Hop til indhold
MrLovaLova

Fie Laursen

Recommended Posts

https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/vil-ikke-undskylde/8133486

Overskriften siger nærmest sig selv. Hun har jo fuldstændig tabt sutten? 
Jeg er mest tilhænger af at sådan en person skal ignoreres mest muligt, men mener hun burde stoppes på den ene eller anden måde.

Kæft hendes forældre må være stolte når de læser nyheder.

Og så til sidst en efterlysning, er der én herinde der har benyttet sig af hendes sugardating, altså med hende, og kunne skrive en anmeldelse? Ikke fordi jeg selv har de tanker, men det kunne være interessant at vide om hun selv laver den slags eller “bare” reklamerer for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fie Laursen er aktiv på sugardaters.dk, og det har hun været ihvertfald i over 1 år.

Hun er meget direkte i sin kommunikation - og meldte allerede i anden besked ud om pris og setup (mad, vin og fræk sex). Hun er absolut i den dyre ende - og jeg valgte at takke pænt nej tak :-)

Redigeret af Keeper
Link

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik

Jeg må indrømme at hun synker stille og roligt ned i dybet den lille pige. Synd for hende.

Jeg er ikke en der tænder specielt på hende, syntes hun er vulgær, men er overbevist om at hun vil gøre, hvad det skal være, bare beløbet er det rigtige. 

Hun lider jo efter eget udsagn af bordeline og de har nogle specielle behov der skal stilles uanset prisen, man kunne med rette erindre Simon Spies’ udtalelse, dårlig omtale er bedre end ingen omtale. 

Så skal hun stoppes? Vi lever jo i et frit land. Vil nærmere mene hun skulle hjælpes af en meget dygtig prof. og få hende ud af hendes selvsving og tilbage til den virkelige verden. Hun er jo et tydelig offer for soMe. 

-lurik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen

haha "laver den slags" vi er på et site for købesex - bare gi den gas lille Fie

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg må være ærlig at sige jeg kan ikke se hvorfor folk vil betale noget for hende, så pæn er hun nu heller ikke men det er måske bare mig ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
lurik skrev, for 29 minutter siden:

Så skal hun stoppes? Vi lever jo i et frit land. 

det er jo ikke det at hun sugardater der er et problem, det skal hun da bare gøre så meget hun vil

men når hun reklamerer det ud til alle hendes meget unge og letpåvirkelige følgere, så er det altså et kæmpe problem

og ja, så bør hun i den grad stoppes

det er ikke i orden at hun bruger sin platform til at anbefale prostitution

Redigeret af aaisha

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om den måde Fie Laursen opfører sig på i medierne, hun lader til at være ekstremt opmærksomhedsøgende og bare ikke særlig sympatisk.

Men jeg vil gerne advare mod, at man herinde afslører hendes eventuelle aktiviteter som aktiv sugar babe.

Dansk lovgivning gør det strafbart at offentliggøre oplysninger, der må formodes at være a privat karakter og/eller kan skade andres ry og omdømme, og det uanset om udtalelserne er sande eller ej.

Ytringsfriheden giver os ret il at udtale os under ansvar, men ikke fri ret til at sige hvad som helst uden at det kan få konsekvenser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
aaisha skrev, for 2 minutter siden:

det er jo ikke det at hun sugardater der er et problem, det skal hun da bare gøre så meget hun vil

men når hun reklamerer det ud til alle hendes meget unge og letpåvirkelige følgere, så er det altså et kæmpe problem

Skal Eroguiden også stoppes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
aaisha skrev, for 17 minutter siden:

Spot on Aaisha

Så sent som i januar havde jeg en snak med min  yngste niece på 16 årige omkring netop  Fie Larsens BLOG aktiviteter.

Hun syntes at Fie var 'sej' men også lidt underlig. Det blev en lang snak og heldigvis er min niece en fornuftig og klog pige, men manges af Fie's følgere er jo meget unge usikre mennesker

Redigeret af Gh0st

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Boon Lott

Hun havde så sent som i marts “lyst til at banke mit hovede ned i tastaturet”, da hun undskyldte efter at have reklameret for sugardating på Instagram.

”Det er en kæmpe fejl. Det er virkelig dumt. Jeg tror bare, at jeg glemmer, at der er børn, der følger mig”, sagde hun på P1 dengang.

Men det er ikke ulovligt. Forbrugerrådet Tænk:

”-Min umiddelbare vurdering er, at det her ikke er en overskridelse af markedsføringsloven, fordi det henvender sig til unge over 18 og er deklareret som en annonce”.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/fie-laursen-faar-haard-kritik-af-red-barnet-og-influencere-meget-bekymrende-og-over

Til forskel er andre “influensers” blevet anklaget for at blive betalt for at reklamere for produkter uden at gøre opmærksom på det. Jeg vil ikke gøre mig klog på om hun optræder uansvarligt eller amoralsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie
anton45 skrev, for 5 minutter siden:

Det er diskretionen der er vigtig her :) når der bliver anmeldt og efterlyst piger herinde er det stilen, at man bruger det 'kunstnernavn' pigen har valgt, også selvom man måske kender hendes rigtige identitet. Nu ligger Fie Laursen ikke skjul på, at hun benytter sig af sugardating, men det er alligevel bedst stil at holde hendes offentlige persona og hendes præcise sugardaters profil adskilt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik
aaisha skrev, for 8 minutter siden:

Jeg er ikke uenig i det er moralsk forkert af hende. Set ud fra mit værdisæt. Men vi lever stadig i et frit land og så længe det ikke er ulovligt det hun foretager sig må det være på hendes regning hvordan hun ytrer sig, men at stoppe hende kan man jo ikke. Så ville der være så meget andet der skulle stoppes ifølge diverse smagsdommere. 

men hun burde få lidt hjælp til at få sit verdensbillede og selvfedhed stillet skarp. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Boon Lott skrev, for 2 minutter siden:

Hun havde så sent som i marts “lyst til at banke mit hovede ned i tastaturet”, da hun undskyldte efter at have reklameret for sugardating på Instagram.

”Det er en kæmpe fejl. Det er virkelig dumt. Jeg tror bare, at jeg glemmer, at der er børn, der følger mig”, sagde hun på P1 dengang.

Nogle lærer aldrig af deres fejl, hverken de små eller kæmpestore.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Emmalie skrev, for 1 minut siden:

Det er diskretionen der er vigtig her :) når der bliver anmeldt og efterlyst piger herinde er det stilen, at man bruger det 'kunstnernavn' pigen har valgt, også selvom man måske kender hendes rigtige identitet. Nu ligger Fie Laursen ikke skjul på, at hun benytter sig af sugardating, men det er alligevel bedst stil at holde hendes offentlige persona og hendes præcise sugardaters profil adskilt. 

nej den er uvigtig - flere GP'er udnytter deres status som kendte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Boon Lott
MrLovaLova skrev, for 56 minutter siden:

https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/vil-ikke-undskylde/8133486

Overskriften siger nærmest sig selv. Hun har jo fuldstændig tabt sutten? 
Jeg er mest tilhænger af at sådan en person skal ignoreres mest muligt, men mener hun burde stoppes på den ene eller anden måde.

Kæft hendes forældre må være stolte når de læser nyheder.

Og så til sidst en efterlysning, er der én herinde der har benyttet sig af hendes sugardating, altså med hende, og kunne skrive en anmeldelse? Ikke fordi jeg selv har de tanker, men det kunne være interessant at vide om hun selv laver den slags eller “bare” reklamerer for det.

Det virker underligt at du mener hun skal ignoreres. For derefter at efterspørge en anmeldelse?;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
anton45 skrev, for 8 minutter siden:

et ret underligt argument der på ingen måde er sammenligneligt

har du eksempler på at eroguide går ud offentligt og opfordrer unge til at sælge sex

hvis det var tilfældet ville jeg bestemt også synes at det var en adfærd som burde stoppes

men nu forholder det sig jo ikke sådan, vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie
kenderen skrev, for 6 minutter siden:

nej den er uvigtig - flere GP'er udnytter deres status som kendte

Som jeg ser det er den ikke uvigtig, om de gør brug af det eller ej. Og nu er hun på sugardaters, og ikke GP (jeg er enig i at begge dele er prostitution, det er ikke pointen), derinde skal du altså have en profil for at se de andre profiler, og for at komme i kontakt med dem. Det burde medføre en vis diskretion i sig selv

Redigeret af Emmalie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Boon Lott
aaisha skrev, for 7 minutter siden:

har du eksempler på at eroguide går ud offentligt og opfordrer unge til at sælge sex

hvis det var tilfældet ville jeg bestemt også synes at det var en adfærd som burde stoppes

Næ. Men Eroguide er et offentligt site, hvor alle kan læse om oplevelser med prostituerede. Alle kan se profiler, billeder og henvisninger til anmeldelser af positiv karakter. Jeg kan ikke se den store forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Nu følger jeg slet ikke reality scenen - så lidt faktisk, at jeg ikke aner hvem Fie Laursen er. Så jeg tager bare udgangspunkt i artiklen. 

At opfordre unge: Ikke så fedt.

At gøre reklame for sig selv: Totalt fornuftigt og god forretningsplan. Hvis man kigger på instagram er der jo enormt mange sexarbejdere, bare søg på "Domina" og se hvad der kommer frem. Det kan jeg rent generelt set ikke se noget galt i. Problemet her er at hun markedfører sig som familievenlig samtidig med at promovere sugardating mm. 

Kan man vælge om det kun er personer på 18+ som må følge en?

Jeg siger ikke at jeg synes det var et godt eller ansvarligt move at reklamere på den måde når hendes følgere nu engang inkluderer mange unge, som nok ikke  kan overskue konsekvenserne hvis de begynder at sugardate mm. og apropos forretningsstrategi er det også en dårlig strategi, da det jo tydeligvis bliver udskammet. Men det er jo hendes liv og hendes profil og hun lyder måske som en ret distræt person, der heller ikke overvejer hvad hendes handlinger indebærer. For mig lyder mest af alt til, at hun skal skille sig af med sin unge følgeskare eller gøre som artiklen sluttede af med at skrive: holde det clean på instagram og dirty på only fans. 

Men jeg synes ikke man skal udskamme prostitutionsreklame som sådan. Jeg kunne da sagtens finde på at lave en instagram eller tumblr eller whatever og poste nogle mere anstændige billeder og slå op hvornår jeg er i hvilken by osv. Det er synd hvis det skal stigmatiseres. Så længe jeg gør det klart at mine services er forbeholdt voksne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
aaisha skrev, for 24 minutter siden:

De fleste Glædespiger herinde, tegner hvis også en ret lyserødt billede af deres verden. De fleste påstår at de gør det af lyst. hvis det er sandt, så må deres største problem her i disse corona-tider ikke være økonomien men at de ikke får sex nok. Der er intet som forhindre unge under 18, at læse med herinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Boon Lott skrev, for 47 minutter siden:

Det virker underligt at du mener hun skal ignoreres. For derefter at efterspørge en anmeldelse?;) 

Jeg skrev at jeg som udgangspunkt er tilhænger af at en sådan person skal ignoreres. I dette tilfælde mener jeg det er værd at tage debatten, da jeg langtfra syntes det er i orden.

Jeg har en datter på 16, der godt nok siger hun syntes Fie er en opmærksomhedssøgende klaphat, men hun har da flere veninder hvor jeg godt kunne forestille mig nogle af dem vil kunne være fristet når man står og skal have den nye iphone, taske, sko osv. som de andre veninder har.

Med hensyn til efterlysningen var såmænd bare at folk vha. denne tråd kan se at hun ikke kun går på fine dinner dates, sælger trusser, men faktisk sælger sex. Jeg ved der er en lang debat vedr. sugardating vs prostitution som jeg ikke gider at gå ind i.

Diskretion? Hvordan dælen kan man snakke om diskretion når hun selv reklamerer for, og nævner at hun benytter sig af sugardating?

Kort og godt, jeg mener det er hamrendes forkert at sådan en tomhjernet gås skal promovere sugardating til unge mennesker ( som jeg går ud fra er 99% af hendes følgere )

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...