Hop til indhold
Rejsenetværk

Guide til sovs og sauce

Recommended Posts

Når man bliver træt af Politik forum, er det dejligt når Berlingkske.dk beriger en med artikler, om livets mest væsentlige spørgsmål :)

GOURMET

Mandag d. 23. december 2019, kl. 10.55

Julen er sovsernes fest: Berlingskes guide til velsmagens flydende univers

Decemberkøkkenet er højtiden for klassisk dansk comfort food, og uden sovsen – eller saucen – så går det ikke. Berlingske guider forbi de store »modersovse«, over fond til sovs og den elegante sauce.

https://www.berlingske.dk/gourmet/julen-er-sovsernes-fest-berlingskes-guide-til-velsmagens-flydende-univers

Læs også gerne de øvrige gode artikler unde artiklen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
pdrhan skrev, for 7 minutter siden:

Betalings artikler.....

Velkommen til Berlingske

Vælg det abonnement der passer til dig

https://abonnement.berlingske.dk/berlingske-abonnementer/

Det er billigt og godt, men jeg har pt opsagt mit abonnement, og er vendt tilbage til JP.dk for en periode.

Plus at jeg pt forbliver abonnent på Information.dk, men de holder stædigt fast i at tage 210 kr om måneden i løbende abonnement, og har pt ingen periode tilbud.

Jeg holder meget af at købe og betale for billigere perioder, 6 eller 12 måneder af gangen, vi får se, Infomation har før givet sådant et tilbud, men de er gode til at fastholde os til fuld pris :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er helt til den ægte, danske sovs - opbagt fra en melbolle med fløde, fond og en lille smule andefedt i, ribsgele for at fremhæve de liflige aromaer... uhhhmmmmm... værsgo og spis :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 9 minutter siden:

Jeg er helt til den ægte, danske sovs - opbagt fra en melbolle med fløde, fond og en lille smule andefedt i, ribsgele for at fremhæve de liflige aromaer... uhhhmmmmm... værsgo og spis :D

Yessss sådan laver jeg den nemli´også!! Perfekt HVER gang!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uh - serveret til and, brune kartofler og rødkål :) det er godt man ikke spiser sådan resten af året - jeg ville ikke kunne komme igennem døren, hvis jeg gjorde :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

En frisk portion løgsauce direkte fra posen :ph34r:

Her går medisteren fint i selskab med stegen B)

Glædelig jul allesammen, og kom godt ind i det nye år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 3 timer siden:

Jeg laver den også opbagt. Jeg tager væden fra bradepanden hvor anden har stegt og bruger dette. Lader det først afkøle og afskummer det så. Det øverste lag fedt bruger jeg til st lave melbollen og selve fonden bruges til at lave sovsen på. Der er ikke noget bedre sovs, end sovs lavet på and. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jesperdjensen skrev, for 24 minutter siden:

Jeg laver den også opbagt. Jeg tager væden fra bradepanden hvor anden har stegt og bruger dette. Lader det først afkøle og afskummer det så. Det øverste lag fedt bruger jeg til st lave melbollen og selve fonden bruges til at lave sovsen på. Der er ikke noget bedre sovs, end sovs lavet på and. 

TAK, den må prøves:wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skal der sauce til ?

Menuen er en forret bestående af ristet skovmyre på en bund af pubeshår overrislet med jonfruelige safter, hovedretten er økologisk velhængt og fast inderlår fra en ungmø. Tutti-frutti dessert med nippels i flødeskum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...