Hop til indhold
Malle Magic Massage

Brændt af idag og så juleaften ovenikøbet...

Recommended Posts

Nemtøs skrev, for 34 minutter siden:

Jeg  nævner  intet  om  at  det  er  rimeligt  med  så  kort  varsel. 

Jeg  forholder  mig  blot  til  at  han  trods  alt  har  meldt  afbud, og  den  24 december  tilbringes  for  de  fleste  med  familien  og  deres  kære.

Det er altså ikke at melde afbud, når vedkommende skriver samtidig med at han skal være på adressen, det er altså i min optik det samme som at brænde mig af, uden undtagelse. Det er ikke engang kort varsel. Kort varsel er måske ca 1/2 time før eller lignende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
Nemtøs skrev, for 46 minutter siden:

Jeg  nævner  intet  om  at  det  er  rimeligt  med  så  kort  varsel. 

Jeg  forholder  mig  blot  til  at  han  trods  alt  har  meldt  afbud, og  den  24 december  tilbringes  for  de  fleste  med  familien  og  deres  kære.

At melde fra 3 min før, er jo at brænde af.

Hvis du var kørt ud for at besøge en af dine frække aftaler, og han aflyser uden at beklage, i det samme øjeblik du parkere, er det så også okay ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Trinetease skrev, for 19 minutter siden:

At melde fra 3 min før, er jo at brænde af.

Hvis du var kørt ud for at besøge en af dine frække aftaler, og han aflyser uden at beklage, i det samme øjeblik du parkere, er det så også okay ?

Jeg  prøver  lige  igen  - i min  optik  har  manden  meldt  afbud, men med  meget  kort  varsel.  Hvis  han  ikke  havde givet  lyd  fra  sig  ville  jeg  have  ventet. 

Jeg  kommer  gerne  med  et  eksempel  - jeg  havde  en  fræk  aftale  med  en  mand  for  4 uger  siden.  Vi  havde  aftalt  mødested  og  klokkeslæt  - Århus  midtby.  Jeg  kører  i 40 minutter  og  ligger  ekstra  tid  til  for  at  finde  parkering.  Da  klokken  nærmer  sig  vores  aftale  sidder  jeg  stadig  i  min  bil  og  venter.  Jeg  venter  faktisk  30 minutter  ekstra  ift  vores  mødetid  da  jeg  tænker  han  kan  være  forsinket  grundet  trafik.  Vælger  at  skrive  at  jeg  kører.. 1,5 efter  dukker  der  en  besked  op  med  en  undskyldning  om  at  hans  mobil  var  løbet  tør  for  strøm.  Det  er  at  brænde  af.... havde  han  sendt  besked  da  vi  havde  aftalt  at  mødes  havde  jeg  ikke  ventet  på  ham. 

Det er  min  mening  og  den  holder  jeg  fast  i. 

Jeg  mener  ikke  det  er  okay  at  melde  afbud  med  så  kort  varsel.

Men  stadig  en  del  af  det  her gang

Glædelig  jul 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

@Nemtøs På ‘working girl’ sprog betyder en aflysning 3 min før, det sammen som en afbrænding. 

Du kan ikke sammenligne din måde at arbejde på, med en reel prostitueret pige.

God Jul til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
malle1980 skrev, 1 time siden:

Det er altså ikke at melde afbud,

Hvad er det så sammenlignet med blot at blive væk? Du kan have dine følelser, men de ændrer ikke ved at det er et afbud. Vi er stadig enige om, at det er taberagtigt ikke som minimum at undskylde.

Trinetease skrev, for 18 minutter siden:

På ‘working girl’ sprog

Whatevs - men så er det fordi I har et sprog med for få nuancer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 38 minutter siden:

Hvad er det så sammenlignet med blot at blive væk? Du kan have dine følelser, men de ændrer ikke ved at det er et afbud. Vi er stadig enige om, at det er taberagtigt ikke som minimum at undskylde.

Whatevs - men så er det fordi I har et sprog med for få nuancer.

Det har ikke noget som helst med følelser at gøre, det handler om ganske alm respekt for andre mennesker og deres tid. Det er sgu ikke et afbud når man skriver 3 min før aftale uanset hvad DU så mener

Del dette indlæg

Link til indlæg

malle 1980 har ikke kun mistet indtægten fra ham der meldte fra 3 minutter før tid, hun har også mistet indtægten fra 2 aftaler hun takkede nej til, på grund af ham som brændte hende af.

Hvis han læser med her, så håber jeg at han vælger at kompensere for hendes tab, uden at få noget igen.

Fly selskaber og nogle restauranter overbooker rejser og borde, fordi der er for mange kunder, der ingen respekt har for deres forretning, som ikke melder afbud.

Der er restauranter der er begyndt at forlange forudbetaling, ved booking af events som luksusbrunch og andet, og jeg betaler gladelig flere uger før.

Desværre er der ikke den tillid til denne branche, at det samme lader sig gøre, men der er piger og steder hvor jeg gerne ville betale forud, sammen med en tidsbestilling.

Glædelig jul og venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg havde skrevet så snart jeg vidste der var mulighed for jeg ikke kunne. Fx. "hej glæder mig til idag, men måske bliver forhindret, du må selvfølgelig gerne give tiden væk. Må jeg skrive en halv time før. Hvis du stadig er ledig. Så er jeg måske klar. Beklager. Venlig hilsen......." 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

malle 1980 har ikke kun mistet indtægten fra ham der meldte fra 3 minutter før tid, hun har også mistet indtægten fra 2 aftaler hun takkede nej til, på grund af ham som brændte hende af.

Forkert. Det kan i sagens natur kun være et alternativerne der kan kaldes tab. Hun havde jo ikke kunnet gennemføre begge.

malle1980 skrev, for 7 timer siden:

Det har ikke noget som helst med følelser at gøre, det handler om ganske alm respekt 

Det er en smuk selvmodsigelse lige der.

I øvrigt: Hvis alle begynder at definere deres egen betydning af ord, så bryder al samtale sammen 

Du kan meningsfuldt hævde at konsekvensen af det sene afbud er næsten den samme som hvis det var en udeblivelse. Men det bliver jo aldrig helt det samme vel? Der er forskel på at sidde og vente uden nogen kommer eller sender besked og så at få besked i sidste sekund.

Fx skrev du ikke til ham, for at høre hvor han blev af, da aftaletiden var overskredet, vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, 1 time siden:

Forkert. Det kan i sagens natur kun være et alternativerne der kan kaldes tab. Hun havde jo ikke kunnet gennemføre begge.

Det er sandt, men hun har mistet indtægten fra en kunde, enten ham som aflyste for sent, eller en af 2 som hun kunne have sagt ja til.

Forudsat en ville være kommet, men det udgør vel antagelsen, indtil det har vist sig, at nogle er udeblevet.

Gæster der booker, udebliver eller aflyser for sent, er en plage for flere brancher.

Og jeg forstår godt tiltag, der gør bookinger forpligtende, med omkostninger til følge, hvis man udebliver, eller aflyser for sent.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fynbomanden

Merry Christmas !

At påstå, at det IKKE er uanstændigt at melde "afbud" 3 minutter før man havde booket en 2-timers aftale? Hvor er det langt væk! Naturligvis er dét uanstændig adfærd! Naturligvis er dét ikke i orden!

At argumentere for andet, dét kan i min optik bedst kategorisers som ... tjaaa .... flueknepperi. GODT NYTÅR

flue.jpg.de155526171b29afdb2bd5a0c65af332.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
fynbomanden skrev, for 11 timer siden:

At påstå, at det IKKE er uanstændigt at melde "afbud" 3 minutter før man havde booket en 2-timers aftale?

Er der nogen, der gør det i tråden, da, eller har du selv medbragt den stråmandsflue for at sønderkneppe den?

Rejsenetværk skrev, for 11 timer siden:

Det er sandt, men hun har mistet indtægten fra en kunde, enten ham som aflyste for sent, eller en af 2 som hun kunne have sagt ja til.

Ja, det var præmissen i trådstarten - nu er vi på side 2 i tråden. Hvis vi endelig skal gå ind i de flueknepperdetaljer om økonomien, hvorfor vendte Malle så ikke tilbage til de to andre, når der trods alt kun var gået 2 minutter (hun skriver at de to andre kontaktede hende 5 minutter før kunden skulle komme, og at kunden meldte afbud 3 minutter før den bestilte tid)? Hun kunne jo bare skrive, at hun var ledig alligevel pga. afbud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg vil nu ikke kalde det et afbud, da der ikke er tale om et arrangement, men om en "forpligtelse", hvor pigen leverer en ydelse i form af sex/massage og kunden skal leverer en pengeydelse.

Der er tale om en uberettiget annullationen. 

1. Der er ikke indgået nogen aftale om, at parterne kan annullere aftalen med et givent varsel. 

2. Derefter bør man se på branche-sævanen. Her vil man komme frem til, at en annullation af et møde, vil være det samme som at blive væk og, at pigen ikke har stor mulighed for, at få en anden kunde ind, hvorfor hun lider et økonomisk tab.

I almindelige/lovlige hverv, ville man kunne kræve erstatning ved sådan en situation. En restaurant ville kunne kræve erstatning for en kunde, som bestiller et bord, uden at møde op, eller ikke afbestiller rettidigt. 

Man kunne tænke sig til, at det bliver mere udbredt med forudbetaling af et depositum, eller at pigerne ikke tager imod aftaler, flere dage forinden. En anden foranstaltning kunne være, at pigen krævede at kunden i sådanne et tilfælde, skulle bekræfte mødet, 1-2 timer før, ellers vil aftalen anses som annulleret.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man vil nok aldrig undgå, at nogen udebliver eller melder afbud så sendt at tiden ikke kan gives til en anden.  Det er dog mit klare indtryk, at for de aftaler der er indgået dagen før eller tidligere, har det en positiv effekt at man skal bekræfte på selve dagen også.  Modtager man ingen bekræftelse kan tiden gives til en anden.  Det løser selvfølgelig ikke alle problemer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, Lige nu:

Der er tale om en uberettiget annullation. 

Men det er en kontraktretlig formulering af det samme. Det handler bare om sprog. Skal vi gå ind på præmissen, så er sædvanen at begge kontrahenter kan annullere, men at de så også begge risikerer gensidig blacklisting. En meget lille minoritet tager depositum, især ved forudbestilling af større omfang, men det skete ikke her. En større del kræver den nævnte bekræftelse 1-2 timer før, det skete heller ikke her (sikkert på grund af morgenaftale bestilt om aftenen). Der er altså ingen sædvane for erstatning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 2 minutter siden:

Men det er en kontraktretlig formulering af det samme. Det handler bare om sprog. Skal vi gå ind på præmissen, så er sædvanen at begge kontrahenter kan annullere, men at de så også begge risikerer gensidig blacklisting. En meget lille minoritet tager depositum, især ved forudbestilling af større omfang, men det skete ikke her. En større del kræver den nævnte bekræftelse 1-2 timer før, det skete heller ikke her (sikkert på grund af morgenaftale bestilt om aftenen). Der er altså ingen sædvane for erstatning.

Jeg er sådan set ikke uenig. Der er heller noget at gøre, ved sådan en annullation, udover som du siger, at blackliste. Jeg mener dog blot, at hvis en kunde bestiller et 2-timers besøg, og annullere dette besøg, 3 minutter inden, så er der ikke blot tale om et afbud/annullation. 

Erstatning kan selvfølgelig aldrig komme på tale inden for prostitution, som området er nu. Men det giver en idè om, at når kunden i nærværende tråd, vælger at annullere med såkort varsel, så ville det i de fleste andre hverv anses som en misligholdelse. Dette skal blot pointere, at jeg synes at den pågældende kunde har handle uhæderligt, men det ændre selvfølgelig ikke på noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg prøvede det samme i denne weekend,

Jeg skulle besøge en pige, vi havde aftalt at skulle mødes om lørdagen kl 12.00 jeg var på vej ud af døren kl 11.00 lidt efter får jeg besked om hun ikke kan få nøglen til den lejlighed, hun udsetter det, det er i orden med mig det gør hun 3 gange, jeg udsætter det til om søndagen, det bliver så rykket til kl 19.00

På pigens private adresse, hvilken er ok med mig. Men hun overholde ikke noget af det som vi havde aftalt på forhånd, så det blev kun til en middelmådig gang sex, uden indlevelse eller passion.

Så en ting kan jeg sige, det er vigtigt at holde styr på sine aftaler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 8 minutter siden:

Jeg mener dog blot, at hvis en kunde bestiller et 2-timers besøg, og annullere dette besøg, 3 minutter inden, så er der ikke blot tale om et afbud/annullation. 

I en gennemsnitlig aftalesituation er jeg enig. Jeg har ovnfor beskrevet en lignende situation, jeg selv har været i som kunde (der var bestillingen dog på kortere tid og også foretaget med kortere varsel). Jeg blev ikke blacklistet og heller ikke afkrævet kompensation - sikkert pga at omsætningshastigheden for pågældende var høj nok til at tabet var minimalt. Hos en tandlæge eller en frisør ville jeg nok betale noget, men så ville det også fremgå ved aftaleindgåelsen, at det var præmissen. Tilsvarende i dag vælger fx nogle reastauranter ikke at kræve depositum/kompensation, mens andre gør. For transparensens skyld bør anullationsbetingelserne derfor fremgå ved aftaleindgåelsen.

Malle appellerer i stedet til anstændighed, dvs implicit sædvane (at annullation foretages i rimelig tid). Men hvad skal kunden gøre, hvis en forhindring opstår senere end sædvanlig frist, men inden det aftalte tidspunkt? Som nævnt, som minimum sige undskyld. Hvis det var mig, ville jeg nok også kompensere på anden vis, typisk ifm. en senere aftale. Men der er mig bekendt ingen sædvane på området, ligesom heller ikke i fx restaurationsbranchen, hvorfor nogle som nævnt ved aftaleindgåelsen præciserer annullationsbetingelserne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Er der nogen, der gør det i tråden, da, eller har du selv medbragt den stråmandsflue for at sønderkneppe den?

Ja, det var præmissen i trådstarten - nu er vi på side 2 i tråden. Hvis vi endelig skal gå ind i de flueknepperdetaljer om økonomien, hvorfor vendte Malle så ikke tilbage til de to andre, når der trods alt kun var gået 2 minutter (hun skriver at de to andre kontaktede hende 5 minutter før kunden skulle komme, og at kunden meldte afbud 3 minutter før den bestilte tid)? Hun kunne jo bare skrive, at hun var ledig alligevel pga. afbud.

Det gjorde jeg faktisk også, men eftersom jeg allerede havde skrevet nej til dem på mail, så havde de jo ingen grund til at tjekke efter ny mail fra mig. Derudover så er det svært at få en  ny aftale ind så hurtigt, når man også skal regne responstid samt skriveri for at få en aftale på plads samt transport til mig oveni og så længden på deres behandling, chancerne var ikke store og jeg hørte heller ikke noget retur før 2 timer og et kvarter senere fra den ene, den anden svarede slet ikke. Jeg have en aftale senere som jeg i stedet valgte at prøve at rykke frem i tidsplanen i håb om så at muligvis at få plads til en i den anden ende. Den ene af de to der var interesseret i en aftale igår ønskede selv 2 timer, og det var der jo ikke tid til da jeg endelig hørte fra vedkommende, da min åbningstid var begrænset til kl 14. Jeg forsøgte skam det jeg kunne, men jeg kan heller ikke blive ved med at vente når man har en tidsplan der skal gå op og jeg tilbyder heller ikke den samme tid til flere på een gang, sådan kører jeg ikke tingene. Jeg har også det princip at der SKAL være 45 min imellem hver aftale, så vi altid har god tid hvis afslutningen skulle trække ud, hvilket jævnligt sker. Derudover så skal der være tid til bad og INGEN af mine gæster skal kunne rende ind i hinanden ved døren, det er i min optik usmageligt. Jeg kører tingene på en helt bestemt måde af hensyn til mine gæster og deres diskretion, det princip har aldrig slået fejl og jeg ved at mine gæster sætter pris på at jeg aldrig er stresset på tiden. SÅDAN!!

Redigeret af malle1980

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold nu med det flueknepperi! 

Alle ved sq da hvor pisse træls det er at få en aflysning med kort varsel, hvor alle sanser og lidelighed er sat til i forhold til den person man nu skal møde - uanset om vi er dem der aflevere, eller modtager pengene! 

Jeg har selv et par aflysninger med kort varsel fra et par piger herinde, og selv om det er nemt at sige at det bare er med at prøve igen, så har jeg selv endnu ikke overvundet tilliden til at forsøge en ny aftale med dem. Og det selv om de ellers får ros herinde, så forstår godt at i piger totalt mister lysten til at lave en ny aftale, efter en aflysning med så kort varsel. 

Malle1980 jeg ved det er en ringe trøst, men sender dig en julekrammer helt fra det Jyske, og håber du har haft en bedre 1. juledag :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 2 timer siden:

Jeg har selv et par aflysninger med kort varsel fra et par piger herinde, og selv om det er nemt at sige at det bare er med at prøve igen, så har jeg selv endnu ikke overvundet tilliden til at forsøge en ny aftale med dem

Det er helt klart dårligt for pigernes forretning, hvis ikke der ligger en god forklaring til grund, og da særligt hvis de får et ry for at være upålidelige.

Men forskellen på at pigerne aflyser en aftale, eller bare udebliver, og så når vi gør det.

Det er altså at pigerne taber penge på det, mens vi sparer penge på det.

Derfor har vi som deres kunder, en særlig forpligtelse til at respektere deres forretning.

Respekterer pigerne ikke os, kan vi stemme med fødderne, og det gør vi også.

Der er rigeligt med alternativer til os kunder, mens det for pigerne gælder om at vi alle helst skal vælge lige præcis dem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 34 minutter siden:

Det er altså at pigerne taber penge på det, mens vi sparer penge på det.

Jo, men der skal man huske, hvad interesserne er. Pigen vil have penge, kunden vil have sex. Begge mister, hvad de egentlig gerne vil have. Du kunne ellers lige så godt hævde, at pigen slipper for sex med en fremmed ... Begge spilder tid og den interesse har ingen af dem. Hvis pigen har omkostninger til "husleje" (fx booket et hotel til el.lign.), så mister hun dog mere end bare tid.

Men alle bør jo respektere hinanden, det er klart -uanset om det er små eller store økonomiske tab.

malle1980 skrev, for 3 timer siden:

Det gjorde jeg faktisk også, men eftersom jeg allerede havde skrevet nej til dem på mail, så havde de jo ingen grund til at tjekke efter ny mail fra mig.

God pointe, det kan jeg godt se. Og brandærgerligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
malle1980 skrev, den 24.12.2019 at 12:10:

Synes i det mindste han kunne sige undskyld og tilbyde noget kompensation.....

Giver du selv kompensation til kunden, hvis du må melde afbud i sidste øjeblik eller måske endda helt glemmer en aftale?

Jeg har i hvert fald aldrig oplevet en prostitueret give kompensation ved afbud, dobbeltbooking eller total udeblivelse. Hvis man skal til at give kompensation må det gå begge veje. Kundernes spildte tid er lige så meget værd som de prostitueredes.

Hvis du forventer kompensation ved afbud med kort varsel er det nok klogest at du oplyser om betingelserne for rettidig afbud og kompensation i din annonce.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr. Bean skrev, for 25 minutter siden:

Giver du selv kompensation til kunden, hvis du må melde afbud i sidste øjeblik eller måske endda helt glemmer en aftale?

Jeg har i hvert fald aldrig oplevet en prostitueret give kompensation ved afbud, dobbeltbooking eller total udeblivelse. Hvis man skal til at give kompensation må det gå begge veje. Kundernes spildte tid er lige så meget værd som de prostitueredes.

Hvis du forventer kompensation ved afbud med kort varsel er det nok klogest at du oplyser om betingelserne for rettidig afbud og kompensation i din annonce.

HVIS jeg er nødt til at aflyse i sidste øjeblik,hvilket kun er sket måske 2 gange i mine 4 1/2 år,  så kan jeg love dig for at jeg tilbyder kompensation! Jeg aflyser kun hvis der virkelig er noget i vejen, sygdom eller lignende og så gør jeg det tidligt om morgenen. Selvfølgelig går det begge veje, men jeg kører en meget reel forretning og jeg behandler altid mine gæster ordentligt. Jeg er bestemt ikke lige glad med mine gæster. Der skal meget til før jeg bliver vred og jeg kan strække mig langt. Du kender mig ikke, men det lyder som om du ikke mener at jeg er et reelt menneske der sætter mine gæster særlig højt. Nu ved jeg ikke hvor mange piger du selv har besøgt, men bare fordi DU aldrig har oplevet kompensation, så betyder det altså ikke at alle piger er lige sådan. Vi er faktisk nogle der behandler vores gæster ordentligt.

Jeg kan på ingen måde KRÆVE kompensation fra folk, men det burde have været på sin plads i denne situation. Man kan kun appellere til folks bedre jeg. Hvis ellers man har alm pli og respekt for andre mennesker, så ved man udmærket godt selv at det ikke er i orden at opføre sig på den måde. Jeg snakker bestemt ikke hele beløbet, men noget. Jeg kan godt acceptere et sent afbud, men ikke når det kommer samtidig med at man skulle stå på adressen og det er er ikke nogen grund til at vade rundt i mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...