Borende X 25042 Skrevet 10. Marts, 2013 Jeg tror vi skal respektere at SiO som tidligere nævnt er en frivillig ulønnet drevet interesseorganisation for netop - sexarbejdere. Vi bør nok også respektere at SiO er ret selektive med hensyn til hvad de svarer på og hvem de svarer, der er vel ikke noget at sige til at de forbeholder deres begrænsede resourcer til deres kolleger ?Nemmerlig. Det kommer vel også os andre til gode. På et tidspunkt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 10. Marts, 2013 Det må da være som organdonor skriver. Du må gerne leje lokaler ud til pigerne, bare prisen følger markedsprisen ( så rockerheino ikke udlejer lokaler til pigerne, til en pæn overpris) Hvis det ikke er sådan, så skal alle klinikker vel lukkes?? Alle 20 piger i klinikken kan jo ikke stå på skødet, så næsten uanset hvordan man drejer det, må der være tale om en form for udlejning oder was?? Sådan er retspraksis i de sager jeg har set, f.eks: " Af dommen kan udledes, at en udlejer, der lejer lokaler ud til en prostitueret, uden at udlejeren betinger sig en leje, der er højere end den leje, som udlejning af lokalerne til beboelse eller lovligt erhverv ville kunne indbringe, næppe straffes for rufferi." Men man kan jo aldrig føle sig sikker i disse sager. -OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
andemad 54 Skrevet 10. Marts, 2013 Jeg er pænt overrasket over svarene i denne tråd. Jeg har godt set i det sidste års tid jeg har benyttet dette sted at anmeldelser mistænkeliggøres, men at jeg skal opleve det for at stille spørgsmål til lovgivningen om sexarbejde overrasker mig en del. Er det virkelig essentielt at det skal være kendt hvad bagrunden er for mine spørgsmål? Jeg har intet skidt at sige on SIO, jeg ringede til dem og lagde en besked, det gav ikke lige et hit. Da jeg ikke er den mest tålmodige person i verdenen, tænkte jeg at det måske kunne være en ide at stille dem her. Men ok, jeg er blevet spurgt om jeg ville være behjælpelig med at kontakte en ejendoms mægler omkring et lejemål til formålet. Udover mine trafik- og parkerings bøder har jeg ingen erfaring med ordensmagten/domstolene så jeg var bange for at ødelægge min vens chancer for at få lejemålet ved bare at ringe for at spørge ind til det og fortælle hvad formålet var til at leje det. Jeg har pløjet den relevante sektion igennem i lovgivningen og den er mildest sagt meget implicit, så jeg har ingen anelse om hvad der er de facto standard i branchen. Min opfattelse er at det er fuldt ud lovligt at være sexarbejder så længe man betaler sin skat, men alle andre der måtte tjene penge på det er kriminelle. Med den info jeg besidder, ville jeg ikke tøve med at sige nej hvis jeg var udlejer. Har jeg beskrevet det bedre nu, eller kræver den en universitets afhandling, der belyser om hvorvidt jeg i min hast med at få det skrevet måske ikke har været helt klar i min overskrift som det blandt andet er nævnt i tråden? Dette så mit andet indlæg her, er det så ok at besvare det eller er der et nummer man skal op på først? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
andemad 54 Skrevet 10. Marts, 2013 Jeg skal beklage hvis ovenstående var lidt for skarpt, men jeg føler mig lidt trådt på. Men skal jeg forstå det korrekt at det er helt ok at fortælle mægler hvad formålet er? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2013 Jeg skal beklage hvis ovenstående var lidt for skarpt, men jeg føler mig lidt trådt på. Hej Andemad! Du skal ikke føle dig trådt på.. Men det er et lidt ømt emne som du bringer på banen, og dem som virkelig kunne fortælle dig den rette sammenhæng, har det jo med at se spøgelser... Hvilket er fuld forståeligt. Hvis det skulle have nogen interesse, så har myndighederne og prostitutionsmodstandere jo samme adgang til forumet som alle os andre. VH Ludvig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 11. Marts, 2013 Hej Andemad Du må leje/ købe alt hvad du lyster og leje ud til piger. Du må bare ikke tjene så meget som 25 øre på det. Og du skal huske at betale både skat og moms af alt. For at undgå rufferi anklager skal du samtidigt sørg for at have intet med fordeling af vagter osv at gøre ( hvilket jo i prakis er umuligt). Hvis du skal leje noget som du så skal leje vidre skal du sørge for at der står liberalt erhverv i den leje kontrakt du skriver under på. Ydermere skal du være opmærksom på at politiet vil komme i et væk og du vil få dit privatliv sat under en lup, men tilhørende aflytninger af din telefon osv. Det lyder måske som om at jeg vil skræmme dig ( jeg håber at det virker). Men der er så meget opmærksom fra skat/ politi osv at uanset om du tjener på det eller ej så skal de nok finde eet eller andet de kan få butikken lukket på. Jeg har været vidne 3 gange i den her slags sager, og ingen af de sigtede vandt. På trods af at de faktisk ikke havde noget nævneværdigt overskud. Mvh Trine Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2013 Hej Andemad Du må leje/ købe alt hvad du lyster og leje ud til piger. Du må bare ikke tjene så meget som 25 øre på det. Og du skal huske at betale både skat og moms af alt. For at undgå rufferi anklager skal du samtidigt sørg for at have intet med fordeling af vagter osv at gøre ( hvilket jo i prakis er umuligt). Hvis du skal leje noget som du så skal leje vidre skal du sørge for at der står liberalt erhverv i den leje kontrakt du skriver under på. Ydermere skal du være opmærksom på at politiet vil komme i et væk og du vil få dit privatliv sat under en lup, men tilhørende aflytninger af din telefon osv. Det lyder måske som om at jeg vil skræmme dig ( jeg håber at det virker). Men der er så meget opmærksom fra skat/ politi osv at uanset om du tjener på det eller ej så skal de nok finde eet eller andet de kan få butikken lukket på. Jeg har været vidne 3 gange i den her slags sager, og ingen af de sigtede vandt. På trods af at de faktisk ikke havde noget nævneværdigt overskud. Mvh Trine Med fare for igen at blive afkrævet et svar på min eksistensberettigelse herinde, så mener jeg, at Andemad i alt sin enkelthed spørger: Er det lovligt at leje ud til sexarbejdere? Det kan være, jeg er dårlig til at læse mellem linierne, men jeg kan ikke se, at det drejer sig om andet, og slet ikke om involvering i driften af klinikken m.v. Respekt for Trine og hendes oplevelser, som jeg ikke ved hun har haft fordi hun er sexarbejder eller kombineret sexarbejder/udlejer, men det er fine oplysninger hun kommer med. Men som jeg forstår Andemad, så drejer det sig kun om udlejning. Det er rigtigt at man ikke må tjene en 25 øre. Men det er udover den almindelig markedsleje, hvorved man sagtens kan tjene på udlejningen. Det er meget sjældent udlejer dømmes for alfonseri, altså udnyttelse af sexarbejdere ved med forsæt at tage mere end markedslejen. Mere almindeligt er det, at udlejer dømmes for medvirken til rufferi, der kræver forsæt med både overprisen og deltagelse i eller viden om den ulovlige bordeldrift. Alt andet lige (bemærk fremhævelse og understregning), hvis man udlejer til markedsværdien og ikke har kendskab til, hvorledes klinikken drives (husk man skal have forsæt til begge dele på en gang for at blive dømt) så er man ude af rufferibestemmelsen. Hvordan du konkret skal "angribe" ejendomsmægleren, aner jeg intet om, men held og lykke med det. Håber du kan bruge ovenstående og Trines oplysninger til at komme videre i sagen. Og så vil jeg lige benytte lejligheden til at byde dig velkommen, selvom det vist ikke var den varmeste velkomst. Men det bliver du vant til. Tro mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
andemad 54 Skrevet 11. Marts, 2013 Det er super! Mange tak for god info. Det er jo skræmmende som Trine skrev, men nu har jeg jo lovet at hjælpe. Umiddelbart tror jeg bare jeg slår nummervisning fra og ringer til mægleren og fortæller hvad formålet er. Jeg vil da mene at når det i annoncen er beskrevet hvad lejen er sat til, er der anledning for udlejer at slippe for balladen. Personligt mener jeg bestemt at det er moralsk korrekt at oplyse dem om hvad stedet skal bruges til, problemet er bare at lovgivningen behøver lidt efterbehandling så tingene var mere klare. Starson har læst mine intentioner korrekt, der er ikke tale om at jeg skal være en del af en leje kontrakt. Jeg lovede at hjælpe for at komme ud over diverse sprog barrierer, jeg tager ikke noget for det, hverken i kontanter eller diverse rabat aftaler. Tak for det alle sammen, jeg tror jeg endte med at få den information jeg efterspurgte. JEg skal dog beklage de spydige udbrud tidligere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 11. Marts, 2013 Så kunne det være, at jeg lige skulle skrive et lille PS: Jeg synes ikke, det fremgår af strengen, hvilken slags lejemål det er – erhverv eller privat – du opererer med. Hvis det er privat, f.eks i en A/B eller E/F, er det ofte sådan, at deres vedtægter har en paragraf, der fastslår, at det lejede kun må bruges til beboelse. Altså ingen erhvervsmæssig brug. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 11. Marts, 2013 Så kunne det være, at jeg lige skulle skrive et lille PS: Jeg synes ikke, det fremgår af strengen, hvilken slags lejemål det er – erhverv eller privat – du opererer med. Hvis det er privat, f.eks i en A/B eller E/F, er det ofte sådan, at deres vedtægter har en paragraf, der fastslår, at det lejede kun må bruges til beboelse. Altså ingen erhvervsmæssig brug. Som Trine skriver, lejekontrakten skal være til liberalt erhverv. -OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 11. Marts, 2013 Som Trine skriver, lejekontrakten skal være til liberalt erhvervJo, men et sådant kan sandelig også drives fra en privat lejlighed. Jeg boede en gang et sted, hvor en genbo drev en klinik for psykoterapi i en af stuerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 11. Marts, 2013 Det er rigtigt, men hvis hun får en lejekontrakt hvor der står at liberalt erhverv er tilladt, er der jo ikke nogen problemer. -OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 11. Marts, 2013 Det er rigtigt, men hvis hun får en lejekontrakt hvor der står at liberalt erhverv er tilladt, er der jo ikke nogen problemerNej, men det skal lige sikres, at en kontrakt er i overensstemmelse med ejendommens vedtægter. Det er set før, at en udlejer ikke har været bekendt med dem :( Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg