Agent0037 229 Skrevet 19. April, 2020 Emmadarling skrev, for 5 minutter siden: STOP NU ! Det er ikke det tråden handler om. Nej, “man” kan ikke få hvis “man” ikke bidrager Jeg ridser gerne kravene op så I er sikker på VI ikke kan snyde os til så meget som en femøre Regnskab - gerne resultatopgørelse så den bogførte omsætning kan stemmes overens med den angivne ved moms Dokumentation på faste udgifter Det hele skal underskrives af registreret eller statsautoriseret revisor Ja, VI kan finde fiktive omkostninger og også bogføre en øget omsætning - hvilket nok vil være rigtig dumt for det vil jo udløse en mer betaling i moms og skat. Så kan vi slå fast, at selv om vi er GP’er er VI ikke nødvendigvis kriminelle Det var dog en voldsom reaktion?! Det var dig selv der bragte "officielle" tal på banen. Det er ingen hemmelighed, at jeg er bekendt med, at der i visse liberale erhverv nogen gange ryger lidt ved siden af kasseapparatet. Det er godt nok i frisør branchen, men jeg tror du er naiv, hvis du forestiller dig at det er bedre i din branche.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmadarling Skrevet 19. April, 2020 Agent0037 skrev, for 1 minut siden: Det var dog en voldsom reaktion?! Det var dig selv der bragte "officielle" tal på banen. Det er ingen hemmelighed, at jeg er bekendt med, at der i visse liberale erhverv nogen gange ryger lidt ved siden af kasseapparatet. Det er godt nok i frisør branchen, men jeg tror du er naiv, hvis du forestiller dig at det er bedre i din branche.... Ja jeg er hamrende naiv og “ved” vi alle opgiver rub og stub Næste gang du besøger en GP, så bed om en kvittering Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent0037 229 Skrevet 19. April, 2020 Emmadarling skrev, for 2 minutter siden: Ja jeg er hamrende naiv og “ved” vi alle opgiver rub og stub Næste gang du besøger en GP, så bed om en kvittering Det gør jeg altid! Bare for at være helt sikker på at der bliver betalt moms/ skat! Jeg er faktisk mega ligeglad, mener bare at den frisør jeg kender ligger som hun har redt, ved ikke at lade alle indtægter fremgå af regnskabet. Det er så bare ærgerligt i den nuværende situation..... Det piver hun sgu over. Sådan er der så meget, jeg piver ikke med hende! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmadarling Skrevet 19. April, 2020 Agent0037 skrev, Lige nu: Det gør jeg altid! Bare for at være helt sikker på at der bliver betalt moms/ skat! Jeg er faktisk mega ligeglad, mener bare at den frisør jeg kender ligger som hun har redt, ved ikke at lade alle indtægter fremgå af regnskabet. Det er så bare ærgerligt i den nuværende situation..... Det piver hun sgu over. Sådan er der så meget, jeg piver ikke med hende! Tror du en håndskrevet kvittering er garanti for betalt moms og skat? Er det sådan, at du “indberetter” dit besøg til SKAT...... i stil med håndværkerfradrag ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent0037 229 Skrevet 19. April, 2020 (edited) Emmadarling skrev, for 13 minutter siden: Tror du en håndskrevet kvittering er garanti for betalt moms og skat? Er det sådan, at du “indberetter” dit besøg til SKAT...... i stil med håndværkerfradrag ? Man bør aldrig skrive kvitteringer, der ikke betales skat af. Når jeg nu trækker mit bordelbesøg fra som repræsentation, kan skat opsøge bordellet og kontrollere om der fortaget et besøg. I den forbindelse skal der jo tjekkes i regnskabet. UPS! Nå, spøj til side. Håber I alle får den dækning I er berettigede til! Redigeret 19. April, 2020 af Agent0037 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmadarling Skrevet 19. April, 2020 Agent0037 skrev, Lige nu: Man bør aldrig skrive kvitteringer, der ikke betales skat af. Når jeg nu trækker mit bordelbesøg fra som repræsentation, kan skat opsøge bordellet og kontrollere om der fortaget et besøg. I den forbindelse skal der jo tjekkes i regnskabet. UPS! Nå, spøg til side. Håber I alle får den dækning I er berettigede til! Ja, ups! Det er vist flere år siden du kunne fratrække den slags repræsentations omkostninger Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
theverybadwolf 33 Skrevet 20. April, 2020 Beløbsgrænsen er i øvrigt blevet nedsat så man kan få dækning hvis man har faste omkostninger for 12.500 i tremåneders perioden. Samtidig er ordningen forlænget med en måned til 8. juli. Og der kan nu opnås delvis kompensation også ved 35% fald i omsætning mod tidligere mindst 40%. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 20. April, 2020 theverybadwolf skrev, for 4 timer siden: Og der kan nu opnås delvis kompensation også ved 35% fald i omsætning mod tidligere mindst 40%. Kompensation for tabt omsætning har hele tiden heddet mindst 30 % Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
theverybadwolf 33 Skrevet 20. April, 2020 Liv skrev, 1 time siden: Kompensation for tabt omsætning har hele tiden heddet mindst 30 % Ja men er også ordningen om dækning for faste omkostninger som jeg kommenterer på. Ordningen om omsætningsdækning kræver ikke revisorerklæring. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 20. April, 2020 theverybadwolf skrev, for 3 timer siden: Ja men er også ordningen om dækning for faste omkostninger som jeg kommenterer på. Ordningen om omsætningsdækning kræver ikke revisorerklæring. Ok. Nej, det ved jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
theverybadwolf 33 Skrevet 20. April, 2020 Og man kan få kompensation efter begge ordninger Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 20. April, 2020 theverybadwolf skrev, for 58 minutter siden: Og man kan få kompensation efter begge ordninger Var den til mig eller bare til generel info? Alt man behøver vide er kommet i e-boks og står på virk.dk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
theverybadwolf 33 Skrevet 20. April, 2020 Var nok mere generelt - mange som tror de ikke kan få noget og ikke er klar over at grænserne blev sat ned i lørdags. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
dengode 18 Skrevet 20. April, 2020 Når man ikke engang betaler al den skat, man skal betale, for jeg tror ikke, luderne oplyser al deres indkomst til skat, hvorfor hjælpepakker til dem? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Duke 7 Skrevet 25. April, 2020 theverybadwolf skrev, den 20.4.2020 at 22:05: Og man kan få kompensation efter begge ordninger Ja der er 2 ordninger, kompensation for tabt omsætning og faste udgifter, og man kan søge dem begge. Men hvordan skal det fungere i praksis? Når man søger om kompensation for tabt omsætning vil det normalt også inkludere faste udgifter, da det er af omsætningen man dækker de faste udgifter. Hvis man så samtidig søger om kompensation for faste udgifter risikerer man at få de samme udgifter dækket 2 gange og det er ikke lovligt. Umiddelbart har jeg ikke i vejledningerne set hvordan det skal løses ved indberetning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 25. April, 2020 The Duke skrev, for 13 minutter siden: Ja der er 2 ordninger, kompensation for tabt omsætning og faste udgifter, og man kan søge dem begge. Men hvordan skal det fungere i praksis? Når man søger om kompensation for tabt omsætning vil det normalt også inkludere faste udgifter, da det er af omsætningen man dækker de faste udgifter. Hvis man så samtidig søger om kompensation for faste udgifter risikerer man at få de samme udgifter dækket 2 gange og det er ikke lovligt. Umiddelbart har jeg ikke i vejledningerne set hvordan det skal løses ved indberetning. Det giver sig selv, når man går i gang med at søge. Der er ingen grund til at sidde og gætte, det skaber kun forvirring. Vejledningerne er rigtig fine og lette at gå til. Den for faste omkostninger, kan man ikke søge selv, der skal revisor ind over. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Francois 1264 Skrevet 25. April, 2020 dengode skrev, den 21.4.2020 at 00:23: Når man ikke engang betaler al den skat, man skal betale, for jeg tror ikke, luderne oplyser al deres indkomst til skat, hvorfor hjælpepakker til dem? Hvis du tror den selvstændige mekaniker, maler, tømrer, eller blikkenslager betaler alt den skat de skal betale, så har jeg et Eiffeltårn jeg godt vil sælge til dig... Med dit argument, burde der heller ikke være hjælpepakker til de ovennævnte erhverv, vel ? /Francois 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg