Hop til indhold
Guest Eroprins

Hjerteknuser

Recommended Posts

Guest Eroprins

Jeg har igennem hele livet haft en svaghed for kvinder, som der har været svigtet som børn. Det kan være kvinder som idag har været en tur på krisecenter, fordi de har fundet sig en lidt for hård fyr. Det kan også være at de har en lidt let omgang med stoffer, dog uden at være afhængige. De har nok også en lettere psykisk diagnose. Det er som om at når jeg taler med disse piger, så føler jeg på en måde at jeg har fundet min soulmate, fordi der kan snakkes om alt. Og selvom det godt kan ende ud i sex, så ender jeg altid med at blive skuffet, da jeg nok er alt for fornuftig til disse piger.

Er der andre som kan sætte sig ind i dette? Eller er det noget som jeg har for mig selv?
jeg tror at disse piger er lidt ligesom hvad badboys er for kvinder.

Jeg har oplevet det 3 gange i mit liv, og når jeg tænker tilbage, så har alle 3 kvinder mindet utroligt meget om hinanden. Deres lidt hjælpeløse stemmeføring i telefonen, deres småflirten, og deres problemer man vil redde dem fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Interessant emne

Jeg føler mig ikke specielt tiltrukket kvinder eller mænd med forskellige former for udfordringer, men jeg har nu alligevel igennem livet mødt nogle stykker.  Jeg har nok ligesom dig forsøgt at "redde" dem eller blot givet dem lidt sparring eller puf i håb om, at deres liv pludselig skulle blive væsentligt bedre.

Man vil dem det bedste, men typisk ender det i skuffelse og frustration over, at det de egentligt har givet udtryk for, reelt ikke er det de ønsker når det kommer til stykket.   Jeg har aldrig reddet nogen.  Tilgengæld har jeg lært en masse psykologisk (learning by doing) 

Nogen finder tryghed i offerrollen, andre trives bare bedst i kaos.  Det sidste lyder tåbeligt, men fakta er blot at ikke alle trives i en rolig tilværelse med styr på tingene.  Nogen har brug for de voldsomme op og nedture.  Det er her de mærker livet.   

Så.... nej du er ikke den eneste der har oplevet den slags.   Hvorfor de indimellem rækker ud efter, lad os kalde det almindelige velfungerende og ressource stærke mennesker, ved jeg faktisk ikke.  Jeg kunne faktisk også være tilbøjelig til at mene, at det måske er os, der fuldstændigt har misforstået signalerne og de dybe samtaler.  Vi tænker måske "Sikke dog en trist opvækst eller også tænker vi, at personen måske bare skal have støtte fra en person de kan have tillid til".

Man hører jo deres historier, og kender man dem længe nok, opdager man også at de typisk tiltrækkes af mennesker, som vi nok vil betegne som dårlige match.   Jeg har i et enkelt tilfælde oplevet at stort set hver gang jeg reddede kvindens røv,  så ændrede den umiddelbare glæde fra hendes side sig i løbet af få dage til vrede, skuffelse, mistillid og..... you name it.  

Det kan godt være at man betragter den slags mennesker som "svage".  Fakta er nok, at det er os der er de "svage", for vi har ganske svært ved at håndtere de meget voldsomme følelser og reaktioner, der kan komme som lyn fra en himmel. 

Som allerede skrevet, har jeg aldrig reddet noget. Tilgengæld har jeg lært ret meget, herunder at lige børn leger bedst ikke er en gammel floskel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Næ, jeg tror ikke det er noget, du har for dig selv. Jeg tror jeg har levet sammen med sådan en kvinde i 21 år, hvor vi netop var soulmates på mange områder, men sex var noget bras. Det er nogle år, siden vi blev skilt. Og jeg synes, at jeg er vokset gevaldigt siden  - eller måske blev vi netop skilt, fordi vi voksede i hver sin retning. Kæmper stadig med at sætte ord på det og derfor har jeg også svært ved at sætte præcise ord på, hvad jeg tror der foregår i dine relationer. Men det handler om både part A og part B OG relationen. Når der opstår tiltrækning handler det ikke kun om kvinden, men også om hvor DU er, og det er sjældent, at man er bevidst om det i nu'et. Det kan man først se senere, når man står et andet sted og kan kigge tilbage på det, som var.  Hvad jeg vel vil sige er, at det er et enormt interessant emne, du bringer op, men svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mænd har et beskytterinstinkt. Nogle mere end andre. Kvinder med en trist baggrund har en større sandsynlighed for at aktivere det end kvinder der ikke har problemer. Fænomenet kaldes at man spiller "Captain save a-hoe". Det kan føles rigtigt tilfredsstillende i starten,  men er meget sjældent en god ide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage
Eroprins skrev, for 10 timer siden:

Jeg har igennem hele livet haft en svaghed for kvinder, som der har været svigtet som børn. Det kan være kvinder som idag har været en tur på krisecenter, fordi de har fundet sig en lidt for hård fyr. Det kan også være at de har en lidt let omgang med stoffer, dog uden at være afhængige. De har nok også en lettere psykisk diagnose. Det er som om at når jeg taler med disse piger, så føler jeg på en måde at jeg har fundet min soulmate, fordi der kan snakkes om alt. Og selvom det godt kan ende ud i sex, så ender jeg altid med at blive skuffet, da jeg nok er alt for fornuftig til disse piger.

Er der andre som kan sætte sig ind i dette? Eller er det noget som jeg har for mig selv?
jeg tror at disse piger er lidt ligesom hvad badboys er for kvinder.

Jeg har oplevet det 3 gange i mit liv, og når jeg tænker tilbage, så har alle 3 kvinder mindet utroligt meget om hinanden. Deres lidt hjælpeløse stemmeføring i telefonen, deres småflirten, og deres problemer man vil redde dem fra.

Tror desværre du er for blød til disse kvinder, som ikke formår at ta imod det du evt har at give dem.

Virker som om du er " bange " for stærke kvinder og føler dig bedre tilpas med sårbare kvinder som du ønsker at redde, men aldrig kommer til at ske.

Når det er sagt, så har jeg det på samme måde som dig, tiltrækkes mest at kvinder som dig og indrømmet, føler mig ikke ligeværdig med en alt for stærk og selvstændig kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
ungersvend skrev, for 9 timer siden:

Mænd har et beskytterinstinkt. Nogle mere end andre. Kvinder med en trist baggrund har en større sandsynlighed for at aktivere det end kvinder der ikke har problemer. Fænomenet kaldes at man spiller "Captain save a-hoe". Det kan føles rigtigt tilfredsstillende i starten,  men er meget sjældent en god ide.

Spot on, har også prøvet det nogle gange, og er helt enig. Det er sjældent en god idé.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Personligheds forstyrret kvinder/mænd kan være en udfordring i et forhold. Har været gift med en kvinde -der havde haft meget modstand indtil hun mødte mig. Jeg ville gerne vise jeg respekteret og mente vi var ligeværdige overfor hinanden. Det var en kamp, at få hende til at sige sin mening -sagde tit -"jamen jeg mener det samme som dig" -efterfølgende klager over vi ikke gjorde modsat -gjorde vi så det -helle ikke tilfreds. Hvis det var godt alle problemer var løst -så var det ikke godt! Hvorfor siger du aldrig "jeg elsker dig" -når jeg så sagde det -"har du dårlig samvittighed?!" meget svært kompliceret altid... drama er godt! i min personlige verden ikke -Jeg lærte meget af det forhold -bla. også at passe på mig selv(mit hjerte) kvinder er gådefulde og mænd nogle svin -tjaah... min erfaring;-)

Lidt personligheds forstyrret er vi alle sammen -på den ene eller anden måde...gg Livet i 2020 er ikke det nemmeste, og hvis man så skal leve samme med en -have børn og familie slet ikke let... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...