Guest Melody Skrevet 30. Oktober, 2020 Jeg har lige set en dokumentar der hedder " landet i den forkerte familie" Den handler om en pige der er blevet adopteret, da hun var 4 år til dk. Men hun føler at hun er landet i den forkerte familie. Hun føler at hendes forældre har været der for hende og har støttet hende ordentlig. Det var en meget flot og følelses ladet film. Efter jeg havde set den, tænkte jeg på hvor vigtigt det enlig er at have en person i livet som kan påvirke en i den gode retning i livet. Derfor syns jeg vi skal hylde den person som har haft den største indflydelse på ens liv. Den person man ser mest op til. Den person som man elsker mest i verden og som altid har været der for en. Ens forbilled og idol. For mig er det min far Ved godt det kan lyde som lillepige snak. Men min far betød alt for mig. Min far var dansker og min mor var fra colombia, da min mor blev gravid valgte hun at hun ikke ville have mig. Og min far sagde uden tøven at han ville. På trods af at han kun var 26 år gammel dengang. Så kort tid efter jeg var født tog vi til dk. Min far var en kærlig og omsorg fuld mand. Og der var ingen tvivl om at han elskede mig. Han har aldrig hævet sin stemme af mig og aldrig lagt hånd på mig. Han havde et bestemt blik i øjne, som vidste mig når jeg havde gjort noget forkert. Også ville jeg holde lav profil. Han hjalp mig så godt han kunne med skole arbejde og forsvarede mig og sagde fra når lærerne kom med kommentar om at jeg var dum og doven. Pga ordblindhed. Da jeg valgte at jeg ville være gper tog jeg en snak med min far om det. Han var stille i et stykke tid og spugte hvorfor jeg ville være det. Jeg forklarede mine grunde og det eneste han sagde var " så længe du gør det lovligt, betaler din skat og ikke står ude på gaden, er det fint med mig. Men lov mig i det sekundt det føles forkert for dig så stopper du" Han hjalp mig med at få en erhvervkonto, cvr nummer og alt indberetning til skat. Og økonomien deromkring. Da min søns far og jeg gik fra hinanden var min far der med det samme og hjalp mig meget igennem den periode. Min far døde desværre af kræft i 2018. Men han lever stadig i mit hjerte og alt hvad han har lært mig prøver jeg at give videre til min søn. Derfor er min far min største idol Hvem er din? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sherlock 259 Skrevet 30. Oktober, 2020 Mit største idol er nu din far - fantastisk personlighed lyder det til! 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 30. Oktober, 2020 Sherlock skrev, for 1 minut siden: Mit største idol er nu din far - fantastisk personlighed lyder det til! Haha tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sentio Skrevet 30. Oktober, 2020 (edited) Så smukt skrevet ... tid til reflektion... og en klump i halsen Redigeret 30. Oktober, 2020 af Sentio Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 30. Oktober, 2020 (edited) Respekt for din far @Melody Du var/er heldig med ham, det var min far også dejligt menneske og var også min idol ,det er han et eller andet sted stadigvæk, nu har anden person står som nr.1 idol for mig, men det kommer jeg senere at forklare, han også døde af den f... sygdom Da han var på dødslejet han ringede til mig og spørge om jeg har mulighed for at komme (1600 km mellem os) , og selvfølgelig jeg bestilte flybillet til næste dag, vi var sammen 3 dage og han til sidste aften sagde at nu er alt på plads nu må jeg tag af sted og han kan nu rolig "rejser" til mor som døde 6 måneder før, sammen dag (3 timer efter) i lufthavnen fik sms at far er rejst til mor, intet kan erstatter den sidste snakke med ham Nu kommer jeg med forklaring hvorfor han mistede første plads , men han er stadigvæk i min tanke og hjerte hver sekund I dag er min idol anden person som jeg elsker højeste i verden og vil gør alt for hende, selvfølgelig det er min dejlige datter,jeg ved godt at min far er glad og tilfreds med det, at hun er overtaget hans plads, vi er ikke kun far/datter, vi er bedste venner, jeg kan ikke forstiller at men kan får bedre datter, altid omsorg og opmærksom hvordan jeg trives Melody skrev, for 56 minutter siden: Jeg har lige set en dokumentar der hedder " landet i den forkerte familie" Jeg har også set den dokumentar, selvom hvis den vil vise sig at min datter er ikke min biologiske datter, hun vil altid bliver min bedst datter og jeg vil altid bliver hendes far Vil hjerteligt anbefaler en film som hedder "Two is family" franske-engelsk produktion og hvis du begyndt at græde, må du gerne bande mig Hoved person minder mig om din og min far, også lidt om mig Med kærlig hilsen Sebmus Redigeret 30. Oktober, 2020 af Sebmus 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 30. Oktober, 2020 Sebmus skrev, for 8 minutter siden: Respekt for din far @Melody Du var/er heldig med ham, det var min far også dejligt menneske og var også min idol ,det er han et eller andet sted stadigvæk, nu har anden person står som nr.1 idol for mig, men det kommer jeg senere at forklare, han også døde af den f... sygdom Da han var på dødslejet han ringede til mig og spørge om jeg har mulighed for at komme (1600 km mellem os) , og selvfølgelig jeg bestilte flybillet til næste dag, vi var sammen 3 dage og han til sidste aften sagde at nu er alt på plads nu må jeg tag af sted og han kan nu rolig "rejser" til mor som døde 6 måneder før, sammen dag (3 timer efter) i lufthavnen fik sms at far er rejst til mor, intet kan erstatter den sidste snakke med ham Nu kommer jeg med forklaring hvorfor han mistede første plads , men han er stadigvæk i min tanke og hjerte hver sekund I dag er min idol anden person som jeg elsker højeste i verden og vil gør alt for hende, selvfølgelig det er min dejlige datter,jeg ved godt at min far er glad og tilfreds med det, at hun er overtaget hans plads, vi er ikke kun far/datter, vi er bedste venner, jeg kan ikke forstiller at men kan får bedre datter, altid omsorg og opmærksom hvordan jeg trives Jeg har også set den dokumentar, selvom hvis den vil vise sig at min datter er ikke min biologiske datter, hun vil altid bliver min bedst datter og jeg vil altid bliver hendes far Vil hjerteligt anbefaler en film som hedder "Two is family" franske-engelsk produktion og hvis du begyndt at græde, må du gerne bande mig Hoved person minder mig om din og min far, også lidt om mig Med kærlig hilsen Sebmus Tak for din fortælling din far lød også til at være et dejligt menneske. Er ked af at høre at han også er væk nu. Men heldigvis er han og din mor et lykkelig sted sammen igen Hvor det dejligt at høre at du og din datter er så tætte. En pige har brug for sin far:) Min søn er også min største kærlighed. Ved ikke hvad jeg vil gøre uden ham i mit liv. Jeg kender ikke den film men vil prøve at finde den.:) Endnu engang tak fordi du delte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2207 Skrevet 30. Oktober, 2020 Mine idoler var min mormor og morfar -de er døde for mange år siden... Men jeg vil altid have dem i mit hjerte;-) de døde begge af alderdom. Men de var der altid for mig -og troede på det bedste altid lige meget, hvad andre tænkte... De var ankeret i vores familie -da de gik væk -var der et kæmpe tomrum -som ingen formåede at fylde ud -eller gøre noget ved... Jeg har også set programmet "landet i den forkerte familie" -men er ikke sikker på andet end det er noget med pubertetsoprør, at gøre -men hvis faderen har slået hende er det svært, at reparere -lyder dog til de har gjort deres bedste, og elsker hende lige meget hvad -håber for hende, at hun en dag vil overveje -om hun ikke har brug for dem i hendes liv på et eller andet niveau ...;-) Er helt utroligt hvad man kan dele/skrive om i dette forum;-) Tak for det! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 30. Oktober, 2020 Møffe skrev, for 18 minutter siden: Mine idoler var min mormor og morfar -de er døde for mange år siden... Men jeg vil altid have dem i mit hjerte;-) de døde begge af alderdom. Men de var der altid for mig -og troede på det bedste altid lige meget, hvad andre tænkte... De var ankeret i vores familie -da de gik væk -var der et kæmpe tomrum -som ingen formåede at fylde ud -eller gøre noget ved... Jeg har også set programmet "landet i den forkerte familie" -men er ikke sikker på andet end det er noget med pubertetsoprør, at gøre -men hvis faderen har slået hende er det svært, at reparere -lyder dog til de har gjort deres bedste, og elsker hende lige meget hvad -håber for hende, at hun en dag vil overveje -om hun ikke har brug for dem i hendes liv på et eller andet niveau ...;-) Er helt utroligt hvad man kan dele/skrive om i dette forum;-) Tak for det! Det lyder som nogle dejlige bedste forældre. Der vil desværre altid være et tomrum når dem man elsker, ikke er her mere. Men heldigvis vil de foraltid være i vores hjerter og dermed altid en del af os:) Jeg har lidt svært ved det program, da man kun ser og hører tingene fra hendes synsvinkel. Men faren skrev et brev hvor han indrømmede at han havde slået hende som barn og det er ikke okay. Og jeg tænker også at hvis det er rigtig at de har sagt at de vil sende hende tilbage er det bare ondt. Det er en skam man ikke hører historien fra deres side også, men jeg tror at pigen tog en god beslutning at skilles fra dem. Det lyder i det mindste som om at hun havde tænkt det godt igennem inden hun begyndte at søge om det. Det er vigtigt at gøre hvad der gør en selv lykkelig og jeg håber at hun er det nu:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 30. Oktober, 2020 Har ingen. Blev sparket ud hjemmefra tidligt. Var et uønsket barn. Men jeg har et menneske i.mit liv. Som jeg stoler på. Er fortrolig med. Som giver mig en ro, en tillid. En fortrolighed. Og kan fjerne alt smerte. Fysisk og psykisk fra min krop. Det er den største.gave i.mit.liv.. Tak til dig. Du ved hvem du er Misjo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 30. Oktober, 2020 Misjo1 skrev, for 4 minutter siden: Har ingen. Blev sparket ud hjemmefra tidligt. Var et uønsket barn. Men jeg har et menneske i.mit liv. Som jeg stoler på. Er fortrolig med. Som giver mig en ro, en tillid. En fortrolighed. Og kan fjerne alt smerte. Fysisk og psykisk fra min krop. Det er den største.gave i.mit.liv.. Tak til dig. Du ved hvem du er Misjo Ej det var da forfærdelig Det er jeg virkelig ked af at høre:/ Men hvor er det dejligt at du har denne specile person i dit liv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 30. Oktober, 2020 Godnat kære vennet Imorgen er vi klar igen Misjo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 30. Oktober, 2020 Min datter, som kæmper og tager udfordringer som de kommer, på trods af de udfordringer hun har. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 31. Oktober, 2020 AalborgLook skrev, for 2 timer siden: Min datter, som kæmper og tager udfordringer som de kommer, på trods af de udfordringer hun har. Det lyder som en stærk og beundringsværdig datter:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg