Hop til indhold
andemad

Udlejning og lovgivningen

Recommended Posts

Hej alle jer!

Nu har jeg siddet med på en lytter længe her, så er det vel på tide at komme ud af busken :)

Tak til stedet, det har været en god inspiration til mine eskapader

Som de fleste nok er bekendt med, er lovgivningen omkring sexarbejde jo lidt underlig på nogle områder, så jeg har et lille spørgsmål til noget jeg har gået og tænkt over:

Hvordan lejer pigerne egentlig faciliteter til deres klinik arbejde?

Problemet, som jeg ser det, er jo at hvis man lejer, kan de jo umuligt fortælle udlejer hvad stedet skal bruges til. Hvis udlejer ved det bruges til salg af sex ydelser, så ender udlejer jo i spjældet i følge lovgivningen.

Hvad gør pigerne så? Lyver de om formålet, eller er de bare tvunget til at købe i stedet for at leje?

Hvis det, af en grund jeg ikke lige kan gennemskue, er muligt at leje, hvordan reagerer ejendomsmæglerne så hvis de får fortalt hvad formålet er?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Problemet, som jeg ser det, er jo at hvis man lejer, kan de jo umuligt fortælle udlejer hvad stedet skal bruges til. Hvis udlejer ved det bruges til salg af sex ydelser, så ender udlejer jo i spjældet i følge lovgivningen.

Rufferibestemmelsen i straffeloven forbyder ikke udlejning af værelser til benyttelse af prostitution, med mindre det foregår til et uforholdsmæssigt stort vederlag (§ 229), som jeg har forstået det.

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rufferibestemmelsen i straffeloven forbyder ikke udlejning af værelser til benyttelse af prostitution, med mindre det foregår til et uforholdsmæssigt stort vederlag (§ 229), som jeg har forstået det.

-OD

Nej, men flere politikredse har tidligere haft stort held med at gøre udlejere nervøse og få dem til at sige lejemålet op, ved at sende bekymringbreve til udlejer hvor de på snedig vis opremser alle de forskellige konsekvenser det kan få at udleje til prostitution.

De fleste lovlydige borgere vælger derefter at opsige lejemålet - hermed sendes sexarbejderne så tit ud på det grå marked i armene mere hardcore/lyssky udlejere der nok gerne vil have en større del af kagen - eller man prøver at få det til at hænge sammen med at investere en lille ejendom. Så kan lavinen rulle igen , for den investerende sexarbejder kan være nødt til at udleje til en kollega for at få økonomien til at hænge sammen - og så kan hun pludselig mistænkes for at være 'mutter' eller i rollen som bordelejer - og dermed potentielt kriminel. DET ER TOTALT SINDSYGT

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kafkas Processen er en roman:

Processen

http://da.wikipedia.org/wiki/Processen_(roman)

Processen (tysk: Der Prozeß) er en surrealistisk roman af den tysksprogede tjekkiske forfatter Franz Kafka. Romanen blev udgivet i 1925 efter Kafkas død og mod hans ønske af vennen Max Brod. Romanen handler om Josef K, som vækkes af politiet en morgen og arresteres uden at kunne få oplyst, hvad han sigtes for. Romanen beskriver hovedpersonen kamp gennem retssystemet og det utal af ydmygelser og krænkelser, han udsættes for på sin vej gennem det djævelske bureaukrati, der i sidste ende dømmer ham til døden. Romanen har lagt grund til tillægsordet kafkask, om en umulig kamp mod et uigennemskueligt bureaukratisk system. Den blev i 1962 filmatiseret af Orson Welles med Anthony Perkins i rollen som Josef K.

Politiets bekymringsbreve er virkelighed.

:evil::cry::(:roll::?:shock::oops:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tog mig lige den frihed at redigere linket, håber, at det er OK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg ringede til SIO tidligere, men de har desværre ikke reageret på min besked

Når man læser på SIO's hjemmeside kan man komme i tvivl om, hvad de egentlig mener om netop det med udlejning til prostituerede. Et sted finder man følgende:

"SIO mener, at de gældende rufferiparagraffer forhindre sexarbejdere i at kunne leje lokaler af lovlige og regulerede udlejere. Sexarbejdere holdes uden for den lovgivning der beskytter andre lejere. At straffe udlejere for alligevel at leje lokaler ud til os, beskytter ikke sexarbejdere, tværtimod vil lukningen af klinikker gøre os mere sårbare."

Og et andet sted om netop disse bekymringsbreve:

"Også Tom Nørskovs udmelding denne sommer er tomme trusler. Almindelige mennesker, der viser almindelig opmærksomhed og moral, overtræder ikke nogen lov ved at leje lokaler ud til sexarbejdere. Heller ikke selv om det skulle vise sig, at lokalerne benyttes af en sexarbejder uden opholdstilladelse. Det sidste er højest strafbart, hvis det er forsætligt fra udlejers side."

Spændt på at høre hvad de svarer, når du en gang får svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Når man læser på SIO's hjemmeside kan man komme i tvivl om, hvad de egentlig mener om netop det med udlejning til prostituerede. Et sted finder man følgende:

"SIO mener, at de gældende rufferiparagraffer forhindre sexarbejdere i at kunne leje lokaler af lovlige og regulerede udlejere. Sexarbejdere holdes uden for den lovgivning der beskytter andre lejere. At straffe udlejere for alligevel at leje lokaler ud til os, beskytter ikke sexarbejdere, tværtimod vil lukningen af klinikker gøre os mere sårbare."

Og et andet sted om netop disse bekymringsbreve:

"Også Tom Nørskovs udmelding denne sommer er tomme trusler. Almindelige mennesker, der viser almindelig opmærksomhed og moral, overtræder ikke nogen lov ved at leje lokaler ud til sexarbejdere. Heller ikke selv om det skulle vise sig, at lokalerne benyttes af en sexarbejder uden opholdstilladelse. Det sidste er højest strafbart, hvis det er forsætligt fra udlejers side."

Spændt på at høre hvad de svarer, når du en gang får svar.

Svarer på hvilke(t) spørgsmål?

Det er jo ikke SIO der laver lovene. Det gør Folketinget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Spørgsmålet som Andemad starter tråden med, og som jeg formoder Andemad forsøger at få SIO til at svare på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Spørgsmålet som Andemad starter tråden med, og som jeg formoder Andemad forsøger at få SIO til at svare på.
Nu stiller Andemad jo flere spørgsmål. Der er i hvert fald flere spørgsmålstegn i hans indlæg. Præciser venligst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Undskyld hvis det er mig der ikke kan læse, men spørges der ikke til om det er lovligt at udleje til prostitution?

Beklager hvis jeg er fatsvag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

@Starson

Hvordan lejer pigerne egentlig faciliteter til deres klinik arbejde?

Dette er Andemads spørgsmål.

Du får det til:

Undskyld hvis det er mig der ikke kan læse, men spørges der ikke til om det er lovligt at udleje til prostitution?

De to sprøgsmål har ikke noget med hinanden at gøre, så vidt jeg kan læse?

Nu er SIO jo sexarbejdernes interesse organisation, som drives af ulønnede frivillig arbejdskraft. De har sikkert meget andet at tage sig til, end svare på spørsmål af ovennævnte art.

Hvad er iøvrigt formålet med spørgsmålet. Er Andemad ved at udleje et lokale til et bordet??? Så spørg politiet hvordan man gør det rigtigt!

Ikke for at kløve i det, men det er faktisk meget uklart hvad denne tråd går ud på. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

En ledetråd om trådens emne: Læs overskriften på denne tråd. Er der så stadig tvivl?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

En ledetråd om trådens emne: Læs overskriften på denne tråd. Er der så stadig tvivl?

Ja,overskrift og tekst her ingen sammenhæng

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvad er det jeg misforstår i dette?

"Hvordan lejer pigerne egentlig faciliteter til deres klinik arbejde?

Hvad gør pigerne så? Lyver de om formålet, eller er de bare tvunget til at købe i stedet for at leje?

Hvis det, af en grund jeg ikke lige kan gennemskue, er muligt at leje, hvordan reagerer ejendomsmæglerne så hvis de får fortalt hvad formålet er?"

Hvis ikke det er et spørgsmål om lovgivningen på området, hvad er det så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvad er det jeg misforstår i dette?

"Hvordan lejer pigerne egentlig faciliteter til deres klinik arbejde?

Hvis det, af en grund jeg ikke lige kan gennemskue, er muligt at leje, hvordan reagerer ejendomsmæglerne så hvis de får fortalt hvad formålet er?"

Hvis ikke det er et spørgsmål om lovgivningen på området, hvad er det så?

Det er ordkløveri og røren rundt i den samme suppe én gang til.

Hvad er helt exact dit formål med at deltage i denne debat?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jamen dog for en reaktion. Jeg er bare spændt på at høre SIO's svar. Er det forbudt at omtale SIO medmindre det lovprisninger? I så fald undskylder jeg, bukker og går stiltiende tilbage til min plad i rækken.

Undskyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der spørges ganske enkelt ind til om det er muligt for en prostitueret at leje lokaler uden

at udlejer kommer i klemme.

(Byt gerne "faciliteter" ud med "lokaliteter")

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der spørges ganske enkelt ind til om det er muligt for en prostitueret at leje lokaler uden

at udlejer kommer i klemme.

(Byt gerne "faciliteter" ud med "lokaliteter")

-OD

Shhh OD. De kommer efter dig. Du har jo helt misforstået trådens emne. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad er helt exact dit formål med at deltage i denne debat?

Jeg synes nu, at det er mere passende at spørge, hvad det exacte formål er for trådstarter at stille disse spørgsmål.

Det kan da næppe være "almindelig nysgerrighed" når trådstarter selv starter med at konstatere, at det kan være en noget problematisk situation at få udlejning og lovgivning til at hænge sammen.

Det burde derfor heller ikke kræve den allerstørste skarphed at regne ud, at de som virkelig kan svare på disse spørgsmål (dem som har erfaringen og ikke blot gætter), nok ikke står i kø for at fortælle, hvordan det nøjagtigt er foregået i hver enkelt situation. Det er nok de færreste, der har lyst til at det ligger til offentligt skue - man ved aldrig hvad morgendagen bringer. Og da slet ikke til en helt nyregistreret bruger, med dette som sit første indlæg.

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jamen dog for en reaktion. Jeg er bare spændt på at høre SIO's svar. Er det forbudt at omtale SIO medmindre det lovprisninger? I så fald undskylder jeg, bukker og går stiltiende tilbage til min plad i rækken.

Undskyld.

Jamen hvad er der SIO skal svare på? Kan du konkritisere det i nogle få sætninger?

Aner ikke om det er forbudt at omtale SIO i negative eller positive vendiger - næppe, du lever jo i et land hvor ytringsfriheden har høj bevågenhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg synes nu, at det er mere passende at spørge, hvad det exacte formål er for trådstarter at stille disse spørgsmål.

Det kan da næppe være "almindelig nysgerrighed" når trådstarter selv starter med at konstatere, at det kan være en noget problematisk situation at få udlejning og lovgivning til at hænge sammen.

Det burde derfor heller ikke kræve den allerstørste skarphed at regne ud, at de som virkelig kan svare på disse spørgsmål (dem som har erfaringen og ikke blot gætter), nok ikke står i kø for at fortælle, hvordan det nøjagtigt er foregået i hver enkelt situation. Det er nok de færreste, der har lyst til at det ligger til offentligt skue - man ved aldrig hvad morgendagen bringer. Og da slet ikke til en helt nyregistreret bruger, med dette som sit første indlæg.

Mvh,

/Gina.

I mangel af like knappen, så :) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det oprindelige spørgsmål der startede denne streng, opfattede jeg som bredt adresseret til alle sexarbejdere der havde lyst til at svare og jeg opfattede egentlig mest spørgsmålet stillet af underholdningsmæsige hensyn :) .

Jeg tror vi skal respektere at SiO som tidligere nævnt er en frivillig ulønnet drevet interesseorganisation for netop - sexarbejdere.

Vi bør nok også respektere at SiO er ret selektive med hensyn til hvad de svarer på og hvem de svarer, der er vel ikke noget at sige til at de forbeholder deres begrænsede resourcer til deres kolleger ?.

Det/de spørgsmål vi som købesexkunder stiller SiO, har vi måske ikke andet behov for at få besvaret end hensynet til alm. nysgerrighed. Det tager os måske et 5 min. at gennemtænke det og få det ned på skrift og sende det --- men det kan sagtens tage svareren en time eller mere at besvare, da det kan være mere komplekst end som så at svare - og sikre sig at man har svaret korrekt og på en måde så spørgeren ikke kommer galt afsted på baggrund af de tiltag svaret kunne forlede spørgeren til at gøre.

Venligst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det oprindelige spørgsmål der startede denne streng, opfattede jeg som bredt adresseret til alle sexarbejdere der havde lyst til at svare og jeg opfattede egentlig mest spørgsmålet stillet af underholdningsmæsige hensyn :) .

Jeg tror vi skal respektere at SiO som tidligere nævnt er en frivillig ulønnet drevet interesseorganisation for netop - sexarbejdere.

Vi bør nok også respektere at SiO er ret selektive med hensyn til hvad de svarer på og hvem de svarer, der er vel ikke noget at sige til at de forbeholder deres begrænsede resourcer til deres kolleger ?.

Det/de spørgsmål vi som købesexkunder stiller SiO, har vi måske ikke andet behov for at få besvaret end hensynet til alm. nysgerrighed. Det tager os måske et 5 min. at gennemtænke det og få det ned på skrift og sende det --- men det kan sagtens tage svareren en time eller mere at besvare, da det kan være mere komplekst end som så at svare - og sikre sig at man har svaret korrekt og på en måde så spørgeren ikke kommer galt afsted på baggrund af de tiltag svaret kunne forlede spørgeren til at gøre.

Venligst

Igen :):):) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det må da være som organdonor skriver. Du må gerne leje lokaler ud til pigerne, bare prisen følger markedsprisen :) ( så rockerheino ikke udlejer lokaler til pigerne, til en pæn overpris)

Hvis det ikke er sådan, så skal alle klinikker vel lukkes?? Alle 20 piger i klinikken kan jo ikke stå på skødet, så næsten uanset hvordan man drejer det, må der være tale om en form for udlejning ;) oder was??

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...