Hop til indhold
SIO

Svar fra Nick Hækkerup hvorvidt sexarbejde er et betragte som arbejde.

Recommended Posts

Liv skrev, for 1 time siden:

Jeg ser ikke, at der fra SIO lægger op til at vi skal ha lønmodtagerrettigheder, men at vi fortsat skal være selvstændige.

Ferie er for lønmodtagere. Som selvstændig lægger man selv penge fra til ferie og styrer selv, hvornår den skal holdes og i hvor lang tid. Ligesom man selv indbetaler til pension, sygeforsikring mv. 

Som selvstændig kan du få sygedagpenge efter 14 dages sygdom, eller du kan tegne en sygedagpengeforsikring med ret til sygedagpenge efter hhv en eller tre dages sygdom.

Jeg er helt enig i,  som jeg i øvrigt også har skrevet i tidligere indlæg, så må en model være, at man skal være selvstændig.  Alt andet vil give for mange udfordringer.   Jeg er ligeledes enig i det omkring sygedage. Dog som jeg også tidligere har skrevet er timesatsen er særlig stor, så hvis man ønsker noget der ligner ens reelle tabte arbejdsfortjeneste, skal man nok tegne en forsikring.   

Hvad ligger SIO i øvrigt op til ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SIO skrev, den 18.5.2020 at 08:43:

Hermed besvarelse af spørgsmål nr. 1228 (Alm. del), som Folketin- gets Retsudvalg har stillet til justitsministeren den 24. april 2020.

https://www.ft.dk/samling/20191/almdel/reu/spm/1228/svar/1656747/2187284.pdf?fbclid=IwAR1Z7FzsODk3pjfvhuCDQxbP-31xfpJx2Bv5JI4lbVWLvg8Mi0FgH8EzFPg

SIO

Super godt svar. Selvfølgelig er det ikke at betragte som et erhverv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 1 time siden:

Det kan du helt sikkert læse om på deres hjemmeside.

Hvis der skulle være andre der er interesseret i hvad SIO ønsker, så fandt jeg faktisk dette på deres side.

Hvad vil vi

Man kan godt fornemme, at SIO er drevet af få frivillige og ulønnede personer, men bortset fra det, læste jeg faktisk en del de artikler og materiale de offentligøre.  Det er bestemt en fin side, med relevante artikler og oplysninger.  Der bestemt plads til ekspansion, med det vil jo nok kræve at folk i branchen i højere grad end nu kan skabe "fælles front".  

Del dette indlæg

Link til indlæg

@TheVoice  

Det er en spændende debat og jeg syntes du skriver mange god ting i dine indlæg.

At være sex arbejder i Danmark er ikke et ulovligt erhverv, det er fuld ud lovligt og man betragtes som selvstændig erhvervs drivende, som alle andre.

Og opfordres til at følge gældende regler    https://socialstyrelsen.dk/voksne/prostitution/viden-om-prostitution/relevant-lovgivning

Der findes også andre jobs i danmark som ikke er lige så anerkendt  som at være Advokat eller Skolelære. Men fælles for dem alle, er det så ikke sådan, at hvis man ønsker et job, med mere anderkendelse end det man har, så må man jo søge et andet.

Sådan har jeg da personligt haft det hele livet. Sidst så vi her at sex arbejder også kunne få del i hjælpe pakkerne  https://www.eroguide.dk/forum/topic/120039-dialog-med-erhvervsstyrelsen/  Er det ikke et skridt i den rigtige retning ??

Men det kræver jo selvfølgelig, at man har fulgt de samme regler og retnings liner som andre selvstændige erhvervs drivende i Danmark.

Jeg er fuldt ud enig med SIO i at der skal være et godt og brugbart hjælpe netværk  til dem som måtte have et sådanne behov - Jeg har hørt andre være taknemmelige for den hjælp de har fået, som fks. på Bornholm - Men et godt udgangs punkt, er at man selv er klar til at skifte sin rejse i livet til sådan et ophold.

Ang. Fagforening så ser jeg det ikke muligt - Vi er allesammen alt for forskelligt tænkende til at det ville kunne forenes - Og det er jo det som gør denne branche så vidunderlig dejlig fyldt med mangfoldighed. 

Personligt mener jeg at vi kommer længst ,ved at se på alt det vi må her i vores skønne andedam -  Frem for altid at træde vande i noget som ikke er os muligt.

Den dejligste aften til jer alle sammen.

Madame Elisabeht

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame-elisabeht(TV) skrev, for 25 minutter siden:

Sådan har jeg da personligt haft det hele livet. Sidst så vi her at sex arbejder også kunne få del i hjælpe pakkerne  https://www.eroguide.dk/forum/topic/120039-dialog-med-erhvervsstyrelsen/  Er det ikke et skridt i den rigtige retning ??

Jeg synes det er helt fair.   

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...