Hop til indhold
Revisor.man

Hjælpepakker - Sexarbejdere

Recommended Posts

Med fare for at dette indlæg afsporer debatten andetsteds, kommer det i egen tråd:

Hvad er der til hindre for at I skønne sexarbejdere kan søge i de eksisterende hjælpepakker?

Hvis vi antager I er momsregistreret, oftest som selvstændige erhvervsdrivende, så fører I regnskab, indberetter og betaler moms samt indberetter årets resultat på selvangivelsen efter gældende regler.

I så fald kan I søge omsætningskompensation, hvor der er en referenceperiode til 1/4 - 30/6 2019. Denne kan være ændret med gårsdagens udvidelse af hjælpepakkerne.

Så skal I blot medsende dokumentation for historisk omsætning og angive hvor meget I forventer at omsætte for i perioden 9/3 - 8/6 (igen før udvidelse).

Da I er tvangslukket kan I også få dækning af faste omkostninger, under forudsætning af at I har samlede faste omkostninger for mindst 25.000 samlet i perioden 9/3 - 8/6. Her skal ansøgning medfølges af en revisorerklæring fra registreret eller autoriseret revisor.

Hjælpepakkerne til kompensation af omsætningstab samt dækning af faste omkostninger er ikke ‘fag-specifikke’.

Hvis man omvendt IKKE er momsregistreret eller på anden måde har en officiel indkomst ved jeres erhverv - så er der naturligvis ikke noget at komme efter.

Så frem med regnskabsbøgerne og NemId - så er det bare at søge.

kh

Revisor-man

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Revisor.man skrev, for 2 timer siden:

Med fare for at dette indlæg afsporer debatten andetsteds, kommer det i egen tråd:

Hvad er der til hindre for at I skønne sexarbejdere kan søge i de eksisterende hjælpepakker?

Hvis vi antager I er momsregistreret, oftest som selvstændige erhvervsdrivende, så fører I regnskab, indberetter og betaler moms samt indberetter årets resultat på selvangivelsen efter gældende regler.

I så fald kan I søge omsætningskompensation, hvor der er en referenceperiode til 1/4 - 30/6 2019. Denne kan være ændret med gårsdagens udvidelse af hjælpepakkerne.

Så skal I blot medsende dokumentation for historisk omsætning og angive hvor meget I forventer at omsætte for i perioden 9/3 - 8/6 (igen før udvidelse).

Da I er tvangslukket kan I også få dækning af faste omkostninger, under forudsætning af at I har samlede faste omkostninger for mindst 25.000 samlet i perioden 9/3 - 8/6. Her skal ansøgning medfølges af en revisorerklæring fra registreret eller autoriseret revisor.

Hjælpepakkerne til kompensation af omsætningstab samt dækning af faste omkostninger er ikke ‘fag-specifikke’.

Hvis man omvendt IKKE er momsregistreret eller på anden måde har en officiel indkomst ved jeres erhverv - så er der naturligvis ikke noget at komme efter.

kh

Revisor-man

Tak for info . Vi har fået den samme på virk.dk 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Jeg tror nok vi er flere der har prøvet.. Vores erhverv er ikke anerkendt.. Det som om ingen rigtig forstår det:mellow:.. 

Du må gerne være registret under anerkendt branchekode :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Revisor.man skrev, for 2 timer siden:

kh

Revisor-man

Tænker de fleste med CVR nr har fattet pointen i at søge de pakker de kan siden de blev lukket ned 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Jamen det er jeg også.. Så må jeg jo i gang med at søge:P.. 

Håber du kan få, bare lidt, hjælp :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
JenniferRomantica skrev, for 8 minutter siden:

Tænker vi vel alle lige kan give en melding omkring om det er blevet godkendt så man kan se om det er rigtigt eller om de finder på en undskyldning for hvorfor vi ikke kan få det:biggrin:.. 

Nu ved jeg jo ikke hvilke branchekode du er registreret under. 

Jeg har ydet bistand til branchekode 960400, og her er hjælpepakke bevilget 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lykkelige Dan skrev, for 21 minutter siden:

Tænker de fleste med CVR nr har fattet pointen i at søge de pakker de kan siden de blev lukket ned 

Flere opslag her på siden bekræfter mig i, at det desværre ikke er tilfældet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 27 minutter siden:

Jeg ved ikke med jer andre men jeg har altså ikke 10 ansatte:wacko:.. Kun mig selv:lol:.. 

