Rejsenetværk 9663 Skrevet 9. November, 2020 Staten behøver ikke at gældsætte sig for at betale hele denne regning. Der er penge nok i borgernes lommer, knap en billion kr i frie midler står der i bankerne, og mange får minus renter. Start med at trække en patriotisk en-gangs skat på 10000 kr fra den ene million borgere, blandt os der bedst kan undvære de penge, så er der 10 milliarder kr til minkfarmerne med følge industrier. Herefter kunne halvdelene af alle skatteborgere nok snildt betale 500 eller 1000 kr mere hver måned i Corona skat i et par år, uden at vi lider afsavn af den grund. Den anden halvdel slipper helt, for det bør kun være os, for hvem det ikke vil være en byrde, der bør gøre det. Os det rammer er alligevel dem der bare har penge stående passivt i banken, der ikke bidrager, mens dem der ikke har råd har nok at bruge pengene til, og skal nok få hver en kr af deres i omløb. Se det som et a politisk indlæg, jeg er sikker på at at det er et synspunkt, der ikke er afhængig et politisk ståsted, som vi kan være enige om har et højere formål, end at tale politik. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Havnebumsen Skrevet 9. November, 2020 Selve virussen er en ærgerlig ting. Men i forhold til eksempelvis Kræft og hjerte/ karsygdomme er det nu ikke særlig slemt. Men fint med afstand og værnemidler etc Min bekymring er mere " hvad sker der efter virussen" Hvad vågner vi op til. Dansk eksport er bundet meget op på Europa og USA. Både sydeuropa og USA er i en miserabel forfatning. Hvilket jo er skidt, når så stor del af Dansk økonomi stammer fra netop Eksport. Desuden går vi ind i en tid, hvor vi ikke teknologisk er resten af verdenen så overlegen længere. Tværtimod halter vi efter på nogle områder. Og hvad vil det få af betydning... Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 9. November, 2020 Jeg er en af dem som er blevet “covid 19 ledig/afskediget” – jeg er omkring de 60 år så jeg forventer ikke at komme ud på arbejdsmarked igen – ingen vil ha’ en gammel dansk hvis man kan få en ung polak Men jeg kan få dagpenge et par år og måske efterløn eller "arnepension" bagefter – så jeg skal nok overleve – men der bliver ikke til årgangs rødvin hver lørdag Det er nok værst for yngre medborgere i udsatte erhverv som bliver ledige – lige nu er det meste af arbejdsmarkedet i stærk modvind I øvrigt bor jeg i en af de nordjyske kommuner hvor vi lige har fået “udrejseforbud” – anyway vi kan stadig handle i dagligvarebutikkerne, sende og modtage post og pakker osv. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der kommer yderlige stramninger i den forbindelse – dette er bare den første advarsel. Desværre er mange af os her i Nordjylland pendlere – vi har en tradition for at køre langt daglig for at udføre vores arbejde, tjene vores penge, derfor er der en del som har alvorlige job problemer den kommende tid. Som ny dagpengemodtager er jeg måske lidt heldig – der er vel grænser for hvor mange “aktiveringstilbud” jeg skal udsættes for i den næste måneds tid Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden: Del dette indlæg Link til indlæg
GokGok 66 Skrevet 9. November, 2020 Så længe Corona kun afliver folk i den uproduktive alder burde vi lade stå til. Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 10. November, 2020 Regeringen vil gøre alt hvad den kan for at undgå at skulle give minkbranchen 12-15 mia, måske endda mere! Det er meget vigtigt at lægge mærke til de ord der bruges, og hvad lovgivning der kommer. I skrivende stund har regeringen på intet tidspunkt nævnt noget om hverken erstatning eller ekspropriation. Da man lukkede landet ned d. 11. marts, lovede man med det samme alle offentlige ansatte fuld løn under nedlukningen. Da man siger at alle mink i DK skal aflives, så nævnes ordene >kompensation< og >holde hånden under erhvervet<. Der ikke ord som erstatning og ekspropriation, da det er meget dyre ord at forpligtige sig til. Der kan så være jura eller retssager der afgør at staten bliver forpligtiget til netop erstatninger og ekspropriation. Seneste nye er et lovforslag fra regeringen, der forbyder minkhold i DK frem til 2022. Der forbydes også indførsel af levende mink til DK. Det ligner ret meget at man igen forsøger at undgå et direkte forbud fremadrettet mod minkavl, da dette nærmest med garanti vil udløse en forpligtigelse til ekspropriation af farme og inventar. Kan man nøjes med kompensationer, så vil man formentlig kunne holde regningen på 2-4 mia årligt, i 2020 og 2021 (måske lidt højere i 2020 med udgiften til aflivningsindsatsen). Derefter vil forbuddet mod minkhold efter planen ophøre, og dermed også kompansationsforpligtigelserne. Det vil så blive et interessant spørgsmål om minkbranchen ville kunne opnå ekspropriation eller lign vilkår. Jeg tvivler..... 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kammerherre Skrevet 10. November, 2020 Når de udenlandske lejemordere er færdig med deres brutale aflivningsmetoder er det slut for altid med minkavl i Danmark, derfor skal der være ekspropriation, staten skal overtage ejendommene fra minkavlerne, det må være udgangen på en største skandaler i danmarkshistorien. Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 10. November, 2020 Kammerherre skrev, for 25 minutter siden: Når de udenlandske lejemordere er færdig med deres brutale aflivningsmetoder er det slut for altid med minkavl i Danmark, derfor skal der være ekspropriation, staten skal overtage ejendommene fra minkavlerne, det må være udgangen på en største skandaler i danmarkshistorien. Det bliver et svimlende beløb, som sandsynligvis kommer til at overgå beløbet i udbytte skandalen - og en forøgelse covid19 udgiften på ca 50%. Jeg vil se det, før jeg tror det.... men det kan være prisen S må betale blå blok, for at få ro. En faktor i dette er at branchen selv siger at de er så langt i aflivninger, at der ikke længere er dyr nok til en mink industri, og altså ingen vej tilbage. Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1435 Skrevet 10. November, 2020 Rejsenetværk skrev, den 9.11.2020 at 07:38: Start med at trække en patriotisk en-gangs skat på 10000 kr fra den ene million borgere, blandt os der bedst kan undvære de penge, så er der 10 milliarder kr til minkfarmerne med følge industrier. Herefter kunne halvdelene af alle skatteborgere nok snildt betale 500 eller 1000 kr mere hver måned i Corona skat i et par år, uden at vi lider afsavn af den grund. Den anden halvdel slipper helt, for det bør kun være os, for hvem det ikke vil være en byrde, der bør gøre det. Jeg er principielt enig i din holdning, og ville gerne selv bidrage i en sådan midlertidig skatteomlægning. Jeg tilhører en social gruppe hvor selv de indefrosne feriepenge bare ender som ekstra boliglånsindbetaling (i banken skal jeg betale renter af at have dem stående!), og har allerede fyret adskillige "økonomiboost" summer af på bevidst danskproducerede forbrugsgoder i møbel og indretningsklassen jeg nok ville få brug for alligevel. Sandheden er, at vi er et ekstremt rigt samfund, selv om rigdommen er fordelt skævt. "Samfundssind" - selve begrebet overraskende nyt i både betydning og vokabularium for mange kulturer selv inden for Europa (og nu også hypet i visse udenlandske medier, lige som "hygge" for nogle år siden). Problemet med dit forslag er, at en meget stor del af befolkningen, heraf en overvægt i netop den gruppe som skulle yde mest vil opfatte dette som direkte tyveri! Når jeg tænker på blot foragten jeg oplevede hos kollegaer og bekendte over "Arne-pensionen" (udsagn så som "skal jeg nu lære mine børn at de skal vælge en karriere med fysisk arbejde så de vil få Arne-pension?"). Og vores samfundsmæssige sammenhængskraft kan bare ikke bære at en så stor del af befolkningen ville føle det som tyveri, ikke samfundssind. Så det ender nok med a blive betalt over lån, som vi alle kommer til at betale over skatten de kommende mange mange år! Angående mink - jeg tror minkavlerne er direkte heldige over et sammenfald af kompensation og en industri som allerede er i forfald. Personligt er jeg ikke særlig fremmedgjort over selve erhvervet - jeg var max. 7 år da jeg selv lærte at fodre mink på diverse farme "ude på landet", oplevede aflivningerne, pelsningerne og garveriet på meget nært hold. Men det store problem er ikke, at selve industrien allerede er i økonomisk forfald - de globale markeder gider simpelthen ikke mere pels! - men at det jo har vist sig, at farmene er smeltedigler for virusmutationer. Den vestlige verdens foragt for østasiens markeder af vilde dyr fik frit løb med corona, med sundhedsrisici som den stor drivkraft. Vores typiske vestlige "fallacy" er præcist, at vi har svært ved at erkende, at vores egen højintensive dyreindustri er nøjagtig det samme. Det kan de da ikke være, vi er jo "bedre", "overlegne", "klogere" end det vilde østen ! Men nej, det er vi ikke. Hverken med sundhedsrisici. Eller dyreplageri, skulle jeg hilse og sige ! 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 10. November, 2020 (edited) autobahn skrev, for 46 minutter siden: Problemet med dit forslag er, at en meget stor del af befolkningen, heraf en overvægt i netop den gruppe som skulle yde mest vil opfatte dette som direkte tyveri! Når jeg tænker på blot foragten jeg oplevede hos kollegaer og bekendte over "Arne-pensionen" (udsagn så som "skal jeg nu lære mine børn at de skal vælge en karriere med fysisk arbejde så de vil få Arne-pension?"). Og vores samfundsmæssige sammenhængskraft kan bare ikke bære at en så stor del af befolkningen ville føle det som tyveri, ikke samfundssind. Jeg ligger i bunden af den ene million borgere, som jeg formoder kunne undvære 10000 kr, som et ekstra bidrag, og som kunne betale 500 kr eller 1000 kr ekstra om måneden i et par år, som ekstra skat. Uden at lide mærkbare afsavn derved, men jeg tror at jeg vil være blandt dem i gruppen, som beløbet relativt betragtet vil være størst for. Jeg ønsker bare ikke at fedte med millimeter retfærdighed, og jantelov. Beløbet skal være ens for mig, som for millionærer og milliardærer. Det handler om den samlede akkumulation af en patriotisk ekstra skat, fra en million skatteydere, der evner at betale den. Det kan mærkes, og det vil hjælpe! I mine øjne er det bedre end at gældsætte de yngre generationer årtier frem i tiden. Den mest velstillede 1/5 - 1/3 del af befolkningen, vil snildt kunne gøre det, og jeg mener at vi bør gøre det. Der skal bare tværpolitisk mod til vedtage det, i enighed blandt alle partier i Folketinget! Så har vælgerne ingen, vi kan lade en eventuel vrede gå ud over til det næste valg til Folketinget, så er alle lige gode om at have taget beslutningen. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 10. November, 2020 af Rejsenetværk 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kammerherre Skrevet 11. November, 2020 Selv om jeg heller ikke forstår der skulle være så stort marked for minkskind så er jeg ikke enig med dem der mener dyrehold, henunder mink er en smeltedigel for virus. Det er ikke mink der har bragt corona til landet, det er mennesker, covid 19 er et smittestof der stammer fra Wuhan Kina og menes at stamme fra flagermus. Danmark har altid været gode til at bekæmpe smitsomme husdyrsygdomme, noget vi er verdenskendt for. Landbrugsministeriets oprettelse af fødevarestyrelsen gjorde at mink nu blev til fødevarer og overtaget af en departement styret faglighed de ikke forstod, virus forskningen, herunder virusforskningen på Lindholm blev nedlagt, og vore dyrs skæbner er nu overordnet placeret hos politikere der mere er styret af følelser end af fakta. Hvorfor undlader Sverige at aflive minkene? de har valgt en helt anden strategi. På Island er påvist 40 clusters, vi har gjort clusters-5 fra mink som SSI alligevel ikke fandt på Sjælland til et monster, det er udenlandske forskere ikke enige i. Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4544 Skrevet 11. November, 2020 Er jeg den eneste, der undrer mig over, at EGs administratorer tillader det åbenlyst politiske indlæg om økonomisk omfordeling fra @Rejsenetværk? Fred være med, at hver enkelt har sin egen holdning, men ville man ikke fra EGs side gribe hårdt ind over for indlæg om politik? Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 11. November, 2020 Den_glade_amatør skrev, for 41 minutter siden: Er jeg den eneste, der undrer mig over, at EGs administratorer tillader det åbenlyst politiske indlæg om økonomisk omfordeling fra @Rejsenetværk? Fred være med, at hver enkelt har sin egen holdning, men ville man ikke fra EGs side gribe hårdt ind over for indlæg om politik? Jeg ønsker ikke at argumentere mod dette indlæg, og vil også acceptere en lukning af tråden, hvis moderationen er enig med den_ glade_amatør i at en tråd, der har udviklet sig til en upolitisk tråd om et ønske om at udvise økonomisk solidaritet, nu er blevet til en politisk tråd. Luk gerne tråden, hvis vi er gået for langt, det nåede at blive til gode indlæg om hvad vi føler i denne tid, en tid der er rigtig svær for rigtig mange. Venlig hilsen Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 11. November, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, den 9.11.2020 at 07:38: Staten behøver ikke at gældsætte sig for at betale hele denne regning. Der er penge nok i borgernes lommer, knap en billion kr i frie midler står der i bankerne, og mange får minus renter. Start med at trække en patriotisk en-gangs skat på 10000 kr fra den ene million borgere, blandt os der bedst kan undvære de penge, så er der 10 milliarder kr til minkfarmerne med følge industrier. Herefter kunne halvdelene af alle skatteborgere nok snildt betale 500 eller 1000 kr mere hver måned i Corona skat i et par år, uden at vi lider afsavn af den grund. Den anden halvdel slipper helt, for det bør kun være os, for hvem det ikke vil være en byrde, der bør gøre det. Os det rammer er alligevel dem der bare har penge stående passivt i banken, der ikke bidrager, mens dem der ikke har råd har nok at bruge pengene til, og skal nok få hver en kr af deres i omløb. Se det som et a politisk indlæg, jeg er sikker på at at det er et synspunkt, der ikke er afhængig et politisk ståsted, som vi kan være enige om har et højere formål, end at tale politik. Venlig hilsen Rejsenetværk Helt enig. Har man meget, må man også give meget. Det at være i en position hvor man kan give må da være fantastisk. Det at dele ud af sit overflod er da en glæde i sig selv. At kunne glæde andre og hjælpe andre. Det er mig ubegribeligt hvis man ikke er interesseret i det Redigeret 11. November, 2020 af Lady C Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 11. November, 2020 Lady C skrev, for 4 minutter siden: Helt enig. Har man meget, må man også give meget. Det at være i en position hvor man kan give må da være fantastisk. Det at dele ud af sit overflod er da en glæde i sig selv. At kunne glæde andre og hjælpe andre. Det er mig ubegribeligt hvis man ikke er interesseret i det Tak Lady C Men jeg er hverken interesseret i at overtræde, eller at udfordre EG's nye regelsæt for politik. Der er nu udtrykt det synspunkt at det gør jeg/vi nu, og derfor vil jeg selvfølgelig loyalt acceptere en lukning af tråden. Corana er et svært og meget følelsesladet emne, som også involverer mange holdninger når vi skriver om det. Herunder holdninger til hvad vi kan og bør gøre, og som vi kan være indbyrdes uenige om. Herom synes jeg vi har fået konstruktive bidrag, og er det nu blevet til politik, så stop gerne tråden inden at den udvikler sig yderligere. Venlig hilsen Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 11. November, 2020 Den_glade_amatør skrev, for 1 time siden: Er jeg den eneste, der undrer mig over, at EGs administratorer tillader det åbenlyst politiske indlæg om økonomisk omfordeling fra @Rejsenetværk? Fred være med, at hver enkelt har sin egen holdning, men ville man ikke fra EGs side gribe hårdt ind over for indlæg om politik? Ja, man undres. Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 11. November, 2020 (edited) Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden: Tak Lady C Men jeg er hverken interesseret i at overtræde, eller at udfordre EG's nye regelsæt for politik. Der er nu udtrykt det synspunkt at det gør jeg/vi nu, og derfor vil jeg selvfølgelig loyalt acceptere en lukning af tråden. Corana er et svært og meget følelsesladet emne, som også involverer mange holdninger når vi skriver om det. Herunder holdninger til hvad vi kan og bør gøre, og som vi kan være indbyrdes uenige om. Herom synes jeg vi har fået konstruktive bidrag, og er det nu blevet til politik, så stop gerne tråden inden at den udvikler sig yderligere. Venlig hilsen Rejsenetværk Det at dele ud af det man har, har ikke noget med politik at gøre. Det handler om næstekærlighed og bygger i bund og grund på en kristen tilgang til fællesskabet og sine medmennesker Redigeret 11. November, 2020 af Lady C Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 11. November, 2020 (edited) Lady C skrev, for 17 minutter siden: Det at dele ud af det man har, har ikke noget med politik at gøre. Det handler om næstekærlighed og bygger i bund og grund på en kristen tilgang til fællesskabet og sine medmennesker Det er helt op til moderator at afgøre. Med den drejning tråden har taget, der formoder jeg at de allerede har modtaget klager over tråden, hvis ikke skulle det overraske mig meget. Herfra er det blot at respektere, og tage en afgørelse til efterretning. Det er min forventning at tråden ender med at blive lukket. Nu er jeg selv ateist, og i den grad et ikke religiøst menneske. Faktisk der mener jeg at verden ville være et bedre sted uden religion, herunder også uden kristendommen! Jeg ser det heller ikke, hverken som et spørgsmål om at dele ud af det man har, eller som en generel forpligtelse til at gøre det, for dem der kan. Jeg ser bare sådan på det, at vort land de facto er i krig, og at det derfor undtagelsesvist og ekstraordinært, er legitimt at bede dem der har mest, om at bidrage mere end de ellers gør i normale tider. Som jeg ser det, er det både kontraproduktivt og urimeligt, i den forbindelse at køre i de den ideologiske rille om den 1 % eller de 01 % . Definitionen bør mindst gå på 1/5 del - 1/3 del af befolkningen, og de/vi kan sagtens klare at Skat hapser 10000 kr fra os ekstraordinært den næste til den 1 i måneden. Bliver vi så pålagt at betale 500 eller 1000 kr mere hver måned i skat, i et par år, så klarer vi også det, uden at nogen af os af den grund lider nød. Gør vi det, så er det milliarder af kr, som staten ikke behøver at gældsætte os alle for mange år ud i fremtiden. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. November, 2020 af Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 11. November, 2020 Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden: Det er helt op til moderator at afgøre. Med den drejning tråden har taget, der formoder jeg at de allerede har modtaget klager over tråden, hvis ikke skulle det overraske mig meget. Herfra er det blot at respektere, og tage en afgørelse til efterretning. Det er min forventning at tråden ender med at blive lukket. Nu er jeg selv ateist, og i den grad et ikke religiøst menneske. Faktisk der mener jeg at verden ville være et bedre sted uden religion, herunder også uden kristendommen! Jeg ser det heller ikke, hverken som et spørgsmål om at dele ud af det man har, eller som en generel forpligtelse til at gøre det, for dem der kan. Jeg ser bare sådan på det at vort land de facto er i krig, og at det derfor undtagelsesvist og ekstraordinært, er legitimt at bede dem der har mest, om at bidrage mere end de ellers gør i normale tider. Som jeg ser det, er det både kontraproduktivt og urimelig,t i den forbindelse at køre i de den ideologiske rille om den 1 % eller de 01 % . Definitionen bør mindst gå på 1/5 del - 1/3 del af befolkningen, og de/vi kan sagtens klare at Skat hapser 10000 kr fra os ekstraordinært den næste til den 1 i måneden. Bliver vi så pålagt at betale 500 eller 1000 kr mere hver måned i skat, i et par år, så klarer vi også det, uden at nogen af os af den grund lider nød. Gør vi det, så er det milliarder af kr, som staten ikke behøver at gældsætte os alle for mange år ud i fremtiden. Venlig hilsen Rejsenetværk Ja men som jeg ser det er vi forpligtede til at hjælpe når vi kan. Har vi overskud, det være sig materielt, det være sig af kærlighed og omsorg og energi - ja så giver ens eksistens da kun mening hvis man kan dele af det overskud til dem der er i underskud. Og politik bygger på livvsyn og værdier. Og så kan man jo spørge sig selv om hvor de værdier og det livssyn har sit ophav. Mine udtalelser i denne tråd bunder ikke i et ønske om at diskutere politik, snarere etik. Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 11. November, 2020 (edited) Lady C skrev, for 18 minutter siden: Mine udtalelser i denne tråd bunder ikke i et ønske om at diskutere politik, snarere etik. Sådan vil jeg også gerne at dialogen i denne tråd må tolkes, vi får se om det accepteres? Jeg tror på at mennesker der politisk står i hver sin lejr, godt kan dele den samme etik, og det samme menneskesyn. På den front tror jeg faktisk at brugeren Alkoholikeren og brugeren Bear, der politisk står hinanden fjernt, godt vil kunne mødes om være generøse overfor fællesskabet. Som de ressource mennesker de begge er, og det er opløftende at opleve denne etik i denne tråd, også fra en bruger som Autobahn. Jeg er ikke i liga med nogen af dem, men det fritager som jeg ser det, ikke mig for som patriot i krigstid, for at også jeg bidrager efter evne. Og jeg evner at give 10000 kr, uden at lide nød af den grund. Men jeg vil heller ikke at der skal stå idiot på ryggen af mig, hvis jeg som den eneste, eller som en af 1000 gør det frivilligt, så derfor gør jeg det ikke frivilligt. Men som en pligt, som en af 1 million der også skal gøre det, og ikke kan slippe for at gøre det, der gør jeg det med glæde. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 11. November, 2020 af Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 11. November, 2020 Rejsenetværk skrev, den 9.11.2020 at 07:38: Staten behøver ikke at gældsætte sig for at betale hele denne regning. Der er penge nok i borgernes lommer, knap en billion kr i frie midler står der i bankerne, og mange får minus renter. Start med at trække en patriotisk en-gangs skat på 10000 kr fra den ene million borgere, blandt os der bedst kan undvære de penge, så er der 10 milliarder kr til minkfarmerne med følge industrier. Herefter kunne halvdelene af alle skatteborgere nok snildt betale 500 eller 1000 kr mere hver måned i Corona skat i et par år, uden at vi lider afsavn af den grund. Dette ser jeg i høj grad som en skatte politisk kommentar. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9663 Skrevet 11. November, 2020 AalborgLook skrev, for 9 minutter siden: Dette ser jeg i høj grad som en skatte politisk kommentar. Fortolkningsretten ligger hos ledelsen, dermed også afgørelsen. Uanset om tråden nu bliver lukket, så synes jeg at den har været både konstruktiv givtig. Tråden har vist at vi ejer empati, og at vi har en etik, der rækker udover, andet og mere end bare egen pengepung. I hvert fald for nogles vedkommende. Det vil altid være sådan, at der også blandt dem som har, både er dem der gerne vil yde mere fordi de kan, og dem blandt samme, der mener at de allerede yder nok. Faktum er jo at mange som har, allerede er dem som yder mest, men behovet er akut, og summerne der skal bruges enorme, så nogle bør yde mere endnu. Venlig hilsen Rejsenetværk Del dette indlæg Link til indlæg
Bryan Mills 1167 Skrevet 11. November, 2020 Tråden er låst. Skulle nogle påberåbe sig at de mangler info om hvorfor, hvilket jeg ikke tror, så er årsagen, at tråden har taget sig nogle gevaldige afstikkere i politisk retning. Politisk forum er nedlagt, og politisk debat kan heller ikke foretages i Hyggesnak. Bryan Mills 1 Del dette indlæg Link til indlæg