Hop til indhold
Sweetmand

Presse møde kl 20.00 på TV 2 News

Recommended Posts

Guest Gang Bang med Os
anon skrev, for 13 minutter siden:

Du tror jeg selv har fundet på det når der ikke er et link? 

Jeg er sikker på du kender Allan RT. Måske er han din kollega. 

Kopier teksten og brug din ven Google. 

Nej. Det tror jeg ikke. Jeg troede bare du havde et link ;)

Redigeret af Gang Bang med Os

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gang Bang med Os skrev, Lige nu:

Nej. Det Tor jeg ikke. Jeg troede du havde et link ;)

Jeg troede du var ekspert, eller kan bruge Google. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gang Bang med Os
anon skrev, for 2 minutter siden:

Er absolut ikke ekspert. Men Google er jo allesammens ven :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Hvor har du det nonsens fra? Ikke en eneste CVR- og skatteregistreret glædespige er trådt frem og har meddelt, at hun har fået del i erhvervshjælpen. Og det kommer næppe til at ske heller.

nonsens ? det kan du selv være :-) de er bare ikke CVR registreret - længere er den ikke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Smørhulsbarnet skrev, 1 time siden:

Ja hallo. De skal stå med et revisor godkendt regnskab, og kunne dokumentere et tab. :blink:

nej det skal de ikke. De skal indsende en pdf fil med omsætning for 2019 og en pdf fil for omsætningen i referenceperioden. Der er ikke en specifik "luder" branchekode de kan oprettes under, men "andre personlige serviceydelser" tænker jeg er en mulighed.  Ingen krav om revisor påtegning eller at en revisor skal have godkendt regnskabet til denne hjælpepakke

Angående ansøgning om dækning af faste udgifter. Denne hjælpepakke er ikke åbnet endnu. Her bliver det formentlig et krav om revisor påtegning og man skal minimum have 25.000 kr i faste udgifter i perioden. Men det endelige aktpapir er ikke færdig endnu

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gang Bang med Os
anon skrev, for 10 minutter siden:

Du er sku da ikke så lidt fræk alligevel. Tror du trænger til ordentlige klask i røven :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Hvor har du det nonsens fra? Ikke en eneste CVR- og skatteregistreret glædespige er trådt frem og har meddelt, at hun har fået del i erhvervshjælpen. Og det kommer næppe til at ske heller.

Der er noget jeg ikke forstår. Vi er enige om, at man ikke kan være erhvervsdrivende og været registreret med branche-koden "006 - Glædespige", den branchekode findes ikke i DK - Så dem der er erhvervsdrivene, har altså været tvunget til at benytte en anden branchekode, som eksempelvis: "96.04.00 - Aktiviteter vedrørende fysisk velvære"... - Og i de tilfælde, så er man da omfattet af hjælpepakkerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
MickeyM skrev, for 1 minut siden:

Der er noget jeg ikke forstår. Vi er enige om, at man ikke kan være erhvervsdrivende og været registreret med branche-koden "006 - Glædespige", den branchekode findes ikke i DK - Så dem der er erhvervsdrivene, har altså været tvunget til at benytte en anden branchekode, som eksempelvis: "96.04.00 - Aktiviteter vedrørende fysisk velvære"... - Og i de tilfælde, så er man da omfattet af hjælpepakkerne?

ja og det er åbenbart superkompliceret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gang Bang med Os
TheVoice skrev, for 33 minutter siden:

Personligt synes jeg sagtens at åbningen kan forsvares.  Jeg synes så også at man på forsvarligvis kunne have valgt at starte et andet. 

Et andet - hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gang Bang med Os skrev, for 3 minutter siden:

Et andet - hvad?

Et andet sted.   Det kunne være mindre erhvervsdrivende.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gang Bang med Os
TheVoice skrev, for 4 minutter siden:

Et andet sted.   Det kunne være mindre erhvervsdrivende.  

Slet ikke forstået. Forklar lige ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 34 minutter siden:

Lige præcis. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gang Bang med Os skrev, for 10 minutter siden:

Slet ikke forstået. Forklar lige ;)

I forbindelse med genåbningen af DK, har man valgt at åbne for skoler og institutioner.  Jeg mener at man også kunne have valgt at starte med genåbningen et andet sted.  Det kunne eksempelvis være bestemte typer af mindre erhvervsdrivende.  Det kunne sikkert også gøres på forsvarligvis.   Det er jo bare et spørgsmål om prioritering.  Håber det giver bedre mening nu :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 3 timer siden:

503 indlagt. Stabil udvikling i smitten, så en "kontrolleret åbning" men det kommer an på Påsken. 

Børnehaver og skoler til og med 5. klasser åbner.

Offentlige ansatte skal blive hjemme.

Privat ansatte skal (stadig) arbejde hjemme " i mange måneder endnu"..

"Eksperter skal bruge tid".

Grænserne lukket indtil 10. maj og skoler lukkes indtil 10. maj og ingen eksamer.

Biblioteker, massageklinikker  og Storcentre forbliver lukket til 10. maj.

Udskud huslejer til erhvervsdrivende.

Ingen festivaller indtil august 2020

Det med skolen fra 0-5 kl er ikke 100%, det bliver op til borgmesteren i kommunerne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
ppd skrev, for 3 timer siden:

Kan det komme på tale med Hjælpepakker til massageklinikker og i så fald hvordan  og hvor meget?

Gør som Søren Brostrøm og tage sagen i egen hånd!

