Hop til indhold
kamilla K

Ligestilling ? Nej tak !

Recommended Posts

Guest fede
bigfoot skrev, 1 time siden:

Men er der ligeløn indenfor sex-branchen? - jeg har fået det indtryk at piger/kvinder har mulighed for at tjene langt mere end drenge/mænd - eller tager jeg fejl :shock:;)

Korrekt i model og sexbranchen vil kvinder kunne tjene meget store beløb, i forhold til deres mandlige kollegaer

I sport generelt,  har Mændene så fordelen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
bigfoot skrev, for 3 timer siden:

Men er der ligeløn indenfor sex-branchen? - jeg har fået det indtryk at piger/kvinder har mulighed for at tjene langt mere end drenge/mænd - eller tager jeg fejl :shock:;)

Du kan ikke rigtig sammenligne vilkårene for lønmodtagere og selvstændige ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
Liv skrev, for 9 timer siden:

Du kan ikke rigtig sammenligne vilkårene for lønmodtagere og selvstændige ;) 

Nu kan du ifølge lovgivningen, ikke ansættes som prostitueret. Kunne du det, ville der ikke være ligeløn for lige arbejde i prostitutions branchen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
Liv skrev, for 12 minutter siden:

Nej, det er præcist det jeg skriver, vi er ikke lønmodtagere. Man kan ikke sammenligne lønmodtagere og selvstændige ;) 

Nu tog du kun et lille udsnit af mit indlæg.

Havde man kunnet blive ansat som prostitueret,, så havde der ikke været ligeløn for ligearbejde. Her vil der ikke være forskel på om du er lønmodtager eller selvstændig. Den store forskel vil være der uanset.

Del dette indlæg


Link til indlæg
fede skrev, for 2 minutter siden:

Nu tog du kun et lille udsnit af mit indlæg.

Havde man kunnet blive ansat som prostitueret,, så havde der ikke været ligeløn for ligearbejde. Her vil der ikke være forskel på om du er lønmodtager eller selvstændig. Den store forskel vil være der uanset.

Beklager, jeg finder det ikke relevant at diskutere noget der ikke findes, og næppe heller kommer til det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
Liv skrev, for 13 minutter siden:

Beklager, jeg finder det ikke relevant at diskutere noget der ikke findes, og næppe heller kommer til det.

Men for din skyld, kan vi da ændre udsagnet til. Der er ikke lige mulighed for samme personlig indkomst for lige arbejde. Personlig indkomst er så enkeltmandsfirmaet overskud udbetalt som løn til dig selv. Bliver beskattet på samme måde som almindelig lønindkomst.

Redigeret af fede

Del dette indlæg


Link til indlæg
fede skrev, for 3 timer siden:

Men for din skyld, kan vi da ændre udsagnet til. Der er ikke lige mulighed for samme personlig indkomst for lige arbejde. Personlig indkomst er så enkeltmandsfirmaet overskud udbetalt som løn til dig selv. Bliver beskattet på samme måde som almindelig lønindkomst.

Nu er man jo ikke ansat. At indkomst mulighederne er forskellige skyldes udbud og efterspørgsel.  Det er jo ikke anderledes end, at man tjener mere på det kongelige teater, end man gør ude på et provins teater.  Her kan man jo i teorien også tale om, at  man udfører samme stykke arbejde, værdien vurderes forskelligt af publikum.  Man ser de samme mekanismer indenfor film, sport mv.

I øvrigt er der jo ingen der forbyder de mandlige aktive i branchen at sætte prisen op, der er jo ingen "instans" der bestemmer en mand må tage i timen.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
TheVoice skrev, for 16 minutter siden:

Nu er man jo ikke ansat. At indkomst mulighederne er forskellige skyldes udbud og efterspørgsel.  Det er jo ikke anderledes end, at man tjener mere på det kongelige teater, end man gør ude på et provins teater.  Her kan man jo i teorien også tale om, at  man udfører samme stykke arbejde, værdien vurderes forskelligt af publikum.  Man ser de samme mekanismer indenfor film, sport mv.

I øvrigt er der jo ingen der forbyder de mandlige aktive i branchen at sætte prisen op, der er jo ingen "instans" der bestemmer en mand må tage i timen.  

De mandlige aktive vil næppe have succes’s med at tage Kvindernes priser. Det skyldes ganske rigtig udbud og efterspørgsel. Og ja, man ser forskellige aflønninger for samme arbejde andre steder. Men det er bestemt ikke forkert at sige, at man ikke får ligeløn for lige arbejde indenfor købesex. For der er milevidt forskel på den potentielle personlige indtægt, alt efter om man er kvinde eller mand. På det generelle plan

Redigeret af fede

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 6 timer siden:

Nej, det er præcist det jeg skriver, vi er ikke lønmodtagere. Man kan ikke sammenligne lønmodtagere og selvstændige ;) 

Deri ligger der så en anerkendelse af at udbud og efterspørgsel bestemmer prisen. Samme princip med mandlige og kvindelige fodboldspillere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
anon skrev, for 2 timer siden:

Deri ligger der så en anerkendelse af at udbud og efterspørgsel bestemmer prisen. Samme princip med mandlige og kvindelige fodboldspillere. 

Det eneste jeg forsøger at forklare er, at du ikke kan sammenligne en lønmodtager og en selvstændig erhvervsdrivende, det er pærer og bananer. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
fede skrev, for 9 timer siden:

De mandlige aktive vil næppe have succes’s med at tage Kvindernes priser. Det skyldes ganske rigtig udbud og efterspørgsel. Og ja, man ser forskellige aflønninger for samme arbejde andre steder. Men det er bestemt ikke forkert at sige, at man ikke får ligeløn for lige arbejde indenfor købesex. For der er milevidt forskel på den potentielle personlige indtægt, alt efter om man er kvinde eller mand. På det generelle plan

I ligelønsloven foreskriver ganske rigtigt at mænd og kvinder skal have lige lønvilkår for samme arbejde, med mindre arbejdet har forskellig værdi.  Det er så her at forskellige parametre kan komme i spil, bland andet at udbud og efterspørgsel er årsagen til at arbejdes værdi er forskellig.

Derfor er det mere korrekt at sige, at indtjeningsmulighederne for mænd i sexbranchen er ringere end kvindernes.   

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest fede
TheVoice skrev, 1 time siden:

I ligelønsloven foreskriver ganske rigtigt at mænd og kvinder skal have lige lønvilkår for samme arbejde, med mindre arbejdet har forskellig værdi.  Det er så her at forskellige parametre kan komme i spil, bland andet at udbud og efterspørgsel er årsagen til at arbejdes værdi er forskellig.

Derfor er det mere korrekt at sige, at indtjeningsmulighederne for mænd i sexbranchen er ringere end kvindernes.   

 

Men arbejdet er jo det samme. Selvom kvinden er mere eftertragtet end manden.

Derfor er der ikke ligeløn for lige arbejde. Ligesom der heller ikke er ved sportsfolk osv. En mandlig fodboldspiller får jo langt højere løn end en ditto Kvinde.

Og det er såmænd fair nok. Udbud efterspørgsel og noget er mere eftertragtet end andet og en masse andre parametre.  Hvilket jo gør ligeløn for lige arbejde lidt utopisk. Giver man Manden/ Kvinden en højere løn, skyldes det jo man mener de tilføjer en større værdi. De kan sælge deres arbejdskraft dyrere ligesom den kvindelige prostituerede kan i forhold til den mandlige

Redigeret af fede

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 9 timer siden:

Det eneste jeg forsøger at forklare er, at du ikke kan sammenligne en lønmodtager og en selvstændig erhvervsdrivende, det er pærer og bananer. 

 

Hvis en selvstændig jurist laver det samme som en ansat jurist, er de ret sammenlignelige. 

Eksempel 

Jurist A er selvstændig og har en timeløn på 2k, og har en lang venteliste. 

Jurist B er selvstændig og har en timeløn på 1k. Ventelisten er ikke så lang. 

Jurist C er ansat. Månedslønnen er 90k. Hun skaffer mange kunder og arbejder 60 timer om ugen. 

Jurist D er ansat. Månedslønnen er 50k. Han skaffer ikke mange kunder, men arbejder 60 timer om ugen. 

Efterspørgsel har indflydelse på både selvstændige og ansatte. Det siger næsten sig selv. Jurist C vil ikke være tilfreds med at dele forskellen ned til DS løn, selvom det kan betragtes som ligeløn. 

Naturlig kan selvstændige og ansatte sammenlignes. Det er arbejdets værdi der bestemmer lønnen hos de selvstændige, og det er det, i mange tilfælde, også for ansatte. I de tilfælde det ikke er, er der ikke tale om ligeløn for lige arbejde. 

 

Redigeret af anon

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 19.9.2019 at 00:25:

Har egentlig ikke noge at sige imod dit indlæg KK. Det har bare ikke ret meget med ligestilling at gøre, synes jeg. Som både @Liv og @TheVoice er inde på så betyder ikke ligestilling mellem mænd og kvinder at mænd og kvinder skal være ens. Spillet mellem kønerne er noget delikat noget, men der findes rigtigt mange piger og kvinder derude som ønsker at de maskuline magtdemonstrationer de er blevet udsat for i seksuelle sammenhæng, havde været lidt .... mere på deres egne vilkår, for at udtrykke det mildt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 19.9.2019 at 00:25:

Har egentlig ikke noge at sige imod dit indlæg KK. Det har bare ikke ret meget med ligestilling at gøre, synes jeg. Som både @Liv og @TheVoice er inde på så betyder ikke ligestilling mellem mænd og kvinder at mænd og kvinder skal være ens. Spillet mellem kønerne er noget delikat noget, men der findes rigtigt mange piger og kvinder derude som ønsker at de maskuline magtdemonstrationer de er blevet udsat for i seksuelle sammenhæng, havde været lidt .... mere på deres egne vilkår, for at udtrykke det mildt.

 

Det er ikke sandt .

For det har en del med ligestilling at gøre  

MAGT er i HØJ GRAD et  af basisfundamenterne på ligestillingsområdet , hvor hunkønsvæsner ofte ønsker en LIGE FORDELING AF MAGT ( blandt andet på arbejdsmarkedet i de ledende stillinger, fordi disse stort set kun består af mænd ) 

Jeg synes  IKKE at kvinder skal have lige så meget MAGT i sengen , som manden 

Hvis en mand ikke formår at være en rigtig  mand seksuelt , så er han ( efter min mening ) blot en dreng i en mandekrop 

 

@Lady C ønsker netop heller ikke ligestilling ( en lige fordeling af magt ) i sengen, selvom det er det modsatte hun " er til" , end jeg . 

@Rejsenetværk illustrerer faktisk min point helt fantastisk , med hans tegning først i hans skriv 

 

Ajmen , for pokker...jeg troede , at jeg var på en "voksen side " hvor man ikke behøvede af forklare voksne mennesker , almen basisviden ? 

( For at komme flere eventuelle  misforståelser i forkøbet , vil jeg lige forklare , at hvis nogen finder min ovenstående kommentar for  flabet ,

så er det fordi , at det VIRKELIG VAR flabet skrevet af mig  ) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
NoBS skrev, den 18.9.2019 at 23:36:

Det Er så stærkt skrevet @kamilla K

Lad mig tænke lidt, så jeg kan give et semi begavet svar. Der er mange detaljer jeg lige skal absorbere  

. Der er mange detaljer jeg lige skal absorbere

Altså

jeg plejer bare at  kalder det  "onani "

men sådan er vi jo så forskellige allesammen :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo

Måske er der nogle mænd der er lidt febrilske med at tage kontrol når det er i Danmark er rum til nul fortolkning mellem:

- "Jeg elsker når manden tager kontrollen over mig seksuelt og giver mig det jeg vil ha..."

til

- "Jeg blev kneppet mod min vilje .. "

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Runaldo skrev, for 9 minutter siden:

Måske er der nogle mænd der er lidt febrilske med at tage kontrol når det er i Danmark er rum til nul fortolkning mellem:

- "Jeg elsker når manden tager kontrollen over mig seksuelt og giver mig det jeg vil ha..."

til

- "Jeg blev kneppet mod min vilje .. "

 

 

Ja og det er både forståeligt 

og skandaløst 

på samme tid . 

 

Forståeligt , fordi det saftsusemig må være svært at være mand på det punkt i nutidens danmark

og skandaløst , fordi tingene er blevet så abstrakte , at mænd bliver febrilske på punkter , hvor de før i tiden ikke behøvede at bekymre sig . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kamilla K skrev, for 2 timer siden:

Der gør man sig klar 

til næste omgang :P 

Hmm.. Hvornår fanden skal jeg trække dig i håret ind i min hule og knække dig henover den flade sten jeg bruger som seng?????????? Du tænder sq de dyriske kræfter i mig.. :P :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
kamilla K skrev, den 5.10.2019 at 17:59:
 

Det er ikke sandt .

For det har en del med ligestilling at gøre  

MAGT er i HØJ GRAD et  af basisfundamenterne på ligestillingsområdet , hvor hunkønsvæsner ofte ønsker en LIGE FORDELING AF MAGT ( blandt andet på arbejdsmarkedet i de ledende stillinger, fordi disse stort set kun består af mænd ) 

Jeg synes  IKKE at kvinder skal have lige så meget MAGT i sengen , som manden 

Hvis en mand ikke formår at være en rigtig  mand seksuelt , så er han ( efter min mening ) blot en dreng i en mandekrop 

 

@Lady C ønsker netop heller ikke ligestilling ( en lige fordeling af magt ) i sengen, selvom det er det modsatte hun " er til" , end jeg . 

@Rejsenetværk illustrerer faktisk min point helt fantastisk , med hans tegning først i hans skriv 

 

Ajmen , for pokker...jeg troede , at jeg var på en "voksen side " hvor man ikke behøvede af forklare voksne mennesker , almen basisviden ? 

( For at komme flere eventuelle  misforståelser i forkøbet , vil jeg lige forklare , at hvis nogen finder min ovenstående kommentar for  flabet ,

så er det fordi , at det VIRKELIG VAR flabet skrevet af mig  ) 

Jeg synes ikke man kan bruge ligestillingsbegrebet indenfor seksualitet.  Menneskers seksualitet har med drifter og instinkter at gøre. Drifter og instinkter har ingen love - ingen regler og er ikke underlagt samfundets normer. Derfor har ligestillingsbegrebet ikke rigtig noget at gøre med hvad vi hver især tænder på.  Ens sexliv er noget dybt drifts betinget og uafhængigt af hvad man bør og ikke bør gøre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 3 timer siden:

Jeg synes ikke man kan bruge ligestillingsbegrebet indenfor seksualitet.  Menneskers seksualitet har med drifter og instinkter at gøre. Drifter og instinkter har ingen love - ingen regler og er ikke underlagt samfundets normer. Derfor har ligestillingsbegrebet ikke rigtig noget at gøre med hvad vi hver især tænder på.  Ens sexliv er noget dybt drifts betinget og uafhængigt af hvad man bør og ikke bør gøre. 

Det er korrekt ,at sådan er det ikke mere For nu er der kommet ligestilling til .

Men sådan var det altså engang .Det mest klassiske eksempel er netop illustrationen med hulemand og en kølle . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 21 timer siden:

Kamilla, ved dine kunder godt at du synes at "kærestesex" er røvkedeligt og ikke dyrkes af "rigtige" mænd? ;)

Nu har jeg altså ikke rigtigt kærestesex med mine kunder - og de har det heller ikke med mig . Ellers ville jeg jo være deres kærester , og de ville ikke være mine kunder, de ville være mine kærester - ( Mit "Harem"   :P )  

Selvfølgelig kan jeg lide blidt sex også - jeg tilbyder ikke noget som jeg ikke kan lide - det håber jeg ikke , at der er nogen der gør ? 

 

iøvrigt var denne tråd mest ment som et lidt  humoristisk pust , henblik på en  lidt afslappet debat

men I er så alvorlige :D 

Og så bliver jeg også helt alvorlig 

og det var faktisk ikke min hensigt :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...