Og det er jo så heldigvis ikke en hindring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 26 minutter siden:

Nu ved jeg jo ikke hvilke branchekode du er registreret under. 

Jeg har ydet bistand til branchekode 960400, og her er hjælpepakke bevilget 

Tænker det vel er den eneste branchekode vi kan være indenunder:biggrin:.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
JenniferRomantica skrev, for 8 minutter siden:

Tænker det vel er den eneste branchekode vi kan være indenunder:biggrin:.. 

Du kan principielt være under hvilken som helst branchekode - selv har jeg flere (branchekode og p-nummer) 

Det der er vigtigt, er om du laver regnskab, betaler skat og moms .

Det er de “officielle” tal der er afgørende for om du kan få hjælp

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har allerede hjulpet flere klinikker med deres ansøgning da jeg er autoriseret til at underskrive erklæringer, men er som nævnt nødvendigt at man er registreret med cvr for at få dækning for faste omkostninger og disse skal være over 25 tkr i den oprindelige 3 måneds periode fra 9. marts til 8. juni. Hvis man har haft underskud i 2019 sker der begrænsning i hjælpen. 

Hvis nogen har behov for hjælp er de velkomne til at kontakte mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, 1 time siden:

Du kan principielt være under hvilken som helst branchekode - selv har jeg flere (branchekode og p-nummer) 

Det der er vigtigt, er om du laver regnskab, betaler skat og moms .

Det er de “officielle” tal der er afgørende for om du kan få hjælp

Er der da nogle uofficielle tal? :roll:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Revisor.man skrev, for 25 minutter siden:

Tror der er en del med cigarkasse regnskab, der ikke får ret meget.

Det er helt fair i min optik, hvis man ikke bidrager til fælleskassen, bør man heller ikke kunne drage fordel af den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Revisor.man skrev, for 1 time siden:

Det kan jeg fornemme du vil fortælle mig !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Agent0037 skrev, 1 time siden:

Tror der er en del med cigarkasse regnskab, der ikke får ret meget.

Det er helt fair i min optik, hvis man ikke bidrager til fælleskassen, bør man heller ikke kunne drage fordel af den.

STOP NU !

Det er ikke det tråden handler om. 

Nej, “man” kan ikke få hvis “man” ikke bidrager 

Jeg ridser gerne kravene op så I er sikker på VI ikke kan snyde os til så meget som en femøre 

Regnskab - gerne resultatopgørelse så den bogførte omsætning kan stemmes overens med den angivne ved moms

Dokumentation på faste udgifter 

Det hele skal underskrives af registreret eller statsautoriseret revisor 

Ja, VI kan finde fiktive omkostninger og også bogføre en øget omsætning - hvilket nok vil være rigtig dumt for det vil jo udløse en mer betaling i moms og skat.

Så kan vi slå fast, at selv om vi er GP’er er VI ikke nødvendigvis kriminelle 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
theverybadwolf skrev, for 2 timer siden:

Jeg har allerede hjulpet flere klinikker med deres ansøgning da jeg er autoriseret til at underskrive erklæringer, men er som nævnt nødvendigt at man er registreret med cvr for at få dækning for faste omkostninger og disse skal være over 25 tkr i den oprindelige 3 måneds periode fra 9. marts til 8. juni. Hvis man har haft underskud i 2019 sker der begrænsning i hjælpen. 

Hvis nogen har behov for hjælp er de velkomne til at kontakte mig.

Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 10 minutter siden:

Det kan jeg fornemme du vil fortælle mig !

Det har jeg ingen ide om, men jeg hæftede mig ved din kommentar om at det skulle være de officielle.

Og nej, det er ikke det det handler om, som anført i dit næste opslag.

Dokumentation for historisk omsætning og skal der kompenseres for faste udgifter skal denne ansøgning medfølges af en erklæring fra revisor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Revisor.man skrev, for 1 minut siden:

Det har jeg ingen ide om, men jeg hæftede mig ved din kommentar om at det skulle være de officielle.

Og nej, det er ikke det det handler om, som anført i dit næste opslag.

Dokumentation for historisk omsætning og skal der kompenseres for faste udgifter skal denne ansøgning medfølges af en erklæring fra revisor.

Tænker ikke at nogen har haft held med kompensation af mønterne fra sukkerskålen :-) 

Det er præcis det jeg skriver!

Redigeret af Emmadarling

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...