Hop til indhold
Prinz

Hvorfor har folk ingen respekt?

Recommended Posts

Vi står i en situation som de færreste helt begriber hvor alvorlig er. Vi kan kun håbe at det ikke bliver så slemt i DK, som det ses andre steder i verden. 

Alligevel har personale i sundhedsvæsenet udsigt til 12 timers vagter, uden overtidsbetaling da det er en nødsituation. Der er også udsigt til at værnemidler, som er en absolut nødvendighed når man har nærkontakt med meget syge patienter at gøre, på et tidspunkt vil slippe op da der er stor efterspørgsel efter disse i hele verden. 

Alligevel kan man dagligt her på EG læse om folk der har tænkt sig at være i erotisk nærkontakt med andre mennesker, de ikke kender, og dermed potentielt kan være med til yderligere spredning af virus. 

De seneste nyheder fra Italien lyder på at også yngre mennesker kan blive så hårdt medtaget af Covid19 virus at de får brug for intensiv pleje, for at overleve. Så det er altså ikke kun ældre der er i risiko. 

Hvorfor er der så lidt respekt for den voldsomme arbejdsbyrde, som de der skal pleje os, hvis vi skulle være nogle af de uheldige som får brug for pleje, har udsigt til? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 1 minut siden:

... Hvorfor er der så lidt respekt for den voldsomme arbejdsbyrde, som de der skal pleje os, hvis vi skulle være nogle af de uheldige som får brug for pleje, har udsigt til?

Bare et skud i tågen: Den almindelige ligegyldighed i samfundet.

Det dækker lige fra at smide brugte pizzabakken på Strøget i weekenden til uvanen med at lægge sine beskidte støvler op på sæderne i S-toget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tzatiki

Jo, ser du......vi er i et forum blandt folk, hvor en del også gladeligt besøger prostituerede, der tilbyder sex uden kondom. Så er der vist ikke grund til at uddybe nærmere.

Der er folk, der føler sig som supermænd og/eller bare er fuldkommen ligeglade.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Oplever den samme ligegyldighed på mit job dog er mit job ikke så vigtigt som sundhedsvæsenet men når der står store skilte med retningslinjer ja så skrider folk på det og vader ind for her kommer jeg 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @Prinz

Ja nogle mennesker er bare ret tankeløse. Og, har ikke den mindste pli. Slet ikke i krise situationer. Bare læs denne artikel.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/drukspil-har-smittet-flere-danske-unge-med-coronavirus/8048665

Nu er dette så unge mennesker i artiklen. Det jo idioti af værste skuffe. Og den ældre befolkning, skal nu ikke fredes. Der er lige så mange dumheder de også laver.

Og ja personalet på de danske sygehuse, kan lynhurtigt. Tabe kampen. Og i den forbindelse, burde vi alle være stolte af personalet på de Danske sygehuse, Politi, Falck, Militæret osv. Og give dem en kæmpe ros og cadeau. For det arbejde de, gør. Det glemmer mange i tiden.

Og ja folk burde lytte bedre til Sundhedsstyrelsen. Det jo ikke for sjovt. Det de går ud og siger. I denne alvorlige situation vi står i.

God aften.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

En lidt overset problematik er at såkaldte "raskmeldte" som har været hospitaliseret i nogen grad har alvorlige lunge funktionsfejl, man har set nedsat lungekapacitet på 20-30% hos en del tidlige patienter, det er alvorligt for det betyder åndenød ved alm gang, præcist som en grim Kol.
Hvor stor en andel der får de skader ved jeg ikke, men skræmmende er det sørme.

Har det fra en Hongkong avis jeg så igår hvor en læge udtalte sig, har desværre ikke noget link.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 58 minutter siden:

Bare et skud i tågen: Den almindelige ligegyldighed i samfundet.

Det dækker lige fra at smide brugte pizzabakken på Strøget i weekenden til uvanen med at lægge sine beskidte støvler op på sæderne i S-toget.

Og smide batterier i skraldespanden, fordi genbrug er såååå besværligt.

Og køre 145 km/t bare for at forkorte køretiden med 5 minutter.

Og anvende Ryan Air der udnytter social dumping, bare så vi kan klemme én ekstra flyrejse ind om året.

Og hente grænseøl i lange baner, hvorved man så kun kan smide de tomme dåser i skraldespanden - men hey, de var billige.

Og få en lønforhøjelse på sin i forvejen høje direktørløn, bare fordi man implementerede en spareplan og fyrede 200 medarbejdere.

Vi er desværre en kultur af mig, mig, mig og fuck alle andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tip toe skrev, for 20 minutter siden:

Og anvende Ryan Air der udnytter social dumping, bare så vi kan klemme én ekstra flyrejse ind om året.

Og hente grænseøl i lange baner, hvorved man så kun kan smide de tomme dåser i skraldespanden - men hey, de var billige.

Og få en lønforhøjelse på sin i forvejen høje direktørløn, bare fordi man implementerede en spareplan og fyrede 200 medarbejdere.

Du har så meget ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
pacer skrev, for 38 minutter siden:

En lidt overset problematik er at såkaldte "raskmeldte" som har været hospitaliseret i nogen grad har alvorlige lunge funktionsfejl, man har set nedsat lungekapacitet på 20-30% hos en del tidlige patienter, det er alvorligt for det betyder åndenød ved alm gang, præcist som en grim Kol.
Hvor stor en andel der får de skader ved jeg ikke, men skræmmende er det sørme.

Har det fra en Hongkong avis jeg så igår hvor en læge udtalte sig, har desværre ikke noget link.

En meget vigtig pointe, som jeg allerede har gjort opmærksom på i et par indlæg herinde.... bare fordi man bliver rask, er det ikke sikkert at det bliver uden mén. 

Det her er en virus i en scala som vi nulevende europærer ikke har oplevet før..... og ubegribeligt mange tager det alt for useriøst! 

At knalde rundt omkring for tiden, syntes jeg personligt er værre end at gøre det uden gummi før, for det her vedrører ikke bare én selv (og de andre man tilfældigvis knalder), men også dem man står i kø med i supermarkedet. Og det er ikke noget der findes en quick fix pille imod, hvis det går galt..... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg frygter det allerværste, solgte alle aktier i sidste uge og reber sejlene hvor jeg kan.

Har anbefalet mine venner at købe ekstra ind af dagligvarer, pasta, ris mv. 

Frygter faktisk helt seriøst noget som minder om krakket i 1929.

Det er bare økonomien.

"Den spanske syge" har jeg nævnt i dvs fora og er blevet latterliggjort, men jeg ser en reel risiko for at vi ender der. Forhåbentligt går det ikke så galt men jeg er ikke fortrøstningsfuld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 20 minutter siden:

Det her er en virus i en scala som vi nulevende europærer ikke har oplevet før..

Ahr. der skal da nok være et par hundredeårige eller to, der har overlevet den spanske syge ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og mon ikke det samme segment, som affærdigede det hele som overdrivelser og hysteri står nu og raser på sociale medier fordi andre har hamstret stort ind? 
Bu-huuu, SuperBrugsen havde ikke det fulde udvalg da jeg kom ind 20.45 - skam jer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
Tip toe skrev, for 2 timer siden:

......... Og hente grænseøl i lange baner, hvorved man så kun kan smide de tomme dåser i skraldespanden - men hey, de var bidllige......... 

Hvis de så bare endte der. Her i Sydjylland, ender mange dåser i foder til køer. 

Dåserne smides ud af vinduet, lander i grøften, blæser ind på marker, hvor der høstes på et tidspunkt. De ryger med ind i høsteren og bliver skrældet, blandet med græs. Kommer ud som foder, køerne spiser det og får alu-stimler, der river maverne op og de kan forbløde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Jah, jow. En vandpipe er slem, men mon ikke er kødfløjte er værre? ;)

Nej, medmindre du da tænder på at der er suttet på den inden du vil til fadet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pophair skrev, for 1 time siden:

Hvis de så bare endte der. Her i Sydjylland, ender mange dåser i foder til køer. 

Dåserne smides ud af vinduet, lander i grøften, blæser ind på marker, hvor der høstes på et tidspunkt. De ryger med ind i høsteren og bliver skrældet, blandet med græs. Kommer ud som foder, køerne spiser det og får alu-stimler, der river maverne op og de kan forbløde. 

Den myte er ikke andet end en myte, det er for længst slået fast.

Det, der ødelægger køernes maver, er ståltråd fra de gamle bildæk, bønderne bruger til at fastholde presenningerne over deres plansiloer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 7 timer siden:

og dermed potentielt kan være med til yderligere spredning af virus. 

Hvorfor vasker hun ca halvdelen af alle mænd og ca 75% kvinder deres hænder efter toiletbesøg. Jeg er rimelig sikker på, at flere af dem der er forarget i denne tråd sjældent vasker hænder, når de har været forbi et pissoir eller når de har snydt næsen.

Næsten ligeså mange mennesker bruger ikke børsten, når de har brugt kummen.

Sygdomsspredningsrisikoen  er generelt utrolig stor og i det daglige er flertallet ligeglad.

Almindelig tankeløsning tænker jeg.

I denne særlige situation, tror jeg at logikken er den samme, som folk der vælger superfransk til daglig eller har sex af forskellige typer uden kondom. Manglende forståelse for og respeketen for andre mennesker.

Redigeret af Harran

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 3 timer siden:

Den myte er ikke andet end en myte, det er for længst slået fast.

Det, der ødelægger køernes maver, er ståltråd fra de gamle bildæk, bønderne bruger til at fastholde presenningerne over deres plansiloer. 

Du har vist ikke meget kendskab til, hvor meget skade en dåse, der har været en tur gennem grønthøsteren kan gøre i en komund. Det er ikke kun de gamle bildæk på ensilagestakken. Og jeg formoder, at du ligesom jeg finder det hensynsløst at folk bare smider dåser ud af vinduet, når de kører. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
pacer skrev, for 7 timer siden:

Jeg frygter det allerværste, solgte alle aktier i sidste uge og reber sejlene hvor jeg kan.

Har anbefalet mine venner at købe ekstra ind af dagligvarer, pasta, ris mv. 

Frygter faktisk helt seriøst noget som minder om krakket i 1929.

Det er bare økonomien.

"Den spanske syge" har jeg nævnt i dvs fora og er blevet latterliggjort, men jeg ser en reel risiko for at vi ender der. Forhåbentligt går det ikke så galt men jeg er ikke fortrøstningsfuld.

Ja, så er du desværre typen jeg synes er lidt mindre værd i disse tider...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hestemand skrev, for 30 minutter siden:

Du har vist ikke meget kendskab til, hvor meget skade en dåse, der har været en tur gennem grønthøsteren kan gøre i en komund. Det er ikke kun de gamle bildæk på ensilagestakken. Og jeg formoder, at du ligesom jeg finder det hensynsløst at folk bare smider dåser ud af vinduet, når de kører. 

Tilgiv Onslow … han må være et bybarn ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Balleby
Tip toe skrev, for 11 timer siden:

Ja ... helt rigtigt 

1. maj er ændret til MIG først ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hestemand skrev, for 3 timer siden:

Og jeg formoder, at du ligesom jeg finder det hensynsløst at folk bare smider dåser ud af vinduet, når de kører.

Din formodning er helt rigtig, det første er for længst fastslået er et marginalt problem, det er dækkene, der er den store synder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 12 timer siden:

Din formodning er helt rigtig, det første er for længst fastslået er et marginalt problem, det er dækkene, der er den store synder.

Nu har man rigtig mange steder droppet bildæk til fordel for sandsække. Så problemet med bildæk bliver i fremtiden mindre. Det gør øldåserne desværre ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Final Cut
Muggi skrev, for 16 timer siden:

Tilgiv Onslow … han må være et bybarn ;)

Ja Onnlow må være bybarn, han ved tilsyneladende ikke at øldåser er et stort problem da aluminium ikke er så nemt at opfange med de magneter man normalt bruger til at opfange fremmedlegemer i komaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...