Toddy 1422 Skrevet 15. December, 2019 Bananas skrev, for 12 minutter siden: Nå træk bare et dygt åndedrag og kom videre. At sidde herinde og hidse sig op fungerer dårligt, det har jeg lært den hårde vej. Haters er der over hele Internet. På den anden side kan man måske sige at det er bedre de sidder herinde i sine snavsede underhyler og hader, end at de går ud og gør det irl? Ja lad os bare få lidt gang i den herinde Desuden så er det jo bare ord uden betydning, der kommer fra mennesker der efter min personlige mening heller ikke betyder så meget Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 15. December, 2019 Bananas skrev, for 13 minutter siden: Nå træk bare et dygt åndedrag og kom videre. At sidde herinde og hidse sig op fungerer dårligt, det har jeg lært den hårde vej. Haters er der over hele Internet. På den anden side kan man måske sige at det er bedre de sidder herinde i sine snavsede underhyler og hader, end at de går ud og gør det irl? Du har sku nok ret. Av for helvede . Nu kom jeg til at Bande....Må man det??? EksilKøbenhavner skrev, for 19 minutter siden: Jeg blev bannet fra en tråd for at kalde dem der søgte sex uden gummi for "klamydia interesserede" og anbefale sugardating i samme omgang. Det er dumt i sådan en grad så det var sjovt Når det så er sagt, så er det jo moderatoren der bestemmer hvordan vi må lege - dem om det Det var ellers godt sagt det er jo rigtigt. Pokkers Nu kom jeg jo indirekte også til at sige det. Nu bliver jeg nok bannet igen.... Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 15. December, 2019 Toddy skrev, for 2 minutter siden: Ja lad os bare få lidt gang i den herinde Desuden så er det jo bare ord uden betydning, der kommer fra mennesker der efter min personlige mening heller ikke betyder så meget Toddy . Du er min Wingman 1 Del dette indlæg Link til indlæg
NoBS 1078 Skrevet 15. December, 2019 Onslow skrev, for 3 timer siden: Det var så mig, som @Stabilizer bannede fra en ttåd for at bruge betegnelsen "Fætter Maddike". Jeg kan med et skævt smil kun konstatere, at vi åbenbart tilhører forskellige generationer, for fra min ungdom og frem har det været brugt som et kærligt drilleri på linje med Onkel Albyl, Fætter Højben, Fætter Guf, Fedtmule, Grønært og lignende. Nu var det vist salig Kim Larsen, der som den første brugte udtrykket "Pomfrit", er det en stueren betegnelse, eller hur? Men hvorfor overhovedet svække sin egen kommentar med at nedgøre andre? Det giver jo ingen mening. Det udstiller kun egen manglende formåen. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9507 Skrevet 15. December, 2019 EksilKøbenhavner skrev, for 3 timer siden: Jeg blev bannet fra en tråd for at kalde dem der søgte sex uden gummi for "klamydia interesserede" og anbefale sugardating i samme omgang. Mon ikke det skyldtes moralisering i en efterlysningstråd? Det er altid uønsket. Bamsen skrev, for 2 timer siden: Du har sku nok ret. Av for helvede . Nu kom jeg til at Bande....Må man det??? Sgu (sådan staves det) er ikke et bandeord. Bandeord findes der mange forskellige af, og jeg har set utallige brugt uden repressalier. Hvorfor har du behov for at ironisere over det? Der er et meget simpelt "trick", som faktisk ikke er et trick, men er en måde at udtrykke følelsens på uden et personangreb. Jeg kan jo kalde din kommentar for idiotisk. Det er nemlig ikke dig, men kommentaren, den er gal med. Prøv det - folk bliver som regel også mindre sure, når man angriber det de siger i stedet for at angribe dem. 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 15. December, 2019 NoBS skrev, for 10 minutter siden: Men hvorfor overhovedet svække sin egen kommentar med at nedgøre andre? Det giver jo ingen mening. Det udstiller kun egen manglende formåen. Hvad var det i nedenstående, gu ikke forstod? Citat for fra min ungdom og frem har det været brugt som et kærligt drilleri Del dette indlæg Link til indlæg
NoBS 1078 Skrevet 15. December, 2019 Onslow skrev, Lige nu: Hvad var det i nedenstående, gu ikke forstod? Geg forstod skam det hele - derfor behøver det ikke være god skik. Du kunne jo overveje om dine modtagere opfatter det på samme måde som dig - jeg kan i hvert fald sige, at alle de "medaljer" af nedsættende karakter om min person jeg har fået "hængt om halsen" - hænger jeg på en knage og griner af - når jeg ikke lige bringer dem til offentlig skue, så giverne liiiiige kan reflektere over egen debat "formåen". Ukvemsord om andre er dårlig stil uanset (pseudo)forklaring. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 15. December, 2019 NoBS skrev, for 3 minutter siden: pseudo Ja, så er vi 2 jo nok også langt fra hinanden aldersmæssigt. Jeg har kendt Grønært i næsten 50 år, og det hedder han stadig, også i egen selvforståelse. Del dette indlæg Link til indlæg
NoBS 1078 Skrevet 15. December, 2019 Onslow skrev, Lige nu: Ja, så er vi 2 jo nok også langt fra hinanden aldersmæssigt. Jeg har kendt Grønært i næsten 50 år, og det hedder han stadig, også i egen selvforståelse. Aner intet om din alder onslow Og hvis grønært har det fint med at være det - så fred med det. Min pointe var nok mere af empatisk karakter - og at man forstår, at undgå at projicere sine egne kulturelle eller aldersbetingede forestillinger over på andre. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 15. December, 2019 Bebop skrev, for 14 minutter siden: Mon ikke det skyldtes moralisering i en efterlysningstråd? Det er altid uønsket. Sgu (sådan staves det) er ikke et bandeord. Bandeord findes der mange forskellige af, og jeg har set utallige brugt uden repressalier. Hvorfor har du behov for at ironisere over det? Der er et meget simpelt "trick", som faktisk ikke er et trick, men er en måde at udtrykke følelsens på uden et personangreb. Jeg kan jo kalde din kommentar for idiotisk. Det er nemlig ikke dig, men kommentaren, den er gal med. Prøv det - folk bliver som regel også mindre sure, når man angriber det de siger i stedet for at angribe dem. Jamen Bebop. det må jeg Sgu da prøve, Du er jo klart en klog mand Men ok Bebop. Hvis jeg skal være ærlig havde jeg ikke helt regnet med den lidt voldsomme reaktion Men Bebop læser du selv mange af dine egne svar??? Del dette indlæg Link til indlæg
EksilKøbenhavner 1478 Skrevet 15. December, 2019 Bebop skrev, for 36 minutter siden: Mon ikke det skyldtes moralisering i en efterlysningstråd? Det er altid uønsket Det er jeg sikker på det gør, stadigt noget der fik mig til at smile... modsat klamydia som er jævnt irriterende. Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 15. December, 2019 Kære @Bamsen. Hvis du ønsker et lynkursus i ondsindet sarkasme, ironi, spydighed og øretæveindbydende provokation, giver jeg rabat op til jul. Så skal jeg nok lære dig hvordan du kan sige "kvaj" (og det der er værre) på så mange smukke og fantastiske måder, uden du bliver landsforvist. Du kan nok godt få det lidt billigere hvis du vil undervises af @Bananas. Han er nemlig også oki ud i samme discipliner. Men......køb dansk, som man siger Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 15. December, 2019 underdog40 skrev, for 1 time siden: Kære @Bamsen. Hvis du ønsker et lynkursus i ondsindet sarkasme, ironi, spydighed og øretæveindbydende provokation, giver jeg rabat op til jul. Så skal jeg nok lære dig hvordan du kan sige "kvaj" (og det der er værre) på så mange smukke og fantastiske måder, uden du bliver landsforvist. Du kan nok godt få det lidt billigere hvis du vil undervises af @Bananas. Han er nemlig også oki ud i samme discipliner. Men......køb dansk, som man siger Hej Underdog. Jeg havde planer om at gå i hi. Men tro mig jeg kan godt det med undertoner hvis jeg vil .Men vi for se hvor meget jeg gider , havde overvejet at stoppe her, der er for lavt til loftet og for tæt på bunden Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 16. December, 2019 Bebop skrev, for 13 timer siden: Sgu (sådan staves det) er ikke et bandeord. Jo, det er stadig et bandeord. At der var 2 der sagde det ikke var, ledte til at mange troede på dem. Men, de tager bare fejl (seldom de er nok så prominente). https://politiken.dk/kultur/art6181595/Sgu-ER-et-bandeord Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 16. December, 2019 tvr skrev, for 13 minutter siden: Jo, det er stadig et bandeord. At der var 2 der sagde det ikke var, ledte til at mange troede på dem. Men, de tager bare fejl (seldom de er nok så prominente). https://politiken.dk/kultur/art6181595/Sgu-ER-et-bandeord Det er i givet fald det mildeste bandeord, vi har. Går du ud og spørger menigmand på Strøget, er der næppe mange, der opfatter det som et bandeord, og en del bruger det ligefrem som et moderende udtryk. Det ses også ved, at folk heller ikke rigtigt kan stave til det længere. Sgu' er en kortform af "Så Gud (hjælpe/straffe mig)", men folk med kludder i etymologien skriver rask væk "sku", hvorved forbindelsen til ordets oprindelse kappes, og betydningen tabes. Næ, mange sku' her være gået til Louis Nielsen. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 16. December, 2019 Det var mig, som blev kaldt Fætter Madikke. Jeg anmeldte ikke indlægget. Og jeg indrømmer, at var jeg blevet kaldt madikke af andre end @Onslow havde jeg nok anmeldt det. Men man kan jo ofte selv forstå om det er ondt ment eller venligt ment. Det er ikke altid andre kan se det. Så i princippet mener jeg kan skal holde sig fra at kalde andre andet end det de hedder.... eller som her, andet end deres nick. Men jeg ved at @Onslowikke mente noget ondt med det. Til trods for at vi er meget uenige om meget. Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9507 Skrevet 16. December, 2019 Borende X skrev, for 34 minutter siden: Det ses også ved, at folk heller ikke rigtigt kan stave til det længere. Sgu' er en kortform af "Så Gud Heller ikke du. Det har stået i Retskrivningsordbogen som sgu siden 1986. Hvis man vil have undladelsesapostrof, så skal den snarere stå efter s, s'gu. https://ordnet.dk/ods/ordbog?query=s'gu Som du kan se er sku også almindeligt. Sandsynligvis i mange tilfælde ikke fordi den skrivende ikke forstår etymologien, men bevidst omskrevet som lydord for at gøre det mindre stødende. Omskrivning ses også ved flere andre "bandeord", fx pokker (ombytning af p og k) eller kraft- i stedet for kræft-. tvr skrev, 1 time siden: Men, de tager bare fejl (seldom de er nok så prominente). Hm, tjah. Rathje tager mange ord med, selv fx "pis" - det er i mine øjne vrøvl, da der ikke er megen forbandelse eller ed over det. Det er jo bare en sammenligning. Men det er meningsløst at diskutere, hvad et dårligt defineret begreb afgrænser. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Gerrard 1218 Skrevet 16. December, 2019 (edited) Det med eder/bandeord er en meget dynamisk størrelse. Jeg læste fx om tilblivelsen af den fremragende amerikanske serie "Deadwood" (foregår i 1800-tallet), at den ned i mindste detalje forsøgte at være så autentisk som muligt, ikke kun med beklædning mm., men også med sproget i form af dialekt og ordforråd. Men på et punkt måtte de bøje sig: i forrige århundrede var næsten alle eder af religiøs karakter (sgu, sateme), mens det seksuelle først er blevet standard i moderne tid (fuck, pikhoved, son of a bitch osv). Så ud fra hensynet til, at nutidens seere skulle kunne forstå datidens massive brug af kraftudtryk, valgte man at benytte nutidens eder i serien. Og der bandes overordentlig meget i serien Redigeret 16. December, 2019 af Gerrard Fejl Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 16. December, 2019 Så kom der lige nogle brugere fra det politiske forum, som fik drejet en tråd om at hans kone skal kneppes af en fremede, over til at handle om bandeord Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 16. December, 2019 AalborgLook skrev, for 3 minutter siden: Så kom der lige nogle brugere fra det politiske forum, som fik drejet en tråd om at hans kone skal kneppes af en fremede, over til at handle om bandeord Hvilket er en af de ting der gør det interessant at læse de forskellige tråde herinde. Nu startede den tråd, så noget anderledes end du giver udtryk for, men det er jo også rart at man kan være sikker på at der altid er en selvbestaltet moderator, til at styre os i den rigtige retning Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 16. December, 2019 Jeg er blevet bannet for at bringe et billede der illustrerede at en skribent var blevet "taget med bukserne nede", der fik jeg utvetydigt at vide at man ikke måtte bruge billeder på den måde, så det har jeg undladt. At andre så åbenbart godt må gøre det i deres besvarelser til mig har jeg lært at leve med. Det kan selvfølgelig også skyldes at nogle af moderatorerne er belvet skiftet ud over tid, og at praksis derved ændrer sig. Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9637 Skrevet 16. December, 2019 Jeg tror i det hele taget, bare at ejer, og brugere på trods af forskellige holdninger til moderationen af sitet, skal være glade for at nogen gider at være moderator, og at det til nu er lykkedes at skaffe nye moderatorer til erstatning, for dem der holder op igen. Det er en ulønnet, sindsygt tidskrævende, og fremfor alt en utaknemmelig tjans at være moderator. Uden dem, ville det gå som det gik med Hedomax.com, som druknede i anarki, og som ejeren ikke magtede at drive videre, på trods af en rimelig succes. Jeg er udmærket klar over, at EG står og falder med ulønnet hjælp, og så længe nogen gider, lever jeg snildt med at brugerne kan være uenig med moderatorerne i deres linje. Venlig hilsen Rejsenetværk 5 Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1899 Skrevet 16. December, 2019 Deres hus, deres regler. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9507 Skrevet 16. December, 2019 AalborgLook skrev, for 5 timer siden: over til at handle om bandeord Næ, det er det trådstarten handler om: Hvilke ord er for grove? Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. December, 2019 EksilKøbenhavner skrev, den 15.12.2019 at 14:45: Jeg blev bannet fra en tråd for at kalde dem der søgte sex uden gummi for "klamydia interesserede" og anbefale sugardating i samme omgang. Det er dumt i sådan en grad så det var sjovt Når det så er sagt, så er det jo moderatoren der bestemmer hvordan vi må lege - dem om det Man fjerne ikke interessen for sex uden gummi ved konstant at jagte dem som tilbyder det eller søger efter det. Man får det bare til at ske i det skjulte. Men du høre måske til den gruppe som mener at hvis det ikke åbentlyst tilbydes, så tilbydes det nok ikke? Du vil så nok få et shok hvis du en dag prøvede at spørge efter det hos piger som ikke åbentlyst tilbyder det. I Tyskland er det mere udbredt med sex uden gummi idag, end da det var lovligt at annoncer med det. Moderator har 100% min opbakning til at banne snævertsynes moralpredikanter som ikke fatter at anmeldelse og efterlysnings tråde er for anmeldelser og efterlysning. Ikke for en debat for/imod sex uden gummi. Del dette indlæg Link til indlæg