SIO 167 Skrevet 16. April, 2020 Hej alle Vi i SIO (Sexarbejdernes Interesseorganisation) har lige nu fokus på, hvad der er svært for sexarbejdere under coronakrisen. Har I nogle input og historier, vi må give videre, når vi snakker med fagfolk, journalister osv.? (Selvfølgelig anonymiseret.) Og har I spørgsmål om hjælpepakker eller andet, vi måske kan svare på? Lidt om hvad der foregår i SIO p.t.: Vi har ikke meldt så meget ud i medierne de seneste år, men vi er stadig aktive bag kulisserne. Vi taler med folk i de forskellige styrelser og ministerier, embedsmænd, politikere, sociologer, journalister, højskoleklasser og hvem der ellers vil høre fra os, og prøver at skabe stemning for flere rettigheder til vores fag. Vi er baseret på 100% frivillig arbejdskraft, så vores aktivitetsniveau kan svinge. Men hvis I har spørgsmål eller kommentarer til os, kan I altid skrive til os her på Eroguide eller på vores mail [email protected] . - SIO 9 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 16. April, 2020 Hej SIO Jeg har set at jeres svenske modpart, Fuckförbundet, har oprettet en nødfond til brug under coronakrisen. Har i noget lignende i støbeskeen? Jeg tænker jeg ikke kan være den eneste der havde planer om besøg i marts-april, men ikke kom afsted, og derfor stadig ligger inde med det beløb jeg ellers ville havde købt sex for. https://twitter.com/fuckforbundet/status/1241933622409433089 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Le Male 173 Skrevet 17. April, 2020 Godt at høre I fortsat er i gang, havde ellers lidt fået indtryk af at det meste var gået op i personfnidder og interne uenigheder. Jeg håber virkelig at det vil lykkes at skabe bedre vilkår for alle GP, for det er imø mere tiltrængt end nogensinde, så giv den endelig gas og klø på 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 17. April, 2020 Hej SIO Der har været skrevet meget om at branchen ikke har kunnet få del i Hjælpepakkerne. Men hvis det her forslag bliver til noget, vil I så være opmærksom på om det bliver muligt at udstede en regning, som man kan trække fra, hvis det forslag går igennem? Købesex er jo også oplevelses økonomi, og for ca 20000 kr om året kan man da gå en del på bordel hos glædespiger med eget cvrnr Forslag: Danskerne skal have skattefradrag for oplevelser i Danmark Horesta vil kickstarte omsætningen i den kriseramte turist- og oplevelsesbranche, når Danmark åbner igen. Udgifter til overnatninger, bespisning og brug af forlystelser og kulturtilbud skal kunne trækkes fra efter samme model som håndværkerfradraget. https://finans.dk/erhverv/ECE12080018/forslag-danskerne-skal-have-skattefradrag-for-oplevelser-i-danmark/?st=1&ctxref=ext Det er muligt at mange kunder har deres grunde, til ikke at ønske en regning, men vi er også mange singler der kan vær ligeglade. Jeg skal gerne trække mine regninger fra på selvangivelsen. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SIO 167 Skrevet 17. April, 2020 Lauersen skrev, for 9 timer siden: Hej SIO Jeg har set at jeres svenske modpart, Fuckförbundet, har oprettet en nødfond til brug under coronakrisen. Har i noget lignende i støbeskeen? Jeg tænker jeg ikke kan være den eneste der havde planer om besøg i marts-april, men ikke kom afsted, og derfor stadig ligger inde med det beløb jeg ellers ville havde købt sex for. https://twitter.com/fuckforbundet/status/1241933622409433089 Hej Lauersen SIO er en politisk organisation. Vi har ikke kapacitet til at oprette en nødfond men vi bakker gerne op om projektet. Mvh. SIO Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SIO 167 Skrevet 17. April, 2020 Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden: Hej SIO Der har været skrevet meget om at branchen ikke har kunnet få del i Hjælpepakkerne. Men hvis det her forslag bliver til noget, vil I så være opmærksom på om det bliver muligt at udstede en regning, som man kan trække fra, hvis det forslag går igennem? Købesex er jo også oplevelses økonomi, og for ca 20000 kr om året kan man da gå en del på bordel hos glædespiger med eget cvrnr Forslag: Danskerne skal have skattefradrag for oplevelser i Danmark Horesta vil kickstarte omsætningen i den kriseramte turist- og oplevelsesbranche, når Danmark åbner igen. Udgifter til overnatninger, bespisning og brug af forlystelser og kulturtilbud skal kunne trækkes fra efter samme model som håndværkerfradraget. https://finans.dk/erhverv/ECE12080018/forslag-danskerne-skal-have-skattefradrag-for-oplevelser-i-danmark/?st=1&ctxref=ext Det er muligt at mange kunder har deres grunde, til ikke at ønske en regning, men vi er også mange singler der kan vær ligeglade. Jeg skal gerne trække mine regninger fra på selvangivelsen. Venlig hilsen Rejsenetværk Hej Rejsenetværk SIO`s formål er at sidestille sexarbejde med andre erhverv. Hvis det gør det muligt at trække den udgifter fra, ser vi det ikke som et problem men det er ikke vores primær fokus. SIO Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 881 Skrevet 17. April, 2020 Hej SIO, Jeg ved I kæmper en svær kamp og jeg ved også politikkerne nok kan være svære at få i tale med de forskellige corona problemer de skal løse nu, men er den manglende corona støtte netop ikke et bevis for at "erhvervet" burde "lige stilles". 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SIO 167 Skrevet 17. April, 2020 jenslillemandhansenv2 skrev, 1 time siden: Hej SIO, Jeg ved I kæmper en svær kamp og jeg ved også politikkerne nok kan være svære at få i tale med de forskellige corona problemer de skal løse nu, men er den manglende corona støtte netop ikke et bevis for at "erhvervet" burde "lige stilles". Hej Jens Ja - Corona krisen er et meget tydeligt eksempel på hvor vigtigt det er at have rettigheder. SIO Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 914 Skrevet 17. April, 2020 Når nu efterdønningerne efter Corona epidemien har lagt sig, så har SIO nogle rigtigt gode argumenter for at man arbejder på at fjerne stigmatiseringen af både udbydere og brugere af købesex. Helt generelt har miljøet udvist stor ansvarlighed , samfundssind og solidaritet ved at lukke ned (og nej: jeg orker ikke at debattere de der har holdt åbent eller de der har besøgt piger i lock-down tiden). Det ville være dejligt hvis man fra det offentlige så mere nuanceret på miljøet, eksempelvis ved at hjælpe pigerne, både de der er i erhvervet og de der gerne vil ud af det. Formålet bør være, st sikre at mennesker ikke pådrager sig fysiske og psykiske problemer pga. af deres arbejde, og det hvad enten der fuld- eller deltids. Min egen branche er præget af stress og dårligt arbejdsmiljø, men vi har en masse rettigheder som GP'erne ikke har. Hvis man fra offentligheden slog hårdere ned på de kriminelle, der udnytter pigerne, det være sig Thai muttere, Øst mafiaerne, rocker og bande miljøet etc., Ingen ordentlig mand har vel lyst til at besøge en handlet kvinde eller en kvinde, der arbejder under tvang eller af ren og sær nød, uanset hvo billigt det måtte være ? Ligeledes bør de piger der overvejer at sælge sex også være i stand til at gøre det på et oplyst grundlag, de skal have mulighed for oplysning og rådgivning, på samme måde som de piger, der ønsker at holde op også skal hjælpes. Til gengæld skal der så være orden i regnskaberne, f.eks ved at GPerne kan registrere sig med CVR nummer og benytte en revisor. Det allerstørste problem er nok, at mange er berøringsangste overfor 'umoral' qua det faktum at vores kultur bygger på den kristne tro. Men las nu engang for alle indse, at danskere dels ikke er super religiøse i modsætning til visse tilbagestående lande, at prostitution har eksisteret igennem alle tider, og ikke mindst: Prostituerede er i lige så lang tid blevet groft udnyttet af både kriminelle og borgerskabet. Mht det kristne budskab, så mener jeg (en ateist) at Maria Magdalene var en såkaldt 'falden kvinde' ? Jeg føler at samfundet faktisk skylder GPerne at man tager dem mere alvorligt og er mere inkluderende, især nu efter Corona krisen 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg