Hop til indhold
Guest Indiske Devina

Andet måske dumt spørgsmål?

Recommended Posts

Nemtøs skrev, 1 time siden:

@Liv kan  du  hjælpe  her? 

Jeg vil anbefale en lokal revisor, især i starten, hvor man kan ha behov for meget hjælp. Nogle foretrækker en brancherelateret revisor, det har jeg valgt ikke at have. Måske andre piger der bor i området kan hjælpe med kontakt til en revisor? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Emmadarling skrev, 1 time siden:

Hvordan kan de bare troppe op? Driver du almindelig klinik?

Det er da ualmindeligt uforskammet hvis en gæst tropper op på din “privat” adresse 

Bøden er på 5000 - til dig

Det er en privat adresse. 

Lige præcis.

Det er træls

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Liv skrev, for 40 minutter siden:

Jeg vil anbefale en lokal revisor, især i starten, hvor man kan ha behov for meget hjælp. Nogle foretrækker en brancherelateret revisor, det har jeg valgt ikke at have. Måske andre piger der bor i området kan hjælpe med kontakt til en revisor? :) 

Jeg kender desværre ikke andre piger i mit område der bruger revisor:-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
2cool skrev, for 6 timer siden:

Hvis du tror at politiet i Skive er så meget på dupperne med private GP´ere har åben eller ej, så tro om igen. De kommer ikke, hvis du havde åben. Om du så smed flyer ud fra en flyvemaskine, så kom de ikke.

Det med at kunderne kommer uanmeldt på din bopæl, det er jo ikke første gang det sker. Måske du skulle skrive i din annonce at fremover, tager jeg kun imod gæster der har en aftale, da det er privat/diskret. I mine øjne ser jeg kun de fyre som tillader sig og troppe op på den måde, at de ser dit hjem som et bordel. Det er ikke fedt

Nu hvor du er CVR reg, så vil jeg da anbefaler at du finder en revisor som kan hjælpe dig med regnskabet og en masse oplysninger. Og i denne tid er det utrolig vigtigt og høre en revisor om hvordan man skal forholde sig i denne Coranatid. For du skal jo ikke bonges for skat og moms 

Som jeg forstår det er Devina først blevet registret "nu", og har således hverken haft indtægt eller tabt indtægt, under Corona krisen. Iøvrigt skal din omsætning være over 15.000 pr. md. og da VI ikke må "arbejde" er der vel næppe nogen indtægt og/eller udgifter.

Og så lige den med revisor - det er slet ikke nødvendigt - en bogholder kan klare de samme opgaver, og der er ikke revisions pligt af virksomheder i vores størrelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 16 minutter siden:

Som jeg forstår det er Devina først blevet registret "nu", og har således hverken haft indtægt eller tabt indtægt, under Corona krisen. Iøvrigt skal din omsætning være over 15.000 pr. md. og da VI ikke må "arbejde" er der vel næppe nogen indtægt og/eller udgifter.

Og så lige den med revisor - det er slet ikke nødvendigt - en bogholder kan klare de samme opgaver, og der er ikke revisions pligt af virksomheder i vores størrelse.

Nej men det anbefales at benytte revisor når man ansøger om tilskud

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 41 minutter siden:

Og så lige den med revisor - det er slet ikke nødvendigt - en bogholder kan klare de samme opgaver, og der er ikke revisions pligt af virksomheder i vores størrelse

Jeg ville ikke bytte min revisor for noget, det har været en stor hjælp, især i begyndelsen. Det er trygt at vide, at der altid er styr på reglerne og at ha en i ryggen, især i en gråzonebranche som denne. Mht hjælpepakker skal man ha en revisor ind over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Liv skrev, for 13 minutter siden:

Jeg ville ikke bytte min revisor for noget, det har været en stor hjælp, især i begyndelsen. Det er trygt at vide, at der altid er styr på reglerne og at ha en i ryggen, især i en gråzonebranche som denne. Mht hjælpepakker skal man ha en revisor ind over.

Korrekt med en revisorpåtegning i forhold til hjælpepakker - er selv i branchen :-) - men Devina har lige oprettet CVR nummer, og kan dermed ikke ha' haft den store omsætning og/eller udgifter.

Min kommentar er, at en revisor ikke er en pligt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Besnes mand skrev, for 42 minutter siden:

Nej men det anbefales at benytte revisor når man ansøger om tilskud

Man kan ikke søge om tilskud når der ikke er hverken omsætning eller udgifter ........... OG man kan kun søge om tilskud med hjælp fra revisor 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Emmadarling skrev, for 22 minutter siden:

Korrekt med en revisorpåtegning i forhold til hjælpepakker - er selv i branchen :-) - men Devina har lige oprettet CVR nummer, og kan dermed ikke ha' haft den store omsætning og/eller udgifter.

Lige præcis:-) der er ikke meget at tage af pt ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Devine

Nu før jeg giver ud af mine oplysninger, så er der lige noget jeg skal forstå, med den her tråd.....jeg kan være fatsvag...

Vil du meget gerne vide hvordan du omgås loven, omkring corona, når der bliver beskrevet at vi skal holde os fra hinnanen?

Er du parart til at omgås loven, hvis ingen opdager du tager gæster, om det så er bare en, der tilfælig, dukker op på din hjem adresse selv om du har bedt dem blive væk?

Har du misforstået øvelsen om at vi skal holde os fra andre?

Eller er det "lidt" tilladt hvis ingen opdager det?

Hvis du bliver smittede, fordi du har tilsidesat, de regler der er opsat, hvordan vil du forklare det?

Er du kun bange for bøden du kan få eller er du bange for smitten du kan få og evt. give vidre til manden der.....bare kommer forbi...sådan tilfædigt?

Det var mange spørgsmål, har du de rigtige svar , har jeg den rigtige revisor til dig, der vil spare dig en masse kr. .....men ærligt....hvis du udviser tøsedumhed på mine spørgsmål.....så ved jeg han gider dig ikke, så følg ikke din selvvanlige linje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 4 timer siden:

Jeg er med på, at der ikke er revisionspligt, men derfor kan det alligevel være rart at ha en revisor. Min kommentar mht hjælpepakker, var ikke specifikt til Devina, men en generel betragtning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Indiske Devina skrev, for 9 timer siden:

Men hvad nu hvis der er nogen der bliver sur over at jeg ikke tager imod dem også melder mig til politiet? 

anmeldelser kræver stadigvæk beviser. At anmelde er en ting. At have en reel sag er en anden. Og da du har dit på det rene ( og det er ovenikøbet gevaldigt dokumenteret i dette forum) ville jeg ikke være nervøs. Irriteret, så. Men nervøs, nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Harran skrev, for 3 timer siden:

At have en reel sag er en anden. Og da du har dit på det rene ( og det er ovenikøbet gevaldigt dokumenteret i dette forum) 

Der  er  da  intet  der  er  dokumenteret  herinde  - sorry  to  say 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Lady Cherie skrev, for 19 timer siden:

Kære Devine

Nu før jeg giver ud af mine oplysninger, så er der lige noget jeg skal forstå, med den her tråd.....jeg kan være fatsvag...

Vil du meget gerne vide hvordan du omgås loven, omkring corona, når der bliver beskrevet at vi skal holde os fra hinnanen?

Er du parart til at omgås loven, hvis ingen opdager du tager gæster, om det så er bare en, der tilfælig, dukker op på din hjem adresse selv om du har bedt dem blive væk?

Har du misforstået øvelsen om at vi skal holde os fra andre?

Eller er det "lidt" tilladt hvis ingen opdager det?

Hvis du bliver smittede, fordi du har tilsidesat, de regler der er opsat, hvordan vil du forklare det?

Er du kun bange for bøden du kan få eller er du bange for smitten du kan få og evt. give vidre til manden der.....bare kommer forbi...sådan tilfædigt?

Det var mange spørgsmål, har du de rigtige svar , har jeg den rigtige revisor til dig, der vil spare dig en masse kr. .....men ærligt....hvis du udviser tøsedumhed på mine spørgsmål.....så ved jeg han gider dig ikke, så følg ikke din selvvanlige linje.

Det er for at forstå loven og hvordan vi skal forholde os til den. Hvad vi skal gøre hvis nogen tropper op uanmeldt og evt bliver sure over vi ikke vil være sammen med dem.

Generelt jeg vil gerne gør alt lovligt:-)

Desuden den anden tråd du hentyder til. Så der også at jeg har snakket med nogle piger  om det. Og vi har snakket om det med at holde åben hver 3 uge eller ej. 

Jeg har ikke skrevet at jeg vil høre det. Jeg spørger for dem!

Redigeret af Indiske Devina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina
Lady Cherie skrev, for 19 timer siden:

hvis du udviser tøsedumhed på mine spørgsmål.....så ved jeg han gider dig ikke, så følg ikke din selvvanlige linje.

Jeg er simpelthen nødt til at vide hvad du præcis mener med det? 

Jeg er ikke dum!

Måske mindre begavet men det er 2 forskellige ting!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
Indiske Devina skrev, for 3 timer siden:

Jeg er simpelthen nødt til at vide hvad du præcis mener med det? 

Jeg er ikke dum!

Måske mindre begavet men det er 2 forskellige ting!

Tror bestemt ikke du er dum, men virker som om du ikke har forstået ret meget af alvoren mht Corona smitte ud fra dit opslag.

Mht at drive selvstændig erhvervsvirksomhed, om det er massør, maler, eller noget helt 3, så burde man nok sætte sig lidt ind i reglerne inden man starter op .

Har du overhovedet noget kapital at starte op med for evt manglende indtægt i starten ? 

Der er mange ting at tænke på inden man starter egen virksomhed .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
Indiske Devina skrev, for 7 timer siden:

Jeg er blevet klogere nu tak for jeres svar

men tror stadig du er et ufattelig skønt og dejligt menneske og elsker din ligefremhed og åbenhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...