Guest Loser Skrevet 1. November, 2019 Lady C skrev, for 4 timer siden: Hvis du skriver Og ? Så må jeg formode at du er ligeglad med om vedkommende er teen-ager eller ej. Jeg nævner ordet fordi det giver nogle associationer. Ihvertfald for mig. For mig er ordet teen-ager værdi ladet. En teen-ager er ikke voksen. Og derfor kan man sige at har man sex med en teen-ager - ja så har man sex med en ikke-voksen. Jeg har afvist mange henvendelser fra 18 og 19 årige drenge. Fordi jeg anser dem som ikke-voksne. Og jeg synes det ville helt forkert at være sammen med en dreng der kunne være min søn. En som end ikke er kommet ud af puberteten endnu Os voksne mennesker har et ansvar overfor de ikke-voksne. Vi skal guide dem - ikke udnytte deres påvirkelige sind til egen fordel. men jeg er jo også frygtelig gammeldags i mine holdninger. Så hvor gammel skal man være for at sælge hhv. købe sex? Jeg er ikke selv til unge piger, men jeg synes da det er lidt svært at sætte et tal på, da man som allerede nævnt i andre indlæg møder personer der er meget modne hhv. umodne i forhold til deres alder, så voksen er jo et vidt begreb. Er det autorisation vi skal ud i, hvor man f.eks. skal igennem psykolog, læg og politi inden man får lov til at sælge/købe sex? Og nej, det er ikke noget jeg forventer har gang på jord. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 1. November, 2019 (edited) Loser skrev, for 14 minutter siden: Så hvor gammel skal man være for at sælge hhv. købe sex? Jeg er ikke selv til unge piger, men jeg synes da det er lidt svært at sætte et tal på, da man som allerede nævnt i andre indlæg møder personer der er meget modne hhv. umodne i forhold til deres alder, så voksen er jo et vidt begreb. Er det autorisation vi skal ud i, hvor man f.eks. skal igennem psykolog, læg og politi inden man får lov til at sælge/købe sex? Og nej, det er ikke noget jeg forventer har gang på jord. Næ det er meget enkelt. Synes egentlig jeg har skrevet det ret tydeligt.. Men det er jo kun min holdning. Og som jeg var tydelig omkring så er man ikke voksen når man er teen ager. Og der bør ikke dyrkes sex med mennesker der ikke er voksne. Når man altså ikke er teen ager længere er man voksen. Og så er det vel temmelig indlysende hvilken alder msn så har. Så er man 20 år. Ovenstående er udtryk for mine egne holdninger. Man behøver ikke være enig Redigeret 1. November, 2019 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 @Loser Jeg mener at en autorisation til at drive et bordel, ville være helt på plads. Det samme skulle gælde GB arrangøre og private som udlejer til piger. Et er at pigerne er for unge, noget helt andet er, at de skal betale procenter. En reel leje, er det eneste rigtige at have. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Loser Skrevet 1. November, 2019 Lady C skrev, for 2 minutter siden: Næ det er meget enkelt. Synes egentlig jeg har skrevet det ret tydeligt.. Men det er jo kun min holdning. Og som jeg var tydelig omkring så er man ikke voksen når man er teen ager. Og der bør ikke dyrkes sex med mennesker der ikke er voksne. Når man altså ikke er teen ager længere er man voksen. Og så er det vel temmelig indlysende hvilken alder msn så har. Det burde være nemt at regne ud. Men hvis du stadig er i tvivl skal jeg nok skrive alderen Ovenstående er udtryk for mine egne holdninger. Man behøver ikke være enig Enig, man behøver ikke være enig. For mig giver det nemlig absolut ikke mening at hægte dette op på alder udelukkende. Og teens har altså masser af sex, men ikke med mig, for jeg er ikke til unge piger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 1. November, 2019 Lady C skrev, for 6 timer siden: Er det mig du referer til ved din udmelding her ? For hvis det er så har jeg nogle uddybende spørgsmål til dig samt en kommentar eller to at knytte til det..... Nej, ikke specifikt, men du må gerne stille dine spørgsmål alligevel, jeg stikker ikke hovedet i busken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Loser Skrevet 1. November, 2019 Trinetease skrev, for 1 minut siden: @Loser Jeg mener at en autorisation til at drive et bordel, ville være helt på plads. Det samme skulle gælde GB arrangøre og private som udlejer til piger. Et er at pigerne er for unge, noget helt andet er, at de skal betale procenter. En reel leje, er det eneste rigtige at have. Enig, det ville da være rigtig godt. Men hvad med pigerne selv? Og kunderne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 Loser skrev, Lige nu: Enig, det ville da være rigtig godt. Men hvad med pigerne selv? Og kunderne? Hvad med dem? Jeg forstår ikke hvad du mener ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Loser Skrevet 1. November, 2019 Trinetease skrev, for 1 minut siden: Hvad med dem? Jeg forstår ikke hvad du mener ? Jeg skrev: Er det autorisation vi skal ud i, hvor man f.eks. skal igennem psykolog, læg og politi inden man får lov til at sælge/købe sex? Og nej, det er ikke noget jeg forventer har gang på jord Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 1. November, 2019 Trinetease skrev, for 6 minutter siden: @Loser Jeg mener at en autorisation til at drive et bordel, ville være helt på plads. Det samme skulle gælde GB arrangøre og private som udlejer til piger. Et er at pigerne er for unge, noget helt andet er, at de skal betale procenter. En reel leje, er det eneste rigtige at have. Det kunne såmænd sagtens være en vej at gå. Spørgsmålet er så bare, kan man også opstille nogle betingelser der skal opfyldes for at få en autorisation og ikke uvæsentligt vil der forandre noget. Umiddelbart jubler jeg ikke over eksempelvis forholdene i Tyskland, Holland m.v. Hvor man har langt flere regler og krav der skal opfyldes. Den med leje. Der er jo ulemper ved begge modeller. Betaler man leje, så kan det skabe utilfredshed ved de såkaldte nul-vagter. Taler vi procent afregning, ja....så kan man på de gode dage sagtens føle at fordelingen er skæv. Personligt synes jeg også at leje er at foretrække, og jeg så egentligt også helst at sexarbejderen selv skaffer og udvælger sine gæster. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 Loser skrev, for 25 minutter siden: Jeg skrev: Er det autorisation vi skal ud i, hvor man f.eks. skal igennem psykolog, læg og politi inden man får lov til at sælge/købe sex? Og nej, det er ikke noget jeg forventer har gang på jord Hvis man gennemførte det, så ville det udløse et helt andet langt mere lyssky marked. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Loser Skrevet 1. November, 2019 Trinetease skrev, for 3 minutter siden: Hvis man gennemførte det, så ville det udløse et helt andet langt mere lyssky marked. Også hvis man sagde at salg af sex er fuldt lovligt, med eller uden autoristation. Men køber du, så må du kun købe ved autoriserede piger? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 (edited) Loser skrev, for 2 minutter siden: Også hvis man sagde at salg af sex er fuldt lovligt, med eller uden autoristation. Men køber du, så må du kun købe ved autoriserede piger? Ja, for der vil altid være mænd som søger grænser. Og der vil altid være piger som er desperate nok. Redigeret 1. November, 2019 af Trinetease Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 TheVoice skrev, for 38 minutter siden: Det kunne såmænd sagtens være en vej at gå. Spørgsmålet er så bare, kan man også opstille nogle betingelser der skal opfyldes for at få en autorisation og ikke uvæsentligt vil der forandre noget. Umiddelbart jubler jeg ikke over eksempelvis forholdene i Tyskland, Holland m.v. Hvor man har langt flere regler og krav der skal opfyldes. Den med leje. Der er jo ulemper ved begge modeller. Betaler man leje, så kan det skabe utilfredshed ved de såkaldte nul-vagter. Taler vi procent afregning, ja....så kan man på de gode dage sagtens føle at fordelingen er skæv. Personligt synes jeg også at leje er at foretrække, og jeg så egentligt også helst at sexarbejderen selv skaffer og udvælger sine gæster. Jeg mener at alt reklame osv altid skal være pigens eget ansvar OG udgift. Men jeg har også bare oplevet 1000 gange, at pigerne er alt for dårlige til at sørge for deres egen butik. Leje priserne på en klinik i dk svinger helt skørt meget. Og nogle ( få) mutre tror at det er et palads de lejer ud. Omvendt har jeg oplevet P/D mænd som udlejere som har haft de vildeste udlejningspriser. En dags leje kan svinge fra 1000-2000kr plus/eller sex. En decideret godkendelses procedure som udlejer, ville absolut være godt. Og samtidigt et opsyn med lejepriserne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 1. November, 2019 Trinetease skrev, for 8 minutter siden: Jeg mener at alt reklame osv altid skal være pigens eget ansvar OG udgift. Men jeg har også bare oplevet 1000 gange, at pigerne er alt for dårlige til at sørge for deres egen butik. Leje priserne på en klinik i dk svinger helt skørt meget. Og nogle ( få) mutre tror at det er et palads de lejer ud. Omvendt har jeg oplevet P/D mænd som udlejere som har haft de vildeste udlejningspriser. En dags leje kan svinge fra 1000-2000kr plus/eller sex. En decideret godkendelses procedure som udlejer, ville absolut være godt. Og samtidigt et opsyn med lejepriserne. I udgangspunktet er det gode tanker. Hvis man begynder at kigge på rufferiloven handler det jo så også om at finde en passende balance, for jeg deler faktisk din opfattelse af, at mange kvinder i branchen gør det helt frivilligt, er gode knald osv osv, men mangler forretningsmæssige kompetencer. Det vel fint hvis der er stemning for at ændre noget, at der sættes nogle betingelser og noget loft på udlejningspriser, herunder også nogle minimumskrav omkring hygiejne, indretning, adgang til bad osv osv. Tilbage til pigernes manglende forretningskompetencer, så er man jo nok nødt til at give lov til at yde pigerne hjælp på forskelligvis. En dybere analyse kan måske munde ud i, at noget hjælp tillades og noget skal pigerne selvvaretage. Set i relation til tråden skal man således også være opmærksom på, at det Per i princippet gør bliver lovligt. Loven kan jo ikke skelne imellem en god og tidlige prostitueret Mutter og en mand som man bare ikke kan lide. Afslutningsvis er der jo meget der tyder på, at den gældende lovgivning er tiltænkt således at selvstændige kvinder i privat/diskret skal kun drive deres "butik" selvstændigt uden brug af hjælp. Det er jo faktisk ret svært at drive en klinik, uden at kommer i karambolage med lovgivningen, og det er nok rimeligt bevidst. Det man så nok i tidernes morgen havde overset var, at disse kvinder har brug for at kunne leje et sted, da de færreste har lyst til at bruge egen bolig. Det vil nok ændre lysten til at udleje hvis det pludselig bliver legalt. Det vil nok ikke eksplodere da naboer stadig vil lave larm - Det er fint nok, der skal bare ikke være i mit kvarter Det er da mit håb i jeres nye forening forsøger at stykke noget konstruktivt sammen, hvor man har gennemtænkt diverse scenarier. Jeg tror ikke det nok bare at sige "vi vil have flere rettigheder". Jeg tror det er vigtigt at man selv bibringer gennemtænkte forslag til ændringer, hvor man også har forholdt sig til positive og negative effekter. Jeg tror ligeledes at det er vigtigt at forstå og acceptere at denne branche aldrig kan gøres helt "ren". Denne branche vil altid tiltrække folk med smarte fidusser, lyst til hurtige penge, sorte penge osv. Jeg vil bestemt ikke udelukke, at der på et tidspunkt kan stykkes noget lovgivning sammen, der trækker i den gode retning, men reelt synes jeg ikke at den nuværende lovgivning er håbløs Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9509 Skrevet 1. November, 2019 Niceboner skrev, for 6 timer siden: En på 18 kan da sagtens være mere "voksen" end en på 30, 40 eller 50. Kun hvis der er noget alvorligt galt med de 50-30-årige. Og så siger det ikke meget om den 18-årige. Som beskrevet af Lester kan man ikke ignorere en hjerne, der ikke er færdigudviklet. Begavelsen kan være høj, men de fleste beslutninger, herunder dem der handler om sex og penge, træffes på alt andet end et rationelt grundlag - og det er så ekstra udpræget i den aldersgruppe. Man kan sagtens finde ældre mennesker i luksusfælden-segmentet med kviklån op over begge ører, men det er trods alt ikke mange i gruppen af midaldrende, og hvis man følger byder en, så er der som regel noget med begavelsen eller personlighedskarakteren, der halter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 TheVoice skrev, for 4 minutter siden: I udgangspunktet er det gode tanker. Hvis man begynder at kigge på rufferiloven handler det jo så også om at finde en passende balance, for jeg deler faktisk din opfattelse af, at mange kvinder i branchen gør det helt frivilligt, er gode knald osv osv, men mangler forretningsmæssige kompetencer. Det vel fint hvis der er stemning for at ændre noget, at der sættes nogle betingelser og noget loft på udlejningspriser, herunder også nogle minimumskrav omkring hygiejne, indretning, adgang til bad osv osv. Tilbage til pigernes manglende forretningskompetencer, så er man jo nok nødt til at give lov til at yde pigerne hjælp på forskelligvis. En dybere analyse kan måske munde ud i, at noget hjælp tillades og noget skal pigerne selvvaretage. Set i relation til tråden skal man således også være opmærksom på, at det Per i princippet gør bliver lovligt. Loven kan jo ikke skelne imellem en god og tidlige prostitueret Mutter og en mand som man bare ikke kan lide. Afslutningsvis er der jo meget der tyder på, at den gældende lovgivning er tiltænkt således at selvstændige kvinder i privat/diskret skal kun drive deres "butik" selvstændigt uden brug af hjælp. Det er jo faktisk ret svært at drive en klinik, uden at kommer i karambolage med lovgivningen, og det er nok rimeligt bevidst. Det man så nok i tidernes morgen havde overset var, at disse kvinder har brug for at kunne leje et sted, da de færreste har lyst til at bruge egen bolig. Det vil nok ændre lysten til at udleje hvis det pludselig bliver legalt. Det vil nok ikke eksplodere da naboer stadig vil lave larm - Det er fint nok, der skal bare ikke være i mit kvarter Det er da mit håb i jeres nye forening forsøger at stykke noget konstruktivt sammen, hvor man har gennemtænkt diverse scenarier. Jeg tror ikke det nok bare at sige "vi vil have flere rettigheder". Jeg tror det er vigtigt at man selv bibringer gennemtænkte forslag til ændringer, hvor man også har forholdt sig til positive og negative effekter. Jeg tror ligeledes at det er vigtigt at forstå og acceptere at denne branche aldrig kan gøres helt "ren". Denne branche vil altid tiltrække folk med smarte fidusser, lyst til hurtige penge, sorte penge osv. Jeg vil bestemt ikke udelukke, at der på et tidspunkt kan stykkes noget lovgivning sammen, der trækker i den gode retning, men reelt synes jeg ikke at den nuværende lovgivning er håbløs Jeg er ikke så naiv at jeg tror at man kan ændre denne her branche voldsomt med en lovgivning og rettigheder. Der vil altid være er marked ala PerZ og hans 125 venner. Men de piger som ønsker det, skal have mulighed for at gøre det ordentligt OG have rettigheder. Iøvrigt ville det PerZ laver være ulovligt, hvis der kom en lov om at man som arrangør ikke må være tidligere straffet, skulle betale moms/skat og ikke tilbød sex uden kondom. Hele hans koncept ville ryge til jorden, loven fandtes og han blev opdaget. Jeg er godt klar over at han som det er nu skal betale skat/moms - men manden praler jo ligefrem med han gør det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 1. November, 2019 Bebop skrev, for 1 minut siden: Kun hvis der er noget alvorligt galt med de 50-30-årige. Og så siger det ikke meget om den 18-årige. Som beskrevet af Lester kan man ikke ignorere en hjerne, der ikke er færdigudviklet. Begavelsen kan være høj, men de fleste beslutninger, herunder dem der handler om sex og penge, træffes på alt andet end et rationelt grundlag - og det er så ekstra udpræget i den aldersgruppe. Man kan sagtens finde ældre mennesker i luksusfælden-segmentet med kviklån op over begge ører, men det er trods alt ikke mange i gruppen af midaldrende, og hvis man følger byder en, så er der som regel noget med begavelsen eller personlighedskarakteren, der halter. Jeg er helt enig. Problemet er vel skåret ind til bennet, at når man er fuld myndig som 18 årig, så er det ikke helt så let at få politisk opbakning på "men der er lige disse begrænsninger indtil du bliver noget ældre" Det moralske kompas @Lady C taler om, handler måske også om, at man så kunne forvente at køberne holder sig fra de 18 årige. Det er så også fint nok, men det vil næppe ændre noget at tale til folks moralske kompas i sager som nærværende. Så hvis alle synes det med alderen er et problem er man jo nødt til at indføre en mindste alder, og som sagt det bliver svært. Det vil nok være nemmere at justere på andre dele af lovgivningen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 1. November, 2019 Trinetease skrev, for 1 minut siden: Jeg er ikke så naiv at jeg tror at man kan ændre denne her branche voldsomt med en lovgivning og rettigheder. Der vil altid være er marked ala PerZ og hans 125 venner. Men de piger som ønsker det, skal have mulighed for at gøre det ordentligt OG have rettigheder. Iøvrigt ville det PerZ laver være ulovligt, hvis der kom en lov om at man som arrangør ikke må være tidligere straffet, skulle betale moms/skat og ikke tilbød sex uden kondom. Hele hans koncept ville ryge til jorden, loven fandtes og han blev opdaget. Jeg er godt klar over at han som det er nu skal betale skat/moms - men manden praler jo ligefrem med han gør det. Ja du har da bestemt ret i, at hvis ens virke var betinget af, at man har en ren straffeattest, at man ikke har snydt i skat osv. Hvis man alligevel skal pille i lovgivningen kan man selvfølgelig kræve at købesex skal være med kondom (sådan er det vist i Tyskland) Jeg har så et provokerende spørgsmål, primært baseret på den tråd hvor flere GP´er skriver, at de elsker deres GP aktiviteter, som et supplement til deres almindelige arbejde. Det ligger ligesom lidt i luften, at det er en rigtig god løsning, at have det som bi-beskæftigelse i et begrænset omfang. Hvis det er tilfældet, hvad skal disse kvinder så med ekstra rettigheder - De er vel dækkes fint nok ind via deres almindelig job ? Jeg ved godt det er provokerende, men ikke desto mindre er jeg faktisk enig i, at det nok er en bedre løsning, da det tager toppen af eventuelle påvirkninger ved dobbelt tilværelsen, eventuelle løgne, afsløring m.v. Det kan bestemt også have sine fordele, hvis man ønsker at trække sig ud af branchen plus ens jobmuligheder - Nu står man ikke med flere års huller på ens CV. personligt så jeg gerne at markedet udviklede sig mere i den retning. Jeg tror, at dem der har valgt denne løsning faktisk er mere kritiske i deres udvælgelse af koncept, gæster m.v. (måske naivt men det tror jeg) Derved ikke sagt, at dem der har det som eneste indtægt kilde er svage uden rygrad osv, men hvis markedet bevægede sig i den retning er det faktisk ikke mit indtryk at behovet for rettigheder er specielt stort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 1. November, 2019 (edited) Nu er det så, at jeg ville ønske at flere, både dem som har brug for at leje, og dem som kunne leje ud, ville benytte det tilbud, som jeg og mine 2 partnere giver begge parter, på vores platform: Diskretudlejning.dk - Find stedet her til jeres affærer og andre diskrete møder https://diskretudlejning.dk/ Mange modne par, eller singlen i eget hus, har både pladsen, tiden og overskuddet til at en glædespige kunne leje sig ind fra gang til gang, som en anden Bed and breakfast. Mennesker med små indkomster, efterløn eller pension, for hvem alt over et par tusinde skattefrie kr om måneden, vil udgøre et mærkbart supplement. Prøv bare at undersøge, hvad Bed and breakfast koster i provinsen, og forstæder til København, og I vil blive overrasket over hvor lidt, der frister nogle til at udbyde overskuds plads til privat korttids udlejning. En succes for Diskretudlejning.dk, kan optimalt føre til et langt større udbud af udlejere, som ellers aldrig kunne finde på at leje ud til formålet, og des større udbud af amatør udlejere, des billigere huslejer for pigerne. Nu ved jeg godt, at der aldrig vil komme et udbud af mulige lejemål, af et omfang der ligner sommerhus eller Bed and breakfast, til piger og mænd, qua karakteren af formålet med at leje et sted, og det er selvfølgelig op til udlejere at forholde sig til, om de mener der består risici ved at leje ud til formålet. Men blot promiller af alle dem, som i princippet har muligheden for at kunne leje ud til formålet, vil kunne mangedoble det udbud af lejemål, som det idag er muligt at leje. Til gavn for begge parter, både nye udlejere og lejere, og forhåbentlig også til langt lavere huslejer, end mange piger ellers er vant til i branchen, hvis først hr og fru Danmark vil give sig af med at leje værelser ud til formålet. Faktisk er det muligt hvidt, og mod regning at tjene en god skilling skattefrit, eller næsten skattefrit som udlejer, hvis begge parter vil gøre det helt efter bogen. Nedenstående, er med forbehold for at det bare er hvad jeg har søgt at udlede af de informationer, som jeg har kunnet google mig frem til, og vil nok skulle tjekkes op professionelt: Man kan tjene 28000 kr skattefrit om året, på korttidsudleje, og skal kun betale skat af 60 % indtægter udover dette beløb. https://www.advodan.dk/nyheder/2018/6/nye-regler-beloenner-udlejere-der-indberetter-lejeindtaegter-til-skat/ Og hvis det så gælder at alt omsætning under 50000 kr er momsfrit, så begynder det at ligne noget som kan være interessant, for både udlejere og lejere. Og med alle de problemer, som det kan give med Arbnb, hvorfor så ikke benytte en tjeneste som vores, der er beregnet til at man må efterspørge og udbyde til formål, som man ikke må på de konventionelle portaler for udlejning: Brug os når I ikke må annoncere på Airbnb https://diskretudlejning.dk/brug-os-naar-i-ikke-maa-annoncere-paa-airbnb/ Desværre giver vores site, et lidt skævt billede af de lejemål, som interesserede kan komme i kontakt med via vores annoncører, i det at de fleste udlejere, desværre vælger at kontakte de annoncører som efterlyser et sted, uden at selv at annoncere for deres lejemål, men nogle synlige lejemål findes, og det er bare at kontakte dem, eller selv oprette en annonce, hvor I søger et sted. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 1. November, 2019 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 1. November, 2019 TheVoice skrev, for 15 minutter siden: Ja du har da bestemt ret i, at hvis ens virke var betinget af, at man har en ren straffeattest, at man ikke har snydt i skat osv. Hvis man alligevel skal pille i lovgivningen kan man selvfølgelig kræve at købesex skal være med kondom (sådan er det vist i Tyskland) Jeg har så et provokerende spørgsmål, primært baseret på den tråd hvor flere GP´er skriver, at de elsker deres GP aktiviteter, som et supplement til deres almindelige arbejde. Det ligger ligesom lidt i luften, at det er en rigtig god løsning, at have det som bi-beskæftigelse i et begrænset omfang. Hvis det er tilfældet, hvad skal disse kvinder så med ekstra rettigheder - De er vel dækkes fint nok ind via deres almindelig job ? Jeg ved godt det er provokerende, men ikke desto mindre er jeg faktisk enig i, at det nok er en bedre løsning, da det tager toppen af eventuelle påvirkninger ved dobbelt tilværelsen, eventuelle løgne, afsløring m.v. Det kan bestemt også have sine fordele, hvis man ønsker at trække sig ud af branchen plus ens jobmuligheder - Nu står man ikke med flere års huller på ens CV. personligt så jeg gerne at markedet udviklede sig mere i den retning. Jeg tror, at dem der har valgt denne løsning faktisk er mere kritiske i deres udvælgelse af koncept, gæster m.v. (måske naivt men det tror jeg) Derved ikke sagt, at dem der har det som eneste indtægt kilde er svage uden rygrad osv, men hvis markedet bevægede sig i den retning er det faktisk ikke mit indtryk at behovet for rettigheder er specielt stort. Det kan aldrig være nok at man har rettigheder via sit alm job. Hvis jeg kommer noget til på mit GP job, skal det vel ikke ligge min alm arbejdsgiver til last. Det er så hyklerisk at vi skal betale skat/mons, men ikke engang kan tegne en sygeforsikring eller lign. Ideelt set burde man da måske nok have et job ved siden af. Men nogle passer bare bedre i dette her erhverv end i et alm job. Og det skal vel ikke Gå ud over dem, at de passer bedre til det ene end det andet. Det er uhyggeligt svært at blive taget alvorligt i ‘systemet’ som GP. Og jeg er godt klar over at erhvervet nok aldrig bliver for alle eller bliver stuerent for den sags skyld. Men så længe system Danmark behandler os som andenrangs mennesker, med loven i hånden, så er der jo intet der ændre sig. Jeg har levet 100% af det her, og det var usundt for mig. Nu har jeg et alm job, og befinder mig bedst med et ben i hver ‘verden’. Så jeg forstår godt hvad du mener. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 1. November, 2019 Angående alder: Skulle vi ikke bare starte med at ændre ordlyden i straffelovens §224 til i hvert fald 21 år, eller måske bedre til 25 år? - Det burde kunne gøres ret nemt, og det ville, tror jeg, minimere en del af prostitutionsproblematikken en smule. (Og her tænker jeg, @Trinetease, ikke på jeres manglende rettigheder,) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Connoisseur 467 Skrevet 1. November, 2019 MickeyM skrev, for 1 time siden: Angående alder: Skulle vi ikke bare starte med at ændre ordlyden i straffelovens §224 til i hvert fald 21 år, eller måske bedre til 25 år? - Det burde kunne gøres ret nemt, og det ville, tror jeg, minimere en del af prostitutionsproblematikken en smule. (Og her tænker jeg, @Trinetease, ikke på jeres manglende rettigheder,) Midt i den moralske oprustning om utugt er der en noget vigtigere lovgivning at tage hensyn til. Der er bred enighed i samfundet om, at en person på 18 år er voksen og udviklet nok til at kunne idømmes lovens strengeste staf, nemlig fængsel på livstid. Endvidere er der forvaring på ubestemt tid. Det kan i princippet være livsvarigt. Og der er 18 årige, der er idømt forvaring på ubestemt tid. Samfundet forventer, at en 18 årig er i stand til at fungere i samfundet på en fornuftig måde. Når man er pålagt alle pligterne, har man også alle rettighederne. Nu er der så nogle der mener, at 18 årige skal have en særlig beskyttelse, fordi de ikke er fuld udviklet eller let kan manipuleres osv., men samfundet har nu bare, ud fra en omhyggelig afvejning, fastsat en grænse på 18 år. Men, de kan jo ikke køre bil på forsvarlig vis eller overskue at stemme til Folketinget og når de bliver indkaldt til retten som domsmænd m/k går det helt galt! Det er lidt morsomt, at moral og dobbeltmoral trives i bedste velgående på et umoralsk og utugtigt site som eroguide. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 1. November, 2019 Helt enig Connoisseur ! Man er myndig juridisk, med ens rettigheder og pligter, herunder muligheden for at træffe valg i en ung alder, som man muligvis ikke ville træffe senere i livet. Du kan vælge at gå i krig for Danmark som 18 årig, men jeg tror færre ville træffe valget hvis grænsen blev sat ved 25 år i stedet. Det har vi som samfund ikke behov for, når vi nu en gang fører en aktivistisk udenrigspolitik, herunder med et behov for at unge mænd og kvinder, understøtter samme i den yderste konsekvens. Det er for letkøbt lige at pege prostitution ud, uden at ville føre tankegangen til ende, i alle øvrige sammenhænge, hvor det er politisk opportunt at undlade at gøre det. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 1. November, 2019 (edited) Connoisseur skrev, for 20 minutter siden: Nu er der så nogle der mener, at 18 årige skal have en særlig beskyttelse, fordi de ikke er fuld udviklet eller let kan manipuleres osv., men samfundet har nu bare, ud fra en omhyggelig afvejning, fastsat en grænse på 18 år. Straffeloven §224 handler ikke om, om du er myndig eller ej, den handler om, om du er over 18 - Det er et tal. På samme måde står der i loven at man skal være fyldt 65 år (eller er det anderledes nu?) for at kunne modtage pension fra det offentlige - Det er et tal Mit kørekort udløber når jeg er 70 år - Det er et tal. Jeg kan lovligt købe øl, hvis jeg er over 16 år - Det er et tal. - Jeg siger bare, at vi burde ændre det tal, der står i §224. Man burde ikke lovligt kunne købe sex af en 18-årig! Redigeret 1. November, 2019 af MickeyM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. November, 2019 MickeyM skrev, for 9 minutter siden: Man burde ikke lovligt kunne købe sex af en 18-årig! Der er også mange 25 årige der er så umodne at det ville være katastrofalt hvis de begyndte at sælge sex. Man kan altså ikke lovgive sig ud af alt, der vil være grænsetilfælde. En 18 årig, eller en 14 årig for den sags skyld, kan godt have lyst til sex med en flok mænd, uden at være lokket. Og hun kan fint håndtere det. Men det modsatte kan også være tilfældet. Det er bare sådan, at samfundet kan ikke med lovgivning pakke alle ind i vat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg