Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 Så kom påbuddet om brug af mundbind i den offentlige trafik. Personligt oplever jeg mundbind, som ubehagelige og stærkt generende. Men dog til at leve med i den offentlige trafik i København, fra gang til gang. Men jeg er blevet fortalt, at man kan købe meget dyrere, men også meget mere behagelige masker med ventil, som kan bruges flere gange. Jeg kan bare ikke finde nogle på nettet, med den rette certificering. Tværtimod er der produkter, hvor det præciseres at de ikke e certificerede til Covid 19 brug. Er der nogle der kan linke til godkendte produkter med ventil, som jeg gerne skal kunne skaffe i en fart. Efter dagens første brug i metro og S tog, gruer jeg for en tur med DSB 5 timer hver vej, og videre med bus, ud og hjem sidst i næste uge Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest A. Senna Skrevet 22. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden: Efter dagens første brug i metro og S tog, gruer jeg for en tur med DSB 5 timer hver vej, og videre med bus, ud og hjem sidst i næste uge Venlig hilsen Rejsenetværk Køb/lej en bil Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 A. Senna skrev, Lige nu: Køb/lej en bil Nok ikke uden et kørekort først Det vil i øvrigt ikke være forsvarlig at udstyre mig med et kørekort. Det vil aldrig gå godt Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 22. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden: Så kom påbuddet om brug af mundbind i den offentlige trafik. Personligt oplever jeg mundbind, som ubehagelige og stærkt generende. Men dog til at leve med i den offentlige trafik i København, fra gang til gang. Men jeg er blevet fortalt, at man kan købe meget dyrere, men også meget mere behagelige masker med ventil, som kan bruges flere gange. Jeg kan bare ikke finde nogle på nettet, med den rette certificering. Tværtimod er der produkter, hvor det præciseres at de ikke e certificerede til Covid 19 brug. Er der nogle der kan linke til godkendte produkter med ventil, som jeg gerne skal kunne skaffe i en fart. Efter dagens første brug i metro og S tog, gruer jeg for en tur med DSB 5 timer hver vej, og videre med bus, ud og hjem sidst i næste uge Venlig hilsen Rejsenetværk Har ikke brugt det offentlige i årevis, men kan godt forstå du gruer, hvis du skal ud på sådan en rejse. Man siger de er varme at gå med. Og så må man heller ikke røre ved dem... i hele 5 timer. Håber du finder ud af det, eller at det hele er lettere end vi regnede med. Rigtig god rejse herfra Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 22. August, 2020 (edited) Hej ven Jeg har selv søgt og ledt efter CE mærkede og genanvendelige masker af stof, og har ikke fundet noget - som i overhovedet. Men derimod er der en vejledning på sundhedsstyrelsen som peger dig den rigtige vej for den sikreste stof maske : masken skal bestå af 3 lag stof, et vandabsoberende, et vandafvisende og.. Et lag stof, det må vel bare være almindeligt. Det skal nævnes at det IKKE er påkrævet at den maske/mundbind du bærer I off transport er godkendt/CE mærket. Min veninde er igang med at lave disse masker, og har indtil videre ikke fundet metoden til at gøre dem mindre varme, men stoffet er mere behageligt mod huden end dem til engangsbrug. Man skal dog huske på at maskerne primært er til at beskytte andre, og selv de godkendte i ringe grad både beskytter en selv og dem omkring én. Tilføjelse! : der er en udbyder som sælger stofmasker med et filter som kan skiftes, disse er også genanvendelige osv osv. Men heller ikke certificerede. Redigeret 22. August, 2020 af Emmalie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7847 Skrevet 22. August, 2020 Hmmm.. Er det noget af dette? https://www.fruugo.dk/3-pcs-masks-dust-proof-and-pollution-proof-washable-cotton-masks-new-coronavirus-masks-with-breathing-valve-replaceable-facial-masks/p-50447289-101034353?language=en Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jackal 19 Skrevet 22. August, 2020 Jeg tro det du kigger efter er en såkaldt N95 Maske https://en.wikipedia.org/wiki/N95_mask Det er dog ikke bar lige at bruge en da de skal tilpasses dit andsigt og det er stadig kun engangs bruge selv om disse være længer end de almindlig masker. Dit beste bud er nok en stof maske som Emmalie siger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 22. August, 2020 Emmalie skrev, for 1 minut siden: Hej ven Jeg har selv søgt og ledt efter CE mærkede og genanvendelige masker af stof, og har ikke fundet noget - som i overhovedet. Men derimod er der en vejledning på sundhedsstyrelsen som peger dig den rigtige vej for den sikreste stof maske : masken skal bestå af 3 lag stof, et vandabsoberende, et vandafvisende og.. Et lag stof, det må vel bare være almindeligt. Det skal nævnes at det IKKE er påkrævet at den maske/mundbind du bærer I off transport er godkendt/CE mærket. Min veninde er igang med at lave disse masker, og har indtil videre ikke fundet metoden til at gøre dem mindre varme, men stoffet er mere behageligt mod huden end dem til engangsbrug. Man skal dog huske på at maskerne primært er til at beskytte andre, og selv de godkendte i ringe grad både beskytter en selv og dem omkring én. Netop. Maskerne er kun en overbygning. Man kan sige det sådan her. Afstand og god håndhygiejne 97% mundbind 3 %. Men nu skal vi altså have dem på i den offentlige trafik så..., men jeg vil sige hold dig fra noget genbrugsbind, for hvis der skulle sidde smitte som mundbindet skulle have offanget, så forsvinder det ikke bare lige sådan. er en god grund til at de siger engangs engangs uanset hvad forhandleren eller fabrikanten siger Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 Hej Emmalie Det er primært ventilen i masken som jeg går efter, for den skulle gøre det noget mere behageligt at bære masken i længere tid. Måske ender det med en ikke CE mærket version, bare for at opfylde påbuddet? Skal ikke nyde noget af at blive bortvist, og eller få en bøde på 2500 kr som der skrives om. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 22. August, 2020 Der er lidt at vælge her. Ved ikke helt om du kan bruge oplysningerne. https://www.pricerunner.dk/sp/mask-med-ventil.html Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7847 Skrevet 22. August, 2020 (edited) Ja, med ventil er måske bedre end..? https://www.algekvitshop.dk/50-stk-CE-Godkendt-mundbind-3-lags-maske-type-II-R_v241779?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner Redigeret 22. August, 2020 af ppd Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Keaper 510 Skrevet 22. August, 2020 Well, tbh. They said wear a mask. It doesn't say anywhere how or what kind of mask... So you can just buy a pack of the cheapest once and use them over and over. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest AmandaCassiopeia Skrevet 22. August, 2020 Det er også tilladt at bruge visir. Væsentligt mere behageligt, ikke lige så varmt, man får bedre luft, og man kan smile til andre mennesker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 AmandaCassiopeia skrev, Lige nu: Det er også tilladt at bruge visir. Væsentligt mere behageligt, ikke lige så varmt, man får bedre luft, og man kan smile til andre mennesker. Tak, det har jeg overvejet. Vil forhøre mig på apoteket om man må bruge visir, i stedet for mundbind. Det har jeg hørt at man ikke må? Så skal man bare have håndsprit ved hånden hele tiden, til at afspritte visiret ved behov. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 22. August, 2020 "Ansigtsvisir kan også være et godt alternativ i en række situationer, hvis de anvendes korrekt." https://www.sst.dk/da/nyheder/2020/krav-om-mundbind-i-den-kollektive-trafik-og-saerlige-anbefalinger-til-personer-i-oeget-risiko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest A. Senna Skrevet 22. August, 2020 Visir ER lovligt https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1221 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xo-nix 410 Skrevet 22. August, 2020 Du skal huske at tjekke hvor længe du må bruge maskerne med ventil! I modsætning til engangsmaskerne er der modstand på vejrtrækningen, så mener fx for N95 at du kun må bruge masken i 30 minutter. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 (edited) A. Senna skrev, for 11 minutter siden: Visir ER lovligt https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1221 Super den printer jeg lige og tager med på apoteket til en snak Så får jeg samlet en pose med mundbind, håndsprit og et visir. Så kan jeg rette mig efter de beskeder jeg måtte få, hvis ikke personale accepterer at jeg kun bruger visir. Hvilke sprit servietter bør jeg købe til at aftørre visiret med, det er nok bedre end vaskbare klude? Se håndsprit servietter https://www.google.com/search?q=håndsprit+servietter&rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&oq=håndsprit+servietter&aqs=chrome..69i57.6427j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Forslag til visir? Behøver ikke at være billig: COVID19 VISIR – FACE SHIELD EN166-2001 GODKENDT https://www.kidsprint.com/vare/covid19-visir-face-shield-en166-2001-godkendt/ Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 22. August, 2020 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest A. Senna Skrevet 22. August, 2020 (edited) Kan du ikke bare købe alm husholdnings sprit og alm servietter/køkkenrulle. i fittness bruger vi papir og sprit til maskinerne Redigeret 22. August, 2020 af A. Senna Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 A. Senna skrev, for 9 minutter siden: Kan du ikke bare købe alm husholdnings sprit og alm servietter/køkkenrulle. I fittness skal du ikke have det med hvor du går og står. Det skal jeg hvis jeg bruger visir, og derfor bliver det til pakker med engangs brug og smid væk sprit servietter. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 22. August, 2020 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Det er primært ventilen i masken som jeg går efter, for den skulle gøre det noget mere behageligt at bære masken i længere tid. Dem med ventil duer ikke til det her, netop på grund af ventilen. Der sker ingen filtrering af udåndingsluften - det er derfor den er behageligere (ingen modstand). Men den vigtigste funktion ifbm. Corona-smitte er at bremse virus ud af din egen mund/næse. Hvor meget filtreringen beskytter den der bærer masken er lidt omstridt. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NysgerrigePeter 186 Skrevet 22. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden: Så kom påbuddet om brug af mundbind i den offentlige trafik. Personligt oplever jeg mundbind, som ubehagelige og stærkt generende. Men dog til at leve med i den offentlige trafik i København, fra gang til gang. Men jeg er blevet fortalt, at man kan købe meget dyrere, men også meget mere behagelige masker med ventil, som kan bruges flere gange. Jeg kan bare ikke finde nogle på nettet, med den rette certificering. Tværtimod er der produkter, hvor det præciseres at de ikke e certificerede til Covid 19 brug. Er der nogle der kan linke til godkendte produkter med ventil, som jeg gerne skal kunne skaffe i en fart. Efter dagens første brug i metro og S tog, gruer jeg for en tur med DSB 5 timer hver vej, og videre med bus, ud og hjem sidst i næste uge Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg vil tro, at masken du leder efter, er en N95 maske. giv det et søg, og se om det er det du søger 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest går ned på knæ Skrevet 22. August, 2020 Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden: I fittness skal du ikke have det med hvor du går og står. Det skal jeg hvis jeg bruger visir, og derfor bliver det til pakker med engangs brug og smid væk sprit servietter. Venlig hilsen Rejsenetværk HVIS du vil spare lidt penge på håndsprit uden at gå på kompromis med kvaliteten og stadig have det med på en let måde. Så køb EN gang en lille håndsprit til lommen og derefter en stor en, til at fylde op med, jeg ved det ikke men er ikke sikker på at køkkensprit 93% er god mod smitten. I starten troede jeg at det kun var alco% der afgjorde det, men det er det ikke. Senest måtte DSB undskylde og udskifte deres håndsprit beholdere på visse stationer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 22. August, 2020 Nu har jeg købt dette CE godkendte visir! Grundet bekrivelsen af det som komfortabelt, og med et visir der kan løftes: Smart Frame ansigtsvisir PRO "PROTECT-ME" Luksus ansigtsmaske med ekstra komfort og mulighed for at løfte visiret https://www.lomax.dk/lager/arbejdstoej-og-beskyttelsesudstyr/sikkerhedsudstyr/briller/smart-frame-ansigtsvisir-pro-protect-me-80073350/ Men bemærk at mindste købet er 2 stk, og min regning lyder derfor på: Varenr. Produkt Pris Antal KvartalsBonus Beløb 80073350 Smart Frame ansigtsvisir PRO "PROTECT-ME" 119,00 kr. 2 stk 11,90 kr. 238,00 kr. Optjent KvartalsBonus: 11,90 kr. Fragt og ekspedition: 65,00 kr. Miljøbidrag: 24,95 kr. Beløb (ekskl. moms): 327,95 kr. Moms (25,00% af 327,95): 81,99 kr. Samlet beløb (inkl. moms): 409,94 kr. Det er mit indtryk at det er det bedste køb, komfort og det at visiret kan løftes. Håber godt nok, at jeg får det leveret inden torsdag i næste uge, så jeg kan få glæde af det i toget 2 x 5 timer + bus, til og fra det fjerneste udkants Danmark. Hvorfor skal ens gamle mor også bo så langt væk, og sønnen ligeså Så snart jeg lander deroppe, savner jeg metro udenfor døren, og døgnkiosken der har åben 24 timer i døgnet. Der er absolut intet hvor hun bor, andet end masser af frisk luft og plads, stort hus og en stor have. PS Jeg skal kun bruge det ene af de to visirer, jeg var nødt til at købe. Så hvis en af jer har lyst til at købe det ene visir af mig, kan vi mødes om det over en kop kaffe i København. Jeg har også printet fra det link til retsinformation.dk - tak for det. Printet komme med i et ringbind, hver gang jeg bruger visir i den offentlige trafik, og så har jeg mundbind med også, hvis visiret ikke bliver accepteret af personalet. Plus godkendte desinfektions servietter til visiret. Nu er jeg ved at være Corona klar i det offentlige rum Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13844 Skrevet 22. August, 2020 (edited) I starten duede mundbind ifølge de "lærde" ikke, selvom det havde været mere fornuftigt og meget billigere at have påbudt det fra starten, fremfor at smide flere mia. efter at lukke hele samfundet ned og spritte af. Nu har man så endelig erkendt det fornuftige i at bruge mundbind i den offentlige trafik - måske har man skelet til Thailand, hvor de meget hurtigt indførte dette og idag stort set ikke har flere nye Corona-tilfælde, medmindre det er tilrejsende og ialt kun 58 døde (mindre end 1/100 i forhold til DK): https://thethaiger.com/coronavirus/covid-19-update-7-imported-cases-found-in-state-quarantine-no-new-deaths-august-20 Redigeret 22. August, 2020 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg