Guest Nemtøs Skrevet 9. Februar, 2020 Er der andre som føler sig chikaneret af brugere herinde, som formøjer sig med at uddele sørgelige smileys til stort set hvert indlæg der skrives? Jeg har mistanke om, at jeg får disse smileys blot fordi jeg ikke deler samme holdning som den der giver de sørgelige smileys og personen nu kun gør det for at genere mig. Og jeg som troede at det var voksne mennesker som var brugere herinde. Hvor er det lavt at der kun er rummelighed til ens egne holdninger og andres holdninger ikke respekteres. Del dette indlæg Link til indlæg
2cool 215 Skrevet 9. Februar, 2020 Nemtøs skrev, for 4 minutter siden: Er der andre som føler sig chikaneret af brugere herinde, som formøjer sig med at uddele sørgelige smileys til stort set hvert indlæg der skrives? Jeg har mistanke om, at jeg får disse smileys blot fordi jeg ikke deler samme holdning som den der giver de sørgelige smileys og personen nu kun gør det for at genere mig. Og jeg som troede at det var voksne mennesker som var brugere herinde. Hvor er det lavt at der kun er rummelighed til ens egne holdninger og andres holdninger ikke respekteres. Har du bemærket om det er den samme fyr der hver gang deler ud af de sørgelige smiley´s? Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 9. Februar, 2020 2cool skrev, for 1 minut siden: Har du bemærket om det er den samme fyr der hver gang deler ud af de sørgelige smiley´s? Det er det... Jeg er helt med på brugen af de sørgelige smileys og anvender dem også selv engang imellem, men at gøre det nærmest konsekvens ved indlæg..tja hvad skal jeg sige. ...udover at det er barnlig opførsel Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. Februar, 2020 (edited) Det er nok mig, der sigtes til. Jeg har vel lov til at udtrykke min mening om indlæg, jeg er lodret uenig i. Jeg er f.eks ikke enig i, at debattører, der er enige i Trines synspunkt er et "slæng". Meget nedladende udtryk – hvor er din højt priste rummelighed her? Den PB, du sendte mig tidligere i dag, var direkte uforskammet – så med barnligheder kan du sagtens være med i vognen. Redigeret 9. Februar, 2020 af Borende X 5 2 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 9. Februar, 2020 2cool skrev, for 2 minutter siden: Har du bemærket om det er den samme fyr der hver gang deler ud af de sørgelige smiley´s? Det er da rimeligt nemt at se hvem det er det er jo et debatforum og tildelinger af smiley’s er jo en måde hvorpå man kan vise hvor enig eller uenig man er i indlæg. Det behøver jo ikke at være hverken chikane, barnligt eller udtryk for mangel på respekt for andres holdninger. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 9. Februar, 2020 (edited) Boon Lott skrev, for 13 minutter siden: Det er da rimeligt nemt at se hvem det er det er jo et debatforum og tildelinger af smiley’s er jo en måde hvorpå man kan vise hvor enig eller uenig man er i indlæg. Det behøver jo ikke at være hverken chikane, barnligt eller udtryk for mangel på respekt for andres holdninger. Helt enig at det er et debat forum, og smileys kan/skal anvendes. Men at der gives 5 sørgelige smileys i rap på mine indlæg oplever jeg som chikane. Da det er min oplevelse, at det er fordi det er mig der har skrevet indlæggene og ikke så meget hvad jeg har skrevet. Nu fik jeg luft...og er klar til endnu en omgang i sandkassen Redigeret 9. Februar, 2020 af Nemtøs . Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 9. Februar, 2020 Jeg giver og modtager gerne smileys, også fra dem jeg opfatter som uenige i mine holdninger. Jeg bestræber mig på at reagere udelukkende på det skrevne indhold, selv om der måske godt kan være en smutter ind imellem. Selv politiske modstandere kan jo overraske Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 9. Februar, 2020 Nemtøs skrev, for 38 minutter siden: Er der andre som føler sig chikaneret af brugere herinde, som formøjer sig med at uddele sørgelige smileys til stort set hvert indlæg der skrives? Jeg har mistanke om, at jeg får disse smileys blot fordi jeg ikke deler samme holdning som den der giver de sørgelige smileys og personen nu kun gør det for at genere mig. Og jeg som troede at det var voksne mennesker som var brugere herinde. Hvor er det lavt at der kun er rummelighed til ens egne holdninger og andres holdninger ikke respekteres. Nåh, du deler jo også ud en del sørgerlige smileys. Jeg har fået nogle af dig, og jeg har en mistanke om at du gør det for at du ikke deler min holdning. Omvendt er det jo lidt detsamme den anden vej. Nogle deler ud "Synes godt om" til de samme personer hele tiden, næsten uanset hvad de skriver. Så ja, selv om jeg ikke føler mig chikaneret så er jeg enig i at det er en barnlig opførsel. Meget barnlig. Men vi er jo på EG. 2 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 9. Februar, 2020 (edited) En ting er smileys, en anden ting er dem der skriver indlæg ud fra personlige sympatier eller anti-sympatier, ikke overfor holdninger I indlæg, men overfor brugeren alene. Det topper nok målestokken i barnligheden, om de selv kan se det tvivler jeg på , men sjovt er det at følge og man kan næsten på forhånd vide, at kommer der en reaktion fra enkelte brugere, er den negativ/kritisk uanset hvad, til tider grov, mens den omvendt er sukkersød overfor helt andre hver gang, specielt overfor visse hunkøn. Jeg skriver hvad jeg mener, og kan godt mærke af og til, at det ikke falder i god jord, og skaber nag hos nogen og ros hos andre. Men det er folks eget problem, hvis de vil bære nag. Redigeret 9. Februar, 2020 af Aros Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 9. Februar, 2020 Sjov tråd. Jeg har fået 2 sørgelige smileys i dag.....Gæt fra hvem?? 2 2 1 Del dette indlæg Link til indlæg
fræk6 891 Skrevet 9. Februar, 2020 Hvordan kan du føle dig så stødt, du har jo din egen mening som du skriver - så kan du da ikke regne med alle er enig med dig, og oftest giver man kun en smiley til dem man er uenig med, eller de indlæg der overrasker med en super god anmeldelse.... men du er jo af den overbevisning, at alle dine indlæg er rigtige, og at du skal skrive her - personligt har jeg intet i mod dig, jeg syntes også det er fedt at gp kigger med her, og svare på indlæg, eller selv laver indlæg, de gerne vil have besvaret. Men du opfører dig tit meget provokerende, og skriver dine svar nedladende, da det er din måde at Besvare indlæg - få du disse smiley, måske har du ikke opdaget, dette forum er for os der besøger gp - her kan vi anmelde dårlige oplevelser, og gode oplevelser... prøv at kigge ind i dine egne besvarelser - så vender det sikket med de sure - eller se hvordan andre gp begår sig i dette forum - de får mange søde smiley men vi er sikkert heller ikke enig denne gang 5 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Maxi90 Skrevet 9. Februar, 2020 Jeg er faktisk ked af, at jeg ikke får smileys nok det er faktisk ret hårdt og det gør ondt i mit lille hjerte og jeg har en mistanke om hvem der er skyld i det! Det er alle dem der ikke giver mig likes! og de gør det med vilje! 100 likes, og jeg besøger en gp, der ikke har så meget, at lave for tiden (selfølgelig dansk) bare for velgørenhedens skyld Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1899 Skrevet 9. Februar, 2020 Ja, der nogle, der opfører sig på den måde, og det er ikke kun vedkommende selv har givet sig til kende højere oppe i tråden, men også andre. Personligt rør det mig ikke, udover at jeg tænker det er en underlig opførsel. Dem jeg har mere foragt for, er de drenge (de fortjener ikke at blive kaldt mænd), som åbenlyst er bange for at sige deres yndlings pige imod. Magen til r*vslikkende vattede rygrædsløse ynkelige mandslinge. Mand jer dog op. Men de er ikke barnlige, de er blot tragiske. 2 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Angelina Angel 1766 Skrevet 9. Februar, 2020 (edited) Tænk denne verden overhovedet har kunne fungere før smileys kom til Redigeret 9. Februar, 2020 af Angelina Angel 5 2 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Bamsen 713 Skrevet 9. Februar, 2020 Angelina Angel skrev, for 4 minutter siden: Tænk denne verden overhovedet har kunne fungere før smileys kom til Hej Smukke. Men det er da skønt ,at det så er muligt at give dig sådan en Barnligt eller ej 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Angelina Angel 1766 Skrevet 10. Februar, 2020 Bamsen skrev, for 13 minutter siden: Hej Smukke. Men det er da skønt ,at det så er muligt at give dig sådan en Barnligt eller ej lige over Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 10. Februar, 2020 (edited) Denne tråd giver allerede et fint billede af at der kan grines af indlæg som er ment seriøst. Og til @fræk6, det er de færreste gp'er herinde som faktisk deltager i debatter som du så rigtig skriver. De fleste ønsker jo ikke at gøre sig upopulære da det vil kunne skade deres forretning. Så du har fuldstændig ret de fleste gp'er skriver kun de sødeste indlæg. Jeg tør godt give udtryk for mine meninger, også selvom at de ikke falder i god jord. @Bamsen ja jeg har givet dig sørgelige smiley idet jeg ikke er enig i dine holdninger og i din måde at skrive på. Hvis du læser mine kommenter i denne tråd er det jo det smileys er til, men jeg har ikke sat smileys ved alle dine seneste indlæg. Hvad er det der er så sjovt ved mit indlæg? Redigeret 10. Februar, 2020 af Nemtøs . Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 10. Februar, 2020 Borende X skrev, for 8 timer siden: Det er nok mig, der sigtes til. Jeg har vel lov til at udtrykke min mening om indlæg, jeg er lodret uenig i. Jeg er f.eks ikke enig i, at debattører, der er enige i Trines synspunkt er et "slæng". Meget nedladende udtryk – hvor er din højt priste rummelighed her? Den PB, du sendte mig tidligere i dag, var direkte uforskammet – så med barnligheder kan du sagtens være med i vognen. Du sendte også en sørgelig smiley til mig, blot fordi jeg var lidt uenig med en gp ? syntes det var ret lavt og barnligt . Jeg prøvede blot af afskærme en anden gp pige, som har stået på mål for en del på det sidste . Jeg har mistanke om at uanset hvad man skriver, så er der nogle som går efter personen og jeg har tænkt mig at indberette dig til admin, specielt fordi jeg ikke vil finde mig i at jeg ikke må ha en holdning og har lang mærke du er særlig god til at dele sørgelig smiley til enkelt personer blot de er uenig med en gp .. Jeg har ikke været uforskammet over for nogen herinde. det er jo ikke rart at ytre sin mening, hvis man efterfølgende skal stå på mål for hade smiley . Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 10. Februar, 2020 Det er jo desværre ikke kun her, at der er problemer med folks on-line opførsel. Jeg har været medlem af flere internet fora, hvor alt startede stille, rolig og civiliseret, men bortset fra et britisk forum gik det altid nedad bakke med meget provokerende og direkte ondskabsfulde debatter. Fornylig droppede jeg et diskussions forum pga den grimme tone et slæng af Trump fanatikere har anlagt. Og det er ikke fordi, at jeg ikke kan acceptere folk der er uenige med mig, faktisk er jeg rygende uenig med min allerbedste ven omkring mange ting (især dansk politik). Men vi respekterer hinanden og har altid gode samtaler (ofte over god vin eller øl), så det er direkte berigende. Ma kan også få særdeles gode oplevelser, ved at deltage aktivt i internet diskussioner, for år tilbage havde jeg en lang E-mail korrespondance med en gammel britisk soldat og endte med at få tilsendt en kopi af et bog manuskript omkring hans oplevelser under 2.verdenskrig til gennemlæsning. Desværre nåede jeg aldrig at møde ham før han døde. Internet krig er derimod opslidende, så jeg er mere og mere offline (desværre). https://images.app.goo.gl/dEiaSr3en Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 10. Februar, 2020 RunningMann skrev, for 36 minutter siden: ... og jeg har tænkt mig at indberette dig til admin, specielt fordi jeg ikke vil finde mig i at jeg ikke må ha en holdning og har lang mærke du er særlig god til at dele sørgelig smiley til enkelt personer blot de er uenig med en gp .. Jamen, gør du bare det. Men husk lige at tælle dine sure smileys til mig først. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 10. Februar, 2020 RO på kære venner, smilyes eller ej, dette er et debatforum, og alle har ret til at have en holdning, enig eller ej, synes jeg dog at tonen er blevet MEGET uforsonlig her på det sidste. Det har også medført en del Ban`s hvilket jeg egentlig ikke bryder mig om, men nok må erkende er nødvendigt ind imellem. Jeg synes at i/vi alle skulle læne os lidt tilbage, og tænke os bare lidt om inden man fare til tasterne og skriver noget man måske? fortryder, men efterfølgende er nødt til at stå på mål for. PÅ Herresider er vi jo alle temmelig anonyme, hvorimod de lyserøde ofte er kendt af flere og derfor også skal værne om deres forretning, det synes jeg jo også man lige skal have i mente, inden den indre "svinehund" træder i karakter, så tænk jer lidt om før i skriver. Er der et indlæg der overskrider den enkeltes grænse, så tag den på PM, eller ignorer og blok. sidst er de jo også et gammelt ordsprog "kan du ikke lide lugten i bageriet, så bliv væk" Blot mit POV. Må i alle have en god dag, og tænk, det har lige været kyndelmisse, hvilket betyde at lyset er ved at vende tilbage og foråret ikke er langt væk det er sku da dejligt ! ikke? MIsjo1 Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 10. Februar, 2020 Jeg mener at man kan ændre indstillingerne, så man ikke får nogen notifikationer når folk reagerer på dine indlæg. Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 10. Februar, 2020 (edited) Nemtøs skrev, for 14 timer siden: Er der andre som føler sig chikaneret af brugere herinde, som formøjer sig med at uddele sørgelige smileys til stort set hvert indlæg der skrives? Jeg har mistanke om, at jeg får disse smileys blot fordi jeg ikke deler samme holdning som den der giver de sørgelige smileys og personen nu kun gør det for at genere mig. Og jeg som troede at det var voksne mennesker som var brugere herinde. Hvor er det lavt at der kun er rummelighed til ens egne holdninger og andres holdninger ikke respekteres. Jeg er blevet udsat for det samme i ret lang tid fra et par personer herinde. Det nemmeste (og nok i virkeligheden det eneste) der er at gøre er at ignorere det, og vide at de mest af alt stempler sig selv. På et socialt medie hvor man er anonym er der desværre altid nogle der udstiller de sider af deres personlighed som de ikke kan slippe afsted med at vise IRL. Redigeret 10. Februar, 2020 af Bear Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 10. Februar, 2020 Jeg har også en kortere overgang været udsat for en byge af syrlige smileys. Men hun blev nu god igen efter nogle dage Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 10. Februar, 2020 Der er mange andre barnlige tiltag herinde. F.eks. hånlige grine-smileys når man skriver til andre - meget almindeligt i debatterne og meget sørgerligt for dem som bliver udsat for det. Men jeg kom i tanke om noget. Ja, vi er voksne men i nogen udstrækning bærer vi også på barnet indeni. Alle de gange vi som børn er blevet udsat for noget, alle de gange vi følte os magtesløse - det er følelser som standser og som vi husker. Nogle af os er måske afklarede med barndommen, andre måske ikke. Nogle af os har måske positioner og situationer hvor vi får udløb for vores behov af at betyde noget i vores omverden, andre ikke. Men uanset hvordan vi har det som voksne, så bærer vi også barnet med os. Det er jo ikke kun negativt - vores evne at lege beholder vi jo gerne, ligesom lysten til eventyr - i skoven, på søen eller med pigerne herinde. Men på internettet er der ingen regler, ingen som ser os i øjnene, ingen social kontrol. Så når man blir vred, ked eller trist, så kan det være svært at holde barnet i styr. Også vi som kalder andre barnlige, kan være temmelig barnlige indimellem. Men det må vel være ok. Det gode er jo at vi kan vælge at huske - de gange de andre børnene herinde har været spydige ved os - at vi også er voksne. Del dette indlæg Link til indlæg