Heine 1644 Skrevet 7. Februar, 2013 muligvis foranlediget af den lange tråd "Borgen..." , der ihvertfald for en dels vedkommende endte med en debat om kontrolvilkår- så er det jo meget passende at finde en vejledning om hvad SKAT og Politi kan - og især hvad de IKKE kan. Selvom vejledningen er lavet primært til pigerne - http://frihedsaktivisten.dk/vejledning- ... arbejdere/ men den kan nemt kombineres med det her: Det væsentlige at have fat i er Grundlovens § 71, det er den bestemmelse der er relevant i forhold til visitationer, § 71 anfører, at ”Den personlige frihed er ukrænkelig”, og at du kun kan frihedsberøves, hvis der er lovhjemmel til det. Politiet kan med andre ord ikke (lovligt) frihedsberøve og visitere folk, baree fordi de finder det belejligt i en given situation. (med mindre du befinder dig i en såkaldt visitationszone - og selv der skal det være begrundeligt) Underordnet grundloven er retsplejeloven og politiloven, der begge giver mere detaljerede retningslinjer for, hvad politiet må og ikke må. Det er primært retsplejeloven i at man skal søge: Hvad kan politiet kræve svar på, når de stopper dig på gaden? Hvis politiet vil tale med dig, har du alene pligt til at oplyse dem om navn, fødselsdato (altså IKKE dit cpr-nummer, kun hvornår du er ført) og hvor du bor. Kun det (så kan de selvfølgelig gøre en indsats selv bagefter - men det skal begrundes). Det følger af retsplejelovens § 750. Hvor man er på vej hen, hvilke serviceydelser man har købt, om du har haft sex med en prostitueret - eller en hvilken som helst anden, hvad du har i din taske, og om man sover med hænderne over eller under dynen, vedkommer ikke politiet overhovedet. I og med at prostitution IKKE er ulovligt - kan politiet ikke sigte dig for en lovovertrædelse - og dermed er der INGEN hjemmel til at foretage en visitation. Iøvrigt vil det heller ikke være Politiet der er interesant i denne sammenhæng - det er SKAT's medarbejdere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Februar, 2013 Ret god artikel fra Lars kragh Andersen. En tidligere betjent som giver et klart bud på reglerne. Dog hæftede jeg mig ved ordene, "Skønner det nødvendigt med et besøg".. Kunne det ikke være rart at vide hvornår man "skønner det nødvendigt" fra Skat's side ?? Eftersom der andet sted, står skrevet at Told/Skat "til enhver tid" har ret til uanmeldt besøg hos danske erhvervsvirksomheder. Hvis man benytter "Skønner det nødvendigt" metoden, hvad kræver det så af dokumentation fra myndighedernes side ? Skal man have noget på skrift eller er en mundtlig forklaring på stedet nok ? Er det piger og telefondamer på en eller anden form for overførselsindkomst, som er de mest jagtede når myndighederne kommer på besøg ? VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 7. Februar, 2013 på samme måde som ved razziaerne på pizzarier står snyd med overførselsindkomster højt på dagsorden; både for telefonpiger og arbejdende piger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 7. Februar, 2013 meget apropos.. http://www.mja.dk/artikel.php?node_id=1 ... _slideshow Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 7. Februar, 2013 på samme måde som ved razziaerne på pizzarier står snyd med overførselsindkomster højt på dagsorden; både for telefonpiger og arbejdende piger. Gode udvekslinger af artikler. Jeg synes vi skal gå efter pizzabagerne. Helt fint hvis de også er muslimer. :twisted: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 7. Februar, 2013 Gode udvekslinger af artikler. Jeg synes vi skal gå efter pizzabagerne. Er det da ikke bedre, at det er SKAT, der går efter pizzabagerne – og at det er OS andre, der går efter pigerne :lol: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Februar, 2013 Helt fint hvis de også er muslimer. ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 7. Februar, 2013 Stump Hvorfor rettede du dit sure opstød til et humoristisk? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 7. Februar, 2013 ? Hej Starson, jeg tænkte på denne her: http://www.eroguide.dk/forum/search.php?keywords=muslim&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8g Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 7. Februar, 2013 Stump Hvorfor rettede du dit sure opstød til et humoristisk? Min første kommentar manglede erkendelsen af, hvor det er jeg diskuterer. Her er det helt sikert bedst at jagte "pizzabagere". :roll: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Februar, 2013 Hej Starson, jeg tænkte på denne her: http://www.eroguide.dk/forum/search.php?keywords=muslim&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8g Javel ja. Det er nok bare mig, der ikke lige kan se den sammenhæng og i øvrigt er totalt blottet for humoristisk sans. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 8. Februar, 2013 Javel ja. Det er nok bare mig, der ikke lige kan se den sammenhæng og i øvrigt er totalt blottet for humoristisk sans. Eller også er det mig, som begik den fejl at bruge sarkasme og ironi i debatindlæg. Håber i øvrigt inderligt på at vi får knaldet de pizzabagere, socialt bedrageri og skatteundragelse er da grimme ting. For pizzabagere forstås. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
FKK4Ever 672 Skrevet 9. Februar, 2013 Javel ja. Det er nok bare mig, der ikke lige kan se den sammenhæng og i øvrigt er totalt blottet for humoristisk sans. Jeg er stor tilhænger af selverkendelse Personligt vil jeg skam heller ikke selv kneppe en muslimsk pizzabager Ps. Den sidste kommentar var jysk humor - og gælder også de kvindelige, hvis de findes... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 9. Februar, 2013 Jeg er stor tilhænger af selverkendelse Personligt vil jeg skam heller ikke selv kneppe en muslimsk pizzabager Ps. Den sidste kommentar var jysk humor - og gælder også de kvindelige, hvis de findes... Jeg har gennem de sidste mange år, én her og én der, været på langs med et sted mellem 50 og 100 muslimske kvinder. De var s søde, sexede, og nærværende, de fleste af dem, at jeg modsat at løbe skrigende bort, kom tilbage gang efter gang Jeg ved ikke om nogen af disse har haft deres gang i diverse Pizza bagerier, men jeg er ret sikker på, at de hverken har hentet dansk bistandhjælp, og ej heller snydt det danske skattevæsen, som jeg i al min naivitet troed var "os alle sammen". Ikke noget med "dem og os andre". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg