Gæst Skrevet 2. Februar, 2013 En af de politikere jeg normalt beundrer meget har desværre i den grad tabt småkagerne på Facebook denne lørdag. Ole Birk Olesen skriver: Jeg støtter 100 procent, at prostituerede får de samme friheder og rettigheder i dette samfund, som alle andre har! Men jeg synes stadig ikke om, at mænd går til prostitueret. Der er ingen grund til at idyllisere de prostitueredes liv, selvom man går ind for frihed og lige rettigheder. Og der er bestemt heller ingen grund til hylde mænd, som tænder på sex med kvinder, som ikke tænder på sex med dem, men bare gerne vil tjene 500 kr. Der findes to slags mænd, som går til prostitueret: Den ene lyver til sig selv om, at hun får det samme ud af det, som han gør. Den anden bliver opstemt af at føle, at pengene giver ham magt over et andet menneske. Ingen af delene er beundringsværdige. Men frihed og lige rettigheder er også friheden og retten til at gøre ting, som jeg ikke bryder mig om, så længe alle involverede er frivilligt med. Og nej, prostitution kan ikke fjernes med et forbud. Og endnu mere nej: De prostituerede får ikke et bedre liv af et forbud, tværtimod. Hvis man ser bort fra de afsnit om legalisering kontra forbud, som vi vel alle er enige i synes jeg han laver et ufint angreb på os sexkøbere i det midterste afsnit. De to kategorier han opremser er jo fuldkommen latterlige idet de begge bygger på en stråmand: at mænd (og kvinder) ikke kan frakoble deres følelsesliv fra deres sexualliv. Jeg er så fuld af harme over at blive set ned på på denne måde. Jeg er en mindst lige så vigtigt - og i hvert fald langt mere produktiv - bidragyder til samfundet som han er, men stadig har han den frækhed at se ned på mig som en anden 8. Marts betonfeminist. Det her bringer mig til det egentlige emne for dette indlæg. Jeg synes det er svært ikke at kunne sige offentligt fra overfor generaliseringer og stupide platheder som denne. Vi sexkøbere er reelt set de eneste i samfundet (pånær pædofile og voldtægtsmænd selvfølgelig) hvis stemme slet slet ikke findes i det offentlige rum. Der er ingen grænser for hvad vi må lægge ryg til fra begge sider af salen: vi bliver foreksempel kald både sølle og magtliderlige på en gang *ROFL*, men alligevel virker det som om vi altid vender rumpen til, bukker os forover, og tager imod. Jeg ved godt at jeg slet ikke er spor bedre. Jeg skriver dette på et nicheforum under et pseudonym taget fra en populær fantasy bogserie. Hvor ville jeg dog ønske jeg havde modet til at skide på det hele og lægge min offentlige person i dette, og samtidig at samfundet rent faktisk gad lytte. Er der andre her på stedet der deler min frustration? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 2. Februar, 2013 Nej, der er ingen grund til at hylde mænd som tænder på sex med kvinder, som ikke tænder på sex med dem, men som bare gerne vil tjene 500 kr. Men samtidig er der ingen grund til, hverken at se ned på manden eller kvinden i handels situationen. For det er en grov antagelse at det mænd tænder på, er at kvinder ikke tænder på sex med dem, for det ignorere den, og i øvrigt i mine øjne helt legitime kødelig lyst/det fysiske behov der kan ligge til grund for at betale for sex med en kvinde der ikke samtidig tænder på sex med dem, hvis primære grund til at sælge sex, er pengene hun får for det, og de muligheder indtægten giver hende. Nu vil jeg gerne have mig frabedt at Ole Birk Olesen/enhver anden afgør hvilken type jeg eller andre sexkøbere er - vi er lige så forskellige som alle andre mennesker og har helt individuelle grunde til at købe sex, som andre har helt andre interessere som de bruger penge på. Jeg lyver afgjort ikke for mig selv om at den prostiuerede får det samme ud af det som jeg selv, det er ejheller en ambition for mig at hun får det, for jeg forventer ikke at hun gør det, blot er det min stil at opføre mig ordentlig, jeg håber jeg er velkommen igen til at lægge mine penge hos hende, måtte jeg det ønske - i bund og grund er jeg et nr i rækken når jeg ankommer, og når jeg igen forlader pigen. Ejheller bliver jeg opstemt af at føle at pengene giver mig magt over et andet menneske, for det forholder sig helt omvendt i handels situationen. Det er pigen der afgør om hun overhovedet vil sælge mig sex, det er hende der besidder den økonomiske magt det indebærer at kunne få mænd med helt almindelige indtægter til at betale summer, som de ikke drømte om at betale for 30 eller 60 minutter i nogen anden sammenhæng, hvor det ikke er absolut påkrævet - 1000/2000 kr er sindssygt mange penge for nok 80 % af alle mænd i sammenhængen. Nej det er ikke beundringsværdigt at give penge for, eller at modtage sex, det er/burde være akkurat lige så værdiladet neutral en forbrugeradfærd, som at gå til frisøren eller fysioterapeuten. Det er i bund og grund det der er galt med holdningen til os, både hos nogle af dem der ikke vil kriminalisere os, som dem der vil kriminalisere os, det at de vil definere os som et særligt ynkeligt udskud. Jeg forlanger ikke at andre skal forstå mig, blot at de skal blande sig udenom mit liv, holde sig til at passe deres egen tilværelse. Jeg ønsker blot af dem der ikke forstår mig, at vi og de kan leve i respektfuld adskillelse, om nødvendigt uden af den grund at forstå hinanden, hvis det ikke kan være anderledes. Der er utvivlsomt dem der ser ned på mig, når de har læst hvorfor jeg køber sex, når jeg skriver at jeg er håbløs til kvinder, at det ikke er en beklagelse, men blot en konstatering Det får de så gøre, anse mig for ynkelig, men i min egen verden er købesex den næstbedste løsning i mangel af den bedste, at kvinder vil have sex med mig uden betaling. Kun en ting ville være katastrofalt, hvis jeg slet ikke havde råd til at købe sex - for hvad er et liv uden sex, for Ole Birk Olesen/alle andre og jeg med, forskellen er blot at de ikke skal betale, men jeg er nødt til at betale for sex, hvilket jeg ikke skammer mig et sekund over, men kun siger tak til alle sexarbejdere for at jeg har mulighed for. Jeg gør hverken noget ulovligt, eller i egne øjne forkert, og er det for nogle svært at kapere, da lad os blot leve i respektfuld adskillelse. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 2. Februar, 2013 Hvis man ser bort fra de afsnit om legalisering kontra forbud, som vi vel alle er enige i synes jeg han laver et ufint angreb på os sexkøbere i det midterste afsnit. De to kategorier han opremser er jo fuldkommen latterlige idet de begge bygger på en stråmand: at mænd (og kvinder) ikke kan frakoble deres følelsesliv fra deres sexualliv. Jeg er så fuld af harme over at blive set ned på på denne måde. Jeg er en mindst lige så vigtigt - og i hvert fald langt mere produktiv - bidragyder til samfundet som han er, men stadig har han den frækhed at se ned på mig som en anden 8. Marts betonfeminist. Tywin Lannister, jeg er helt enig med dig i ovenstående og synes også, det er et af de mere platfodede og snævertsynede debatindlæg, vi har set fra Ole Birk Olesen. Man sidder med en mistanke om, at manden har følt sig nødt til at dæmonisere de mandlige sexkøbere for ikke selv at blive slået i hartkort med "den slags mænd"... Det pudsige er, at netop OBO med sine hinkestensbriller langt fra fremstår som nogen score-Frands, hvorfor han burde være den første til at værdsætte, at der findes mulighed for de fleste mænd til at få sex på frivillig basis med søde, positive piger, der så til gengæld tager et pænt honorar for ulejligheden :mrgreen: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 2. Februar, 2013 Det pudsige er, at netop OBO med sine hinkestensbriller langt fra fremstår som nogen score-Frands, hvorfor han burde være den første til at værdsætte, at der findes mulighed for de fleste mænd til at få sex på frivillig basis med søde, positive piger, der så til gengæld tager et pænt honorar for ulejligheden Det synes egentlig er en forudindtaget formulering, der ikke yder Ole Birk Olesen retfærdighed. Jeg selv skulle efter sigende se både yngre, og kapabel ud, men kan altså alligevel ikke det der med kvinder. Det må så skyldes den jeg er, sådan som jeg er, at ingen kvinde vil have mig - ok, nok er det et savn, på mange måder har det også gjort livet lettere, at dømme på når jeg gennem tiden hart set hvad det også har ført med sig i faste forhold/ægteskabet, at mænd kan det der med kvinder Mange kvinder er mere tolerante på de rent fysiske karakteristika indenfor visse grænser, end mænd er modsat, ofte uden et samtidigt selvkritisk kig i spejlet. Hvis mænd har det rette intellekt, den der udefinerede charme, kan det oftere end den modsatte vej virke kompenserende for egne andre svagere parametre. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jack Meoff 2 Skrevet 2. Februar, 2013 :cry: Vi bliver altså desværre nok, uanset hvad der sker, fortsat nødt til at finde os i at blive kaldt alt muligt fra alle mulige sider og i øvrigt blive forsøgt analyseret (på både kvalificeret og ukvalificeret basis) både oppefra og nedefra. Det synes jeg da er ret ligegyldigt. Jeg er da også ret ligeglad med hvad de forskellige MF'ere ellers synes, bare de stemmer for den rigtige lovgivning der giver bedre arbejdsforhold for sexarbejderne, sikrer at prostitution ikke sker under tvang og i øvrigt anerkender at det godt kan forekomme at sexarbejde sker efter et kvalificeret valg. Og i øvrigt - selvfølgelig - tilbyder den nødvendige hjælp til dem der har behov for det. Så synes jeg da derefter at det er uendeligt ligegyldigt hvad de ellers mener om kunderne Venligst Jack M. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 2. Februar, 2013 Rejsenetværk, jeg er ikke uenig i dit indlæg som sådan - du har mange fornuftige betragtninger. Men når du skriver: "Jeg selv skulle efter sigende se både yngre, og kapabel ud, men kan altså alligevel ikke det der med kvinder..Det må så skyldes den jeg er, sådan som jeg er, at ingen kvinde vil have mig" Uden at kende dig harmonerer dette meget dårligt med min erfaring - der findes en kvinde til enhver mand og garanteret også til dig Mit gæt er, at dine problemer hovedsagelig skyldes, at du søger kvinder som måske er meget yngre eller meget smukkere, end dine egne diverse fortrin evt. "berettiger" til - eksempelvis hvis man som 50-årig kun er interesseret i smukke kvinder mellem 18 og 30 og så iøvrigt selv ser helt almindelig ud, har en almindelig ikke specielt charmerende fremtoning og har helt ordinær job/indtjening/formue, som ikke giver mange økonomiske frihedsgrader. I så fald bliver det svært at score hende den lækre på 18 Men hvis du i stedet valgte at tage til bal på kroen og søge nogle lækre kvinder i 40'erne eller 50'erne, så kunne det måske tænkes, at du i deres øjne ville være attraktiv, og at der sagtens kunne opstå en romance!? Problemet er så, hvis du er helt uinteresseret i jævnaldrende eller kun lidt yngre kvinder og VIL have de meget yngre...så kan det godt ende med at blive "en kamp mod overmagten" Sådan har jeg selv haft det i kortere eller længere perioder. P.S.: Det har ikke været hensigten at afspore debatten, og hvis trådstarter føler sådan, så ophører min og Rejses dialog hermed! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. Februar, 2013 Normalt bidrager fætter Albyl her ikke med stof i diverse debatter. Faldt dog lige over dette på 180°, Ole Birk Olesens eget debatsite. http://www.180grader.dk/Familie/en-alvidende-gurus-holdning-til-sex-og-prostitution Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 3. Februar, 2013 Jeg kommer lige precis fra en seance hvor en vidunderlig kvinde stillede sin krop, sin sjæl og sin tid til rådighed for mig - der stillede min krop, min sjæl, min tid og lidt penge til rådighed for hende. Hun blev utroligt glad at se mig (jeg ved skat, det er alt for lang tid siden men der er jo så meget man skal gøre), og jeg blev utroligt glad at se hende. Når seancen var over, havde hun haft en fire-fem orgasmer, og jeg nøjedes med en. Vi tog en bruser sammen, og en kop te og sagde hej, hej nu må det sagtens ikke tage så lang tid til næste gang. Jeg har stadig duften af hende i mit sind, når jeg læner mig tilfreds tilbage her hjemme og læser at der findes to slags mænd der køber sex etc etc etc. Og hvor meget jag end knuser og saver og hamrer og filer og trækker og trykker .... så kan jeg ikke få ind mig selv i det billede. Og ikke heller hende. Så jo Tywin, her findes andre der deler din frustration. Faktiskt er nok denne frustration den største grunden til at jeg er her på EG; at have nogen slags mulighed at udtrykke noget andet end det gængse billede samfundet dyrker. Og det er også den største grunden til at jeg så tit havner i clinch med andre herinde, der mange gange - i min optik - forædler det billede Ole Birk Olesen formidler: "Der findes inge kemi, sølle romantiker, luder er luder er kvinder der skuespiller eller lyver - i hvert fald hvis de er asiater, og alle har de ar på sjælen og føl inge følelser, men betale, kneppe, gå og glem og grine ad de sølle romantikerne der tror at kemi findes ...." Nogen gang - siger jeg til mig selv - skal jeg stille mig op og fortælle det hele og skrive en bog og lave en film, og alle skal blive forbløffede og forundrede og sige at: "Det var sagtens, det havde vi ikke en anelse om ... at det kunne være så smukt, så dejligt, så sjovt og så sanseligt. Og at det drejede sig om ganske almindelige mænd og kvinder der simpelthen ville have lidt fler kulørter i livspaletten ... det var sagtens." Det vil jo aldrig ske desværre, og historien vil skrives af Ole Birk Olesen og andre der er så frygteligt bange for livets nuancer. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 3. Februar, 2013 @Thors Hammer Jeg kan læse at du ikke har læst i andre sammenhænge, hvor jeg tidligere har beskrevet mig selv som her, for så ville du kende så meget til baggrunden at du ville vide at det ikke forholder sig som du skriver. Det er langt mere kompliceret og livsvarigt end som så, hvilket jeg så forliges med ved at købe sex, og når jeg nu skal betale, foretrækker jeg rigtigt nok de unge modeller, som jeg samtidig ingen illusioner nærer om at kunne score, hvis jeg kunne score, hvad jeg ikke kan, ejheller mere kompatible aldre. Men nu skal dette ikke dreje sig om mig, jeg brugte bare mig selv som eksempel. Jeg har bare et helt andet rationelt, nøgternt og kynisk forhold til det at købe sex, end Bananas, hvor pengene i min optik først og sidst udgør omdrejningspunktet, men da godt han selv det anderledes føler, når nu han det behøver. For mig kan det udmærket føles godt at købe sex, uden at der er skyggen af følelser involveret, hvilket hverken Ole Birk Olesen eller andre behøver at forholde sig til - de lader jo bare være med at købe sex, længere er den vel ikke for ham og andre med Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 3. Februar, 2013 For mig kan det udmærket føles godt at købe sex, uden at der er skyggen af følelser involveret, hvilket hverken Ole Birk Olesen eller andre behøver at forholde sig til - de lader jo bare være med at købe sex, længere er den vel ikke for ham og andre med Venlig hilsen Rejsenetværk Nej, længere er den jo egentlig ikke. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg