Hop til indhold
Smørhulsbarnet

De udenlandske piger! En trist historie.

Recommended Posts

Udenlandske piger er i en svær situation lige nu  :(. En jeg kommer hos har forsøgt at komme hjem til Estland , men flyene er aflyst , næste chance er den 28.marts !  :mellow: Hun deler en lejlighed med en anden som jo skulle afløse hende , men som jo af de samme grunde ikke kan komme til Danmark . Men derfor skal der betales de samme udgifter som altid - og her er ingen “hjælpepakker”.  :(

Mvh. Smørhulsbarnet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

De kan jo næppe have levet under en sten - de har haft en chance for at tage hjem. Det får tit mig til at tænke på om der er en der tvinger dem til at blive i den anden ende. Også når udgifterne ikke er fjernet eller kraftigt skåret i for at hjælpe det stakkels pigebarn, når hun nu er fanget her i landet.

Redigeret af Angelina Angel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Angelina Angel skrev, for 18 minutter siden:

De kan jo næppe have levet under en sten - de har haft en chance for at tage hjem. Det får tit mig til at tænke på om der er en der tvinger dem til at blive i den anden ende. Også når udgifterne ikke er fjernet eller kraftigt skåret i for at hjælpe det stakkels pigebarn, når hun nu er fanget her i landet.

Enig - det har stående larmende klart i lang tid hvilken vej det gik, og der har været masser af muligheder for at komme hjem - særligt i Europa. Mon ikke virkeligheden er, at de forsøgte at presse citronen mest og holde den kørende. 

Det er selvfølgelig trist at være fanget, men der var muligheder for at komme hjem tidligere. De fleste lande er dog stadig åben for transit i forhold til at komme til eget hjemland, så der er muligheder for at leje en bil og køre hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Angelina Angel skrev, for 11 minutter siden:

Tja nu har vi jo her på EG kunnet læse indlæg fra danske piger, som langt hen i forløbet direkte har kaldt det en hetz at de blev opfordret til at stoppe. 

Der er vist også en del danske piger, som sidder med nogle annoncer som er betalt flere uger fremadrettet. 

Således kunne man også tænke at det er med udenlandske piger, med ikke bare annoncer, men sikkert også forudbetalt husleje og rejsebilletter. Så jeg kan faktisk godt forstå nogle har taget chancen og er blevet i landet, og ikke i deres vildeste fantasi kunne forestille sig at tingene ville lukke ned på den måde de nu har gjort. Der sidder jo også danskere rundt omkring i verden, som har problemer med at komme hjem til DK. 

At jeg har forståelse for situationen, ændre ikke på min grundlæggende holdning om at branchen (alle køn) som helhed burde have lukket ned, senest den 11. marts. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Angelina Angel skrev, for 31 minutter siden:

De kan jo næppe have levet under en sten

Hvis du læser en af de andre 500 tråde om emnet (I know, det er kun os uden et liv, der gider det), så fremgår det, at nogle af dem faktisk lever under en sten, i den forstand, at de ikke følger med i dansk nyhedsformidling - hvorfor skulle de også det, kunne man sige. Dertil er der, som også nævnt andetsteds, muligheden for at kyniske bagmænd styrer tingene ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Smørhulsbarnet skrev, for 1 time siden:

Udenlandske piger er i en svær situation lige nu  :(. En jeg kommer hos har forsøgt at komme hjem til Estland , men flyene er aflyst , næste chance er den 28.marts !  :mellow: Hun deler en lejlighed med en anden som jo skulle afløse hende , men som jo af de samme grunde ikke kan komme til Danmark . Men derfor skal der betales de samme udgifter som altid - og her er ingen “hjælpepakker”.  :(

Mvh. Smørhulsbarnet. 

Spørgsmålet er så, om det reelt ikke at bedst, at folk der er standet rundt omkring i verdenen, nu da flytrafikken mere eller mindre er lukket ned,  bliver der.   Der er ingen der dør af sult i Danmark,  og der er bestemt også vilje til at hjælpe standene turister m.v.   Jeg aner ikke hvor man skal henvende sig p.t.  men mon ikke at der nok skal komme noget info.

Det bliver nok ikke en hjælp hvor staten finder det interessant at betale pigernes bagmænd for husleje udgifter m.v.  Men et er sikkert de skal nok få noget at spise, et sted at sove osv. Men der kræver jo så også, at de tør stå frem og modtage hjælp.   Jeg kunne ligeledes godt forestille mig, at landene imellem hurtigt kan lave aftaler om enten hjemtransport eller hvordan man skal hjælpe de strandene 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, 1 time siden:

De fleste lande er dog stadig åben for transit i forhold til at komme til eget hjemland, så der er muligheder for at leje en bil og køre hjem.

Igennem flere grænser der er lukkede - hvordan forestiller du dig lige det kan lade sig gøre?

https://www.msn.com/da-dk/news/other/gr-c3-a6nselukninger-i-europa-giver-kaos-og-k-c3-a6mpek-c3-b8er-p-c3-a5-vejene/ar-BB11odUO

Men de lukkede grænser er altsammen bare endnu et bevis på at politikerne ikke ved hvad de laver - eller har de en helt anden dagsorden end vi regner med  ? ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ville godt tilbyde de piger der ikke kan komme hjem husly gratis da der jo er en grund til at de er her til at begynde med og nu hænger de på deres pimps aka udlejere der skal have helt horrible (huslejer) og tror ikke de er helt så large med det.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, 1 time siden:

Hvis du læser en af de andre 500 tråde om emnet (I know, det er kun os uden et liv, der gider det), så fremgår det, at nogle af dem faktisk lever under en sten, i den forstand, at de ikke følger med i dansk nyhedsformidling - hvorfor skulle de også det, kunne man sige. Dertil er der, som også nævnt andetsteds, muligheden for at kyniske bagmænd styrer tingene ...

Men tænker gæsterne nok havde bragt det på bane. Det har i hvert fald været et stort samtale emne da jeg var på arbejde før lockdown. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

nogle af dem faktisk lever under en sten, i den forstand, at de ikke følger med i dansk nyhedsformidling

Nej men de kan vel se nyhederne på deres eget sprog.. Som vi andre kan når vi er i andre lande.. Ellers så tænker jeg de snakker med andre mennesker.. De har jo nok også hørt det hele nævnt fra de gæster de har haft op til det hele gik helt galt.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Igennem flere grænser der er lukkede - hvordan forestiller du dig lige det kan lade sig gøre?

https://www.msn.com/da-dk/news/other/gr-c3-a6nselukninger-i-europa-giver-kaos-og-k-c3-a6mpek-c3-b8er-p-c3-a5-vejene/ar-BB11odUO

Men de lukkede grænser er altsammen bare endnu et bevis på at politikerne ikke ved hvad de laver - eller har de en helt anden dagsorden end vi regner med  ? ;-)

Som nævnt må man faktisk gerne køre transit gennem de fleste lande. Kender til folk der sågar er kørt hjem fra Spanien uden problemer, da der var tale om transit  til eget hjemland. Men hvis der ikke skønnes muligt, må man jo betale prisen for ikke at tage hjem i tide. Det er som andre er inde på, ikke umuligt at få nyheder på eget sprog. Jeg har ikke specielt ondt af dem, ligesom jeg ikke har ondt af de danskere der ikke kom hjem i tide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Angelina Angel skrev, for 2 timer siden:

Men tænker gæsterne nok havde bragt det på bane. Det har i hvert fald været et stort samtale emne da jeg var på arbejde før lockdown. :) 

Ja, men måske er der den sammenhæng, at gæsterne ikke har så stor interesse i at tale med en GP om smitsomme sygdomme? Og hvis man læser anmeldelser, fremgår det også at en del udenlandske GP'er er svære at kommunikere med pga sprogvanskeligheder. 

Men ellers enig.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 17 minutter siden:

Ja, men måske er der den sammenhæng, at gæsterne ikke har så stor interesse i at tale med en GP om smitsomme sygdomme? Og hvis man læser anmeldelser, fremgår det også at en del udenlandske GP'er er svære at kommunikere med pga sprogvanskeligheder. 

Men ellers enig.

Og igen så har de vel snakket med familie og venner selvom de har været i Danmark.. Eller set det på deres Facebook eller en af de 100 andre steder hvor det har været en stor nyhed de sidste mange uger.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Smørhulsbarnet skrev, for 9 timer siden:

Mvh. Smørhulsbarnet. 

Hvis ikke hun hoster og har feber, så stig på, så er der en skilling til hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Bebop skrev, for 4 timer siden:

Men ellers enig.

deres bagmænd forstår fint engelsk...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...