Hop til indhold
Guest Lynet2019

Mandag kan der åbnes

Recommended Posts

Emmadarling skrev, for 2 timer siden:

Fornemmer jeg en smule misundelse ? 

Utroligt du kan, og skal dømme. 

Bliv i din tro - hvis det gør dig til et gladere menneske <3

Jeg bliver i min 

Ikke noget nyt af fruen har en negativ indstilling til andre piger, tsk tsk tsk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

Skal vi ikke stoppe med at være efter hinanden? Nu bliver det tilladt at åbne, og så må folk selvom hvad de vælger. 

Jeg har ikke besluttet hvad jeg gør. På den ene side trænger jeg voldsomt til noget god sex, men på den anden side har jeg ikke lyst til at blive smittet. Men vi skal jo alle igennem det, og som en skrev her i tråden, så er der nok færre smittede nu end om 1 måned. Så jeg veksler frem og tilbage mellem, hvad der er smart at gøre for mig. Så lige nu forbliver jeg i min tænkeboks.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
klinikfuckers skrev, for 9 minutter siden:

Ikke noget nyt af fruen har en negativ indstilling til andre piger, tsk tsk tsk. 

Fordi hun kan .... triste værdier 

Del dette indlæg

Link til indlæg
aaisha skrev, for 2 timer siden:

det siger jo faktisk ikke rigtigt noget om din tilstand netop nu

ligeså snart du får svar på testen er den som sådan allerede forældet

som mand ville jeg være mere tryg hvis der stod i en annonce "jeg blev testet positiv i marts, var en smule syg, men er nu rask igen og har antistoffer i mit system"

hvis du er testet negativ på et eller andet tidspunkt er der stadig meget større risiko at du på et eller andet tidspunkt vil være smittebærer, modsat hvis du har været testet positiv vil der sandsynligvis være meget lille risiko for at du vil blive smittebærer igen

Jeg er ikke testet fordi jeg var lidt syg men været i samme rum med en som havde symptomer som så bare var alm lungebetændelse .. og vi alle får det nok på et tidspunkt i større eller mildere grad 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu kan der så åbnes, men smitterisikoen er jo den samme som den hele tiden har været. Efter min mening er masseimmunitet nu den eneste brugbare løsning, så jeg synes da bare folk skal gå til den igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
klinikfuckers skrev, for 51 minutter siden:

Så starter du igen igen.

Hvad skulle jeg være misundelig over i denne debat?
At nogen kan blive testet og andre ikke. Det må jo skyldes en kronisk lidelse eller at man taler usandt. ?

Eller at jeg ikke har holdt åbent i denne tid og ikke har planer om det foreløbig fordi jeg gerne vil passe på mig selv, mine nærmeste og mine gæster?

Kom endelig frem med dig terori?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Frodige Ida skrev, for 4 minutter siden:

Så starter du igen igen.

Hvad skulle jeg være misundelig over i denne debat?
At nogen kan blive testet og andre ikke. Det må jo skyldes en kronisk lidelse eller at man taler usandt. ?

Eller at jeg ikke har holdt åbent i denne tid og ikke har planer om det foreløbig fordi jeg gerne vil passe på mig selv, mine nærmeste og mine gæster?

Kom endelig frem med dig terori?

Du postulerer uden fakta ... NEJ, jeg er ikke kronisk syg, og taler ganske sandt!!!

Det kommer stadig ikke dig ved hvorfor og hvordan jeg bliver testet for Covid19 og antistoffer HVER UGE :rolleyes:

Så jo det må bunde i, at jeg KAN noget du ikke kan :razz:

At hævde sig på andres bekostning er en skidt stil .... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Frodige Ida skrev, for 4 minutter siden:

Dit skriv herinde siger nu også meget om dig. 

Ja, at jeg ikke vil acceptere din nedladende kommentar :shock:

Kan godt være din fan club finder dine kommentarer acceptable - Jeg gør ikke 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 14 minutter siden:

Du postulerer uden fakta ... NEJ, jeg er ikke kronisk syg, og taler ganske sandt!!!

Det kommer stadig ikke dig ved hvorfor og hvordan jeg bliver testet for Covid19 og antistoffer HVER UGE :rolleyes:

Du bliver nok testet fordi det er relevant i forbindelse med dit job. Bare et gæt. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FrokostUartig

Kære @Emmadarling og @Frodige Ida - inden der IGEN går mudderkastning i den - lad mig lige hjælpe jer lidt ad....

I repræsenterer 2 sider af sagen - og I har begge ret til hver jeres mening.

Ingen af jer kommer til at "få overbevist den anden om", at nøjagtigt jeres synspunkt er det rette - for det kan ikke lade sig gøre.

Når I begge fremkommer med ret stramme synspunkter, er der faktisk rum til det her inde - Når en begynder at rette personlige angreb mod den anden - bliver det simpelthen virkeligt afspejlende af, hvordan det ser ud "inden i"...

Hvis I nu hver især - holder argumentationen på jeres egen banehalvdel, så undgår I at der opstår fnidderfnadder... 

Sagt med andre ord - at præsentere sin mening - er faktisk helt legit. At begynde at kritisere andres - medfører konflikt...

Så valget er jeres - I kan bidrage med jeres mening, tilgang og indsigt - og så kan I læse andres mening uden at kaste med mudder.. 

Og er det her en tilbagevendende konflikt - så må I begge gerne vælge, at lade være med at kommentere på den andens indlæg. På den måde stopper konflikten i debattrådene herinde.. 

Jeres meninger er som sagt begge rigtige og det er altid fedt, når der kommer nuancer på debatten herinde - men det er sgu ikke så fedt, når en er efter den anden, som så føler sig nødsaget til at svare igen.. og derefter eskalerer det hele... 

Peace Ladies <3 - man bliver klogere, når man lytter til andres mening, fordi man forsikres (måske) i, at den indgangsvinkel man selv har - står stærkere (fordi det andet ikke ræsonnerer i en)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold nu kæft.... skal man ik være 18 plus for at deltage i dette forum ? Det jo vildt, hvor folk har behov for at komme med deres negative mening ? Hvorfor ik bare ønske alle der skal knalde en god dag og sørme også dem der ikke skal. Hold dog din mening for dig selv, hvis du ik har noget positivt at sige. Har den her corona debat ik varet længe nok nu. Gå ud og nyd solen, den skinner faktisk <3 Nøøøj jeg glæder mig til at se mine gæster på tirsdag :razz:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
FrokostUartig skrev, for 1 minut siden:

Kære @Emmadarling og @Frodige Ida - inden der IGEN går mudderkastning i den - lad mig lige hjælpe jer lidt ad....

I repræsenterer 2 sider af sagen - og I har begge ret til hver jeres mening.

Ingen af jer kommer til at "få overbevist den anden om", at nøjagtigt jeres synspunkt er det rette - for det kan ikke lade sig gøre.

Når I begge fremkommer med ret stramme synspunkter, er der faktisk rum til det her inde - Når en begynder at rette personlige angreb mod den anden - bliver det simpelthen virkeligt afspejlende af, hvordan det ser ud "inden i"...

Hvis I nu hver især - holder argumentationen på jeres egen banehalvdel, så undgår I at der opstår fnidderfnadder... 

Sagt med andre ord - at præsentere sin mening - er faktisk helt legit. At begynde at kritisere andres - medfører konflikt...

Så valget er jeres - I kan bidrage med jeres mening, tilgang og indsigt - og så kan I læse andres mening uden at kaste med mudder.. 

Og er det her en tilbagevendende konflikt - så må I begge gerne vælge, at lade være med at kommentere på den andens indlæg. På den måde stopper konflikten i debattrådene herinde.. 

Jeres meninger er som sagt begge rigtige og det er altid fedt, når der kommer nuancer på debatten herinde - men det er sgu ikke så fedt, når en er efter den anden, som så føler sig nødsaget til at svare igen.. og derefter eskalerer det hele... 

Peace Ladies <3 - man bliver klogere, når man lytter til andres mening, fordi man forsikres (måske) i, at den indgangsvinkel man selv har - står stærkere (fordi det andet ikke ræsonnerer i en)

Et er synspunkter og meningsudveksling ... noget andet er, at beskylde et andet menneske for, at tale usandt 

Forstår din kommentar men der er også grænser for, hvad selv jeg, vil og skal finde mig i.

God weekend 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altså - uanset hvad @Emmadarling gør, så er det da hendes KUNDER, der har deres eget frie valg. Derfor kan man da ikke på nogen måde klandre Emma for at have en personlig holdning til hvordan hun agerer i de her uger og måneder og forhåbentligt ikke år. Derfor er der heller ikke nogen grund til at klandre andre for at have en anden holdning. Det er jo OS KUNDER, der skal tage VORES VALG, og jeg blander mig altså IKKE I hvordan andre folk lever deres eget liv. Bare de ikke tvinger mig, så må de fuldstændigt selv bestemme. Dét er i min verden sådan, og du må gerne være uenig, men dét er min holdning.

Fortsat god weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dette er sakset fra Informations coronaoverblik. En ganske god måde at sige tingene på.

Nu skal man jo ikke sådan ligefrem gå og prale med sin uvidenhed, men før denne krise vidste vi ærlig talt heller ikke, hvad der lå i begrebet ”liberale erhverv”. Vi havde en naiv forestilling om, at alt, der ikke var offentligt subsidieret, var liberale erhverv, men det viser sig at være en mere specifik gruppe erhvervsdrivende, der udover tatovører og frisører tæller fysioterapeuter, kiropraktorer, ergoterapeuter, kliniske diætister, fodterapeuter, optikere, psykologer (pyha), privathospitaler, det meste inden for det, man lidt bredt kunne kalde wellness og slutteligt »øvrige lokaler, hvor der leveres tjenesteydelser, som efter deres karakter indebærer tæt fysisk kontakt til kunder,« hvilket vi kun kan læse som en embedsmands forsøg på at skrive bordeller. Nå ja, og solarier. Èn for en ser det måske ikke ud af meget, men hvis man forestiller sig et samfund helt uden, er der altså ikke meget tilbage af civilisationen. Det er næsten ligeså vigtig som landets domhuse, der efter den nye aftale åbner igen den 27. april.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, 1 time siden:

Det var ikke rette til dig men til @klinikfuckers

Del dette indlæg

Link til indlæg
SASHA skrev, for 49 minutter siden:

Hold nu kæft.... skal man ik være 18 plus for at deltage i dette forum ? Det jo vildt, hvor folk har behov for at komme med deres negative mening ? Hvorfor ik bare ønske alle der skal knalde en god dag og sørme også dem der ikke skal. Hold dog din mening for dig selv, hvis du ik har noget positivt at sige. Har den her corona debat ik varet længe nok nu. Gå ud og nyd solen, den skinner faktisk <3 Nøøøj jeg glæder mig til at se mine gæster på tirsdag :razz:

Nice ass:razz:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er da en helt utrolig tråd den her.....

Der er et gammel ordsprog der hedder:

"Når krybben er tom bides hestene....." 

(jeg havde skrevet noget mere men mit korrekte filter sagde nej....så jeg stoppede en sok i munden...grumf)

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg

Link til indlæg
NoobGPexplorer skrev, for 51 minutter siden:

Det var bare dejligt. Fuck jeg skal have en fed tur hos en GP i næste uge. Håber jeg når frisøren først. :)

Der er en enkelt, der kunne friste mig for meget, men jeg regner med at holde mig i skindet endnu et par uger...

Til gengæld skal jeg nok se at få besøgt frisøren...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Som jeg ser det, må alle dem der har holdt lukket i det tidsrum regeringen har foreskrevet til en vis grad føle et ansvar for samfundets ve og vel. Herefter, fra på mandag, handler det meget mere om ens personlige udgangspunkt for, hvordan man forholder sig til pandemien. Nogle vil gerne undgå så mange smittede som muligt, nogle af de samme er nok bange for at blive smittet selv og smitte deres kære, og vælger derfor fortsat at holde lukket, og ikke at gå til gp'er. Det er da afgjort kun et sympatisk træk. 

Sådan har jeg nu ikke selv set nedlukningen af landet. Jeg har set nedlukningen som en nødvendig og handlekraftig strategi for at få smittespredningen under kontrol. Ikke for at få færre smittet som sådan, men for at undgå at vores sundhedssystem knækker under presset. Højest sandsynligt bliver mange af os smittet inden der findes en vaccine, og selv hvis man har været smittet tidligere er det muligt at virus udvikler sig, ligesom en almindelig influenza, så der de næste mange år kommer versioner af sygdommen, som vi skal have nye vacciner for - hvis vi er uheldige. 
Det ultimative mål er selvfølgelig at undgå unødvendige dødsfald, men måden man gør det, er ved at sikre sig, at alle kan få behandling, og at manden som sidder med kræft og kunne overleve 20 mere, også kan blive behandlet, fordi vi har overskydende ressourcer, og al vores kapacitet ikke går til corona. 

Derfor stoler jeg også på regeringen, når den vurderer, at vores sundhedssektor har kapacitet nok til at klare det sikkert stigende antal smittede, hvis de liberale erhverv omfattet, lukker op nu. Jeg tror ikke, men her gætter jeg, at dem som sidder med beregningerne har glemt bordeller i regneskabet, og nok netop går ud fra at vi vil være mere smittespredende end en frisør. 
Nu skal jeg ikke kunne tale for mine kolleger, men mens jeg er sikker på at mit erhverv er mere smittefarligt end en frisørs, selv hvis jeg tager alle de forholdsregler, som jeg kan komme i tanke om, så ved jeg til gengæld også, at jeg ser meget færre gæster end en frisør gør. En frisør ser måske, slag på tasten, 20 kunder på en uge. Jeg ser måske 20 gæster på en måned og mange er gengangere. 
Jeg har tænkt mig at åbne, ikke ud af uansvarlighed, men fordi jeg netop oprigtigt mener, at det er fuldt ud ansvarligt at følge regeringens retningslinjer. Skulle de ændre sig eller vise sig specifikt ikke at inkludere glædespiger, aflyser jeg min åbning, men jeg mener helt fundamentalt ikke at en total nedlukning er vejen frem i længden, og så længe vores aktivitet ikke får sundhedssektoren til at bryde sammen, kan jeg heller ikke se, at risikoen for smitte bliver mindre den 10 maj, eller den 10. juli.

Hvad jeg vil gøre, er at tage alle de forholdsregler jeg kan, og vigtigst af alt, holde mig fysisk fra de sårbare, som jeg har i min omgangskreds, i 14 dage efter jeg har arbejdet. De er heldigvis få, da jeg ellers har isoleret mig så meget som muligt med undtagelse af et par enkelte udvalgte venner og min mor. Det samme vil jeg opfordre mine gæster til at overveje, samt deres egen risikoprofil og deres kæres risikoprofiler, inden de besøger mig. 

Det var mine 2 cent. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
warmgun skrev, for 18 minutter siden:

Der er en enkelt, der kunne friste mig for meget, men jeg regner med at holde mig i skindet endnu et par uger...

Til gengæld skal jeg nok se at få besøgt frisøren...

Jeg har haft skrevet til en foretrukken. Håber bestemt på positivt svar. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw

Det er kloge tanker du gør dig, @Nannas Hjørne. Tak for at dele dem med os. Dem vil jeg tænke på, mens jeg beslutter hvad jeg gør. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Christina ssbbw skrev, for 7 minutter siden:

Det er kloge tanker du gør dig, @Nannas Hjørne. Tak for at dele dem med os. Dem vil jeg tænke på, mens jeg beslutter hvad jeg gør. :)

Tusind tak. Man har jo haft rigeligt med tænketid i disse dage. Jeg synes også det er et totalt validt og empatisk valg at holde lukket, særligt hvis ens omgangskreds er sårbar. Men absolut den enkeltes situation som afgør hvad der giver mening her. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...