Hop til indhold
Trust-me

Mærkelig mobil nummer eksistere ikke

Recommended Posts

Jeg har en mobil jeg kun bruger i denne her verden, og nu er jeg 2 gange blevet ringet op af et underligt mobil nr, når jeg ringer tilbage kort efter får jeg beskeden at mobil nummeret ikke eksistere, det starter +45XXXXXX- - er der andre der har prøvet dette?

Redigeret af Administrator
Fjernet nummer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har prøvet at få opkald til nye numre, jeg har anskaffet mig, og det har hver gang været personer, der skulle have fat i den tidligere ejer af nummeret.
Umiddelbart ved jeg ikke om dit teleselskab vil gå med til det, men måske kan du kontakte dem og spørge om de kan oplyse dig hele nummeret (det er trods alt et nummer, der har haft forsøgt at få fat i dig), men som @Vendelboen skriver, så bør du ikke ringe tilbage fra et nummer, du kun bruger til din "hobby".

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trust-me skrev, for 2 timer siden:

efter får jeg beskeden at mobil nummeret ikke eksistere, det starter +45XXXXXX- - er der andre der har prøvet dett

Det er nogen der spoofer et nummer. Sandsynligvis nogen fra et indisk call center, som vil fortælle dig om et problem på din computer ...

De ringer til alle - de ringer automatisk til numre i en database. Måske står dit nummer der, fordi det engang var registreret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 57 minutter siden:

De ringer til alle - de ringer automatisk til numre i en database.

De får betaling hver gang, de ringer op til et nummer - og så tæller det åbenbart ikke hvor længe opkaldet varer. Efter jeg var så dum at svare på en konkurrence, fik jeg mange sådanne opkald uden nogen i den anden ende eller et nummer man kunne ringe tilbage til - faktisk kom de første inden, jeg var færdig med at svare på alle spørgsmålene i konkurrencen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke hvordan mit nummer er havnet i deres hænder, men det er et taletidskort og jeg har vel haft det i ca 3 år, det der er underligt, det er at man ryger omgående på en tlf svarer der siger nummeret ikke eksistere, nå jeg blokkere det, så må jeg se om der bare er et andet der ringer, tak for svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trust-me skrev, for 12 timer siden:

det der er underligt, det er at man ryger omgående på en tlf svarer der siger nummeret ikke eksistere,

Det er ikke underligt, når det er et spoofet nummer. Indimellem får jeg opkald fra numre, der begynder med +45, men som har for mange cifre.

Det er uhyre let at spoofe, man kan let lave fis med folk man kender.

https://www.version2.dk/artikel/paerelet-at-sende-snyde-smser-lave-falske-opkald-dybt-problematisk-1078484

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...