EksilKøbenhavner 1478 Skrevet 20. Maj, 2020 Lady C skrev, for 58 minutter siden: Hvordan vil DU forebygge? Jeg har ingen annelse, voldtægt har foregået lige så længe som der har været mennesker, så det har jeg sku ikke lige et fix på. Men det lyder som om du ønsker at finde voldtægtsforbryderne inden de begår voldtægt? Som du så ønsker at "inddæmme" - kan du uddybe hvad inddæmme betyder i denne sammenhæng? Alternativt kunne man jo tvangs kastrere dømte voldtægtsforbrydere, og evt også deres sønner (Du ved kulturel arv og genetiske disponering). Bare for at tage det ud på et psykotisk men underligt tiltallende overdrev. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 20. Maj, 2020 (edited) EksilKøbenhavner skrev, for 24 minutter siden: Jeg har ingen annelse, voldtægt har foregået lige så længe som der har været mennesker, så det har jeg sku ikke lige et fix på. Men det lyder som om du ønsker at finde voldtægtsforbryderne inden de begår voldtægt? Som du så ønsker at "inddæmme" - kan du uddybe hvad inddæmme betyder i denne sammenhæng? Alternativt kunne man jo tvangs kastrere dømte voldtægtsforbrydere, og evt også deres sønner (Du ved kulturel arv og genetiske disponering). Bare for at tage det ud på et psykotisk men underligt tiltallende overdrev. Jeg ville aldrig gå så vidt som at gå ind for kastration. Jeg er også imod dødsstraf. Jeg er humanist og tror på individet. Men når det er sagt så kommer man jo ikke udenom at der i nogle samfundsgrupper er en ret høj koncentration af voldelige episoder og kriminalitet. For at komme det til livs er det ikke nok at se på det enkelte menneske. Der må man se på mennesket i dets kontekst. Dvs. opdragelse, netværket, uddannelse eller mangel på samme, kultur baggrund og tro. For at forstå det hele menneske er man altså også nødt til at se på alle de facetter der gør at vedkommende er blevet som han er. Hvor ligger " fejlen"? Det har ikke en skid at gøre med hudfarve eller hårfarve eller øjenfarve. Man kan blive så fokuseret på racisme / ikke racisme at man glemmer hvad der er vigtigt og hvad der faktisk bør fokuseres på. Og det er altså at undgå og at forebygge vold og kriminalitet i det omfang det er muligt Hvis du ikke har nogen anelse om hvordan man undgår voldtægter begået af personer der ikke er danske statsborgere, så kan du ikke fortænke andre i at have nogle løsnings forslag til problemet. Redigeret 20. Maj, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
EksilKøbenhavner 1478 Skrevet 20. Maj, 2020 Lady C skrev, for 15 minutter siden: Jeg ville aldrig gå så vidt som at gå ind for kastration Det var stærkt ironisk fra min side - og bestemt ikke noget jeg mener, du mener er en god ide Lady C skrev, for 16 minutter siden: Jeg er humanist og tror på individet Det kan godt være du er det, men det du vil er at "straffe" en hel gruppe, på grund af forbrydelser der begås af individer - som jeg læser det du skriver. Det du beskriver er vist det man kalder social/kulturel arv. Jeg er vokset op i et akademisk hjem, hvor man ofte drak for meget og vold var en del af kone og børneopdragelse. Jeg har hverken taget alkohollen eller volden med mig i mit voksne liv. Jeg tror ikke på at man kan kalde mig voldelig eller alkoholisk fordi jeg er opdraget i en kultur hvor det var normen, jeg mener ikke at jeg skal behandles som en alkoholiker eller voldsmand, fordi jeg har fået det i modermælken. Lady C skrev, for 24 minutter siden: Hvis du ikke har nogen anelse om hvordan man undgår voldtægter begået af personer der ikke er danske statsborgere Jamen, jeg ved da godt hvordan man undgår det - luk grænserne totalt for indrejse, men det er virkeligt ikke et land jeg har lyst til at leve i (den slags lande findes allerede, det virker ikke til de har det super fedt). Lady C skrev, for 25 minutter siden: så kan du ikke fortænke andre i at have nogle løsnings forslag til problemet. Det skal jeg heller ikke, men jeg syntes ikke jeg har læst nogen løsninger i denne her tråd, udover ovenstående - som igen er en horrible ide... og bestemt ikke humanistisk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 20. Maj, 2020 (edited) EksilKøbenhavner skrev, for 20 minutter siden: Det var stærkt ironisk fra min side - og bestemt ikke noget jeg mener, du mener er en god ide Det kan godt være du er det, men det du vil er at "straffe" en hel gruppe, på grund af forbrydelser der begås af individer - som jeg læser det du skriver. Det du beskriver er vist det man kalder social/kulturel arv. Jeg er vokset op i et akademisk hjem, hvor man ofte drak for meget og vold var en del af kone og børneopdragelse. Jeg har hverken taget alkohollen eller volden med mig i mit voksne liv. Jeg tror ikke på at man kan kalde mig voldelig eller alkoholisk fordi jeg er opdraget i en kultur hvor det var normen, jeg mener ikke at jeg skal behandles som en alkoholiker eller voldsmand, fordi jeg har fået det i modermælken. Jamen, jeg ved da godt hvordan man undgår det - luk grænserne totalt for indrejse, men det er virkeligt ikke et land jeg har lyst til at leve i (den slags lande findes allerede, det virker ikke til de har det super fedt). Det skal jeg heller ikke, men jeg syntes ikke jeg har læst nogen løsninger i denne her tråd, udover ovenstående - som igen er en horrible ide... og bestemt ikke humanistisk Nej jeg mener ikke man skal straffe en hel gruppe. Men jeg mener man skal straffe dem der udviser et uhyggeligt og farligt kvindesyn. ( menneskesyn). De mennesker - sorte som hvide - der mener at kvinder skal stenes ihjel ved utroskab eks. og det kommer vi jo ikke udenom at der vitterligt er nogle der mener, de skal forhindre i at udbrede deres meget samfundsskadelige og menneskefjendske holdning. Der er i de seneste år sket en stigning i vold, drab og voldtægter. Sådan et begreb som æresdrab som vi har set eksempler på her i landet bør ikke forekomme. Og hvis ikke man griber ind over for det på en eller anden måde, hvis man bare trækker på skuldrene og bare håber på at det nok ikke sker igen - så svigter man de kvinder og de ofre for et umenneskelig og oldnordisk kvindesyn der hersker blandt nogle indvandrere. Det er simpelthen ikke ok at trække racismekortet hver eneste gang der er nogle der prøver at beskytte de kvinder ( igen mennesker) der udsættes for det her samfunds ødelæggende menneskesyn. Det er i virkeligheden et kæmpe svigt at lukke øjnene og bagatellisere de udfordringer der er kommet de senere år. Det er så nemt at læne sig tilbage i sofaen og føle sig politisk korrekt. Jeg ved ikke om det er en god ide at lukke grænserne. Jeg er ikke politiker og er ikke istand til at overskue konsekvenserne af en lukning, men tænker at hvis det er det der skal til så er det en pris man måske bør overveje at betale. Ihvertfald i en årrække. Redigeret 20. Maj, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest TysTys Skrevet 21. Maj, 2020 Lady C skrev, for 13 timer siden: Jeg skal lige forstå dig rigtig. Er det du skriver med dit indlæg her, at hvis de prostituerede ikke var der, ville de ikke være blevet overfaldet og røvet? Eller? Om jeg er thai? Nej. Jeg har godt nok ofte fået " skyld" for at ligne hhv. en tyrker og er sågar blevet tiltalt på tyrkisk, en italiener ( sket flere gange) en østriger og sågar en mulat - men aldrig en thai - for jeg er altså dansk. Men altså - det er ikke mig den her tråd handler om Som jeg skrev: Et lidt humoristisk indspark. Men svært at være på udebane i Thailand, når der opstår problemer. Nej, tråden handler ikke om dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 21. Maj, 2020 TysTys skrev, for 15 minutter siden: Som jeg skrev: Et lidt humoristisk indspark. Men svært at være på udebane i Thailand, når der opstår problemer. Nej, tråden handler ikke om dig. Ok sådan lidt goddagmandøkseskaft dialog Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
EksilKøbenhavner 1478 Skrevet 22. Maj, 2020 (edited) Der er en masse ting der bliver roddet sammen nu syntes jeg Lady C skrev, den 20.5.2020 at 22:04: Nej jeg mener ikke man skal straffe en hel gruppe. Men jeg mener man skal straffe dem der udviser et uhyggeligt og farligt kvindesyn. ( menneskesyn). De mennesker - sorte som hvide - der mener at kvinder skal stenes ihjel ved utroskab eks. og det kommer vi jo ikke udenom at der vitterligt er nogle der mener, de skal forhindre i at udbrede deres meget samfundsskadelige og menneskefjendske holdning. Vi kan og skal ikke begynde at straffe mennesker for deres holdninger, hvor uhyggelige de så end må være - vi skal straffe dem NÅR de bryder gældende dansk lov, jeg vil igen påpege at der er lande der med glæde straffer dig for det du mener, det er generelt ikke nogle særligt rare lande, jeg har svært ved at forestille mig at der er nogen - udover de yderligste højre og venstrefløje - der syntes det er en god ide. Jeg mener ligeledes at det faktum, at man kan dømmes for racisme er helt grotesk, side stillet med at man kan dømmes for blasfemi... heldigtvis ikke noget der sker særlig hyppigt. Lady C skrev, den 20.5.2020 at 22:04: Der er i de seneste år sket en stigning i vold, drab og voldtægter. Okay, hvor har du de tal fra? Der er sket et generelt fald i drabssager de sidste 25 år, og voldtægter (anmeldte) har ligget ret stabilt de sidste 10 år... så hvad basere du det på? Lady C skrev, den 20.5.2020 at 22:04: Det er i virkeligheden et kæmpe svigt at lukke øjnene og bagatellisere de udfordringer der er kommet de senere år. Det er så nemt at læne sig tilbage i sofaen og føle sig politisk korrekt. Det har intet at gøre med at være politisk korrekt, det er et spørgsmål om menneske syn. Det er IKKE synd for voldtægt manden, det er SYND for offeret - det skal vi slet ikke diskutere. Men at lade det gå ud over en hel befolkningsgruppe, det kan jeg slet ikke forstå. Hvis jeg nu sagde "jeg har haft en dårlig oplevelse med en dansk prostituere, så nu vil jeg aldrig besøge en dansk prostitueret igen, du Lady C vil være en dårlig oplevelse fordi det var Lady B". Lady C skrev, den 20.5.2020 at 22:04: Og hvis ikke man griber ind over for det på en eller anden måde, hvis man bare trækker på skuldrene og bare håber på at det nok ikke sker igen - så svigter man de kvinder og de ofre for et umenneskelig og oldnordisk kvindesyn der hersker blandt nogle indvandrere Igen, æresdrab og generelt vold imod kvinder vil aldrig være ok. Men hvordan hjælper du kvinderne ved at lukke dem ude og lade dem leve i krigszoner (ofte vores krige, vi r nemlig så heldige at vi i Danmark, har et forsvar der er så proaktivt at det typisk forsvarer os i mellemøsten), eller hvis ikke krigzoner så fattigdom og vilkår du ikke ville tilbyde din... kat? Ellers skal vi kun lukke grænserne for "mænd med oldnordiske kvindesyn" og hvis det er din løsning, hvordan afgør vi så - uden at straffe/udelukke alle - hvem der har oldnordiske (ironisk ordvalg forøvrigt) kvindesyn. Lady C skrev, den 20.5.2020 at 22:04: Jeg ved ikke om det er en god ide at lukke grænserne Det er det ikke... det er en elendig ide, det er derfor vi ikke gør det. Lady C skrev, den 20.5.2020 at 22:04: Jeg er ikke politiker og er ikke istand til at overskue konsekvenserne af en lukning, men tænker at hvis det er det der skal til så er det en pris man måske bør overveje at betale. Ihvertfald i en årrække. Massive sanktioner fra verden omkring os, rekordhøj arbejdsløshed og ingen kunder i biksen hos dig... med mindre din pris er "kontant-hjælps"-venlig Det vil være mit bud for hvad konsekvenserne kan være hvis vi lukkede vores grænser. Lad mig lukke af med, at jeg godt kan forstå din holdning, jeg er bestemt ikke fortaler for masse indvandring. Men du må sgu ikke have de holdninger og kalde dig humanist eller individualist, hvis du gør det så udvander du ordenes betydning Jeg holder her, men glæder mig til at få svar på mine spørgsmål og tak for en god tone iøvrigt Redigeret 22. Maj, 2020 af EksilKøbenhavner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 23. Maj, 2020 (edited) EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Vi kan og skal ikke begynde at straffe mennesker for deres holdninger, hvor uhyggelige de så end må være - vi skal straffe dem NÅR de bryder gældende dansk lov, jeg vil igen påpege at der er lande der med glæde straffer dig for det du mener, det er generelt ikke nogle særligt rare lande, jeg har svært ved at forestille mig at der er nogen - udover de yderligste højre og venstrefløje - der syntes det er en god ide. Jeg mener ligeledes at det faktum, at man kan dømmes for racisme er helt grotesk, side stillet med at man kan dømmes for blasfemi... heldigtvis ikke noget der sker særlig hyppigt. Lige her er vi uenige. Jeg synes det bør straffes at undervise i sharialovgivning eksempelvis. EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Okay, hvor har du de tal fra? Der er sket et generelt fald i drabssager de sidste 25 år, og voldtægter (anmeldte) har ligget ret stabilt de sidste 10 år... så hvad basere du det på? Mener du det helt reelt det her ? Og skal vi virkelig ud i at henvise til diverse statistikker og artikler ? Hvis der er noget der keder mig så er det at sidde og rode efter links forskellige steder på nettet men jeg kan da godt gøre det hvis jeg virkelig skal. Men jeg synes bare det er så åbenlyst at der er et problem at jeg bliver paf hver gang nogle stiller spørgsmålstegn ved om der er mere vold i Danmark, flere indbrud , voldtægter osv ( begået af ikke danske statsborgere ) end der var for 30 år siden. Og det undrer mig hvis du ikke undrer dig over at eks. mange gp ofte skriver i deres annoncer at de kun ønsker besøg af skandinaviske mænd. Mener du så alle gp er racister eller mener du at de har misforstået en hel masse eller mener du at de har en reel frygt for at blive overfaldet eller på en eller anden måde få en ubehagelig oplevelse ? Eller hvad er dine tanker egentlig i den forbindelse ? EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Det har intet at gøre med at være politisk korrekt, det er et spørgsmål om menneske syn. Det er IKKE synd for voldtægt manden, det er SYND for offeret - det skal vi slet ikke diskutere. Men at lade det gå ud over en hel befolkningsgruppe, det kan jeg slet ikke forstå. Hvis jeg nu sagde "jeg har haft en dårlig oplevelse med en dansk prostituere, så nu vil jeg aldrig besøge en dansk prostitueret igen, du Lady C vil være en dårlig oplevelse fordi det var Lady B". Et ønske om at være politisk korrekt kan godt indgå i ens menneskesyn. Så det ene udelukker ikke det andet. Igen : Jeg mener ikke vi skal straffe en hel befolkningsgruppe. På mit civile job arbejder jeg sammen med muslimer fra forskellige lande og der er egentlig ikke noget at udsætte på dem. De er gode kolleger . Og jeg synes det er synd for dem at blive sat i bås med dem der ikke kan opføre sig ordentligt. Men jeg ser også at vi i Danmark har et stort problem / udfordring i forhold til nogle - især mænd - fra mellemøsten og lande der har en helt anden kulturbaggrund end vores. Og det er måske der vi to i virkeligheden har vores største uenighed. Du ser intet problem. Men det gør jeg. Og faktum er at der er rigtig mange der ser et problem. Se bare herinde på eroguide. De mennesker skal høres og hvis man vedbliver at holde hårdt på at der ikke er noget problem - ja så er det jo lige præcis at vejen banes for sådan en som Rasmus Paludan . Når man ikke bliver hørt - ja så vil man stemme på ham / hende der hører en. Lytter til en og tager en alvorligt. Det er sgu meget menneskeligt. Og nej jeg er slet ikke tilhænger af RP men det er bare for at forklare hvad det er der sker når mennesker ikke bliver taget alvorligt og ikke hørt. EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Igen, æresdrab og generelt vold imod kvinder vil aldrig være ok. Men hvordan hjælper du kvinderne ved at lukke dem ude og lade dem leve i krigszoner (ofte vores krige, vi r nemlig så heldige at vi i Danmark, har et forsvar der er så proaktivt at det typisk forsvarer os i mellemøsten), eller hvis ikke krigzoner så fattigdom og vilkår du ikke ville tilbyde din... kat? Ellers skal vi kun lukke grænserne for "mænd med oldnordiske kvindesyn" og hvis det er din løsning, hvordan afgør vi så - uden at straffe/udelukke alle - hvem der har oldnordiske (ironisk ordvalg forøvrigt) kvindesyn. Det er jo et kæmpe emne det her og det vil jeg rigtig gerne diskutere for at hjælpe kvinderne i andre lande end Danmark er faktisk noget der ligger mig meget på sinde. Men hvis vi går ind i den diskussion bliver vi aldrig færdige. Det er en tråd for sig selv. Lad os istedet holde os til det der sker indenfor Danmarks grænser. Ihvertfald i den her debat. Ja kan godt se det er et sjovt ordvalg med det " oldnordiske " kvindesyn. Dejligt at bringe lidt humor ind EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Det er det ikke... det er en elendig ide, det er derfor vi ikke gør det. Det er jeg ikke sikker på jeg er enig i. Jeg kan godt se et mega dilemma og det er bestemt ikke uden omkostninger men det er jo for at beskytte man skulle gøre det i så fald. EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Massive sanktioner fra verden omkring os, rekordhøj arbejdsløshed og ingen kunder i biksen hos dig... med mindre din pris er "kontant-hjælps"-venlig Det vil være mit bud for hvad konsekvenserne kan være hvis vi lukkede vores grænser. kunder i biksen hos mig ?? Jeg kan godt høre du intet aner om min " biks " - Med de meget få eksklusive kunder jeg har tror jeg virkelig ikke det kommer til at berøre mig - som i overhovedet. Men selv hvis det gjorde - så ville det være et offer jeg var villig til at give . Nogle gange helliger målet midlet. Som for eksempel set under corona krisen hvor Danmark lukker ned for at beskytte samfundet for et sammenbrud på grund af virussen. Det er surt for os alle og det koster arbejdspladser men her helliger målet midlet . Et glimrende eksempel faktisk på at hvis der er noget der er vigtigt nok - ja så må vi alle ofre noget. EksilKøbenhavner skrev, for 12 timer siden: Lad mig lukke af med, at jeg godt kan forstå din holdning, jeg er bestemt ikke fortaler for masse indvandring. Men du må sgu ikke have de holdninger og kalde dig humanist eller individualist, hvis du gør det så udvander du ordenes betydning Du tager så meget fejl. Det er netop fordi jeg vil bevare det humanisktisk grundsyn der - trods alt er - i Danmark - at jeg kan se at vi simpelthen må " af med" de kræfter der truer vores humanistiske grundsyn. Fordi hvis vi ikke gør så vil der ske det at fler og flere vil stemme på det yderligt gående højre fløj og det ønsker jeg heller ikke. Jeg ser faktisk det at der er så yderligt gående partidannelse som et symptom på at Danmark på en eller anden måde er truet. Det er et symptom på at noget er galt. Hvad er det der gør at der vokser så ekstreme holdninger frem som man ser hos RP og hans tilhængere ? Det er jo det man skal undre sig over og forstå. Og det at ville forstå og komme i møde er faktisk ret humanistisk Redigeret 23. Maj, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg