TheVoice 9405 Skrevet 21. Juli, 2020 migmanden skrev, for 5 timer siden: @Nemtøs har ret. Andres sexuelle lyster kan være klamme, men det er den enkeltes egen lyst der styrer valget. Jeg syntes at urin er klamt, men hvis andre har lyst, så skal jeg ikke fordømme dette. I min verden forbinder jeg ordet klamt med noget som er stærkt ubehageligt, utiltalende eller decideret frastødende, afskyeligt osv. Nu kan vi jo så alle bruge tråden til at fremhæve os selv på forskelligvis og være politisk korrekte. Jeg vil så provokere lidt ved at mene, at citatet faktisk kan virke sårende eller fordømmende på folk der dyrker urinsex i forskellige afskygninger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 21. Juli, 2020 (edited) Det er så let at glemme, eller ignorere, når man sidder bag en skærm, at der findes et rigtigt menneske som modtager det had man sender ud, når man fordømmer de ting, man ikke kan forstå. Jeg har selv engang lagt nogle billeder ud på en side af noget ret hardcore breathplay, og fik reaktioner som "det er jo SYGT det du har gang i!" Fra folk som jeg ikke kendte, på noget som var en leg der havde taget månedsvis af tillidsopbyggelse mellem min legekammerat og jeg, og var et udtryk for netop den totale overgivelse og tillid som sådan en leg kræver. Jeg ved ikke om det undrer mig at de kommentarer kommer, men ligesom med opkast posten vil det altid gøre mig ked af det på menneskehedens vegne, at andre har behov for at udtrykke foragt overfor noget, som ingen tvinger dem til at deltage i eller overhovedet bære vidne til, når det ikke er til skade for nogen. Særligt med de ting som falder udenfor normen, og kan være enormt sårbare, da det jo netop ikke nødvendigvis er ting man kan dele med selv sine nærmeste, i frygt for at blive fordømt. I Danmark er i det mindste sadimasochisme taget af sygdomslisten helt tilbage i 1996, men på den globale ICD-10 (kategoriseringen af sindslidelser) er sadomasochisme og fetichisme stadig på listen og er først blevet taget af nu her i udarbejdningen af den nye ICD-11. Det vil sige at selv de ting man evt. fortæller en psykolog har kunnet bruges i retssager om fx forældremyndighed, med argumentationen at folk som lider af den slags forstyrrelser er til fare for deres børn. Det siger noget om, hvor dybt vores reaktioner mod det afvigende ligger i os, at det først nu er ved at blive accepteret som noget normaltfungerende mennesker også kan dyrke uden at dette udtrykker en brist i deres personlighed. Redigeret 21. Juli, 2020 af Nannas Hjørne Indsat et "at" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17575 Skrevet 21. Juli, 2020 I Sverige er det nemmere, her er det klamt så snart penge er involveret. Så alle GP'er er lidt klamme, men aller mest klamme er kunderne. De er ultrasuperturboklamme. Sådan er det bare. End of story. Inget at diskutere. Hvis du tør diskutere det er du klam. Det fine er at hele Sverige, inklusive alle og måske nogle flere, er overens om hvor klamt det er. Den der ikke ev er overens, sidder tavs for at ikke avslørres som klam. Lige nu diskuterer man om ikke klamhed burde give fængsel. 2 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 21. Juli, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden: Det er så let at glemme, eller ignorere, når man sidder bag en skærm, at der findes et rigtigt menneske som modtager det had man sender ud, når man fordømmer de ting, man ikke kan forstå. Jeg har selv engang lagt nogle billeder ud på en side af noget ret hardcore breathplay, og fik reaktioner som "det er jo SYGT det du har gang i!" Fra folk som jeg ikke kendte, på noget som var en leg der havde taget månedsvis af tillidsopbyggelse mellem min legekammerat og jeg, og var et udtryk for netop den totale overgivelse og tillid som sådan en leg kræver. Jeg ved ikke om det undrer mig at de kommentarer kommer, men ligesom med opkast posten vil det altid gøre mig ked af det på menneskehedens vegne, at andre har behov for at udtrykke foragt overfor noget, som ingen tvinger dem til at deltage i eller overhovedet bære vidne til, når det ikke er til skade for nogen. Særligt med de ting som falder udenfor normen, og kan være enormt sårbare, da det jo netop ikke nødvendigvis er ting man kan dele med selv sine nærmeste, i frygt for at blive fordømt. I Danmark er i det mindste sadimasochisme taget af sygdomslisten helt tilbage i 1996, men på den globale ICD-10 (kategoriseringen af sindslidelser) er sadomasochisme og fetichisme stadig på listen og er først blevet taget af nu her i udarbejdningen af den nye ICD-11. Det vil sige at selv de ting man evt. fortæller en psykolog har kunnet bruges i retssager om fx forældremyndighed, med argumentationen at folk som lider af den slags forstyrrelser er til fare for deres børn. Det siger noget om, hvor dybt vores reaktioner mod det afvigende ligger i os, at det først nu er ved at blive accepteret som noget normaltfungerende mennesker også kan dyrke uden at dette udtrykker en brist i deres personlighed. Du har bestemt ret i, at på nettet er det rimeligt omkostningsfrit at skrive hvad man tænker. Det ændre dog ikke på, at selvom omtalen ude i den virkelige verden kan tage forskellige former, så tænker og fordømmer de mennesker det samme. Den største forskel er nok, hvis de er sammen med en person de føler falder helt ved siden af normen, så nøjedes de med at tænke det. Hvis de derimod er i sammen med venner og ingen af dem har disse interesser/præferencer, så vil man opleve samme fordømmende tale. I disse situationer hører Vedkommende det så bare ikke, eller i hvert fald ikke direkte. Hvis du nu f.eks var privat dagplejemor, og det blev kendt at du måske legede lidt med SM eller andre ting. Så vil du mærke fordømmelsen indirekte ved, at mange ville vælge en andet privat dagpleje tilbud. Forskellen på nettet og virkeligheden er nok blot bare, at fordømmelsen og stigmatiseringen træder tydeligere frem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 Jeg skrev: Nu er det jo ikke ulovligt, så hvis begge parter er indforstået så er det jo fint... Men for fanden hvor er det klamt..! Corvid19 here we come!!! Det står jeg naturligvis ved, uden jeg I øvrigt ellers kommenterer på personen. At nogle ikke er enige i dette er fint med mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 21. Juli, 2020 (edited) Gentlemand-Finn skrev, for 28 minutter siden: Jeg skrev: Nu er det jo ikke ulovligt, så hvis begge parter er indforstået så er det jo fint... Men for fanden hvor er det klamt..! Corvid19 here we come!!! Det står jeg naturligvis ved, uden jeg I øvrigt ellers kommenterer på personen. At nogle ikke er enige i dette er fint med mig. jo - og du er ganske givet ikke den enste der synes det . Men det interessante er hvorfor DU har brug for at sige det ? Kan du svare på det ? Redigeret 21. Juli, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 21. Juli, 2020 Der er ikke noget forkert eller klamt Så længe 2 voksne mennesker er enige om hvad de laver. Hver sin lyst... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 Lady C skrev, for 28 minutter siden: jo - og du er ganske givet ikke den enste der synes det . Men det interessante er hvorfor DU har brug for at sige det ? Kan du svare på det ? Fordi det er min mening! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 9 minutter siden: Fordi det er min mening! Du har ret til at have din mening, men hvad bidrager du med under en efterlysning ved at skrive at trådstarters lyster er klamme? Han efterspørger hjælp til at finde en der tilbyder opkast. Nu skal du ikke føle dig jagtet af mig, jeg har set mange afsporinger både under efterlysninger og anmeldelser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 Jeg bidrager med min mening. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 12 minutter siden: Jeg bidrager med min mening. Men du blev jo ikke spurgt om din mening i opkast tråden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 16 minutter siden: Jeg bidrager med min mening. Hvad får dig til at tro den interesserer andre end dig selv? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest NordFyr Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 19 minutter siden: Jeg bidrager med min mening. Og din mening er i denne sammenhæng en afsporing. Farvel med dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 1 time siden: Jeg skrev: Nu er det jo ikke ulovligt, så hvis begge parter er indforstået så er det jo fint... Men for fanden hvor er det klamt..! Corvid19 here we come!!! Det står jeg naturligvis ved, uden jeg I øvrigt ellers kommenterer på personen. At nogle ikke er enige i dette er fint med mig. Hvorfor ikke bare give udtryk for din holdning ved at nøjedes med at skrive Citat Nu er det jo ikke ulovligt, så hvis begge parter er indforstået så er det jo fint 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 21. Juli, 2020 TheVoice skrev, for 1 time siden: Du har bestemt ret i, at på nettet er det rimeligt omkostningsfrit at skrive hvad man tænker. Det ændre dog ikke på, at selvom omtalen ude i den virkelige verden kan tage forskellige former, så tænker og fordømmer de mennesker det samme. Den største forskel er nok, hvis de er sammen med en person de føler falder helt ved siden af normen, så nøjedes de med at tænke det. Hvis de derimod er i sammen med venner og ingen af dem har disse interesser/præferencer, så vil man opleve samme fordømmende tale. I disse situationer hører Vedkommende det så bare ikke, eller i hvert fald ikke direkte. Hvis du nu f.eks var privat dagplejemor, og det blev kendt at du måske legede lidt med SM eller andre ting. Så vil du mærke fordømmelsen indirekte ved, at mange ville vælge en andet privat dagpleje tilbud. Forskellen på nettet og virkeligheden er nok blot bare, at fordømmelsen og stigmatiseringen træder tydeligere frem Åh ja. Jeg argumenterer skam heller ikke, at stilhed på nettet ville blive ensbetydende med færre fordomme i den virkelige verden, men det du beskriver som, at fordommene stadig er der men ikke udtales, kan også ses som almindelig pli. Det virker på mig, som det laveste mål af respekt man kan give en anden person i det mindste at lade den være i fred, selv hvis man så fordømmer den i andet selskab. Det er en ret lav standard for respekt, men det må ligesom være første skridt mod tolerance. Det bekæmper ikke fordomme, men det tillader folk at leve uden at blive forfulgt. Det er lidt trist, men man skal ikke undervurdere alene hvor stor en ting det er, versus hvis alle som afveg normen skulle gå rundt og få smidt fornærmelser i hovedet. Plus internettet er så endimensionelt. Forstået sådan, at ude i den virkelige verden får du aldrig kun den ene information om nogen, at de afviger på et eller andet punkt, du vil altid få mere information, som forhåbentlig gør det sværere for dig at reducere denne person til sin afvigelse fra normen. Nu er jeg tilfældigvis ret åben omkring mine SM tendenser - jeg taler om dem socialt lidt ligesom andre taler om vejret - så jeg er da sikker på, at der er dem som kigger skævt på mig, men på den anden side står jeg som højtuddannet ellers velfungerende kvinde, og de fleste kender alligevel den side af mig først, og reagerer oftere med nysgerrighed og åbenhed end noget andet. Det sagt, så er jeg da sikker på, at det kunne få professionelle konsekvenser, og jeg ville ikke lufte det på en arbejdsplads udenfor vennecirklen, men det har aldrig haft konsekvenser for mit sociale liv, hvad jeg ved af. At bekæmpe fordomme og stigmata er så en lidt anden snak end tolerance (omend relaterede). Jeg tror aldrig, at man kan tie fordomme væk. Holdninger ændres, når de bliver udfordrede og kommer på nært hold. Som dagplejemor ville man, som du skriver, nok blive valgt fra af en del på forhånd, men andre ville spørge ind og lære noget, og jo mere normalt det bliver, desto mindre "for" er der i dommene. Så kan man lave en tråd som denne, der skaber lidt opmærksomhed om emnet, men som jeg tror du hentydede til tidligere, rammer man sjældent de fordømmende her. De fordømmende holder sig langt ude af diskussionen, mens vi andre kan gå og klappe os selv og hinanden på skuldrene i vores politiske korrekthed. Ikke desto mindre er det bedre end at lade det fare i stilhed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 21. Juli, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 5 minutter siden: Så kan man lave en tråd som denne, der skaber lidt opmærksomhed om emnet, men som jeg tror du hentydede til tidligere, rammer man sjældent de fordømmende her. De fordømmende holder sig langt ude af diskussionen, mens vi andre kan gå og klappe os selv og hinanden på skuldrene i vores politiske korrekthed. Ikke desto mindre er det bedre end at lade det fare i stilhed. Jeg italesætter de emner, når de har betydning for mig. Jeg har ingen forventning om, at jeg med denne tråd bliver rygklappet eller fremstår politisk korrekt. Det handler om min nysgerrighed for behovet for at tage afstand fra lyster som ikke tiltaler en selv samt måden at gøre dette på. Nu bliver jeg også nysgerrig på, hvorfor det er vigtigt for dig i denne her tråd at fortælle at du er højtuddannet og velfungerende? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 21. Juli, 2020 @Nannas Hjørne Mit forrige indlæg handlede såmænd ikke om løsninger. Jeg har blot lyst til lige at ridse "virkelighedens" adfærd op. Hvis man vil bidrage til forandringer, er det jo ej heller uden betydning at man kender udgangspunktet. Ikke for jeg betvivler at du ikke er bekendt med udgangspunktet. Dog fornemmer jeg, at jeg at en del kunne have glæde af, lige at tænke 360 grader rundt om problemstillingen. Ganske kort er jeg helt enig med dig i, at samtaler og dialoger med folk er et meget stærkt virkemiddel når der skal skabes forandring. Et meget simpelt eksempel. Du fortæller nogle i din omgangskreds omkring at du dyrker SM. Du bliver mødt med undring, måske endda WTF. I taler om det, du tegner og fortæller. Det der så ofte sker er, at når disse venner i anden sammenhæng bliver mødt med "Den slags mennesker må være syge i bolden", så træder de til og fortæller "Det passer altså ikke, jeg kender faktisk personer der er velfungerende som dyrker den slags". Det skan jo skabe en slags sneboldseffekt, bortset fra at hastigheden nok ikke kan sammenlignes, men at størrelsen "antal der har fået det afmystificeret" bliver større og større Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thomsen88 21 Skrevet 21. Juli, 2020 (edited) Folk har lov til at have hver sin lyst verden er jo så stor der burde være plads til os alle Jeg siger også min mening men jeg ved til gengæld også hvornår jeg skal holde den for mig selv Folk burde bare passe sit eget hvis de ikke har noget fornuftig at sige om sagen/tråden Heldigvis flyver folks ligegyldige dårlige meninger ind af det ene øre og ud af det andet Jeg har aldrig lagt skjul på mine lyster som folk synes er så klamme men bare vent til der bliver åbnet op for godte posen så vil i sku få travlt ved tasterne Redigeret 21. Juli, 2020 af Thomsen88 Sige 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 Trinetease skrev, for 37 minutter siden: Men du blev jo ikke spurgt om din mening i opkast tråden Jeg kommer gerne med min mening uden at blive spurgt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 slip skrev, for 34 minutter siden: Hvad får dig til at tro den interesserer andre end dig selv? Hvis min mening er uinteressant for dig, så lad være med at kommentere på den. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 TheVoice skrev, for 30 minutter siden: Hvorfor ikke bare give udtryk for din holdning ved at nøjedes med at skrive Fordi jeg syntes det var klamt! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 21 minutter siden: Jeg kommer gerne med min mening uden at blive spurgt! EG har over 29000 medlemmer. Heldigvis meget få med din adfærd herinde. Ellers ville alt indhold drukne i ligegyldigheder. Jeg kommenterede ikke din mening, men din adfærd. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 NordFyr skrev, for 56 minutter siden: Og din mening er i denne sammenhæng en afsporing. Farvel med dig. Finder du selv ud..? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentlemand-Finn 523 Skrevet 21. Juli, 2020 slip skrev, for 1 minut siden: EG har over 29000 medlemmer. Heldigvis meget få med din adfærd herinde. Ellers ville alt indhold drukne i ligegyldigheder. Jeg kommenterede ikke din mening, men din adfærd. Så fik du også sagt din mening og det er jo fint. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 21. Juli, 2020 Gentlemand-Finn skrev, for 22 minutter siden: Jeg kommer gerne med min mening uden at blive spurgt! Men det der interesser mig er hvad det er der gør at man - som du - har brug for at skrive sin mening uden at blive spurgt. Har du tænkt over det? Jeg synes helt overordnet det er interessant at dykke ned i og spørgsmålet udspringer af venlig nysgerrighed Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg