Hop til indhold
Jernsvinet

Udvist for bestandig for forsøg på voldtægt

Recommended Posts

Den forurettede har derimod forklaret i retten, at manden trak hendes bukser af og tvang hende ned på en massagebriks, hvor han forsøgte at gennemføre først et varginalt og så et analt samleje, men at det mislykkes, fordi hun kæmpede imod og i stedet fik manden udløsning mellem hendes baller.

Jeg ville nok have karakteriseret det som voldtægt og ikke bare voldtægtsforsøg - men det kan være juraen er anderledes?

https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/udvist-for-bestandig-for-forsøg-på-voldtægt-af-ansat-i-massage-klinik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 18 minutter siden:

Den forurettede har derimod forklaret i retten, at manden trak hendes bukser af og tvang hende ned på en massagebriks, hvor han forsøgte at gennemføre først et varginalt og så et analt samleje, men at det mislykkes, fordi hun kæmpede imod og i stedet fik manden udløsning mellem hendes baller.

Jeg ville nok have karakteriseret det som voldtægt og ikke bare voldtægtsforsøg - men det kan være juraen er anderledes?

https://dagbladet-holstebro-struer.dk/artikel/udvist-for-bestandig-for-forsøg-på-voldtægt-af-ansat-i-massage-klinik

Godt at se en udvisningsdom. Det er noget de har respekt for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

For at en person kan straffes for voldtægt, så skal der være sket en hel eller delvis penetrering. Dette var ikke sket i den pågældende sag, så derfor dømmes gerningspersonen ikke for voldtægt.

Da gerningspersonen, med forsæt, har forsøgt på at penetrere, så har forsøget været af en så betydelig styrke, at straffen(Højst sandsynligt) blev det samme, som hvis der var sket penetrering. Denne praksis - med at straffe hårdt for forsøg - er Danmark kritiseret for I blandt andet EU.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, 1 time siden:

Danmark kritiseret for I blandt andet EU.

Jeg glæder mig til at høre EU jamre, den da Rasmus Paludan bliver statsminister, og begynder massehjemsendelserne af de kriminelle fremmede (som en start).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, 1 time siden:

Denne praksis - med at straffe hårdt for forsøg - er Danmark kritiseret for I blandt andet EU.

Det forstår jeg ikke, da et voldtægtsforsøg kan være lige så stor et overgreb som et fuldbyrdet - og nogle kvinder vil under et forsøg, måske bare lade stå til for at få det overstået og manden kan opfatte dette som - og bagefter påstå: at hun gjorde jo ikke modstand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Jernsvinet skrev, for 34 minutter siden:

Det forstår jeg ikke, da et voldtægtsforsøg kan være lige så stor et overgreb som et fuldbyrdet - og nogle kvinder vil under et forsøg, måske bare lade stå til for at få det overstået og manden kan opfatte dette som - og bagefter påstå: at hun gjorde jo ikke modstand

Ja, det er nok også det argument, det er anvendt for at have den praksis med at straffe hårdt for forsøg.

Men de fleste stater i EU har forskellige straffelove, sædvaner og lignende, så derfor vil der altid være nogle, som kritiserer andre for deres praksis.

I forhold til det sidste, så er det blandt andet derfor, man bør indføre samtykkebaseret lovgivning vedr. samleje. (Dette var blot en sidebemærkning uden for emnet)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, den ‎20‎-‎05‎-‎2020 at 07:09:

Godt at se en udvisningsdom. Det er noget de har respekt for.

Jeg vil dog først kippe med Dannebrog, når svinet er landet i sit hjemland ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Runaldo

Svært at ikke være racist når det konstant er mennesker fra samme landeområder der opfører sig så grimt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Runaldo skrev, for 4 timer siden:

Svært at ikke være racist når det konstant er mennesker fra samme landeområder der opfører sig så grimt.

Nej, det er ikke svært. Tænk altid på at hvert eneste menneske er sit selvstændige individ. Du vil vel heller ikke bryde dig om blive slået i hartkorn med de europæiske skiderikker, der opfører (eller har opført) sig grusomt rundt om i verden.

Men denne skiderik skal straffes, hvis han har gjort det han beskyldes for og han burde også sendes hjem (ad hækkenfeldt til eller Langtbortistan eller Sverige). Lad os holde politikken ude af dette underforum, men ville lige rejse humanismeflaget.

Venligst OT (der nok er naiv i visse øjne)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...