Hop til indhold
TheVoice

Var gør du selv for at nedsætte kontakten med andre

Recommended Posts

Jeg er faktisk lidt nysgerrig omkring hvor meget hver enkelt person gør for at nedsætte kontakten med andre mennesker.  Og nej denne tråd skal ikke handler om GP besøg.  

Som selvstændig har jeg valgt kun at hjælpe mine kunder over nettet, så ingen konsulent besøg.  Min Ældre mor fylder snart 90, hun må i en periode nøjedes med telefonsamtaler.   Jeg ligger mine besøg i dagligvare forretningerne på tidspunkter hvor der er lidt stille.  Jeg hamstre ikke, men køber gerne ind til 3-4 dage, før handlede jeg stort set dagligt.

Skal jeg nogen steder bruger jeg min bil, eller går.  Jeg nøjedes med at sludre med mine naboer udenfor og i passende afstand.  Står jeg i en kø forsøger jeg at holde en passende afstand.  Jeg vasker mine hænder før jeg forlader mit hjem og det samme når jeg kommer hjem, og egentligt også mere ofte end tidligere   I det hele taget ser jeg kun nogle ganske få mennesker.  

Jeg er ikke bange for at blive smittet, da jeg er realistisk omkring sygdommen, og tænker at rigtig mange nok skal blive ramt, uden at det bliver livstruende på nogen måde.  

Hvad gør du ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er faktisk lidt nysgerrig omkring hvor meget hver enkelt person gør for at nedsætte kontakten med andre mennesker.  Og nej denne tråd skal ikke handler om GP besøg.  

Som selvstændig har jeg valgt kun at hjælpe mine kunder over nettet, så ingen konsulent besøg.  Min Ældre mor fylder snart 90, hun må i en periode nøjedes med telefonsamtaler.   Jeg ligger mine besøg i dagligvare forretningerne på tidspunkter hvor der er lidt stille.  Jeg hamstre ikke, men køber gerne ind til 3-4 dage, før handlede jeg stort set dagligt.

Skal jeg nogen steder bruger jeg min bil, eller går.  Jeg nøjedes med at sludre med mine naboer udenfor og i passende afstand.  Står jeg i en kø forsøger jeg at holde en passende afstand.  Jeg vasker mine hænder før jeg forlader mit hjem og det samme når jeg kommer hjem, og egentligt også mere ofte end tidligere   I det hele taget ser jeg kun nogle ganske få mennesker.  

Jeg er ikke bange for at blive smittet, da jeg er realistisk omkring sygdommen, og tænker at rigtig mange nok skal blive ramt, uden at det bliver livstruende på nogen måde.  

Hvad gør du ? 

Jeg gør det som myndighederne siger, det er ret simpelt .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sniper123
DygtigMaler skrev, for 4 minutter siden:

Altså - gentager trådstarters indlæg... Wow.,.

Del dette indlæg

Link til indlæg
DygtigMaler skrev, for 11 minutter siden:

Ok, et lidt tøvende svar, eftersom retningslinjerne opfattes meget forskelligt i befolkningen.   :)  Nå, men tråden var nu ikke oprettet for at dunke nogen i hoved, blot at høre hvordan hver enkelt forsøger at efterkommer myndighedernes anvisninger

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 23 minutter siden:

Hvad gør du ? 

Agerer nogenlunde som dig, har også en mor jeg har opfordret til hjemmekarantæne, hun er heldigvis enig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heldigvis holder mine sædvanlige take away steder åben, ellers døde jeg af sult, tror jeg nok :huh:

Jeg holder noget restferie, og skal først nu til at orientere mig om, hvor jeg i grunden kan gå ud, og til hvad.

Hvis snart sagt noget :(

Heldigvis kører metroen, så er jeg ikke helt lost.

Godt jeg ikke havde bestilt nogen rejser, det var nok gået lige på tabskontoen.

Køber altid uden forsikring, kunne være man skulle begynde at gøre det ?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 minutter siden:

Heldigvis holder mine sædvanlige take away steder åben, ellers døde jeg af sult, tror jeg nok :huh:

Jeg holder noget restferie, og skal først nu til at orientere mig om, hvor jeg i grunden kan gå ud, og til hvad.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Umiddelbart tænker jeg at metroen er lidt kritisk, men omvendt man kan jo ej heller bure sig inde i et halvt år.  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hørte i dag en talsmand for flybranchen, sige at de ønsker at EU sætter paragraffen om tilbagebetaling af flybilleter ud af kraft. 

Det komme ifølge ham ud på ét, for flybranchen har i den nuværende situation slet ikke midlerne til tilbagebetaling. Og et sådant krav vil med sikkerhed, bare få flere selskaber til at vælte helt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 minutter siden:

Umiddelbart tænker jeg at metroen er lidt kritisk, men omvendt man kan jo ej heller bure sig inde i et halvt år.  :)

Jeg kan afholde mig fra, både at køre i metro og at handle i myldretiden, og ja ellers ville det blive som et fængsel i 3 uger, hvis ikke jeg gør det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hjemmearbejdsplads. Ikke for fysisk tæt på andre. Vaske hænder oftere end normalt. Prøve på at holde mit spyt for mig selv :D 

Men det er faktisk ret svært at ændre vaner... jeg arbejder på kontor, og så er det jo svært at vise andre hvordan de skal gøre, uden at undgå at røre ved deres computer mus m.m. Jeg prøver at undlade at tage i gelænderet hvis jeg går på en trappe. Bruger mindst muligt at min hånd, når jeg skal holde ved et dørhåndtag. Prøver at undgå af røre mig alt for meget i ansigtet, men det er sgu svært :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arbejder hjemmefra Efter vi blev sendt hjem. (dog med i nødberedskabet) med elevplaner og forældresamtaler der skal afholdes i april mdr. Så er det på plads. Jamen har da også en ældre moder som, jeg ringer ret tit til. og ændret vaner har jeg også. Og ikke mindst er jeg varsom med af færdes hvor der er mange mennesker. Så handler ind sent. Og taler meget i tlf :rolleyes: Men kan jeg være med til ikke at smitte nogen. Så er jeg glad. Så, har jeg i det mindste gjort mit.

God aften derude.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Bliver indenfor. Det gør hele situationen meget simpel :D der er overraskende meget at lave, som jeg normalt overser eller springer let og elegant over. 
de gange jeg har været ude har det været med almindelige tiltag som håndvask eller håndsprit, og en høflig distance. 

Men der er kun gået 2 dage, så mon ikke det bliver lidt anstrengende inden weekenden er omme ;)  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Hvad gør du ? 

Jeg handler ind ikke for folk hvor jeg sørger for at have noget om munden og hansker på.

Ellers sørger jeg for at være i mit hjem og har kun kontakt over mobilen for tiden:-)

Alt andet er sat på pause indtil videre:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Holder mig i sofaen og holder mig orienteret via nyhederne. Og nyder et glas Coronas fra Torres med lidt ost.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg må indrømme, at jeg er lidt skuffet over at myndighederne ikke mere klart melder ud, at smitten også sker fra én person til en anden, selvom disse er adskillige kilometer fra hinanden. De nævner at man skal undgå håndtryk, jo... Men jeg synes ikke at der har været særlig meget fokus på at jeg eksempelvis også kan få virus på mine hænder, hvis jeg vælger at bruge den samme indkøbsvogn i Bilka som en smittet person tidligere har brugt, selvom denne nu er flere kilometer væk... Vi skal ikke hoste/nyse på hinanden, jo, naturligvis ikke, men vi skal heller ikke lige klø os i øjnene, hvis hånden kommer direkte fra et indkøbsvognshåndtag eller en indkøbskurv...  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan heldigvis arbejde hjemmefra (og er også blevet påbudt det). Har ikke forladt hytten siden onsdag aften. Godt at der stadig er strøm i kontakten og internet i routeren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

Jeg valgte at tage en pause fra mit bijob som gp for lidt over 2 uger siden. Det bliver jeg selvfølgelig ved med, indtil vores samfund er normalt igen. 

Jeg skal på apoteket og købe medicin. Jeg ville have gjort det i dag, men efter pressemødet tidligere om at vi ikke må hamstre medicin, så regner jeg med folk løb derned. Så jeg venter til en anden dag. 

Jeg er blevet sendt hjem fra mit normale job, så jeg holder mig så meget hjemme som muligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

er selv selvstændig får fragt folk til at ligge pakker uden for døren og kunder skal kun komme hvis de har et reelt erinde ikke for at sludre og drikke kaffe ellers tager jeg direkte hjem efter arbejder og klør hunden bag øret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Har  aflyst  fritidsaktivitet  hvor  jeg  skulle  være  sammen  med  15 andre.  Hyppigere  håndvask, i mit  job  har  jeg  i denne  her uge  undladt  at  give  hånd, holde  afstand  til  andre,  mit  arbejde  klares  i hjemlige  omgivelser  i  de  næste  14 dage, sørger  for  at  undgå  større  forsamlinger, har  ikke  behov  for  at  hamstre. 

Omtanke  for  mig  selv  og  andre. 

Gp aktivitet er  lagt  på  hylden  for et  godt  stykke  tid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gbcr skrev, for 48 minutter siden:

..får fragt folk til at ligge pakker uden for døren

Tænker du at den vira der er på pakken "falder af" hvis pakken stilles uden for døren, eller tænker du at buddet/mennesket udgør en størrer smittefare end selve pakken? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har en virksomhed med ansatte på næsten alle kontinenter. Kontorer i stort set alle hovedstæder i Vesteuropa og flere steder i både Asien, USA og Australien. 
Vi har beordret alle til udelukkende kundekontakt via nettet. Alle kontorer er lukkede for ikke ansatte. 
Alle der kan arbejde hjemmefra gør det. 
Alle rejseaktiviteter er suspenderede og aflyste. Konferencer hvor vi møder nye kunder og hvor vores nyeste teknologier normalt fremvises og præsenteres, er aflyste. 
Vi havde forventet en ordrefremgang på 8-10% i år, men budgetterer nu med en nedgang på i hvert fald 25-30%. Men alle beholder deres job og vi tager alligevel de elever og studerende ind i vores virksomhed som planlagt. 
Det kommer nok til at sætte vores virksomhed 3-4 år tilbage og indtjeningen, ja den bliver nok reduceret med noget der ligner 30%
Det betyder så, at vores udvikling og forskning på nye produkter må på et mindre niveau end det planlagte og nogle projekter bliver helt skrinlagt. 
Jeg håber bare på, at vi har alle vore ansatte når dette er lagt bag os, og ikke mindst, at de stadig har en mere eller mindre intakt og rask familie. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Christina ssbbw skrev, for 2 timer siden:

Jeg valgte at tage en pause fra mit bijob som gp for lidt over 2 uger siden. Det bliver jeg selvfølgelig ved med, indtil vores samfund er normalt igen. 

Jeg skal på apoteket og købe medicin. Jeg ville have gjort det i dag, men efter pressemødet tidligere om at vi ikke må hamstre medicin, så regner jeg med folk løb derned. Så jeg venter til en anden dag. 

Jeg er blevet sendt hjem fra mit normale job, så jeg holder mig så meget hjemme som muligt. 

Hej der er mange apoteker der kan levere din medicin:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bliver hjemme mest mulig, er dog nød til at arbejde da min arbejdsplads ikke er lukket ned. På jobbet vasker jeg meget hænder bruger handsker stort set hele tiden. Holder afstand til mine kollegaer. Sidder ikke for tæt i kantinen. Jeg har virkelig ændret adfærd.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Meget simpelt passer mit arbejde, jeg stak til søs lige som Corona viruset, begyndte at spøge i Kina og jeg har først udsiger til at være hjemme igen om 2 uger. Ellers normale hygiejne forholds regler og ingen kontakt med folk i land. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...