Send 1.500 til en GP hver gang du tager en spiller! ;-)

Redigeret af LongJohn

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo reelt en ret stor åbning - mange elever, da også gymnasier ( 2 og 3 G’er ) osv åbner op. Og fair nok jeg vil gerne igang igen. Men jeg forstår bare ikke løsningen - relativt større risiko, men med minimal gevinst for samfundet. 
forældrene til børnene bliver jo alligevel eksponeret relativt mere, så hvorfor ikke åbne op for at flere kan gå på job

Del dette indlæg

Link til indlæg
Egeborgmikkel skrev, for 23 minutter siden:

mange elever, da også gymnasier ( 2 og 3 G’er ) osv åbner op.

Som jeg forstår det, er det kun muligheden for at gå til eksamen der åbner?

Egeborgmikkel skrev, for 23 minutter siden:

...relativt større risiko, men med minimal gevinst for samfundet. 
forældrene til børnene bliver jo alligevel eksponeret relativt mere...

Jo, men snotungerne ser ud til at klare sygdommen relativt nemt, dertil kommer, at en forælder til en snotunge også typisk er relativ ung... Så på den måde giver det relativ god mening at starte "åbningen" der - og så ellers holde øje med, hvordan det går...

- Og jeg har INTET imod snotunger! (Så længe, at de er et afsluttet kapitel i mit liv :))

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej alle.

At de åbner op for skolebørn fa 0-5 klasse. Vuggestuer og bhvér, er jeg lidt skeptisk over. Både for smittefare. Men afgjort det, at os som lærere og pædagoger. Nu skal vi lege bussemænd så børnene holder afstand. Vasker deres hænder ordentligt. Huske at vaske legtøj, hovedrengøring, Sørge for vi er ude hele tiden. Og ikke mindst at skulle aktivere de kære guldklumper. Ja gid man lige kunne få 10 arme mere. :) Og når lille Lars falder og slår sig. Må vi stå på 2 meters afstand og puste. Dog bliver det da godt, at se de små igen. Det er og bliver en anden hverdag vi møder den 15 april. 

KK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 13 minutter siden:

Som jeg forstår det, er det kun muligheden for at gå til eksamen der åbner?

Jo, men snotungerne ser ud til at klare sygdommen relativt nemt, dertil kommer, at en forælder til en snotunge også typisk er relativ ung... Så på den måde giver det relativ god mening at starte "åbningen" der - og så ellers holde øje med, hvordan det går...

- Og jeg har INTET imod snotunger! (Så længe, at de er et afsluttet kapitel i mit liv :))

Det tror du har opfattet korrekt

og argumentet med relative unge forældre holder sikkert også. Og udfra den teori kunne vi åbne jobs med aldersbegrænsning. Så hvis du er under 50 og fit for fight - afsted på job

jeg er ikke uenig - jeg ville bare ønske der var større gevinst. Kigger på Sverige hvor skoler og job er åbne. Og Sverige er vel ikke blæst bagover ( Stockholm får måske lidt tæv ). Men igen hvis vi skal acceptere risiko ( hvile jeg godt kan forstå vi skal ) - skal der vel også være gevinst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Smørhulsbarnet skrev, for 9 timer siden:

Nej , massage piger kan ikke få en skid! :huh: .  Jeg har rigtig svært ved at se - eller forstå hvem der har råd til at holde lukket frem til 10.maj. ?! :mellow:

Kære Smørhulsbarnet

Alle som har et CVR nr. eller en dukmonteret manglende B indkomst  på 10.000 kr eller derover de sidste 3 måneder kan ansøge om hjælpe pakken, for små og mellem store virksomheder . Ellers så har  alle danskere ret til at søge kontanthjælp med op til 13600 kr pr md. i 26 uger. 

Håber du finder en løsning

Med ønsket om en god dag

Madame Elisabeht

Redigeret af Madame-elisabeht(TV)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Madame-elisabeht(TV) skrev, for 11 minutter siden:

Ellers så har  alle danskere ret til at søge kontanthjælp med op til 13600 kr pr md. i 26 uger. 

Kontanthjælp  tidsbegrænset  til  26 uger. Hvor  kommer  den  fra?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 11 minutter siden:

Kontanthjælp  tidsbegrænset  til  26 uger. Hvor  kommer  den  fra?

Kender ikke de nøjagtige flue kneppe regler - Men alle Danskere har ret til kontanthjælp - Havde bare hørt at efter 26 uger starter et andet forløb. Men hæng mig ikke lige op på den:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Madame-elisabeht(TV) skrev, for 4 minutter siden:

Kender ikke de nøjagtige flue kneppe regler - Men alle Danskere har ret til kontanthjælp - Havde bare hørt at efter 26 uger starter et andet forløb. Men hæng mig ikke lige op på den:-)

Alle  over  18 år  har  ret  til  at  søge, men  ikke  sikkert  at  man  er  berettiget til  kontanthjælp.  Jeg  tror  ikke  der  er  tidsbegrænsning på,  måske bliver  ydelsen  nedsat  efter  26 uger. Jeg  undrede  mig  blot,  da  det  var  2. gang  jeg  så  du  skrev  det :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest YNWA
Christina ssbbw skrev, for 10 timer siden:

Jeg undrede mig også meget. :lol: Men 10. maj! Jaaaaaaa. Så skal der hores over hele landet, så vi alle drukner i safter. Jeg GLÆDER mig!!! :D

August blev der sagt .

Del dette indlæg

Link til indlæg
YNWA skrev, 1 time siden:

August blev der sagt .

Nej, festivaller markeder koncerter mm. til og med august altså 1. September.

Massører, frisører mm. er 10. Maj.  (alt sammen forudsætter at det går efter planen)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...