Afklaretmand 192 Skrevet 17. Marts, 2020 Kan man forestille sig, at man(d) adopterer hver sin yndlings-gp - først til-mølle - selv har jeg lagt billet ind, SELVOM hun ikke har svaret. Det kan jun blive meget lidt - fx 2.000kr månedligt, men måske nok.... à la 'privat og diskret modellen. Faktisk har fruen lige lagt 1.000kr til frisøren (kvinde) jeg nævner det blot - måske de debatterende gudinder har en mening om fremgangsmåden - der er ho masser af aber-dabei'er - fx nytter det jo ikke at dele med andre... mvh afklaretmand Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 17. Marts, 2020 C50 skrev, for 7 minutter siden: Teknisk set er der faktisk et sjovt dilemma i GP’ere ikke bliver tilgodeset af hjælpepakker. De piger som er registeret har nemlig ingen branchekode som alle andre erhverv. Hvis man vender og drejer det, er de piger derfor registeret under anden branche, så teknisk set må der falde lidt økonomisk godhed. Jeg er selvstændig, har en enkeltmands virksomhed. Det er vel at sammenligne med de GP´er der også har et cvr.nr. Jeg har i dag modtaget e-post fra skat, hvor de skriver, at hvis det kniber med at holde omsætningen, må jeg gerne ændre min forskudsskudregistrering for indeværende år, således at min b-skats rater bliver mindre. Om kan kalde det for en hjælpepakke, så vil det næppe ændre meget for de små selvstændige. Dem der lukker helt har brug for kapital og ikke nedsat skat. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
migmanden 715 Skrevet 17. Marts, 2020 Tænk på at det ikke kun er købesex og massage som lukker ned. Gruppesex med mere end 10 deltagere i private hjem er også forbudt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
C50 92 Skrevet 17. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 1 minut siden: Jeg er selvstændig, har en enkeltmands virksomhed. Det er vel at sammenligne med de GP´er der også har et cvr.nr. Jeg har i dag modtaget e-post fra skat, hvor de skriver, at hvis det kniber med at holde omsætningen, må jeg gerne ændre min forskudsskudregistrering for indeværende år, således at min b-skats rater bliver mindre. Om kan kalde det for en hjælpepakke, så vil det næppe ændre meget for de små selvstændige. Dem der lukker helt har brug for kapital og ikke nedsat skat. Det er så rigtigt nok. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 17. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 4 minutter siden: Jeg har i dag modtaget e-post fra skat, hvor de skriver, at hvis det kniber med at holde omsætningen, må jeg gerne ændre min forskudsskudregistrering for indeværende år, således at min b-skats rater bliver mindre. Jeg havde ændret den allerede før brevet fra skat kom, for mig er det en stor hjælp, idet raten for marts så blev 0,- og de øvrige væsentligt lavere. Så de penge, der allerede var sat af til betaling af skat d. 20. nu kan bruges til at betale regninger, sammen med momspengene, da den også er udskudt. Ja, de skal tjenes ind senere på året, men det lader sig nok gøre, når der kommer gang i hjulene igen. Jeg håber det bliver muligt at få dagpenge, uden at skulle lukke biksen og vente tre uger, hvis det trækker ud. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 17. Marts, 2020 Altså jeg personligt regner med at vende stærkt tilbage på mine sporadiske vagter, og møde mænd der anser 2200,- pr time for et anstændigt bidrag Det er udgangspunktet for nu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtby 209 Skrevet 17. Marts, 2020 Jeg er den håbløse og naive der tror og håber på at vi rent faktisk får en bedre verden når alt dette har lagt sig. Forhåbentligt indenfor overskuelig fremtid. hvorfor tror jeg så dette, og hvor opstår en sådan vanvidstanke i det helvede der raser nu. Aner det ikke, men det føles bare rigtigt. god aften på trods Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 17. Marts, 2020 (edited) Hej alle. Efter hvad, jeg har hørt. Kommer regeringen i morgen med en hjælpepakke til en mands virksomheder. og små erhvervsdrivende. Hvad den eksakt omhandler ved jeg så ikke. Og nu er der også hjælp på vej til de selvstændige, der ikke kan få del i ordningen, fordi de ikke har nogen medarbejdere, lover beskæftigelsesminister, Peter Hummelgaard (S). Citat."Vi prøver at finde den model, der hurtigst og mest enkelt kan komme op og flyve, og som samtidig hjælper flest muligt. Det er en del af præmissen for vores opgave, at det skal hjælpe flest muligt, men at det samtidig ikke skal opbygge et bureaukrati, som gør det svært at navigere i og rent faktisk få hjælp," siger ministeren"citat slut. Så håber det kan hjælpe folk. God aften. KK Redigeret 17. Marts, 2020 af kanonkongen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Barbarasmile1 Skrevet 17. Marts, 2020 I don’t know about u guys ,but the only thing I care about right now is the people I love please stay safe everyone and take care of each other . Nothing superficial really matters ,life is a gift ,hope you get it now ,time to behave accordingly Be safe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 17. Marts, 2020 Liv skrev, for 18 minutter siden: Jeg havde ændret den allerede før brevet fra skat kom, for mig er det en stor hjælp, idet raten for marts så blev 0,- og de øvrige væsentligt lavere. Så de penge, der allerede var sat af til betaling af skat d. 20. nu kan bruges til at betale regninger, sammen med momspengene, da den også er udskudt. Ja, de skal tjenes ind senere på året, men det lader sig nok gøre, når der kommer gang i hjulene igen. Jeg håber det bliver muligt at få dagpenge, uden at skulle lukke biksen og vente tre uger, hvis det trækker ud. Jeg tror faktisk som @kanonkongen skriver at der noget mere omfattende i løbet af kort tid. Jeg har hørt at nogle politikkere har overvejet at tilbagebetale dem moms man indbetale 3. marts. For mit vedkommende er min årsomsætning på et niveau hvor moms kun afregnes 2 gange om året. For den slags virksomheder taler vi faktisk et ganske stort beløb, som man sagtens kan leve for i adskillige måneder Om hjælpe pakkerne blive i dette omfang, tja..... det må tiden vise. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 17. Marts, 2020 Asmodeus skrev, 1 time siden: Markedet bliver vel bare udbud-efterspørgsel igen som på alle markeder. Østeuropæerne kommer vel stadig (hvorfor skulle de blive væk)? Danskerne der kommer ud i arbejdsløshed og skal betale højere skatter skal jo også finde en levevej? Ergo stiger udbuddet. Så det bliver nok et købers marked, og så kan man jo godt frygte for, at der bliver tilbudt både det ene og det andet (læs dét man kan læse om i andre tråde i hobetal) -og er dét så godt for folkesundheden? Vi er på en knivsæg lige nu. Samfundsøkonomien bliver presset af al den godhed folketinget leverer ud til lønmodtagere og arbejdsgivere og små selvstændige (dog ikke GPere). Det offentlige underskud vil eksplodere. Hvordan skal dét dækkes? Kan man sælge statsobligationer - hvem vil købe dem til den lave rente - skal man så hæve renten - nåhhh nej, for så vil der jo være mindre lyst til investeringer - what do we do with the drunken sailor når vi kommer ud på den anden side af corona? Fuck hvor er jeg bange for nutiden med corona og ikke mindst for fremtiden! I den forrige regeringsperiode var der skatte- og afgiftslettelser for 20 milliarder, dem kunne man passende rulle tilbage igen. Videre styrke 'Skat' og lukke skattehullerne for virksomheder i skattely og generelt hæve skatten en smule for de rigeste i landet. Der er penge nok...alt er en prioritering! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 17. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 4 minutter siden: Jeg tror faktisk som @kanonkongen skriver at der noget mere omfattende i løbet af kort tid. Jeg har hørt at nogle politikkere har overvejet at tilbagebetale dem moms man indbetale 3. marts. For mit vedkommende er min årsomsætning på et niveau hvor moms kun afregnes 2 gange om året. For den slags virksomheder taler vi faktisk et ganske stort beløb, som man sagtens kan leve for i adskillige måneder Om hjælpe pakkerne blive i dette omfang, tja..... det må tiden vise. Ja, vi må vente og se. Momsen tilbage ville være en fantastisk hjælp. Er det ikke kun det første år, man betaler hvert kvartal og derefter pr halvår? Sådan var det i hvertfald for mig, da jeg startede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 17. Marts, 2020 Liv skrev, Lige nu: Ja, vi må vente og se. Momsen tilbage ville være en fantastisk hjælp. Er det ikke kun det første år, man betaler hvert kvartal og derefter pr halvår? Sådan var det i hvertfald for mig, da jeg startede. Jeg ved det ikke for, jeg har været selvstændig i 10-15 år. Jeg kan huske da man altid afregnede pr. kvartal. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Final Cut Skrevet 17. Marts, 2020 TheVoice skrev, for 9 minutter siden: Jeg ved det ikke for, jeg har været selvstændig i 10-15 år. Jeg kan huske da man altid afregnede pr. kvartal. Det kommer an på omsætningen om man afregner moms pr kvartal eller halvårligt, husker ikke lige beløbsgrænsen. Selv afregner jeg pr kvartal men har tidligere afregnet pr halvår, man kan godt blive flyttet fra det ene til det andet, sådan har det ihvertfald været tidligere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1154 Skrevet 17. Marts, 2020 Liv skrev, for 57 minutter siden: Jeg håber det bliver muligt at få dagpenge, uden at skulle lukke biksen og vente tre uger, hvis det trækker ud. Ja, mon ikke også det kommer en af dagene... Det ville være en god ide - det er jo en relativ "lille" manøvre, som kan gavne mange. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Asmodeus 285 Skrevet 17. Marts, 2020 Final Cut skrev, for 15 minutter siden: Det kommer an på omsætningen om man afregner moms pr kvartal eller halvårligt, husker ikke lige beløbsgrænsen. Selv afregner jeg pr kvartal men har tidligere afregnet pr halvår, man kan godt blive flyttet fra det ene til det andet, sådan har det ihvertfald været tidligere. Over 5 mio, så kvartalsvis afregning, under så halvårlig. OG så er der specielle regler for nystartede virksomheder, der skal indberette kvartalsvist i de første 18 måneder. MEN dét var måske nok en afsporing - sorry 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kim 0240 504 Skrevet 18. Marts, 2020 Er tråden nu blevet til et kursus i hvordan man udskyder sin skat hvis man er selvstændig ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 18. Marts, 2020 Når priserne er faldet i opgangstider, så kunne man jo frygte for nedgangstiderne. Men det tror jeg faktisk ikke vil ske. I Tyskland er priserne steget kolosalt meget, de sidste 2 år. Ja faktisk 50-100 % så de nærmest er harmoniseret med de Danske priser. Falder priserne yderligere i DK, vil pigerne nok søge mod Tyskland eller andre steder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Buddha 539 Skrevet 18. Marts, 2020 Mankind has been through tough and rough times before and got out of them pretty good. The thing is that we have to keep up the momentum. Eventhough the local bar, restaurant, GP etc etc close their business you have to raise your head and look beyond the horizon. When the bottom is hit there is only one way out of it. Up. Business and economy has a way of recovering and it’s not done by mayor corporation. It’s done by us. The citizens of the world. Remember. The kite needs head-winds to fly brgds Buddha 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2588 Skrevet 18. Marts, 2020 Havnebumsen skrev, for 8 timer siden: Når priserne er faldet i opgangstider, så kunne man jo frygte for nedgangstiderne. Men det tror jeg faktisk ikke vil ske. I Tyskland er priserne steget kolosalt meget, de sidste 2 år. Ja faktisk 50-100 % så de nærmest er harmoniseret med de Danske priser. Falder priserne yderligere i DK, vil pigerne nok søge mod Tyskland eller andre steder. Nu er krisen ikke forbeholdt Danmark men er verdensomspændende. Der er ikke penge nogen steder, mange millioner kommer til at spænde livremmen ind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fynboen-45 62 Skrevet 18. Marts, 2020 (edited) Det er verdens ældste erhverv Det har overlevet den sorte pest, den spanske syge, 1 verdens krig og 2 verdens krig plus hamstrings krigen den anden dag For ikke at forglemme børskrakket i 1928 og finanskrisen Så mon ikke det også klarer det her Redigeret 18. Marts, 2020 af fynboen-45 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg