Hop til indhold
Sweex2

Bedsteforældre min bare røv...

Recommended Posts

Nu er jeg en gut i 40'erne som har 2 børn og de har i alt 4 sæt bedsteforældre. De 3 sæt er pensionister og det 4 har rigeligt med tid i weekender og ferier. 

Hvad fanden sker der for at de nægter at passe eller se deres børnebørn. Er bedsteforældre i dag, bare blevet nogen selvcentreret egoer, der bare skal spille golf og drikke rødvin hver dag? 

Ud over at jeg køber sex af fremmede kvinder, så anser jeg mig selv for at være en rimelig god far. Så mine børn er ikke sådan nogle møgunger der ter sig hele tiden eller bare sidder med hovedet i ipaden hele dagen. 

For tiden er konen og jeg rimelig stresset og har givet udtryk for dette. Men det er ligesom om at det bare flyver henover hovedet på de gamle. 

Ja ja, sådan havde vi det også, det går over. Gu havde i ej... Jeg er blevet passet mere af min farmor, mormor, moster, onkel, osv. End i selv har passet mig i weekenderne. 

Er jeg ene om at have sådan nogle ego forældre? De gamle røv huller her på siden må selvfølgelig godt komme med indspark, uden at jeg dømmer nogen:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Spitzer

Ego-forældre fordi at de ikke gider passe DINE børn i weekenden.

Helt enig i at det lyder til at der er en egoist i denne tråd, men jeg er ikke sikker på at vi tænker på den samme person ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Sweex2 skrev, for 10 minutter siden:

Nu er jeg en gut i 40'erne som har 2 børn og de har i alt 4 sæt bedsteforældre. De 3 sæt er pensionister og det 4 har rigeligt med tid i weekender og ferier. 

Hvad fanden sker der for at de nægter at passe eller se deres børnebørn. Er bedsteforældre i dag, bare blevet nogen selvcentreret egoer, der bare skal spille golf og drikke rødvin hver dag? 

Ud over at jeg køber sex af fremmede kvinder, så anser jeg mig selv for at være en rimelig god far. Så mine børn er ikke sådan nogle møgunger der ter sig hele tiden eller bare sidder med hovedet i ipaden hele dagen. 

For tiden er konen og jeg rimelig stresset og har givet udtryk for dette. Men det er ligesom om at det bare flyver henover hovedet på de gamle. 

Ja ja, sådan havde vi det også, det går over. Gu havde i ej... Jeg er blevet passet mere af min farmor, mormor, moster, onkel, osv. End i selv har passet mig i weekenderne. 

Er jeg ene om at have sådan nogle ego forældre? De gamle røv huller her på siden må selvfølgelig godt komme med indspark, uden at jeg dømmer nogen:D

helt enig - mine børn kender dårlig deres bedsteforældre... hvidvin, bridge og golf fylder deres tid - måske ok ? vil ikke være dommer - når jeg bliver pensionist så er det whisky og negerdamer :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Spitzer skrev, for 3 minutter siden:

Ego-forældre fordi at de ikke gider passe DINE børn i weekenden.

Helt enig i at det lyder til at der er en egoist i denne tråd, men jeg er ikke sikker på at vi tænker på den samme person ;) 

Jeg kender dig ikke og ved ikke om du har børn og en karriere , men jeg tager en chance og tænker nej;)

Når man har stået med lorte bleer til halsen i lang tid nok og stressen gør at man ikke kan sove, så er det meget normalt at bedsteforældre træder til og hjælper. Sådan var det ihvertfald da jeg var barn. Men det er det åbenbart ikke i dag, eller..? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

man må vel selv tage ansvaret og de forpligtelser der følger med de valg man tager gennem livet.

om det børn man for, eller det en hund man køber. osv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Spitzer
Sweex2 skrev, for 1 minut siden:

Jeg kender dig ikke og ved ikke om du har børn og en karriere , men jeg tager en chance og tænker nej;)

Når man har stået med lorte bleer til halsen i lang tid nok og stressen gør at man ikke kan sove, så er det meget normalt at bedsteforældre træder til og hjælper. Sådan var det ihvertfald da jeg var barn. Men det er det åbenbart ikke i dag, eller..? 

At ens bedsteforældre træder til og hjælper er helt sikkert en luksus og en fantastisk ting, men vel ikke noget du har krav på - medmindre de selvfølgelig var med inde over beslutningen om at i skulle have børn. Samt at se sine børnebørn er vel ikke nødvendigvis det samme ar de skal hjælpe til og passe dine børn i weekenden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sweex2 skrev, for 25 minutter siden:

Min søn ser sin mormor så sjældent at han langt hellere Vil besøge min kærestes forældre end sine egne bedsteforældre. 

