Guest Rust in Peace Skrevet 6. April, 2020 Ja, mere Corona. Med forældre på den forkerte side af de 70, kan jeg dig ikke undgå at blive bekymret, når jeg læser vores strategi for Corona. Sikkert den eneste der virker, men også en strategi der gør at langt de fleste af os kommer til at mærke den på egen krop. De fleste vil overleve - men nogle vil ikke. Og andre med svære skader på lungerne. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-04-antallet-af-indlagte-falder-og-det-er-ikke-kun-en-god-ting-naar-danmark-skal Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 809 Skrevet 6. April, 2020 Jeg tror, når engang dette er overstået, så kender vi allesammen mindst en, der er gået til af Covid-19 virus. Jeg kender faktisk allerede et par stykker desværre, heldigvis ikke personligt. Har jo en del ansatte rundt omkring på alle kontinenter undtaget USA. To af mine medarbejdere har haft dødsfald i deres nære familie. Den ene har mistet begge sine forældre og sin svigerfar i Norditalien. Den anden er fra Madrid i Spanien, han har mistet en bror samt sin svoger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 6. April, 2020 Rust in Peace skrev, 1 time siden: Ja, mere Corona. Med forældre på den forkerte side af de 70, kan jeg dig ikke undgå at blive bekymret, når jeg læser vores strategi for Corona. Sikkert den eneste der virker, men også en strategi der gør at langt de fleste af os kommer til at mærke den på egen krop. De fleste vil overleve - men nogle vil ikke. Og andre med svære skader på lungerne. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-04-04-antallet-af-indlagte-falder-og-det-er-ikke-kun-en-god-ting-naar-danmark-skal Tja. lidt kynisk formuleret, så vil det for den meget udsatte gruppe betyde - De skal stadig leve en isoleret tilværelse. De "stærke" skal gradvist tage det største slæb - Blive smitte og danne immunitet Reelt er det vel egentlig ganske fornuftigt, for der er grænser for hvor længe alle kan sidde ok kukkelure før hele samfundet bryder sammen. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Happy69luke 263 Skrevet 6. April, 2020 Hej alle Tænk lige på den her ..... Politikkerne har sovet i timen ældrebyrden er over os og alle har ignoreret den i 30 år Her komme de højere magte med en gave til Politikkerne ( hele vores samfund) Corona, er designet til at ryde op i hele ældrebyrden, og nu står alt på den anden ende fordi Politikkerne ikke kan se skoven for bare træ .... Ældrebyrden bliver nu ikke bare ting men en uoverskuelig gæld som generationer skal betale for .... Tænk hvor meget ældrevelfærd og gode kræftbehandlinger mm. Vi fremover ikke har råd til fordi vi er forgældet og vores BNP er skrumpet med. 10 år Vi har altid haft en behandlings og livs omkostnings vurdering i sundheds systemet ... men den er ikke populær at tale om for politikkerne ... næh det lader vi systemet og vores stakkels læger side med i dagligdagen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 6. April, 2020 TheVoice skrev, for 1 time siden: Tja. lidt kynisk formuleret, så vil det for den meget udsatte gruppe betyde - De skal stadig leve en isoleret tilværelse. De "stærke" skal gradvist tage det største slæb - Blive smitte og danne immunitet Reelt er det vel egentlig ganske fornuftigt, for der er grænser for hvor længe alle kan sidde ok kukkelure før hele samfundet bryder sammen. Jeg vil mene det er en sandhed med modifikationer. Jo jo. De stærke tager slæbet og risikerer at blive smittet, i højere grad end de svage. Til gengæld skal de ældre stadigvæk isoleres på f.eks plejehjem. Jeg misunder dem ikke. Jeg havde nok håbet at det kunne gå hurtigere.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 6. April, 2020 Boon Lott skrev, 1 time siden: Jeg vil mene det er en sandhed med modifikationer. Jo jo. De stærke tager slæbet og risikerer at blive smittet, i højere grad end de svage. Til gengæld skal de ældre stadigvæk isoleres på f.eks plejehjem. Jeg misunder dem ikke. Jeg havde nok håbet at det kunne gå hurtigere.... Helt enig i, at det er en sandhed med modifikationer. Man var jo på pressemødet meget henholdende omkring strategien. Det blev i hvert fald taget kraftigt afstand fra bebegrebet "Flok immunitet" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 6. April, 2020 TheVoice skrev, for 6 minutter siden: Helt enig i, at det er en sandhed med modifikationer. Man var jo på pressemødet meget henholdende omkring strategien. Det blev i hvert fald taget kraftigt afstand fra bebegrebet "Flok immunitet" Ja, samtidig med at en stor del af de mindste børn risikerer at blive smittet. De bliver ikke nødvendigvis særligt syge selv, men smitter så pædagoger og forældre. Hvem passer så børnene? Bedsteforældrene? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 6. April, 2020 Rust in Peace skrev, for 5 minutter siden: Ja, samtidig med at en stor del af de mindste børn risikerer at blive smittet. De bliver ikke nødvendigvis særligt syge selv, men smitter så pædagoger og forældre. Hvem passer så børnene? Bedsteforældrene? He he.. Mange, mig selv inklusiv har taget en stor tørn med at passe de skønne børn. Humoristisk set, er det jo sjovt, at den nuværende generation af forældre, er ved at blive drevet til vanvid af at skulle passe deres egne børn. Måske en grov generalisering, men der er nu noget om snakken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4417 Skrevet 6. April, 2020 TheVoice skrev, for 9 minutter siden: Det blev i hvert fald taget kraftigt afstand fra bebegrebet "Flok immunitet" Korrekt, men det er reelt stadig den strategi, som følges. Problemet er bare, at bekender man sig til det, så accepterer man også at op mod 3,5 mio. danskere skal smittes, hvilket formentlig kaster minimum 30.000 døde af sig. Men håbet er selvfølgelig, at der udvikles en vaccine inden det kommer så vidt, og det er da bestemt også muligt/sandsynligt. Men set med samfundsbriller er vi bare ikke ret langt på den famøse grønne kurve endnu. Det er stadig under 0,1% af befolkningen, som er konstateret smittede, og selv med et betragteligt mørketal overstiger man næppe 2%. Så der er langt endnu, desværre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 6. April, 2020 Den_glade_amatør skrev, for 1 minut siden: Korrekt, men det er reelt stadig den strategi, som følges. Problemet er bare, at bekender man sig til det, så accepterer man også at op mod 3,5 mio. danskere skal smittes, hvilket formentlig kaster minimum 30.000 døde af sig. Men håbet er selvfølgelig, at der udvikles en vaccine inden det kommer så vidt, og det er da bestemt også muligt/sandsynligt. Men set med samfundsbriller er vi bare ikke ret langt på den famøse grønne kurve endnu. Det er stadig under 0,1% af befolkningen, som er konstateret smittede, og selv med et betragteligt mørketal overstiger man næppe 2%. Så der er langt endnu, desværre Enig. Det skal så ske over en periode, hvor sundhedsvæsenet kan følge med. Melder man det ud, går for mange i panik. Jeg har ikke noget ide omkring antallet af dødsfald når op få så højt et tal som du nævner. Hvis man havde en ide om, at hvis vi foresatte med at holde samfundet lukket, så ville vi indenfor en forholdsvist begrænset periode være fri for Corona, så havde man nok ikke stillet os i udsigt at såfremt i fald at tallene efter påske stadig ser fornuftige, så vil man starte på genåbningsprocessen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 6. April, 2020 (edited) Jeg er først og fremmest glad for at vores 84 år gamle enke-mor, ikke har behov for en af de gentagne indlæggelser på hospitalet, af 2 - 3 ugers varighed, som hun har været indlagt på hospitalet for de seneste år. Hun og vi 3 brødre, kan takke et fremragende personale på et par hospitaler, for at hun stadig er i live. Mon der er samme kapacitet for tiden, til at kunne gøre det igen, skulle hun få behovet? Jeg er glad for at hun bor alene i et middelstort hus, i udkants Danmark, med begrænset kontakt til få mennesker til daglig. Har fortalt hende om kortet på internettet, over smittede i hele Danmark, og har sagt til hende, at hun i øjeblikket bor et godt sted i landet. Selv vil jeg stadig ikke bytte bopæl med hende, og tager hellere den større risiko der er ved at bo i storbyen. Mentalt kan jeg ikke udholde at opholde mig i små samfund, i længere tid af gangen. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 6. April, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rust in Peace Skrevet 6. April, 2020 TheVoice skrev, for 43 minutter siden: He he.. Mange, mig selv inklusiv har taget en stor tørn med at passe de skønne børn. Humoristisk set, er det jo sjovt, at den nuværende generation af forældre, er ved at blive drevet til vanvid af at skulle passe deres egne børn. Måske en grov generalisering, men der er nu noget om snakken Næ, det synes jeg skam er skønt. Men hvIs forældre er syge af Corona, så er det ikke nemt. Og så er det ikke lige bedsteforældrene man ringer til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 6. April, 2020 TheVoice skrev, 1 time siden: Helt enig i, at det er en sandhed med modifikationer. Man var jo på pressemødet meget henholdende omkring strategien. Det blev i hvert fald taget kraftigt afstand fra bebegrebet "Flok immunitet" Så sandt. Lidt mærkeligt at man helst ikke omtaler flokimmunitet som strategi, når resultatet af den førte strategi netop bliver flokimmunitet. Det er vel formentligt det der vil ske når man gradvist åbner op for at flere vil blive smittet. Man, og vi alle, håber så bare at kunne udbrede smitten så kontrolleret at sygehusene kan følge med. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 6. April, 2020 Boon Lott skrev, for 1 minut siden: Så sandt. Lidt mærkeligt at man helst ikke omtaler flokimmunitet som strategi, når resultatet af den førte strategi netop bliver flokimmunitet. Det er vel formentligt det der vil ske når man gradvist åbner op for at flere vil blive smittet. Man, og vi alle, håber så bare at kunne udbrede smitten så kontrolleret at sygehusene kan følge med. Sikkert fordi, man er bange for, at for mange folk bliver unødigt bange. blot et bud 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Boon Lott Skrevet 6. April, 2020 Den_glade_amatør skrev, 1 time siden: Korrekt, men det er reelt stadig den strategi, som følges. Problemet er bare, at bekender man sig til det, så accepterer man også at op mod 3,5 mio. danskere skal smittes, hvilket formentlig kaster minimum 30.000 døde af sig. Men håbet er selvfølgelig, at der udvikles en vaccine inden det kommer så vidt, og det er da bestemt også muligt/sandsynligt. Men set med samfundsbriller er vi bare ikke ret langt på den famøse grønne kurve endnu. Det er stadig under 0,1% af befolkningen, som er konstateret smittede, og selv med et betragteligt mørketal overstiger man næppe 2%. Så der er langt endnu, desværre De 30.000. Voldsomt. Måske er det tallet hvis det ikke bliver muligt at forbedre behandlingen af covid smittede. Altså ikke vaccineret. Er det ikke håbet at finde en virksom medicin til behandling af smittede ? Synes jeg har læst at man forventer op til 5.000 dødsfald hvis smitten breder sig som forventet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg