Hop til indhold
Steenborg

Rodede/afsporede tråde

Recommended Posts

Først vil jeg vedkende mig, at jeg også er kommet til at afspore en tråd ind imellem.

Jeg oplever ofte, at man ikke skal ret langt ned i indlæggene i en tråd, inden de omhandler andet eller helt andre personer,  end dem  trådstarter anmelder eller efterlyser.

Især thai trådene gør mig ofte meget forvirret, da mange lige skal fremhæve en eller flere, som tråden ikke handler om.

Dette sammen med at nogle af thaierne skifter navne ind imellem, gør at jeg ofte er i tvivl om hvad tråden har transformeret sig til, i løbet af en halv snes indlæg.

Er det bare mig, eller opfatter andre det samme?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man lader sig inspirere, når man læser hvad folk skriver -og kommer i tanke om ens egen erfaringer... det er vel ikke så ringe...;-)  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
Steenborg skrev, for 1 time siden:

Først vil jeg vedkende mig, at jeg også er kommet til at afspore en tråd ind imellem.

Jeg oplever ofte, at man ikke skal ret langt ned i indlæggene i en tråd, inden de omhandler andet eller helt andre personer,  end dem  trådstarter anmelder eller efterlyser.

Især thai trådene gør mig ofte meget forvirret, da mange lige skal fremhæve en eller flere, som tråden ikke handler om.

Dette sammen med at nogle af thaierne skifter navne ind imellem, gør at jeg ofte er i tvivl om hvad tråden har transformeret sig til, i løbet af en halv snes indlæg.

Er det bare mig, eller opfatter andre det samme?

Jeg kan kun give dig ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes, det afhænger meget af, hvilken type afsporinger der er tale om. Afsporinger kan til tider gøre ellers halvkedelige tråde uventet underholdende og interessante. Og rigtig mange tråde vil lynhurtigt dø ud og glide om på side 2, hvis ikke det var for afsporingerne.

Andre gange er afsporingerne bare irriterende. Men det er jo nok meget forskelligt, hvad vi opfatter som irriterende.  

Redigeret af Virgula

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 9 minutter siden:

At afspore underholdende er et talent. Dem  skal vi pleje.

Nemlig, der findes ikke bedre afsporing end svenskerbashing! :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var fx i Stockholm forleden og var selvfølgelig på et af de utallige bagerier /konditorier for at fika. Og gudhjælpemig om jeg ikke opdager, at en træstamme kaldes en dammsugare! (til jyderne: en støvsuger).

Der tilgav jeg straks svenskerne for Kalles Kaviar, Malmø FF, Barsebäck og The Horny Torso.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Styrvolt skrev, 1 time siden:

Jeg var fx i Stockholm forleden og var selvfølgelig på et af de utallige bagerier /konditorier for at fika. Og gudhjælpemig om jeg ikke opdager, at en træstamme kaldes en dammsugare! (til jyderne: en støvsuger).

Der tilgav jeg straks svenskerne for Kalles Kaviar, Malmø FF, Barsebäck og The Horny Torso.

Endelig er der gang i tråden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 9 minutter siden:

Hvad er der egentlig galt med Kalles Kaviar? :huh:;) 

Det gale opdagede jeg også først, da jeg begyndte at læse uartige annoncer, der reklamerede med letlevende damers tilbud på caviar :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 25 minutter siden:

Det gale opdagede jeg også først, da jeg begyndte at læse uartige annoncer, der reklamerede med letlevende damers tilbud på caviar :shock:

Siger du hermed også, at varianterne "Røkt", "Dild", "Søtt" osv. i virkeligheden refererer til hvad Kalle fik at spise om aftenen? 

Fuck, jeg er så naiv, troede caviar bare var caviar. Vi er så langt bagud i Danmark ift. Sverige.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
autobahn skrev, for 8 minutter siden:

Siger du hermed også, at varianterne "Røkt", "Dild", "Søtt" osv. i virkeligheden refererer til hvad Kalle fik at spise om aftenen? 

Fuck, jeg er så naiv, troede caviar bare var caviar. Vi er så langt bagud i Danmark ift. Sverige.  

Det skal jeg ikke udtalemig om. Jeg har aldrig turde prøve. Til gengæld kan jeg anbefale lökrom. Er glimrende til flødestuvede kantareller plukket i de dybe smålandske skove og anrettet på ristet brød. Gerne garneret med lidt lufttørret skinke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Styrvolt skrev, Lige nu:

Det skal jeg ikke udtale mig om. Jeg har aldrig turde prøve. Til gengæld kan jeg anbefale lökrom. Er glimrende til flødestuvede kantareller plukket i de dybe smålandske skove og anrettet på ristet brød. Gerne garneret med lidt lufttørret skinke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 39 minutter siden:

Det skal jeg ikke udtalemig om. Jeg har aldrig turde prøve. Til gengæld kan jeg anbefale lökrom. Er glimrende til flødestuvede kantareller plukket i de dybe smålandske skove og anrettet på ristet brød. Gerne garneret med lidt lufttørret skinke.

Jeg har kun haft fornøjelsen af löjrom en enkelt gang så vidt jeg husker. Som jeg forstår det (brugte lige anledningen til at google lidt) fanges de både ved Kalix og i Vänern, ved ikke om der er forskel i smagen (hav vs sø).
Atter en grund til en lille høsttidsafstikker til Småland eller Värmland, mens naturen eksploderer i alt godt og man stadig kan indtage maden udendørs 

Del dette indlæg

Link til indlæg
autobahn skrev, Lige nu:

Jeg har kun haft fornøjelsen af löjrom en enkelt gang så vidt jeg husker. Som jeg forstår det (brugte lige anledningen til at google lidt) fanges de både ved Kalix og i Vänern, ved ikke om der er forskel i smagen (hav vs sø).
Atter en grund til en lille høsttidsafstikker til Småland eller Värmland, mens naturen eksploderer i alt godt og man stadig kan indtage maden udendørs 

Jal löjrom for søren! Der findes vist rom fra flere slags ferskvandsfisk. Elsker svensk sensommer og efterår. Svampe og lingon ad libitum, kräftor, og når det skal være vulgært, Herrgårdsost på limpa indtaget foran en knitrende kakkelovn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 8 timer siden:

Du glemte "Karlssons Klister" – ååå, undskyld afsporingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Møffe skrev, for 12 timer siden:

Man lader sig inspirere, når man læser hvad folk skriver -og kommer i tanke om ens egen erfaringer... det er vel ikke så ringe...;-)  

Ok. Lad mig tage et eksempel. 

I tråden "Tantra Johanna i Vejle" læser du ordet tantra i overskriften og skriver om en tantraoplevelse du har haft på Sjælland, samt spørger ind til en tantraudøver i TyKland. 

Andre læser navnet Johanna i overskriften og skriver om oplevelser med alverdens Johannaer. 

Der står også Vejle i overskriften så tråden flyder snart over med oplevelser og annekdoter fra Vejle. 

Inspirationen får lov at råde, men der skal ledes grundigt og måske forgæves, hvis man skal finde oplysninger om Tantra Johanna i Vejle. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Styrvolt skrev, for 10 timer siden:

Der tilgav jeg straks svenskerne for Kalles Kaviar, Malmø FF, Barsebäck og The Horny Torso

Kæft hvor frækt at afspore tråden. 

:biggrin:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og nu tilbage til trådens emne:

Afsporing.

Denne tråd her er jo et typisk eksempel på afsporing. Der er ødelæggende for hele ideen med lille EG. 

Skal man absolut hygge snakke,  så opret da en hygge-hejsa tråd i Hyggesnak-forum.

Vil hermed opfordre @moderatorerne til at sætte ind mod de værste afsporede. 

Min euromønt.

Ellers ha' en god dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 2 minutter siden:

Og nu tilbage til trådens emne:

Afsporing.

Denne tråd her er jo et typisk eksempel på afsporing. Der er ødelæggende for hele ideen med lille EG. 

Skal man absolut hygge snakke,  så opret da en hygge-hejsa tråd i Hyggesnak-forum.

Vil hermed opfordre @moderatorerne til at sætte ind mod de værste afsporede. 

Min euromønt.

Ellers ha' en god dag.

Ikke enig. Ligegyldige indlæg ødelægger mere.

Ellers ha' en god dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo en gammel klassikker, at straks der skrives noget i en tråd der ikke er 1:1 relateret til emnet, så råbes der "afsporing".   Her tror jeg faktisk at man i stedet burde skelne lidt mere imellem at en tråd kan udvikle sig,  og en tråd kan fyldes med alverdens crap

Det er ikke så længe siden at der var en tråd omkring ubeskyttede ydelser.  Denne tråd synes jeg er et fint eksempel på hvor en tråd kan udvikle sig, og brede et emne ud, give nuancer, se tingene fra andre vinkler m.v.   Jamen tråde blev da lukket ?  Ja det gjorde den, men nok ikke på grund af at emnet blev bredt ud, nok snarere fordi der også var en anden slags "afsporinger", den slags hvor man i udviser respekt for andres holdninger, men har mere travl med at kalde hinanden for idioter m.v.

Det jeg prøver at sige er, at man bare kan konkludere, at alle afsporinger er noget skidt.   Dernæst vil jeg sige, at i nærværende tråd er der humoriske afsporringer. Den del kan man selvfølgelig også diskutere.  Personligt synes jeg som oftest, at det faktisk er befriende, at det ikke hele tiden skal være så pokkers seriøst.   Et eller andet sted tror jeg bare, at man skal tænke og lære at leve med, at trådene ikke altid udvikler sig som man selv ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg beklager min bevidste afsporing. Men om ikke andet viser den, hvor nemt det er.

Jeg tvivler også på, at afsporinger helt kan undgås. Men man kan vel begrænse den værste slags. Fx svensker--og muslimbashing.

Jeg var selv ude for at en tråd i anmeldelser førte til udrensning af mit ellers helt relevante indlæg, fordi der gik fnidder i den med grove angreb på en person, der godt nok havde afsporet tråden, men hvor reaktionerne var langt underbæltestedet og kun afsporede tråden endnu mere. Sure smileyer burde i mange tilfælde være nok til at tilkendegive utilfredshed. Eller indberetning til admin.

Vi har alle vores kæpheste som kan være svære at undertrykke, hvis man finder den mindste anledning. Og som sagt af andre, kan der jo ofte komme meget interessante debatter ud af det, fx om Kalles Kaviar :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...