Det er selvfølgelig trist. Men som jeg har forklaret min mor, så er det simpelthen fordi de har valgt selv ikke at have tid, overskud whatever til ham. Og derfor er det sådan. 

Så derfor vælger jeg ind imellem for ham at vi skal ind til mormor. 

Det er bestemt normalt, ag bedsteforældre hjælper til, hvis behovet opstår. Og i min optik, specielt hvis stress er årsagen, da det både kommer deres egne børn plus børnebørn til gode. 

Når det så er sagt så kan vi jo ikke tvinge nogle til noget og mit råd må være at bruge en god ven af fam. Eller lign til at afhjælpe jeres pres lidt måske :rolleyes:

Håber i finder en løsning og jeg ønsker dig og familien en dejlig jul og et godt nytår 

Redigeret af Frække Tanja

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sweex2 skrev, for 16 minutter siden:

... Når man har stået med lorte bleer til halsen i lang tid nok og stressen gør at man ikke kan sove, så er det meget normalt at bedsteforældre træder til og hjælper. Sådan var det ihvertfald da jeg var barn. Men det er det åbenbart ikke i dag, eller..? 

Nej. tiderne har vist ændret sig. I vore dage er bedsteforældre ikke "gamle" mennesker, der sidder hjemme og triller tommelfingre, indtil næste måltid kommer. Det er aktive og rørige mennesker, der ofte har deres eget liv.

Jeg ved ikke, om det er normalt, at bedsteforældre træder til. Det er vel op til deres tid og lyst – samt geografisk afstand. Jeg fornemmer i din formulering nærmest et krav, men i min optik har generationerne ikke noget krav på hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit indtryk er, at bedsteforældre gerne hjælper til. Tror kun det er hvis man misbruger det, og lidt for tit læsser børnene af hos bedsteforældrene, mens man selv tager på weekendophold eller noget andet. 

Men kan du ikke prøve at spørge lidt ind til det?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Nej. tiderne har vist ændret sig. I vore dage er bedsteforældre ikke "gamle" mennesker, der sidder hjemme og triller tommelfingre, indtil næste måltid kommer. Det er aktive og rørige mennesker, der ofte har deres eget liv.

Jeg ved ikke, om det er normalt, at bedsteforældre træder til. Det er vel op til deres tid og lyst – samt geografisk afstand. Jeg fornemmer i din formulering nærmest et krav, men i min optik har generationerne ikke noget krav på hinanden.

Det tror jeg du har ret i og heldigvis for det. Altså at de er rørige mennesker. Mine bedsteforældre var netop typerne der bare sad hjemme og så nyheder 8 gange om dagen og det er ikke et liv. 

Jeg mener ikke jeg har krav på at de tager mine børn. Jeg syntes faktisk at @Frække Tanja forklarer det perfekt. Det er ikke et krav, men det kommer både deres børn og børnebørn til gode og det er vel i deres interesse at vi alle har det godt;) og som hun også skriver, så kender mine børn dårligt nok deres bedsteforældre og når jeg tænker på hvor meget gavn jeg har haft af mine bedsteforældrene, så syntes jeg det er synd for mine børn at de ikke får det forhold til dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Esbjergdreng

Bedsteforældre har selv været forældre og haft travlt med at opfostre deres egne børn. Tror de fleste bedsteforældre gerne vil hjælpe, men det er vel rimeligt at have forståelse for at bedsteforældre også har et selvstændigt liv med andet indhold end børnebørnspasning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sweex2 skrev, for 44 minutter siden:

Er jeg ene om at have sådan nogle ego forældre? De gamle røv huller her på siden må selvfølgelig godt komme med indspark, uden at jeg dømmer nogen

Med risiko for at træde dig, din kone eller dine børn over fusserene... Kan problemet ligge hos børne og særligt deres adfærd?

Jeg har også 4 sæt bedste forældre (3 børn, 3 mødre) og har oplevet at det er svært at holde bedsteforældrene væk :D

Personligt passer jeg med glæde også andres børn, men cherry picker ;) har fx altid travlt når min bedste ven skal have passet hans to drenge (kalder dem Vold og Terror)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Val Venis skrev, for 10 minutter siden:

Men kan du ikke prøve at spørge lidt ind til det?

Er prøvet, men det preller bare af på dem. Og bare lige for at gøre det klart for alle i tråden, så er vi ikke typerne der bare smider børnene til bedsteforældre i tide og utide. Vi spørger når vi er mest presset og som regel ender det med at de sjovt nok har travlt med noget andet, lige den weekend. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Esbjergdreng

Bedsteforældre kan du ikke generalisere over, de er lige så forskellige som alle andre. Tror bare du er uheldig med dine bedsteforældre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, for 2 minutter siden:

Kan problemet ligge hos børne og særligt deres adfærd?

Det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. Men mener dog at vi har nogen rimelig velopdragne børn. 

Hele ideen med tråden er dog også bare at høre om vi er de eneste med 4 sæt forældre, der alle nægter at passe børnebørn, eller om det er normalt fenomen i dag? I hele vores vennekreds er der nemlig mange der har det på samme måde, men vi kommer også alle fra samme samfundslag, så der er ikke så meget diversitet når vi sammenligner noter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
sweetstone skrev, for 40 minutter siden:

man må vel selv tage ansvaret og de forpligtelser der følger med de valg man tager gennem livet.

om det børn man for, eller det en hund man køber. osv

Ja, men det skader vel ikke at hjælpe ens børn når de har brug for det. De forventer nok også at få noget hjælp når de bliver gamle og ikke kan klare dem selv. Det er nu engang sådan samfundet er skruet sammen, eller ihvertfald var da jeg var barn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jeg kan kun svare for mig selv, og i forgår blev jeg bedstefar for fjerde gang - Så nu er jeg bedstefar til tre drenge og en lille pige på 1 år,  jeg er så glad for at komme til at passe den, både i flok og enkeltvis - køre den store til fodboldstævne (og lære ham at tisse bag et træ)  :)  Jeg ved at de børn er så glade for deres bedstefar og mormor/farmor, og det er så fedt at passe dem, især når det ikke alene er på grund af sygdom,  jeg ville ikke undvære de timer med de børn. Jeg kender ikke dit forhold til dine forældre eller svigerforældrene - Men hvis de vil have besøg på plejehjemmet og få fejret jul når de er gamle så skal de altså nu prioritere tid og overskud til deres børnebørn og få relationen til dem, eller blir de voldsom ensomme, men du kan ikke gøre det til en pligt og du kan heller ikke tvinge dine børn til at besøge "besserne"

Håber du og børnenes mor - får talt alvorligt med bedsterne...(Og sønnike må godt træde i karakter, du er mand)

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Jeg er altid blevet passet jævnligt af bedsteforældre :) både hvis jeg var syg og i skoleferier, og prioriterer jævnligt at ringe og kigge forbi som “gengæld”.

bilder mig selv ind at jeg og andre af deres børne og oldebørn osv er grunden til at begge mine bedstemødre hastigt nærmer sig de 90 :P 

så jeg synes ikke at du forlanger for meget. Men måske er de af anden støbning og med nogen andre prioriteter end andre(mine)? Man kan jo ikke tvinge den slags ned over hovedet på folk, hvis de ikke har lyst eller føler det er vigtigt for dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har on and off været alene med min voksen søn hele hans liv.

Vi har altid haft et nært og kærligt forhold til mine forældre og svigerforældre og de har altid kunne se hvornår jeg har haft brug for en pause og trådt til. 
I sønnens teenageår flyttede min moder ind hos mig for at passe hus, barn og hundene når jeg var hjemmefra for at jobbe.

Og det hænder stadigt. 

Er da ked af at dine ældre ikke nyder tiden med dine børn. Det er trist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, for 18 minutter siden:

Jeg har on and off været alene med min voksen søn hele hans liv.

Vi har altid haft et nært og kærligt forhold til mine forældre og svigerforældre og de har altid kunne se hvornår jeg har haft brug for en pause og trådt til. 
I sønnens teenageår flyttede min moder ind hos mig for at passe hus, barn og hundene når jeg var hjemmefra for at jobbe.

Og det hænder stadigt. 

Er da ked af at dine ældre ikke nyder tiden med dine børn. Det er trist.

Jeg passer gerne dine hunde :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
AalborgLook skrev, for 18 minutter siden:

Jeg passer gerne dine hunde :D

Fint du passer Hunde, jeg passer Frodige Ida :)  <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sweex2 skrev, for 5 timer siden:

Bedsteforældre er åbenbart meget forskellige.

Min afdøde hustru og jeg tog os rigtig meget af vores børnebørn gennem hele deres opvækst, selv om vi på det tidspunkt delvis var på arbejdsmarkedet. Børnebørn er da en gave, man kan nyde dem 100%, forkæle (spolere) dem, og så levere dem tilbage. Nu er de voksne, og der er knus og kram, når vi ses, det er så dejligt.

Mvh

:shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hjemme hos os er det et perfekt skræmmeredskab. “Hvis I ikke gør som vi siger, kommer I op til mormor og morfar”. Så skal jeg da lige love for der falder ro på. Det er genialt :) 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sweex2 skrev, den 15.12.2019 at 19:13:

Har du prøvet at være mere direkte? Som at spørge om ikke de ville kunne passe/hente/... et par gange de næste 14 dage?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...