Hop til indhold
Rejsenetværk

Planlægning af min nye garderobe

Recommended Posts

@Rejsenetværk nu skriver du velhavende mænd, som har hang til dyre ure... hvem siger at du skal gå med ur, eller andre dyre ting ? det er jo kun hvis du har en interesse for det.

Der er næsten ingen som aner mine ure...kun folk som er meget interesserede i ure, eller ekspedienter i en ur butik :D

Hvis du vil have et ur... og du i øvrigt som du siger, vil klæde dig pænt på til dine ture i de finere kredse, hvad så med et lommeur ? :)

Jeg har ingen forfærdeligt dyre ure, mine penge er gået til glædes pige besøg. Men jeg har da hørt rygter om, at nogen af pigerne går med Rolex og Omega :D 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 time siden:

@Rejsenetværk nu skriver du velhavende mænd, som har hang til dyre ure... hvem siger at du skal gå med ur, eller andre dyre ting ? det er jo kun hvis du har en interesse for det.

Jeg har skam interesse for, og hang til dyre ure og andre dyre ting, men det er ingen passion, som jeg ikke sagtens kan undvære, når nu jeg rent faktisk ikke har råd.

Jeg lægger meget vægt på, at der skal bestå den rette proportionalitet mellem de frie midler jeg har, og så den udgift et forbrug koster mig.

Der har jeg det sådan, at dels skal jeg kunne betale kontant, dels må det ikke udgøre en uforholdsmæssig stor udgift, selvom jeg har pengene.

Vil ikke lide store, og langvarige afsavn, for at kunne købe noget, som jeg tjener for lidt til at kunne købe uden at skulle gøre det.

Men jeg vil gerne købe identiske gode produkter, som ikke har navnet, og som derfor også er meget billigere.

På den måde kan jeg sagtens købe, både flotte jakkesæt, og pæne ure.

Men det skal kunne ses, at det er det jeg har købt, og må ikke give sig ud for noget, som det ikke er, det bryder jeg mig ikke om.

Jeg var på kursus mede en kollega, som tog overarbejde og bijobs i måneder, for at kunne købe et Rolex ur til 60000 kr, hvilket jeg aldrig ville gøre, og pt går jeg med et ur til under 400 kr.

Eneste fornuftige rationale i min optik, vil kunne være at betragte det Rolex som en investering, der måske holder sin værdi og mere til, som kunst og vin der gør det samme.

Men i min verden er det for velhavere, med overskuddet til det, ikke for mig der vil være 2 år om at spare de samme penge op.

En anden kollega valgte at bo udenfor København i en billig 1 v lejebolig, for at kunne køre i en brugt BMW, som koster ham mere end huslejen hver måned.

Det er legitime valg,  men jeg tænker helt omvendt.

Jeg har efterhånden fået mine faste udgifter i bund, skabt mig en mindre opsparing, og opnået et pænt rådighedsbeløb hver måned.

I min verden er en engangs-udgift på 50000 kr, en for mig uforholdsmæssig stor udgift, men jeg har pengene.

Men 5000 kr eller 10000 kr er proportionel i min økonomi, og noget som jeg relativt jævnligt vil kunne forbruge.

Men jeg vil hellere bruge pengene på forgængelige oplevelser, som forbliver gode minder, end jeg vil bruge pengene på at købe ting, som jeg kan glæde mig over at eje, det er lavt prioriteret hos mig.

Men jeg mangler altså basis for de gode oplevelser, at kunne klæde mig pænt til lejligheden, så en ny garderobe har derfor nu første prioritet:)

Jeg har jo det gode selskab allerede, til meget af det som jeg gerne vil, og med købesex ude af ligningen, har jeg også råd til det.

Og nu hvor Cityringen er kommet her i København, nøj hvor kan vi komme rundt til alt det som vi gerne vil opleve, Trine og jeg elsker Cityringen, så den er endnu en god grund til at få fornyet min garderobe.

Men godt jeg ikke er en af de 15000 mennesker, som nu er plaget af lavfrekvent støj fra metroen 20 m under deres boliger :(

@tvr

Er ked af at sige det, men Ecco med gummisål, er alt godt nok til mig, og så til under 2000 kr for et par sko :)

https://dk.ecco.com/da-DK/Herre/Sko?producttype=Business-Sko

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 time siden:

Der er næsten ingen som aner mine ure...kun folk som er meget interesserede i ure, eller ekspedienter i en ur butik :D

Hvis du vil have et ur... og du i øvrigt som du siger, vil klæde dig pænt på til dine ture i de finere kredse, hvad så med et lommeur ? :)

Jeg har ingen forfærdeligt dyre ure, mine penge er gået til glædes pige besøg. Men jeg har da hørt rygter om, at nogen af pigerne går med Rolex og Omega :D 

Jeg har investerer i et Rolex GMT II ur for 5 år siden. 

Må indrømme at jeg er mega glad for det og nyder at gå med det. Og det vildeste er - og det er ikke alle der forstår det - men jeg bliver glad og godt tilfreds hver gang jeg kigger på det for at se hvad klokken er. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har investerer i et Rolex GMT II ur for 5 år siden. 

Må indrømme at jeg er mega glad for det og nyder at gå med det. Og det vildeste er - og det er ikke alle der forstår det - men jeg bliver glad og godt tilfreds hver gang jeg kigger på det for at se hvad klokken er. 

Jeg forstår i den grad den glæde - jeg er bare til Omega. Dem har jeg 3 af, herunder et vintage jeg har arvet fra min far. Kan ikke beskrive den glæde det giver at se klokken på det, og tænke på at se ham med det på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
NoBS skrev, for 7 minutter siden:

Jeg forstår i den grad den glæde - jeg er bare til Omega. Dem har jeg 3 af, herunder et vintage jeg har arvet fra min far. Kan ikke beskrive den glæde det giver at se klokken på det, og tænke på at se ham med det på :)

Snak om Omega og jeg får det lidt dårligt. 

Jeg arvede et omega seamaster fra min Farfar, men solgte det efter en uge, og det har jeg virkelig fortrudt! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

Jeg arvede et omega seamaster fra min Farfar, men solgte det efter en uge, og det har jeg virkelig fortrudt! 

Det kan jeg ed....... godt forstå :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

Ja, så tror jeg vi har fattet det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 34 minutter siden:

Jeg lægger meget vægt på, at der skal bestå den rette proportionalitet mellem de frie midler jeg har, og så den udgift et forbrug koster mig.

He he he he - der bruger jeg bare alle mine penge - og undrer mig over hvor fa..... de blev af :D:rolleyes:

En krone spenderet på en mageløs GP giver meget større glæde end at se den rådne op på en konto - hvor jeg i forvejen har negativ rente.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Ja, så tror jeg vi har fattet det :D

Og det kommer fra ham der kommenterer på næste alt og har begået 7000+ indlæg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Trinetease skrev, for 12 timer siden:

Altså Jeg har mødt @tvr Engang for længe siden - Han er en suveræn kysser, jeg ærger mig vildt over jeg ikke gik mere op i hans tøj, for han har goooood smag ♥️

Wow @Trinetease mange tak. :wub: Nu rødmer jeg jo. Men jeg kan ikke tage hele æren, der skal altså 2 til et godt kys :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
NoBS skrev, for 9 timer siden:

Et Omega er et udmærket ur. Intet ondt om det. Men let's face it, det er jo ikke et ur fra øverste hylde. Det er et godt gedigent mellemklasseur, hvor en del af dem, faktisk oven i købet også er pæne. Jeg forstår godt de der er fan af Omega. Jeg er bare ikke selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
NoBS skrev, for 9 timer siden:

He he he he - der bruger jeg bare alle mine penge - og undrer mig over hvor fa..... de blev af :D:rolleyes:

En krone spenderet på en mageløs GP giver meget større glæde end at se den rådne op på en konto - hvor jeg i forvejen har negativ rente.

Var det ikke Uffe Ellemann der engang sagde "jeg har et godt forhold til penge, jeg bruger aldrig mindre end jeg har".....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 12.11.2019 at 04:34:

.... I øjeblikket er jeg ved at tabe nogle få kg, er godt på vej til en slimfit, eller fit figur, som en første forudsætning for at kunne bære mine nye klæder med stil.

Det mål er, håber jeg, nået inden januar udsalget.

Jeg ville være forsigtig med at købe tøj ind m.h.p. et forventet vægttab. Selv med et realiseret vægttab skal man være forsigtig, for det, man taber, har man desværre en tendens til at tage på igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 9 timer siden:

Og det kommer fra ham der kommenterer på næste alt og har begået 7000+ indlæg. 

Jeg skrev fordi dit indlæg kunne ses tre gange i forlængelse af hinanden.  Så det havde ikke noget med indholdet, :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Jeg skrev fordi dit indlæg kunne ses tre gange i forlængelse af hinanden.  Så det havde ikke noget med indholdet, :)

Sorry, den misforstod jeg så totalt, da jeg kun kan se indlæget éen gang.
Beklager ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
AalborgLook skrev, for 25 minutter siden:

Sorry, den misforstod jeg så totalt, da jeg kun kan se indlæget éen gang.
Beklager ;)

Jeg ser det nu også kun en gang

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Rejsenetværk skrev, for 18 timer siden:

Tak for den, meget interessant.

Der er billige fly billetter både til Gdansk, og Krakow, også til Warszawa, men det ser ud til at jeg kun kan flyve billigt til Warszawa med Ryanair, og dem flyver jeg af princip ikke med.

Jeg kunne godt tænke mig nogle links til hjemmesider for tøjbutikker i disse byer, som jeg kan studere hjemmefra, før jeg eventuelt rejser for at købe jakkesæt og andet.

På en eventuel tur til Polen, vil jeg også inkludere pigesjov, hvis jeg kan gå på klub, og ikke skal ud i alt muligt med privat diskret etc.

Tak det vil jeg gøre :)

Fordi jeg nu har råd til det, indenfor rammerne af nogle pragmatiske kompromiser, mellem mit økonomiske råderum, og drømme som ikke er økonomisk realiserbare.

Var det ikke nødvendigt, handlede jeg alt i Butik Hartung, men det har jeg ikke råd til, desværre.

Men hver gang jeg køber mine Nespresso kaffekapsler i butikken på den anden side af gaden, kigger jeg også på vinduer hos Hartung, jeg kan ikke lide at gå indenfor og ose, så det har jeg ikke gjort endnu :oops:

Men jeg snobber ikke op ad Bebop, som jo egentlig er det du skriver at jeg gør, men bare i et pænere sprog.

Der er også velhavere som enten snobber ned af, eller bare ikke ønsker at udstille deres velstand, og derfor klæder sig mere anonymt, og det er lige så ok, som at jeg gerne vil klæde mig pænere, end min socioøkonomiske socialklasse borger for.

En overtjener på en tidligere arbejdsplads, hvor jeg vaskede op, sagde en gang til mig, du kan aldrig se på mennesker hvor mange penge de har. Ham i Armani Habitten kunne være den mest påholdende med både vinkortet og drikkepenge, mens ham med hængerøv i cowboybukserne kunne bruge nærmest skræmmende mange penge, det havde erfaring lært ham.

Så man skal passe på med at dømme mennesker, ud fra hvordan de ser ud :)

Men nu hvor jeg har bedre råd, end nogen sinde tidligere til at investere begrænset i mine drømme, der er der 2 ting jeg ikke vil!

1.

Jeg vil ikke købe noget, for at se ud af noget, som jeg ikke er!

Derfor bruger jeg også WW som pejlemærke, og regner med at købe en Skoda, som ligger tæt på i kvalitet, men koster meget mindre.

2.

Jeg vil ikke købe en mærkevare på kredit, og på afbetaling, for at se ud af noget som jeg ikke er, så hellere købe en Skoda kontant!

Kong Hans

Jeg vil ikke afvise at jeg ender med at tage på Kong Hans

BUSINESS CASUAL

https://www.dresscodefinder.com/kobenhavn/kong-hans-kaelder

Muligvis ender et kompromis på en pæn blazer, med matchende buks og skjorte, men uden slips?

Tak, vil bestemt overveje, om jeg skal købe et enkelt Tissot ur i den billigere ende af skalaen.

Det er så nemt holstebronx :(

Jeg har hverken råd til at købe et dyrt ur, eller at få et dyrt ur repareret, så det bliver ure, som jeg har råd til at kassere, for at købe et nyt, hvis det ikke kan betale sig at dem repareret.

Urværket.dk er for mig økonomisk udelukket, men Junghans urene i de billigere udgaver, kan godt udgøre et økonomisk realistisk valg for mig - tak.

Af hjertet tak til tvr, både for råd på PM, og hans bidrag til denne tråd.

Han åbner mine øjne for en verden,  hvor jeg ikke troede, at varerne er til at betale for almindelige mennesker, og hans informationer udgør nu en værdifuld udvidelse af min horisont - tak :)

Der er jo ingen priser på de ure du linker til, og den slags gør mig altid lidt nervøs, særligt når det er made in Switzerland ;)

Jeg er bange for at jeg nu falder betragteligt i din, og andres anseelse, jer med finesse og klasse, når jeg åbent vedstår, at det er min agt at købe Ecco business sko med gummisål, også til mine jakkesæt.

Jeg har købt Ecco hele mit liv, til alle formål og behov, og det har jeg til hensigt at fortsætte med :!:

Eneste mulige undtagelse, vil kunne være hvis Trine Tease nægter at ledsage mig, hvis ikke jeg går i sko med lædersål :unsure:

Nå men det har hun til nu ikke nægtet, så jeg håber at hun heller ikke begynder at forlange det af mig ;)

Tak, det vil jeg gøre :)

Faktisk er jeg et sted i livet nu, hvor jeg gerne ville have befundet mig for 2 - 3 årtier siden, men hvor jeg desværre i stedet har en bagage af nederlag, konsekvenser af forkerte valg i livet, og skuffelser over fraværet af evner til at blive noget, jeg gerne ville være blevet til, men som man siger, ingen er forpligtet udover sine evner.

Min ældste bror er nok den som har udtrykt det bedst, når vi har talt om det: Du har altid klaret dig selv uden at ligge samfundet til last!

Jeg har lært at affinde mig med min plads i hierarkiet, socioøkonomisk på A holdets nedre trin, men for egne penge ved egen indsats.

At det har været mig en skuffelse skal ingen hemmelighed være, men jeg er hverken misundelig på andres fortjente velstand, tværtimod, eller prøver at ligne noget som jeg ikke er.

Men jeg erkender, at jeg har lyst til at kunne klæde mig pænt, jeg har lyst til spise på Kong Hans, eller drikke Afternoon tea på D'angleterre eller på Nimb.

Når jeg har været i Berlin eller Wien, har jeg elsket at kunne sidde i den kulisse, som 5 stjernede hoteller har udgjort for en kop kaffe, eller en luksus brunch buffet. Hoteller som jeg ikke har råd til at bo på, men hvor der er offentlig adgang, og jeg har råd til at spise og drikke, lukke den virkelige verden ude, og nyde en verden af igår, mens jeg er der :)

Det er den slags jeg som Movia proletar med pendlerkort, og en beskeden indtægt gerne vil, i den begrænsede udstrækning jeg kan gøre det.

Uden hverken kviklån eller køb på afbetaling :)

I dag har jeg flere penge i banken, end jeg skylder i rest gæld på min ejerbolig, og jeg har nok 2 - 3000 kr mere i rådighedsbeløb hver måned, end de fleste med samme beskedne indkomst som jeg.

Det er mit håb, at jeg i erkendelse af for mange spildte år, stadig har 10 - 15 år foran mig, hvor jeg har råd til, og hvor jeg i højere grad end hidtil, vil kunne gøre noget af det som jeg har lyst til.

En helt afgørende forudsætning for at jeg vil kunne lykkes hermed, det er at jeg helt eller delvis lægger købesex på hylden, for hvis ikke jeg gør det, æder det mit økonomiske råderum til andre formål.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ved godt at Wroclaw er lidt dyre mht fly. Men det er tøj (og kvinde + kultur) mekka i polen. Så en rigtig god combi til dig @Rejsenetværk som jeg sætter pris på det sidste også..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 timer siden:

, men det ser ud til at jeg kun kan flyve billigt til Warszawa med Ryanair, og dem flyver jeg af princip ikke med.

Neptunbus+wizzair fra Malmø ... Kan gøres ekstremt billigt, bussen koster ca. 100 hver vej og flyet koster ca det samme -afhængigt af ugedag (men mere med en kuffert, som jo kan være nødvendig).

Rejsenetværk skrev, for 20 timer siden:

Men jeg snobber ikke op ad Bebop, som jo egentlig er det du skriver at jeg gør, men bare i et pænere sprog.

Jeg har dig på ingen måde mistænkt for at snobbe. Jeg spørger af nysgerrighed, fordi jeg ikke selv kan leve mig ind i det. Bortset fra til mit bryllup har jeg aldrig selv været over "Business casual" i stilhøjde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Bebop skrev, for 35 minutter siden:

Bortset fra til mit bryllup har jeg aldrig selv været over "Business casual" i stilhøjde.

Really ???

Jeg bor sgu stort set jakkesæt.... Men jeg ælsker at iføre mig et par slidte jeans. Sådan har jeg det bedst

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, den 12/11/2019 at 08:52:

Glem Thailand, Singapore og Hong Kong. Jeg ved godt nogle sværger til det. Det er fordi de tror at skræddersyet er bedre.... det er det ikke, hvis ikke skrædderen er fantastisk. Og fantastiske skræddere koster. Selv en Hong Kong skrædder der syr for Dunhill tager rask væk 30.000 for et jakkesæt. Det oser langt væk af proletar (undskyld udtrykket) eller wanna-be, når man ser et skræddersyet jakkesæt fra en halv-god skrædder. Man ser det jo med det samme. Det gyser i mig. Nogle får endda deres initialer syet ind i skjorte-manchetten. Føj. Nyrige wannabes

Respekt for din tøjstil, TVR, selv om det er synd at sige, at der er meget hammer og sejl over den ;).  

Hvad det med det skræddersyede angår, er det meget muligt, at jeg bare er en smagløs proletar eller nyrig wannabe, men jeg har nu som oftest været glad for mit skræddersyede tøj fra Bangkok. Det kan godt være, at kvaliteten ikke altid har været helt tip top, men i modsætning til stangtøjet fra Troelstrup har det faktisk siddet nogenlunde som det skulle (hvilket i mit tilfælde ikke er en selvfølge). 

Og så er priserne ikke højere, end at man godt kan tillade sig at skeje lidt ud - det har også sin charme :)

Men i øvrigt tror jeg, at man får, hvad man betaler for - både her og i Bangkok.    

Redigeret af Virgula
Sjusk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære @Rejsenetværk Nu da denne tråd også bla. omhandler dyre ure så sælger jeg et af mine yndlings ure ( har flere)

Et Panerai luminor GMT ceramic   

Jeg har selvfølgelig en mindste pris men tænker at skyde det af til det rette bud, og til dig en venne pris forstås

Det vil helt sikkert klæde dig og du får det max godt hver gang du kigger på det , en meget speciel følelse svær lige at beskrive,,, 

Venligst Hunter

IMG_20191124_062314.jpg

IMG_20191124_061924.jpg

IMG_20191124_062034.jpg

Redigeret af Hunting for beaver
Billeder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Hunting for beaver skrev, for 31 minutter siden:

Et Panerai luminor GMT ceramic 

Puha, @Hunting for beaver.......  Et italiensk ur.....

en schweizisk sportsvogn, en engelsk gourmet restaurant, en elegant bulgarer, en panamansk bogholder, en nigeriansk bank..... der er bare visse ting her i verden man ikke helt stoler på......  og et italiensk ur, er for mig een af de ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 18 minutter siden:

Puha, @Hunting for beaver.......  Et italiensk ur.....

en schweizisk sportsvogn, en engelsk gourmet restaurant, en elegant bulgarer, en panamansk bogholder, en nigeriansk bank..... der er bare visse ting her i verden man ikke helt stoler på......  og et italiensk ur, er for mig een af de ting.

Stoler du så heller ikke på at Sylvester Stallone har italiensk blod i årene, eller italien blev slået i en vanvittig VM finale mod Brasilien tilbage i 1994, eller at en rød Ferrari GIR fisse lige meget hvor grim og dum man så end er :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden:

Stoler du så heller ikke på at Sylvester Stallone har italiensk blod i årene, eller italien blev slået i en vanvittig VM finale mod Brasilien tilbage i 1994, eller at en rød Ferrari GIR fisse lige meget hvor grim og dum man så end er :D

Jo. Og det er jo ikke for at nedgøre italienerne. De laver  verdens fedeste biler, som du siger. Jeg kører selv italiensk (og japansk). Nogle af verdens fedeste møbler, smukkeste bygninger, lækreste mad. Osv

Der er masser af ting italienerne kan. Ure, er schweitzerne bare bedre til. Langt bedre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan nok ikke modsige dig,, hvad med damerne dem fra alpelandet (CH) er de også bedre så :D end dem i støvle landet 

Iøvrigt brasserne med en meget ung Ronaldo (den rigtige) på bænken, og de følte sig selvfølgelig bortdømt af dommerne og alle andre efter den kæmpe skuffelse ;)

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...