Hop til indhold
Tip toe

Kan man være feminist og besøge GPere?

Recommended Posts

Styrvolt skrev, for 14 timer siden:

Så vidt jeg har forstået handler fjerdebølgefeminismen også om at støtte undertrykte grupper, også mænd. Fx ved at solidarisere sig med kvindeundertrykkende normer i andre kulturer. Herunder i den hinduistiske, muslimske og afrikanske (både blandt kristne og muslimer).

Ikke for at over-akademisere diskussionen, men for det første er selve konceptualiseringen af feminisme i bølger stadig rimelig kontroversiel, som jeg forstår det. 
Jeg blev selv fornylig ristet rimeligt aggressivt i selskab med et par gamle bekendte som politisk er orienteret omkring Enhedslisten for overhovedet at referere til en sådan historisk forståelse. Jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvorfor, må jeg så indrømme.    

Men hvad du refererer til her er ved hvad man normalt tillægger tredie-bølge feminisme, som bl.a. er en reflektion over den tidligere feminismes både manglende indsigt, fokus og  politiske/sociale resultater ud over den vestlige ressourcestærke middelklasses ligestilling (politisk, økonomisk, kulturelt mm.). 

Derfor, tredjebølge-feminisme blev meget mere orienteret mod hvorledes bl.a. race, seksualitet, etnicitet, social klasse (lakonisk, netop den klassiske klassekamps grundkategori er stadig rimelig underfokuseret i den nyere feminisme ifølge mange nyere kritikker), religion, nationalitet mm. er væsentlige dimensioner af ligestilling.

Personligt anerkender jeg fuldt ud en "fjerdebølge-feminisme", men har dog meget svært ved både at forstå og finde kilder til hvad det er, ud over at det øjensynligt udspringer af et noget mere individualistisk perspektiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tip toe skrev, 1 time siden:

Men, paradokset er nærliggende, for hvis man besøger en glædespige udelukkende for sex, og valget er især præget af udseende, hvordan kan hun så være andet end mandens objekt for sex (i nogle perspektiver)? Og hvordan kan man så kalde sig selv for feminist, hvis man giver hende en håndfuld pengesedler som udveksling for en sexoplevelse? Det er ok at filosofere lidt. :wink:

Jeg forstår ikke dette "paradox".

Hvis jeg opsøger en GP og betaler for, lad os sige skolepige outfit / cosplay / inkl. analsex, er det da klart, at den service jeg modtager fra pigen er et objekt for min egen seksualitet. Det er en udveksling inkl. økonomisk transaktion. 

Men for det første: Det betyder ikke, at jeg af samme grund ser alle kvinder i skolepigeuniform i sociale sammenhænge uden for mit GP besøg som objekt for en gang analsex. Hvis jeg gør det, har jeg i hvert fald et kæmpe problem, måske endda involverende visse kemiske balancer i hjernen! 
Mit GP besøg er derimod et lokalt afgrænset værksted for min seksuelle indre fortælling - og helt konkret afgrænset som et transaktionsstyret service. 

For det andet, du gør det til et klassisk stigma, hvor det er den maskuline part som repræsenterer den seksuelle drift.
Hvem siger, at det ikke også er lystbetinget for GPen, at jeg som kunde også inden for denne lokale afgrænsning er objekt for hendes seksualitet?
Og hun har (eller bør have) alle frie muligheder for på et hvert tidspunkt at sige nej til forholdet, eksempelvishvis jeg som kunde ikke kan tilfredsstille dette (min alder, udseende, kemi mm.). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C

Man skal huske at skelne mellem seksualitet og politiske / moralske agendaer. 

Seksualitet har ingen regler. Ingen ligestilling, ingen moral. 

Seksualitet og sex og liderlighed  er i sit væsen anarkistisk 

Du kan ikke styre og bestemme hvad du tænder på.  Det er meget svært at tvinge sig selv til at tænde på noget der altid har frastødt dig. Og omvendt at blive frastødt afnoget der gør din pik hård eller din fisse våd. 

Lysten har ingen regler, ingen love, ingen moral 

Man kan forsøge at undlade at udleve sin lyst hvis den eksempelvis skader andre eller er ulovlig ( pædofili, nekrofili, sex med dyr,  døds sex, voldtægt, vold) men det ændrer ikke på at du føler det du føler. 

Og selvom man måske selv synes at det at gå til GP strider imod ens politiske overbevisning eller ens menneskesyn, så bliver man nødt til at acceptere at lysten er der og at den følger sine helt egne regler. Som er anarkistiske. Og som ikke følger samfundets love. 

Så derfor :

Ja du kan sagtens være feminist og samtidig have lyst til at gå til GP

Din egen moral og overbevisning  og viljestyrke afgør om du vil handle på den lyst / liderlighed, som i sit væsen altså er pisse ligeglad med moral og politik ;)

Sådan ser jeg på det :)

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...