøde og eventuelt fængselsstraf (jf. princippet om ens behandling af alle skatteydere). Dette fremgår af skatteforvaltningsloven samt straffelovens § 289. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9729 Skrevet 5. Februar, 2013 Prøv at læse denne artikel: Velhavende og veluddannet - og snyder http://www.b.dk/nationalt/velhavende-og ... -og-snyder Jeg fordømmer dermed ej moralsk en privilegeret klasse, nok er sorte penge juridisk ulovligt udenfor enhver diskusion, men jeg er overbevist om at der er sorte penge i sund økonomisk cirkulation, som genererer mange sunde hvide jobs til lavtuddannede indenfor lavt til minimalløns området. Udfordringen består som jeg ser det politisk i at omsætte bankernes fornuftige ønske om det kontantløse samfund til legale forbrugs incitaments fremmende rammebetingelser for de erhverv, hvor sorte penge i dag har en betydende indflydelse på omsætning og beskæftigelse. I kombination med gråzonelovgivningen forklarer artiklen måske meget godt hvordan det kan lade sig gøre at nogle kan bruge så sindssygt mange penge i branchen, samt at branchens udøvere kan have svært ved at se udover det klientel som de oplever har så mange penge, samtidig med at der for mange er for langt imellem den type kunder? Paradokset er at de mange brancher der er stærkt afhængige af forbrugernes sorte penge, faktisk befinder sig i en normal indbyrdes konkurrence, der afspejler sig i en effektiv prissætning, sådan at vi aller flest både kan gå på restaurant, tage ud at rejse, købe nye møbler, fladskærm etc. Hvis prissætningen i disse brancher fulgte samme logik som hos pigerne, ville de miste 80 % af kunderne overnight, og det selvom der stadig købes for sorte penge. Kan man så samtidig med det kontantløse samfund, samkøring af registre og krydsdeling af information mellem offentlige myndigheder komme meget mere af alt det sociale bedrageri til livs, vil meget kune opnås af samfundsøkonomisk gavn. Hvis denne branche modsat gjorde det muligt defacto for andre end de profiler artiklen omtaler at købe, ville pigerne kunne udvide kundegruppen flerfold, såvel af mænd der uden sorte penge kan bruge op til 2000 kr om måneden til formålet, som også dem der kan tjene en god skilling udenom, om så de er håndværkere, selvstændige eller topledere. Samlet ville det kunne øge efterspørgsel og omsætning dramatisk, er jeg overbevist om. Det at priserne ikke er steget i årevis, tror jeg ikke et øjeblik på skyldes at udbud og efterspørgsel regulerer markedet på normal vis, snarere er det et udtryk for at citronen ikke kan presses mere, hverken da der var højkonjuktur, eller som nu hvor der er lavkonjuktur. Tanken falder snarere på den versernde tråd i forum, om der findes en slags usynlig kartel i branchen? Ikke mindst kunne det gøre Danmark til et billigere land for turister og forretningsrejsende, hvis oplevelsesøkonomien, herunder købesexbranchen kunne sænke deres omkostninger markant. Eksempelvis, særligt hvis Danmark blev gjort nærmest kontantløs i kroner, for os selv der i hverdagen er nødt til at forbruge dkk kr, mens det kunne vælte ind i landet med kontant forbrugende udlændinge, bevæbnet med Euro og Dollars, hvis oprindelse deres egne lande må bryde sig om. Der er så de EU begejstrede tilhængere af åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed, i skøn forening med fagforenings fjendske Neuliberale, der ser en invasion af social dumping fra østeuropæisk arbejdskraft, tilfølge udviklingen af en ny underklasse af fattige i arbejde indenfor det traditionelle minimal til lavtlønsområde, der ser dette som den lyksalige udvikling til gavn for en ny dansk konkurrencedygtighed. Disse skal i min optik bekæmpes af alt magt! Der er en anden vej for Danmark end at skubbe hundredede tusinder i fast fuldtids job ud i reel fattigdom, sådan som det på tragisk vis er sket i Tyskland, der er forbilledet for denne udvikling. Tyskland er på mange måder værd at lade sig inspirere af, men udgør også en mulighed for at tage ved lære af det de har gjort forkert. Eksempelvis at det var rigtigt at legalisere prostitution sådan at det kunne drives på lige fod med anden legal virksomhed, hvilket har fremmet en udvikling af forretningsmodeller på et grundlag af en stordrift, der igen i en kombination af gæsters entre til klubben, forbrug i baren etc, har skabt et omkostningsniveau for pigerne, der udbredt er på ca 15 - 20 % af danske sexarbejderes udgifter til eget virke, sådan at bruttoprisen på sex samtidig ligger på 1/2 - 1/3 af prisen for sex i Danmark. Bagsiden af medaljen er så forstærket af det ulyksalige Schengen samarbejde/de åbne græsner, at det vælter ind i landet med sexarbejdere, særligt fra Rumænien og Bulgarien, der har forårsaget et overudbud af sexarbejdere i en grad der gør at der er relativt ca 4 x så mange sexarbejdere i Tyskland end i Danmark, her særligt kommende til udtryk som et prispres i et stadigt voksende discount segment indenfor branchen, der selvsagt gør at der ikke består et tilstrækkeligt indkomstgrundlag for alle tyske sexarbejdere. Dette er ikke kun tilfældet indenfor købesex branchen, men det breder sig som en kræftbyld overalt inden for service, turisme, detailhandel, restauration og byggeri i Tyskland. Sådan at Tyskland samtidig med sin statistiske relative økonomiske succes udvikler sig til et samfund med en stadig stigende underklasse, og en stadig faldende middelklasse af egne borgere, hvor den øvre middelklasse til overklasses succes rider på ryggen af restens relative armod. Så meget for Neuliberal ideologi og hovedløs EU begejstring. Jeg håber ikke at den tilsvarende danske øvre middelklasse til overklasse, de alle direkte ønsker at kopiere Tyskland i alle facetter af deres reformpolitik, men føler en etisk forpligtelse til at søge en social konservativ løsning i et samarbejde med en dansk fagbevægelse, der mere end nogen sydligere pendant har vist sig som en ansvarlig medspiller, når både konkurrencedygtighed og lavt til minimal lønsområdet, skulle søges fastholdt som medlemmer af den nedre middelklasse, som er med på A holdets nedre trin, som beskæftigede i fast arbejde på fuldtid. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 5. Februar, 2013 RN - det er altså noget fuldstændigt vrøvl fra enden til anden. Et kontantløst samfund er det sidste skridt på vej mod TOTAL overvågning og registrering. Det er menneskefjendsk koldt rigidt og 100% idiotisk - og kun udtænkt af politisk korrekte bureaukrater for hvem BigBrother er et ideal. Samfundets overvågningsmuligheðer er allerede overvældende. Problemet er ikke manglende kontrol med borgerne - problemet er et offentligt forbrug der er ved at kvæle alt initiativ. Med en total registrering - så kan jeg godt love dig er laaaaaaangt den største del af de danske piger ( og alle kunderne) er væk.. din prisbetragtninger er usammenhængende. Uden balkanpigerne både her og på FKK'erne havde det æret markant DYRERE at besøge pigerne. der er simpelthen ingen konsistens i dine forslag ( udover det at de er ulaðesiggørlige). Den eneste måde at få reduceret de danske priser på er her som i alle andre sammenhænge at reducere omkostningsniveauet eller forøge kundeunderlaget. Dine tanker gør det stik modsatte. Prostitutionsmodstanderne behøver ikke foretage sig noget - I klarer fint at levee hele grundlaget for en afvikling Der her skal løses lavpraktisk - kontrollen kan passende nøjes med at man ikke modtager sociale ydelser, resten klarer SKAT og pigerne allerede udemærket, Filosof det kan jeg så matche cand.merc fra CBS, BA i jura, praktisk erfaring med rådgivning (økonomisk) af bl.a. Selvstændige alternative terapeuter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9729 Skrevet 5. Februar, 2013 Nu er jeg ikke idiot Heine, det har du ejheller skrevet at jeg er, men jeg tilhører en anden socialklasse end du og Filosoffen, men jeg evnede ikke og evner ikke at tage uddannelser som jeres. Men jeg er selvforsørgende i fast fuldtids stilling ved egen indsats, til en beskeden, men samtidig anstændig løn, der både er mulighed for at betale mig, og efterspørgsel til. Men selvfølgelig, hvis du og dine gerne vil øge udbuddet af arbejdskraft til mit job/mines job af sultne rumænere, så jeg enten kan ende som fattig i arbejde, eller fattig på offentlig forsørgelse, er der rene linjer, men så har vi hver vores dagsorden. Det er simpelthen ikke rigtigt at priserne i Tyskland kun er lavere på grund af Balkan pigerne, og ikke nødvendigvis rigtigt at de ville stige i Danmark, hvis ikke de var her, men priserne ville nok falde hvis der åbnedes for samme pres som Balkan pigerne har betydet i Tyskland. Her i landet ligger de danske pigers priser på samme niveau som for 10 år siden, altså før der var så mange Balkan piger som i dag, men øst pigerne har ikke betydet andet end at det stadig koster +/-1400 kr hos dem for 1 time - noget ganske andet end fattig i arbejde til 60 kr + i timen, men vel, der er neuliberale og EU begejstrede der nærer hede ønsker herom. Det er ca 10 år siden tyskerne normaliserede prostitutions branchen, i alle årene før de åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed betød det lave omkostninger for pigerne, gode priser for kunderne, stordrift fordele for bordellerne, konkurrence på forretningsmodeller. På FKK var der en god blanding af polske, tyske, tjekkiske piger der alle på lige fod virkede i en kontekst af tysk løn og omkostningsniveau. Sådan er det mange steder endnu, men det undermineres af en massiv tilgang af Balkan piger, der som på det øvrige tyske arbejdsmarked fuldstændig undergraver at en kombination af konkurrerende forretningsmodeller og ansvarlige aftaler mellem arbejdsmarkedets parter, afbalancerer sociale og kommercielle hensyn. Ganske vist er pigerne hverken i Danmark eller Tyskland lønmodtagere i egentlig forstand, men selvstændige, men uanset gælder at en uhæmmet tilgang af fattig migrant arbejdskraft ophæver muligheden af en samtidig social, som konkurrencedygtig regulering af løn og arbejdsvilkår i en tæt dialog mellem arbejdsmarkedets parter og lovgivningsmagten. Hvis det er sidstnævnte du betragter som den totale overvågningsstat, så foretrækker jeg denne, ikke i en svensk Folkhems version, men som et økonomisk værktøj for staten til at forsvare, ikke en uforandret velfærdsstats, men for at sikre en basal velfærdsstat. Men selvfølgelig hvis målet er ulighed som i USA eller England, giver dine holdninger mening, er det tilfældet er det din ret, men så ved vi begge hvor modparten står. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 5. Februar, 2013 nu synes jeg ikke vi skal lave eroguide.dk om til et fordelingpolitiks forum Men måske skal man lige understrege at der er forskel på en liberal og en neuroliberal holdning. Jeg er liberal på det værdipolitiske område - Orwell beskrev vist meget godt det ultimative overvågningssamfund Men - jeg tror jeg kan finde 500 indlæg fra dig igennem tid - både her og hisset - hvor du advokerer for lavere priser og lovpriiser FKK modellen. En model der lang overvejende er bygget op omkring polske, baltiske, tjekkiske/slovakiske OG Balkanpiger - og som har været det fra starten af... (mere end 10 års erfaring) - i starten var Balkanpigerne dog primært fra eks-jugoslavien Med omkring 100 besøg igennem tiden på et stort antal FKK'er - tror jeg godt jeg har samlet lidt erfaring om både hvem der styrer FKK'erne (HA & kumpaner) og hvordan priserne, pigesammensætningen, mængden af klubber og sammensætningen af disse og har udviklet sig. Eller rettere sagt IKKE har udviklet sig - det eneste der er steget er udbuddet (antallet af klubber og services) t og ydelserne - tungekys og fransk uden var ikke comme il faut i starten.. det er det nu - det kan man så begræde eller glæde sig over - det er jo en smagssag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. Februar, 2013 Bare lige kort til det med priserne for pigernes ydelser i DK og D. Omkostnings niveauet i DK er væsentligt højere end i D. Det ses tydeligt af priserne på helt almindelige varer. Jeg har i en lang årerække importeret kapital goder fra Tyskland, og indtil murens fald, kunne de prismæssigt konkurrere med øst produkter. Efter murens fald, steg de betragteligt, men kom slet ikke op på DK niveau. Disse lavere priser skyldes i høj grad den tyske arbejders løn, som, sammenlignet med en dansk ditto, er meget lav. At prisen også presses af fremmed arbejdskraft på købesex markedet er da rigtigt. Det skyldes udelukkende at disse fremmede piger arbejder under forhold som ingen dansk pige med dansk statsborgerskab og CVR nummer er i stand til, hvis hun skal spise hver dag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Februar, 2013 Ikke mindst kunne det gøre Danmark til et billigere land for turister og forretningsrejsende, hvis oplevelsesøkonomien, herunder købesexbranchen kunne sænke deres omkostninger markant. Eksempelvis at det var rigtigt at legalisere prostitution sådan at det kunne drives på lige fod med anden legal virksomhed, hvilket har fremmet en udvikling af forretningsmodeller på et grundlag af en stordrift, der igen i en kombination af gæsters entre til klubben, forbrug i baren etc, har skabt et omkostningsniveau for pigerne, der udbredt er på ca 15 - 20 % af danske sexarbejderes udgifter til eget virke, sådan at bruttoprisen på sex samtidig ligger på 1/2 - 1/3 af prisen for sex i Danmark. Hej Rejse! Du skal ha' dine ideer og teorier i fred... Ytringsfriheden som vi alle hilser velkommen. Undskyld at jeg kun citere dig for enkelte afsnit i en større sammenhæng, men efterhånden benytter du enhver lejlighed til at kritisere og latterliggøre prisniveauet hos de danske glædespiger, uanset trådens indhold. Du glemmer alt om kulturforskelle, diskretion, differencen på leveomkostninger og størrelsesforskellen på Danmark og Tyskland, når du i en snert af bitterhed ikke vil anerkende måden tingene fungere på i fædrelandet. De ønskede forretningsmodeller fra din side indebære medlemskab, udgifter til drikkevare, kontingent og fællesspisning i en stor sammenkogt gang Tyrolersex. Bevares, og med fuld respekt for den Germanske fanklub, er sex-købere med disse lyster i klart mindretal herhjemme...Branchens største indtægtskilde er stadigvæk mænd i ægteskab eller i fast forhold. Faktisk smider de mere end 80% af den samlede omsætning. Mange af disse forbrugere, vil givetvis gerne på FKK Club, men ikke i lille Danmark, hvor muligheden for at blive genkendt er væsentlig højere end i Tyskland. Den samme holdning tror jeg også gør sig gældende hos pigerne. Kan du slet ikke få øje på den manglende tradition eller hvor stor en forandring det kræver, hvis man pludselig skal reducere priserne med 30/50%. Det handler ikke om forretningsmodeller eller karteldannelse, men om udbud og efterspørgsel.. Jeg benægter ikke at lovgivningen også er medspiller, når vi taler alternativt i branchen. Pengeløst samfund...!! Det har vi på nuværende tidspunkt overhovedet ikke råd til som samfund eller glædespige. VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. Februar, 2013 Branchens største indtægtskilde er stadigvæk mænd i ægteskab eller i fast forhold. Faktisk smider de mere end 80% af den samlede omsætning Spændende og brugbar info Ludvig. Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men hvor stammer tallet fra? Der kunne jo være andre spændende statistikker i din kilde. Heller ikke jeg tror på FKK muligheden i DK - og jeg ville så heller ikke benytte den. For mig er samvær med en pige noget mellem hende og mig, uanset om der er penge involveret eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9729 Skrevet 5. Februar, 2013 Tak Ludvig Jo jeg anerkender dine pointer, men det ændrer ikke ved at, hvis bare lovgivningen gav rum for mine pointer, tilvejebragtes forudsætningen for mine pointer. Det er naturligvis ikke ensbetydende med at dine kultur mfl pointer, ville betyde at rammerne ikke ville blive udfyldt, som af mig ønsket, men bare det at muligheder kunne udnyttes ville betyde et stort fremskridt. Hvis det sker kan det være at jeg slet ikke får de muligheder jeg ønsker mig, det viser sig at du får ret, men i så fald har jeg alligevel i pincippet opnået det jeg ønsker mig Måske der kom en enkelt klub målrettet udlændinge, svenskere som andre, mellem Øresundsbroen og Københans lufthavn, en der kunne samle et internationalt publikum, og så kunne jeg jo bare besøge den i såfald. @Heine og Århuselsker - her kan vi jævnfør Ludvigs påpegning af mit bidrag til trådens udvikling gerne stoppe, eller med jeres afsluttende modreplik. Hvis entreen først er 50 euro = 373 kr, eksempelvis for både piger og mænd og timeprisen for sex efterfølgende er 100 - 120 euro = 746 - 895 kr i en tysk kontekst, du i en dansk kontekst x sammme med 1,5 +/-, på et grundlag af samme drift mulighed, ville nok også danske piger kunne spise godt hver dag. Det kunne mixet af tyske, polske og tjekkiske piger også tidligere i en tysk kontekts, men når de får mange flere kolleger/konkurrenter til det samme antal kunder, fører det til at der simpelthen ikke er nok kunder til at det oprindelige mix af piger fortsættende kan leve af virket. Den mest optimerede FKK klub jeg har oplevet desangående er Golden Time i NRW, jeg håber fortsat det er tilfældet. Optimalt burde udbudet sexarbejdere i Tyskland mindst halveres, for at tilgodese den hjemlige arbejdskraft. Hvem der står bag diverse klubber får myndighederne forholde sig til - forholder de sig mon til om de drives i overensstemmelse med loven, eller hvem der driver dem? En legalisering af branchen i alle led på lige fod med øvrig erhverv, er i Danmark som i Tyskland ikke ensbetydende en accept af kriminalitet i branchen, og kriminalitet i erhvervet bør naturligvis i denne som i alt anden erhverv efterforskes og pådømmes. Det sker forhåbentlig, desværre næppe i fuldt fornødent omfang, men denne branche er ikke ene om at kredse eksponeret ved kriminalitet er involveret. Det være sig entreprenør virksomhed, autoværksteder, restaurationsvirksomhed mm. Er det muligt at bo på hotel eller spise på restaurant i Italien, hvis vi af princip ikke indirekte vil støtte mafiaen? Den italienske/kinesiske mafia er i fokus for storstilet ekspansion indenfor restaurationsvirksomhed i Tyskland. Det er alt sammen en kedelig udvikling, men ved opstille det lovmæssige grundlag for enhver virksomhedsdrift, er det dels op til ejer at holde sig indenfor loven, dels myndighedernes opgave at fremme at det sker. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Februar, 2013 Spændende og brugbar info Ludvig. Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men hvor stammer tallet fra? Der kunne jo være andre spændende statistikker i din kilde. Hej Aarhuselsker! Oplysningen stammer fra researchmaterialet til TV udsendelserne om Mormors bordel, med bedstemødrene Susanne og Karen i spidsen. Jeg kender en pige som i første omgang havde sagt ja til deltagelse, men senere fortrød og meldte fra, af hensyn til hendes børn. I den forbindelse, var jeg så privilegeret at kunne læse med over skulderen, omkring det udsendte materiale... VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. Februar, 2013 @ Ludvig. Tak. Havde egentlig troet at single mænd udgjorde en meget større andel. Altså de single mænd som ikke har det store held på diverse cafeer og andre score steder, plus de singler som ikke gider bruge tid på at score på omtalte steder, men hellere jager den ultimative oplevelse, der hvor chancen for gevinst er størst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Februar, 2013 @Aarhuselsker. I samme materiale konkluderede man også, at mænd i faste forhold, er en stor årsag til at, de store anerkendte bordeller stadigvæk overlever på trods at de lidt højere priser og konkurrencen fra de private/diskrete steder med udenlandske piger. Man vægter stadig trygheden omkring diskretion og aftaler højt når man vælger sine besøg. Man er villig til at betale merprisen for en telefondame som sikre at man ikke render ind i naboen... Man ønsker ganske enkelt ikke at tage nogen former for chancer, når lysten melder sig... Sidst men ikke mindst, så er man "næsten" fri for fristelsen, til sex eller fransk uden gummi. Hygiejnen på danske steder nævnes også værende generelt højere, end hos en udenlandsk pige som arbejder alene. Station 2 havde i aftes en indslag fra USA, hvor et par idioter havde stor fornøjelse af, at filme glædespiger og deres kunder på fersk gerning... Typisk i en bil, hvor de efterfølgende lagde filmen ud på nettet via en hjemmeside, som var lavet til formålet...Tragisk for den manglende forståelse. VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 5. Februar, 2013 Man vægter stadig trygheden omkring diskretion og aftaler højt når man vælger sine besøg. Man er villig til at betale merprisen for en telefondame som sikre at man ikke render ind i naboen... Man ønsker ganske enkelt ikke at tage nogen former for chancer, når lysten melder sig... Sidst men ikke mindst, så er man "næsten" fri for fristelsen, til sex eller fransk uden gummi. Hygiejnen på danske steder nævnes også værende generelt højere, end hos en udenlandsk pige som arbejder aleneDet er faktisk forhold, jeg altid har haft i baghovedet. Jeg betaler gerne ekstra for disse ting. Jeg er faktisk også overrasket over, at singler udgør en så lille procent. Og det prisniveau i Danmark, som Don Quirejse altid er så focuseret på, ja, så bliver det næppe lavere. Mere kyndige end mig har flere gange skrevet herinde, at priserne ikke er steget i årevis. Det er de almindelige leveomkostninger derimod, så reelt er der tale om et prisfald i branchen. Det er svært at sammenligne direkte med Tyskland. For det første er det almindelige prisniveau dernede lavere, hvilket giver lavere leveomkostninger, og for det andet er der i Tyskland en helt anden struktur, idet bl.a. pensionsindbetalingerne/udgifterne her påhviler erhvervslivet. Bl.a. derfor er lønningerne i Tyskland lavere. Så germanske tilstande på dette punkt får vi næppe i Danmark. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 5. Februar, 2013 RN Da jeg arbejdede i Tyskland tog vi nogen gange (kollegaerne og jeg) på Puff (bordel) det var en del af kulturen i det regi - og selv om det - på det uformelle plan nok var accepteret - så var det ikke det der stod på bilagene På samme måde som man i - ellers bonerte - Østrig/Tyskland/Schweiz optræder nøgne sammen (mænd/kvinder) i saunaer - så har man en anden kultur omkring bordeller. Den kan vi ikke overføre til DK - og det kan jeg heller ikke se skal være formålet med en legalisering af prostitution herhjemme. Det nytter ikke noget som forudsætning for en legalisering at sige - hvis bare alt var 100% anderledes på alle områder end det er - så kunne vi... Man er nødt til at tage udgangspunkt i det mulige og ISÆR i det ønskelige. for mig (og formoder jeg næsten alle andre) er det et RÆDSELSscenarie hvis der stor "Luder 750 kroner" på mit dankort-udtog... ikke kun overfor hustruen/børnene - men også min bank . I dit pengeløse samfund har (allerede som nu) har alle betalinger et id _ hvoraf betalingsstedet og karakteren af ydelsen fremgår... Ludvig har helt ret - den største del (om det så lige er 80% er jeg nok ,lidt skeptisk over for) af bordellernes kunder herhjemme er gifte-i fast forhold. Om det er gældende for debatfora - tjaah - who knows - en ting er at læse herinde (relativt anonymt) noget helt andet er at have oprettet sig som bruger/skribent Det er altid bedst at tage udgangspunkt i virkeligheden RN - virkeligheden er at det pengeløse samfund ikke er i borgernes intereser - fordi det vil give staten FULD viden om hele din adfærd, på alle tidspunkter, på alle steder. jeg arbejder pt bl.a med en virksomhed der via din adfærd på nettet segmenterer de annoncer du præsenteres for på - de annoncer du møder er ikke de samme som din hustru (med mindre I deler computer) - og det kan freake mig helt ud hvilke informationer vi kan udlede via det analyseapparat - de lagrede intelligente cookies. På samme måde med din adfærd via Dankort/telefon - det er ikke kun din bank/teleselskab der får/har/vil have adgang til din betalinger/handlinger - Vi går i forvejen alt for langt vores kontrol af borgerne - at stramme kontrolskruen er ikke vejen frem; fint nok at du føler hele din adfærd er egnet til at fremvise (du er jo heller ikke gift) men os andre - der enten er gifte - eller kendt i offentligheden i anden sammenhæng har ikke det behov... Meget langt fra endda At afkriminalisere branchen helt (for alle de der ikke benytter sig af tilbudene) er ikke det samme som at ville fejre det som "hverdagens helte" selv hvis det bliver legalt bliver det med garanti ikke som romernes Vestalinder man kommer til at betraget ludere/glædespiger... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9729 Skrevet 5. Februar, 2013 Heine, jeg har ganske rigtigt ikke de samme bekymringer privat, som flertallet af sexkunder, og jeg ønsker lige så lidt som du de scenarier du opruller. Mit udgangspunkt er at jeg har tillid til staten og offentlig myndighed, at forvaltning af lov og ret, bør kunne udføres så effektivt, administrativt og økonomisk som vel muligt. Eksempelvis for at bekæmpe skadelig sort økonomi og socialt bedrageri. Tænk på hvor unikt vort CPR register er, vores eltroniske patient journaler, vores automatiserede skattemappe hos Skat.dk, alt det der gør vores offentlige sektor så effektiv som tilfældet er. Det er samtidig det som borgere i USA og England afviser med næb og kløer, af de samme årsager som bevæger dig, men udgangspunktet er at vi som borgere kan have tillid til at offentlig myndighed kun bruger alt den viden når det er fagligt relevant. Kald mig gerne naiv, men jeg har stor tillid til aktuel myndigheds faglige integritet. Cpr numre der røg på nettet var en alvorlig fejl, men det var netop utilsigtet, og ligger der politisk magtmisbrug bag Thorning parrets skatte sag fører det forhåbentlig til hårde straffe. Tænk bare på Politiets Efterretnings Tjeneste, de er ekstremt dygtige, hvor mange liv mon de har reddet - de passer på os allesammen. Læste at de havde brugt en bagvej gennem Nemid i overvågning af terror mistænkte, i sidste øjeblik forhindrede de angreb på Jyllandspostens redaktion og halshugning af deres personale. På alle disse områder er vi foran USA og Storbritannien, fordi vi det accepterer, de ikke gør det af ideologiske årsager. Men det kræver at borgeren helt grundlæggende har tillid til statsmagten, hvilket jeg faktisk har til offentlig dansk myndighed på parameteret privatlivets fred. Nu er det jo bankerne der ønsker sig et pengeløst samfund, det af andre, men åbenbare årsager end her diskuteret - der er simpelthen bedre økonomi heri hele vejen. Faktisk er jeg mere skeptisk til bankers og forsikringsselskabers våde drømme om de samme muligheder for automatisk samkøring, som her diskuteret, for der er ikke det samme belæg for det som for offentlig myndighed. Facebook er jeg heller ikke på, for er det ikke snart en stor kommerciel snagecentral? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 5. Februar, 2013 Mit udgangspunkt er at jeg har tillid til staten og offentlig myndighed, at forvaltning af lov og ret, bør kunne udføres så effektivt, administrativt og økonomisk som vel muligt. Eksempelvis for at bekæmpe skadelig sort økonomi og socialt bedrageri. Tænk på hvor unikt vort CPR register er, vores eltroniske patient journaler, vores automatiserede skattemappe hos Skat.dk, alt det der gør vores offentlige sektor så effektiv som tilfældet er. vores elektroniske patientjournaler :) :) ikke engang noget så simpelt som at blive enige om hvad de skal indeholde kan man blive enige om på tværs af regionerne/de enkelte hospitaler.. Alt er en afvejning - jeg mener at der er rigeligt med kontrol i samfundet. Det gør du så ikke - fred med det sidst kendte næsten pengeløse 100% vidende samfundsmodel var det Østtyske - viel spass damit Lyt iøvrigt til Iben& Mødregruppen på 24stv.dk - netop om angiveri og offentlig snagen Personligt har jeg det sådan (med en let omskrivning "Når jeg hører ønsket om øget offentlig kontrol af vores liv - så griber jeg automatisk efter min pistol".) Cpr numre der røg på nettet var en alvorlig fejl, men det var netop utilsigtet, jeg er LIGEGLAD med hvor utilsiget det ville være at mine data blev offentliggjort - hvis jeg blev skilt/mistede børn/offentlig anerkendelse - som følge af en "ups... vi er kede af at vi kom til at fortælle at XXX køber ludere".. Nu er det jo bankerne der ønsker sig et pengeløst samfund, det af andre, men åbenbare årsager end her diskuteret - der er simpelthen bedre økonomi heri hele vejen. Skal vores personlige frihed nu 100% underlægges bankernes ønsker ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. Februar, 2013 citat: Mit udgangspunkt er at jeg har tillid til staten og offentlig myndighed, at forvaltning af lov og ret, bør kunne udføres så effektivt, administrativt og økonomisk som vel muligt. Eksempelvis for at bekæmpe skadelig sort økonomi og socialt bedrageri. Tænk på hvor unikt vort CPR register er, vores eltroniske patient journaler, vores automatiserede skattemappe hos Skat.dk, alt det der gør vores offentlige sektor så effektiv som tilfældet er. citat slut vores elektroniske patientjournaler :) :) ikke engang noget så simpelt som at blive enige om hvad de skal indeholde kan man blive enige om på tværs af regionerne/de enkelte hospitaler.. Alt er en afvejning - jeg mener at der er rigeligt med kontrol i samfundet. Det gør du så ikke - fred med det sidst kendte næsten pengeløse 100% vidende samfundsmodel var det Østtyske - viel spass damit Lyt iøvrigt til Iben& Mødregruppen på 24stv.dk - netop om angiveri og offentlig snagen Personligt har jeg det sådan (med en let omskrivning "Når jeg hører ønsket om øget offentlig kontrol af vores liv - så griber jeg automatisk efter min pistol".) citat: Cpr numre der røg på nettet var en alvorlig fejl, men det var netop utilsigtet, citat slut jeg er LIGEGLAD med hvor utilsiget det ville være at mine data blev offentliggjort - hvis jeg blev skilt/mistede børn/offentlig anerkendelse - som følge af en "ups... vi er kede af at vi kom til at fortælle at XXX køber ludere".. Nu er det jo bankerne der ønsker sig et pengeløst samfund, det af andre, men åbenbare årsager end her diskuteret - der er simpelthen bedre økonomi heri hele vejen. Skal vores personlige frihed nu 100% underlægges bankernes ønsker ?J Heine,nu har jeg læst dit indlæg mange gange, men jeg ka skisme ikke finde ud af hvad du har skrevet, og hvad ud citerer. Kunne du prøve at gøre det helt klart? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 5. Februar, 2013 undskyld - såvidt jeg kan se så manglede der 1 "citat - og citat slut" omkring bankerne - ellers synes jeg da at det står der ? men næste gang skal jeg nok bruge citatboksene (hvis jeg ellers kan finde ud af det) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 5. Februar, 2013 men næste gang skal jeg nok bruge citatboksene (hvis jeg ellers kan finde ud af det)Det er ikke så svært endda, man skal bare prøve det et par gange. Du markerer den tekst, som du vil citere, og så trykker du på qoute-knappen i bjælken. Så skulle det lykkes. Du ser jo ud til at have rigeligt brug for den funktion :lol: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 5. Februar, 2013 Du ser jo ud til at have rigeligt brug for den funktion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 5. Februar, 2013 # Rejse " Tænk på hvor unikt vort CPR register er, vores eltroniske patient journaler, vores automatiserede skattemappe hos Skat.dk, alt det der gør vores offentlige sektor så effektiv som tilfældet er." Effektiv offentlig sektor - den lader vi lige stå et øjeblik! Hvis jeg ikke vidste bedre, så sklulle man jo tro, at du var ansat i den offentlige administration, siden du i ædru tilstand kan hævde, at den er effektiv. Et langt livs erfaringer fortæller mig, at effektiviteten er på linie med, hvad man oplever i en sydamerikansk bananrepublik. Det eneste sted, den udviser effektivitet, er, hvor den i selvforstærkning føder lovgivningsarbejderne med input til, hvordan der kan skabes endnu flere offentlige stillinger. Da muren faldt, arbejdede jeg meget ovre østpå i den genforenede republik, jeg måtte desværre bevidne en tømrerlærling miste livet efter 3 dage i koma p.g.a. en arbejdsulykke. Da jeg så hospitalet og dets faciliteter, tegnede jeg en specialforsikring, der ved behov for hospitalsindlæggelse sikrede mig ambulancefly/helikopter til det hjemlige. I dag vil jeg af bitter erfaring 10 gange hellere indlægges på et tysk hospital end på et dansk, trods det abnorme personaleforbrug, der jo skulle sikre os den optimale behandling herhjemme. Lad mig minde dig om, at det ikke er nogen tilfældighed, at sønderjyder med god grund frygter, at det ny supersygehus i Aabenraa bliver færdigbygget. Som situationen er nu, bliver mine landsmænd i vid udstrækning behandlet i Flensburg, både fordi regionen sparer penge, men så sandelig også, fordi behandlingen er bedre. Jeg startede med at citere dig, lad mig slutte med at citere Angela Merkel, da hun svarede en tåbe, som fremtrak .dk som et positivt eksempel.: "Hvis vi skulle have en offentlig sektor som den danske, skulle vi i løbet af natten ansætte 5.000.000 nye medarbejdere." Ringer der en klokke hos dig? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9729 Skrevet 5. Februar, 2013 Onslow, den offentlige sektor kan utvivlsomt til stadighed effektiviseres og rationaliseres, men debatten går på om vi i den forbindelse bør gøre optimal brug af digitale løsninger, herunder såvidt muligt det kontantløse samfund, med alt hvad det indebærer offentlig indsigt med vores private økonomi. Det så jeg ikke gerne, hverken i DDR eller i den svenske samfundsmodel, men jeg har ret stor tillid til at det kan lade sig gøre i Danmark under samtidig skyldig hensyntagen til privatlivets fred. Hele strategien om borgerens digitale selvbetjening over Borger.dk skulle gerne på sigt føre til samme effekt som vi i forvejen har vænnet os til med netbank, mere og mere nethandel. Nu mangler vi bare at få konverteret avisen på print til digitale platforme, så spares der 50 % af produktions udgiften til trykning og distribution. På sigt skal vi bare vænne os til ikke at købe bøger, avisen på print, ikke have kontante sedler på os, men blot bruge vores kreditkort, bruge E-book, netbank , det digitale posthus og Borger.dk osv Men nu havde jeg ikke rigtigt forestillet mig at havne hvor vi er nu, så bare nogle muligheder i at der politisk kunne skabes økonomiske incitamenter til at understøtte brancher på anden vis, der nyder godt af sorte penge, hvis det pengeløse samfund blev indført. Nu tror jeg i øvrigt at jeg er ved at løbe tør for argumenter, men tager alt modreplik til efterretning. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 5. Februar, 2013 Nu tror jeg i øvrigt at jeg er ved at løbe tør for argumenter, men tager alt modreplik til efterretningDet var også ved at blive en lang streng med tabt focus ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg