Rejsenetværk 9605 Skrevet 16. Maj, 2013 Hvor er jeg glad for at jeg lever i Danmark hvor reklamerne ikke skal være kønsneutrale, og hvor vi ikke skal tvinges til at opfinde helt nye ord, hvor vi ikke er han eller hun, men faktisk intetkøn Kæmpe Barbiehus åbnet i Tyskland ... men udenfor står demonstranterne klar. http://jyllands-posten.dk/international ... -tyskland/ Svensk legetøjskatalog går verden rundt http://detailfolk.dk/detailnyheder/sven ... rundt.html Ombudsmand/kvinde mig her og der, demonstranter på gaden, i Sverige retter man ind til højre, håber ikke de gør det i Tyskland. Altså, om du sælger legetøj eller driver oplevelsesøkonomi er du hverken racist, eller kønsfascist, du markedsfører ganske simpelt sådan som du forventer vil sælge. Mon ikke man gladeligt selv byttede om på om det er kvinder eller mænd der står i køkkenet, eller lader piger lege med biler, hvis forventningen er at det sælger mest. Der ligger jo intet andet bag markedsføring end at man bare gerne vil sælge sit produkt. Kvalmende og kvælende, så det er befriende når der endelig er virksomheder der siger fra, og ikke vil lade sig diktere af andet end udbud, efterspørgsel og god moral i almindelighed. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Maj, 2013 Det kan være svært at finde sig tilrette med sit eget køn, og være stolt af sine feminine eller maskuline sider. Kan man ikke det, er der ikke noget lettede end at projektere ens eget problem over på en utopisk idé om at mænd og kvinder skal være ens, og hvis der er forskelle skyldes det opdragelse, reklamer osv. som selvfølgelig skal gøre kønsneutrale. Det er sådant set fint nok, at man troede på det ævl i 70´erne, idag viser al forskning at drenge og pigers interesser slet ikke er så nemme at ændre, som da man troede at de to køn fødes fuldstændigt ens. Det er ikke en tilfældighed, at piger er født med et omsorgsgen, der er støre end drenges. Det er heller ikke en tilfældighed, at hvis man giver drenge en barnevogn og nogle dukker, så bliver legene helt anderledes, end når piger leger med de samme ting. Drengene har mere fokus på, at drøne rundt med barnevognen, undersøge hvor skarpt den kan dreje før dukkerne falder ud. Smide alt muligt andet legetøj op i barnevognen, og så lege flyttemand osv. Sådan er det, og forskelle i de to køns generelle interesser, behøver slet ikke at være noget problem for ligestilling. Undertrykkelse handler om noget helt andet, nemlig det ene køns adfærd overfor det andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Maj, 2013 Jeg er en af de kvinder der får det fysisk dårligt når kønsrolle debatten går i gang og ligestillings debatten ligeså. Syntes den er så fyldt med skaberi og hysteriske kvindfolk at det ikke er til at holde ud. Bevares. Der er plads til forbedringer her hjemme. Og ingen tvivl om at når vi ser os om i verdenen så er det umenneskelige forhold mange kvinder og børn lever under. Og den debat og kamp må aldrig stoppe. Men om jeg skal gå med bh og stiletter skal ingen bestemme. Om jeg vil lade mine døtre lege med dukker og mine sønner lege politi og røver skal vi nok selv finde ud af. Jeg er af den overbevisning at vi ikke skal kønsopdrage hverken i positiv eller negativ forstand. Vi skal blot lære dem at deres køn ikke afgør deres muligheder og at de skal respektere vores forskelligheder Jeg tror på begrebet girl power. Men afskyr rødstrømper. Og bliver flov på mit køns vegne når jeg ser demonstrationer som den i Tyskland. Nå men det var blot en lille bøvs fra mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rasmusklump 2 Skrevet 16. Maj, 2013 Jeg synes også, der findes mange overhysteriske kvindesagskvinder -og mænd - men når jeg læser rejses kvalmende og kvælende (hans eget udtryk) indlæg og Bluejackets do., så tænker jeg, at der nok stadig er brug for den kamp, kvinderne kæmper. Og det er der da i øvrigt jævnligt andre indlæg herinde, der tyder på. Mvh Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 16. Maj, 2013 Men om jeg skal gå med bh og stiletter skal ingen bestemme. Om jeg vil lade mine døtre lege med dukker og mine sønner lege politi og røver skal vi nok selv finde ud af. Jeg er af den overbevisning at vi ikke skal kønsopdrage hverken i positiv eller negativ forstand. Vi skal blot lære dem at deres køn ikke afgør deres muligheder og at de skal respektere vores forskelligheder ....... Nå men det var blot en lille bøvs fra mig.Hej Sisse! Her på Plejehjemmet nåede vi lige at diskutere dit Indlæg, inden Forstanderinden kom på sin første Aftenpatrouille – ja vi gamle Fossiler staver det selvfølgelig stadig på fransk! Vi er rørende enige om – også 103-årige Olsen, selvom han sover – at det enkelte Menneske er souveraint. Det samme gælder den enkelte Familie. Det er en kedelig Tendens i vor (læs: Jer andres) Tid, at Udefrakommende skal pådutte os Meninger og Holdninger om Køn og Muligheder. Vi er sikre på, at hvis alle – især Politiken, Korrekthedens Højborg – blandede sig udenom, så skulle Folk og Køn nok selv finde ud af det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 16. Maj, 2013 Jeg bliver egentlig så glad når jeg sådanne artikler. Det betyder af mennesket har det så godt og trygt her i verden (den vestlige), at det kan bruge tid på totalt ligegyldige ting. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. Maj, 2013 Jeg synes også, der findes mange overhysteriske kvindesagskvinder -og mænd - men når jeg læser rejses kvalmende og kvælende (hans eget udtryk) indlæg og Bluejackets do., så tænker jeg, at der nok stadig er brug for den kamp, kvinderne kæmper. Og det er der da i øvrigt jævnligt andre indlæg herinde, der tyder på. Mvh Godt set, at der findes både mænd og kvinder der for længst dels har fundet sig til rette med sit køn og dels siger stop til det kønsløse samfund. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rasmusklump 2 Skrevet 17. Maj, 2013 Godt at vide, at der findes nogle personer, som forsøger at sætte sig ind i, hvad disse forhånede mennesker egentlig er ude på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. Maj, 2013 Vi kan jo alle tage fejl i vores bedømmelser af hvad en bestemt adfærd skyldes. Når du nu indikere at jeg og andre tilsyneladende er så meget på vildspor, kunne det da være interessant at høre, hvad du så mener deres adfærd tager afsæt i, herunder hvorfor Lego ikke må markedsføre legetøj der primært og målrettet henvender sig til piger. Skulle de give meget mening, burde man vel også demonstrere når en legetøjsproducent sætter en ny fjernstyret bil på markedet, og samtidigt kun viser billedere af drenge i deres annoncering, eller med en mindre afvigelser hvor der også er blevet plads til far, og sjovt nok ikke en mor. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rasmusklump 2 Skrevet 17. Maj, 2013 Hvis det interesserer dig, så sæt dig selv ind i det. Du har luftet dine fordomme og bedreviden så meget, at jeg ikke gider bruge energi på dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Maj, 2013 Ok, jeg havde ikke lige fanget at du ikke ønskede at debattere emnet. ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg