Hop til indhold
KristianB1

Vores politi er igang.

Recommended Posts

Christina ssbbw skrev, for 9 minutter siden:

At det bliver tjekket i morgen eller om et par dage, det forstår jeg. I dag burde de tjekke op på diverse storcentre, madsteder osv, hvor der vel kommer flere kunder end der gør på diverse bordeller. Det er derfor jeg synes det er lidt skræmmende, at de allerede tjekker sådanne steder i dag. 

Kære Christina

Måske sådanne steder her er lidt mere krops nære end andre butikker:-) Jeg forstår dem og kan blive rigtig ked af det ved tanken ,om at der måske ligger piger og arbejder uden af vide hvad der forgår. Så jo de skal have en venlig hilsen til at følge trop og lukke ned for en stund:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr Comeagain skrev, for 5 minutter siden:

Ja hun var hurtig til at indføre diktatur den kære Mette.

Staten får meget mere kontrol, og en del af befolkningen får nu ens statsløn

Go away mister!

Din kommentar er lige så sølle som smørhulsbarnet.

Nød bryder alle love og vi trods alt stadig et rimeligt velfungerende samfund og det skulle gerne forsætte.

Disse begrænsninger er ikke bare midlertidige, men også beregnet til at beskytte os alle.

Men det går åbenbart henover hovedet på egoister og smålige personer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, Lige nu:

At det bliver tjekket i morgen eller om et par dage, det forstår jeg. I dag burde de tjekke op på diverse storcentre, madsteder osv, hvor der vel kommer flere kunder end der gør på diverse bordeller. Det er derfor jeg synes det er lidt skræmmende, at de allerede tjekker sådanne steder i dag. 

Så længe 1 bliver smittet kan han / hun smitte 3 og 3 bliver til 9 sagde Mette F i går. 

Så længe vi ikke kender til fakta forholdene med gæster og åbne steder, så er der intet skræmmende i deres besøg. De lukker også private fester og alle andre som ikke overholder loven. Det mest skræmmende er, at de her steder holder åbent og kan danne grobund for branchen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, for 3 minutter siden:

De lukker også private fester

Undskyld mit sædvanlige flueknep: Der er ikke forbud mod private ting, det er kun offentlige. Så politiet kan ikke skride ind, hvis du laver bunkepul med 25 andre hjemme i privaten (medmindre I støjer for meget). De kan henstille.

Netop derfor er det også ude af proportioner at tale om politistat.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Madame-elisabeht(TV) skrev, for 2 minutter siden:

Kære Christina

Måske sådanne steder her er lidt mere krops nære end andre butikker:-) Jeg forstår dem og kan blive rigtig ked af det ved tanken ,om at der måske ligger piger og arbejder uden af vide hvad der forgår. Så jo de skal have en venlig hilsen til at følge trop og lukke ned for en stund:-)

C50 skrev, for 1 minut siden:

Så længe 1 bliver smittet kan han / hun smitte 3 og 3 bliver til 9 sagde Mette F i går. 

Så længe vi ikke kender til fakta forholdene med gæster og åbne steder, så er der intet skræmmende i deres besøg. De lukker også private fester og alle andre som ikke overholder loven. Det mest skræmmende er, at de her steder holder åbent og kan danne grobund for branchen. 

Jeg havde ikke tænkt over de pointer I kommer med. I har begge helt ret. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, Lige nu:

Undskyld mit sædvanlige flueknep: Der er ikke forbud mod private ting, det er kun offentlige. Så politiet kan ikke skride ind, hvis du laver bunkepul med 25 andre hjemme i privaten (medmindre i støjer for meget). De kan henstille.

Det er rigtigt, de har ikke hjemnel til private forhold. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Bebop skrev, for 2 minutter siden:

Undskyld mit sædvanlige flueknep: Der er ikke forbud mod private ting, det er kun offentlige. Så politiet kan ikke skride ind, hvis du laver bunkepul med 25 andre hjemme i privaten (medmindre I støjer for meget). De kan henstille.

kan du tælle til 10 ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, Lige nu:

Undskyld mit sædvanlige flueknep: Der er ikke forbud mod private ting, det er kun offentlige. Så politiet kan ikke skride ind, hvis du laver bunkepul med 25 andre hjemme i privaten (medmindre i støjer for meget). De kan henstille.

Det er faktisk ikke rigtigt ift. den nye Lov. Der trådte i kraft.. Med den nye lov, kan de opløse privat fester, bunkepul osv. I starten vil politiet anmode om, at stoppe, sker det ikke Så opløser de ved magt. Og uddeler bøder.  

God aften.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gh0st skrev, for 7 minutter siden:

Go away mister!

Din kommentar er lige så sølle som smørhulsbarnet.

Nød bryder alle love og vi trods alt stadig et rimeligt velfungerende samfund og det skulle gerne forsætte.

Disse begrænsninger er ikke bare midlertidige, men også beregnet til at beskytte os alle.

Men det går åbenbart henover hovedet på egoister og smålige personer

Min kommentar var da så mærkelig den kun kan være for sjov.

Men sorry hvis det gik hen over hovedet af dig.

Næ jeg er med All the way.! ... og gerne meget mere..!!

Har været i butik i dag for første gang i 3 dage. Rystet over så ligeglade folk var angående retningslinjer

Del dette indlæg

Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 10 minutter siden:

Det er faktisk ikke rigtigt ift. den nye Lov. Der trådte i kraft.. Med den nye lov, kan de opløse privat fester, bunkepul osv. I starten vil politiet anmode om, at stoppe, sker det ikke Så opløser de ved magt. Og uddeler bøder.  

Nej, det er forkert, hvis det foregår i privaten. Mette Frederiksen sagde det meget tydeligt på pressemødet i går. Det står også klart diverse steder, fx her:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/faa-overblikket-over-de-nye-corona-tiltag-se-hvad-du-ikke-maa-fra-i-dag-klokken-10

Citat:

Regeringen opfordrer til, at man også efterlever forbuddet ved arrangementer i private hjem, som ellers er undtaget af de nye regler.

kenderen skrev, for 12 minutter siden:

kan du tælle til 10 ?

Det viste sig ikke at være overflødigt, kan du se. Misforståelsen lever.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 6 minutter siden:

Nej, det er forkert, hvis det foregår i privaten. Mette Frederiksen sagde det meget tydeligt på pressemødet i går. Det står også klart diverse steder, fx her:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/faa-overblikket-over-de-nye-corona-tiltag-se-hvad-du-ikke-maa-fra-i-dag-klokken-10

Citat:

Regeringen opfordrer til, at man også efterlever forbuddet ved arrangementer i private hjem, som ellers er undtaget af de nye regler.

Jeg kan også finde et citat.:

Det vil ikke være tilladt at samles mere end 10 personer ved arrangementer og begivenheder – hverken udenfor eller indenfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Nej, det er forkert. Mette Frederiksen sagde det meget tydeligt på pressemødet i går. Det står også klart diverse steder, fx her:

Citat:

Ja en klar opfordring til ikke gøre det. Synes da det pensler det meget godt ud. Citat."Politiet vil ikke trænge ind i private hjem. Men bliver der spillet høj musik og ringer naboerne, så vil politiet komme ud og lukke festen, sagde rigspolitichef Thorkild Fogde på aftenens pressemøde"

Og vores kære dronning sagde. At det ville være hensynsløst ikke at følge opfordringen. Så, kan vi da fluekneppe det. :D

God aften

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, 1 time siden:

Hvordan har du fået det billede, har du siddet overfor og taget det?

Var der så lukket inden de kom eller lukkede de stedet ned? Og hvor er billedet fra? 

Gåtur. Og i Horsens. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 24 minutter siden:

Jo de kan. Du må ikke samle mere end 10. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame-elisabeht(TV) skrev, 1 time siden:

https://www.tv2lorry.dk/hvidovre/politiet-lukker-butikker-i-butikscentre

De lukker også andre butikker som ikke overholder de nye regler - Så tror ikke det er kasteskyts .

gud ved hvordan de får tjekket alle de udenlandske piger der arbejder i dk og som annoncerer uden adresse (oplyser den ved opkald/sms)? Mon de bruger tid på at kontakte dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bob By skrev, for 4 minutter siden:

gud ved hvordan de får tjekket alle de udenlandske piger der arbejder i dk og som annoncerer uden adresse (oplyser den ved opkald/sms)? Mon de bruger tid på at kontakte dem?

I en situation af den her karakter findes der  danskere som synger i gårdmiljøet, der findes dansk moral og etik.

Jeg tror vi ser en stor fælles forpligtelse i et større ansvar blandt naboskab også dem i kælderen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil som noget helt nyt og ganske uprøvet i mit 61 årrige liv prøve noget nyt: Jeg vil lytte til myndighederne.

1) Jeg bliver hjemme, når de nu siger, jeg skal.

2) Jeg nyser og hoster i ærmet, når de nu siger, jeg skal.

3) Jeg bruger nifrile handsker (overskud fra mit tidligere arbejde), når butikken nu ikke har håndsprit.

4) Jeg undlader at spørge, om afstanden på en til to meter også gælder min tissemand på elleve centimeter.

5) Jeg OPFORDRER til, at min uden mindste tøven efterkommer myndighedernes påbud.

6) Jeg OPFORDRER til, at de, der kommer hos udenlandske GP'er, der måske ikke forstår det danske sprog, hjælper med at indformere dem om hvad, der foregår. Dette uanset arten af deres tjenester.

7) Jeg UNDLADER at afsøge i grænser i forhold til, om jeg - privat - kan samle elleve personer eller flere, uden at blive straffet, fordi jeg HAR forstået, at myndighederne af hensyn til smittebegrænsning beder om, at man maks samles ti personer.

Mine herrer: Dette drejer sig ikke om hvorvidt, I kan blive i jeres comfortzone eller ej. For de kan I ikke. Vil I til gengæld være med til at pakke pikken ind for en stund og tænke på resten af samfundet? 

Personligt skal jeg nok overleve..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, 1 time siden:

Jeg tror jeg var en af de første der valgte at lukke pga risikoen for at blive smittet/smitte andre med Corona. Jeg har ikke haft åbent i denne måned. Så ja, seriøst!!! 

Er egentlig bedøvende ligeglad med om du “ tror “ du var en af de første der lukkede ned.

du anfægter at dette er politisk kasteskyts og at det er bekymrende at de danske myndigheder kigger forbi !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Midtby skrev, for 8 minutter siden:

Er egentlig bedøvende ligeglad med om du “ tror “ du var en af de første der lukkede ned.

du anfægter at dette er politisk kasteskyts og at det er bekymrende at de danske myndigheder kigger forbi !

Læs resten af tråden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Smørhulsbarnet skrev, for 1 time siden:

Fra Retstat til Politistat - og det tog kun en uge.:(

Fedt! Så kan folk bare rette sig efter hvad der bliver sagt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
KristianB1 skrev, 1 time siden:
Bebop skrev, for 1 time siden:

Jo de kan. Du må ikke samle mere end 10. 

@Bebop har altså ret (indtil videre) - At det ville være tosset at samles mere end 10 personer i et privat hjem, gør det altså ikke ulovligt som det er nu. Der findes også private hjem i Danmark hvor der faktisk bor mere end 10 personer i samme husstand - det ville være tosset hvis det pludseligt var blevet ulovligt at de alle var hjemme samtidig...   

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtby skrev, for 7 minutter siden:

Det bekymrende består i min optik først og fremmest i, at der befinder sig en masse udenlandske piger i landet, der ikke hverken har hørt om eller forstået hvad, budsskabet går ud ud på. De fleste af disse piger er rent ud sagt på herrens mark. Vi ved det godt - små som store pikke.

Men der findes jo nogle danske bagmænd, der tjener store penge på andre danske mænds utæmmelige pikhoveder. 

Det er muligvis politisk kastestyts. Det er ikke bekymrenrende men en del af det danske demokrati. Det er absolut heller ikke bekymrende, at de danske myndigheder kigger forbi. I mange tilfælde burde de gå ind..

Del dette indlæg

Link til indlæg
oros skrev, for 15 minutter siden:

Det bekymrende består i min optik først og fremmest i, at der befinder sig en masse udenlandske piger i landet, der ikke hverken har hørt om eller forstået hvad, budsskabet går ud ud på. De fleste af disse piger er rent ud sagt på herrens mark. Vi ved det godt - små som store pikke.

Men der findes jo nogle danske bagmænd, der tjener store penge på andre danske mænds utæmmelige pikhoveder. 

Det er muligvis politisk kastestyts. Det er ikke bekymrenrende men en del af det danske demokrati. Det er absolut heller ikke bekymrende, at de danske myndigheder kigger forbi. I mange tilfælde burde de gå ind..

Jeg er så enig. 

Der kom et engelsk indlæg fra en pige tidligere på dagen. Det skarpe øje bør se hun starter med at skrive i jeg form og derefter ændrer jeg form til dem. 

Dem / de kunne ikke få flybillet hjem for en uge siden. Sådan skriver en pige ikke. Og selvfølgelig kunne en pige rejse hjem for en uge siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...