Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Æhhhhhh

Recommended Posts

Generelt er det ikke befordrede for en hyggelig tone når der diskuteres politik på internettet :) og så vil jeg iøvrigt - uanset min partifarve - give Rejsenetværk ret - det er ukonstruktivt - især på et forum som her - hvis der går sexualisering i debatten - med mindre det drejer sig om de piger der har det som metier :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis de pågældende skribenter der vil stoppe Helle Thornings "ævl" ved at "lukke munden" på hende, samtidig selv holdt kæft, så var der VIRKELIG meget ævl der blev standset i den forbindelse :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår ikke hvorfor det hele tiden er Helle Thorning, der får på puklen, når den reele statsminister er Margrethe Vestager :roll: - men egentlig synes jeg de gør det rigtigt godt - ihvertfald langt bedre end Lars Lykke, Barfoed & Co. , som er kørt helt ud i kulissen, hvor de bare står og venter, mens de andre gør det beskidte arbejde de ikke selv ville have fingrene i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg forstår ikke hvorfor det hele tiden er Helle Thorning, der får på puklen, når den reele statsminister er Margrethe Vestager :roll: - men egentlig synes jeg de gør det rigtigt godt - ihvertfald langt bedre end Lars Lykke, Barfoed & Co. , som er kørt helt ud i kulissen, hvor de bare står og venter, mens de andre gør det beskidte arbejde de ikke selv ville have fingrene i.

Exactly!!!!!!!!!

Der er nød til at ske drastiske ændringer ;)

Det forstår folk ikke, vi har vænnet os til "vil ha" og "har ret til" og "har krav på"....... ikke nok der mener "jeg skal yde"

Så en oprydning i den offentlige gavebod, er meget kærkommen. Så hun gør det også godt, på nogle punkter.

(faktisk rigtig godt, sammenlignet med tidligere svagpissere ;) )

Men hendes afgifter til erhvervslivet, den er sgu ikke god! eller hendes foræring af penge væk! hendes yderligere stramningerne af rentefradrag til boligejere! ( ikke smart med det nedfrossede boligmarked vi har)

og i mine øjne, favorisering af singler i samfundet.

Den nye bistandslov er ikke imponerende... jo det er fint at folk over 25 bliver sat ned i bistand. Men hvorfor hulen skal en bistandsklient med barn, have næsten 8000 kr mere i måneden i bistand? når de yderligere får forhøjet boligsikring, børnepenge, friplads..... og hvis single enlig forsørgertillæg, børnepenge fra far.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Efter min mening burde rentefradraget helt fjernes - det er jo kun en indirekte statsstøtte til div. finanseringsinstitutter.

Hvis du har lyst til at optage et lån, hvorfor skal alle andre skatteydere være med til at understøtte det? og ved at du ikke er så kritisk mht. rentesatsen, da du jo ikke selv skal betale det hele, vil renten alt andet lige stige. En fjernelse af rentefradragsretten vil med andre ord gøre den overflødig!

Desuden er rentefradragsretten uretfærdig på flere måder:

1. hvorfor skal finanseringsinstitutterne med de højeste rentesatser modtage mere i statsstøtte end dem med de laveste rentesatser - det burde jo være omvendt!

2. hvorfor får folk med højere indkomster og høje trækprocenter mere ud af fradraget end folk med lavere indkomster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er tidspunktet der ikke er så velvalgt Jernsvin...... I 2005 havde det været en genial løsning. Men med et boligmarked som det nuværende, ja så er det ikke så smart.... (man skal kigge på konsekvenserne af indgreb)

Hvis man skulle ændre fradraget på renterne idag, så skulle det ikke omhandle kreditforeningslånet. Det er jo ikke nødvendig folk har fradrag for billån, kassekreditter, studiegæld etc.

Og jo, på sigt kunne man sagtens fjerne fradraget på kreditforeningslån...... men ville det så ikke være rimeligt, man fjernede ejendomsværdiskatten?? for den betaler lejere jo ikke. Ved køb/salg/ombytning/tilbytning etc betaler boligejere jo i forvejen ret meget i diverse gebyrer

Og nu du snakker statsstøtte. Ville det så i samme ombæring ikke være en ide, at fjerne boligsikringen. Det er jo en indirekte statstøtte til boligselvskaber/udlejere. Og i mine øjne, er det en unødvendig favorisering af singler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvorfor får folk med højere indkomster og høje trækprocenter mere ud af fradraget end folk med lavere indkomster.

Det har de heller ikke.

Værdien af rentefradraget er ca. 32,7 % og det gælder uanset om man betaler topskat,

da rentefradraget ligger i bundskatten.

Ved renteudgifter over 50.000 er der indført en aftrapning på 1% om året frem mod

2019, til den tid vil værdien af rentefradraget være ca. 25,7%

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tidspunktet er netop velvalgt. I 2005 var renterne noget højere end idag, hvor de ihvertfald på F1 lån er næsten ikke eksisterende, så om rentefradragsretten blev afskaffet eller ej, ville det for F1 låntagere være næsten ligegyldigt.

Fjernelsen af rentefradragsretten vil istedetfor især ramme folk, som istedetfor at spare op til f.eks en vaskemaskine køber en, men betaler for 2 hos f.eks Leasy, med tilskud fra alle os andre idioter, således at Leasy nemmere slipper afsted med at føre ågerpriser på deres forbrugslån.

Tak til OD for oplysningen vedr. værdien af rentefradraget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ahh du skal alligevel købe nogen hårde hvidevarer, før renteudgifterne nærmer sig renteudgifterne på et F1 lån på 2.000.000-3.000.000. også ved leasi og hvad de nu hedder ;)

F1 renten ligger på ca 1 %, så det er en renteudgift på 20.000-30.000 kr om året du vil miste fradrag for. Beløbet vil formentlig stige på et tidspunkt, da renten nok ikke holder sig på nuværende niveau for evigt. Nok ikke ligefrem noget, der vil få priserne til at stige :)

Fik muligvis ikke forklaret mig godt nok, men mener faktisk man skulle fjerne fradraget for forbrugslån... såsom lån til biler, vaskemaskiner etc

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis rentefradragsretten ikke fjernes, burde den ihvertfald omlægges, således at den ikke var afhængig af rentesatsen, men derimod udgjorde en bestemt procentdel af restgælden - kun på den måde kan det undgås at give mest indirekte statsstøtte til de finanseringsinstitutter, som ikke er konkurrencedygtige og få folk til at være mere kritiske mht. rentesatsen ved lånoptagning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tja Jernsvin, er nu bange for det ikke vil ændre noget :)

Som jeg umiddelbart læser dine indlæg, er du lidt allergisk overfor dem, der køber et produkt på afbetaling til en skyhøj rente, som de så kan trække noget af fra i skat.

uanset hvordan man vender og drejer det, er det yderst dumt, at optage disse quicklån. For selvom du den trække noget af det fra, kommer du stadig af med sindsyg mange penge for produktet.

Tror du de mennesker, der er dumme nok til at optage disse quicklån, har mentalt kapaticet nok, til at vurdere hvad der er en bedre låntagning? kan de få en bedre låntagning ? vil banken være med?

på kreditforeninglån, er der ikke den store renteforskel uanset hvilket institut du vælger

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rentefradragsretten svarer i mine øjne til at udskrive en blancocheck, hvor du selv kan udfylde beløbet og har folk først muligheden, ja så vil de da bare udnytte den mest muligt uden at tænke på at hvis de var lidt mere kritiske, ville vi generelt få et lavere renteniveau, således at rentefradragsretten ville blive overflødig. Og hvis folk ikke er kritiske - så er det ihvertfald kun deres egen pengepung det går ud over.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Endelig:

http://www.fyens.dk/indland/Partier-sender-lavere-rentefradrag-til-boligejere-i-spil/artikel/3119813

https://www.information.dk/telegram/2017/02/fakta-saadan-rentefradraget-paa-boliger-dag

Efter min mening burde man vælge helt at afskaffe den indirekte statsstøtte til finanseringsinstitutterne i løbet af  maks. 10 år - Bum! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Jernsvinet skrev, for 51 minutter siden:

Endelig:

http://www.fyens.dk/indland/Partier-sender-lavere-rentefradrag-til-boligejere-i-spil/artikel/3119813

https://www.information.dk/telegram/2017/02/fakta-saadan-rentefradraget-paa-boliger-dag

Efter min mening burde man vælge helt at afskaffe den indirekte statsstøtte til finanseringsinstitutterne i løbet af  maks. 10 år - Bum! :)

Ja det skal da klart fjernes!!! Og samtidig skal ejendomsværdiskatten fjernes da det er en ekstra skat som er pålagt boligejere og ikke lejere.

Det giver godt nok et hul i statskassen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmmmm. Hvem var det nu der lettede topskatten sidst? 

Hvem var det der ville øge det offentlige forbrug da Fogh var statsminister? 

Sænkede Sverige skatten mere end DK? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...