Guest Randersand Skrevet 7. November, 2020 Jeg faldt over et indslag i TV der førte mig til en Podcast - desværre én af de podcasts der skal betales for. Jeg er (efter egen opfattelse) ikke i kategorien til seniorsex, men jeg er ikke heller ikke i stand til at "performe" som før en operation. Er nogen af jer begyndt at ændre sexlivet med alderen - og evt. hvordan? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. B Skrevet 8. November, 2020 Jamen, jeg vil da godt byde ind med et lille indlæg fra en senior årgang 1958. Min hustru og jeg har været sammen siden 1979.....og ja, det er sgu mange år ! smiler. Vi har 2 børn på hhv 36 år og 30 år. Sex har aldrig været afgørende i vores ægteskab men alt andet har fungeret fint, og efter 40 år sammen er vi nærmest groet sammen. Jeg har ofte tænkt på at blive skilt, men eftersom det "kun" er sex som mangler i mit liv, har jeg altså valgt at blive og levet sammen i et sexløst ægteskab og agerer som mr. BadBoy med elskerinder og GP. Jeg har på mange områder forsøgt at bringe lidt mere liv ind under dynen, men initiativet har altid været mit, og når vi en sjælden gang har haft en drøftelse om sex, forventningsafstemning og ikke mindst fantasier, så har min kære hustru altid givet udtryk for, at hun ikke havde nogen fantasier ! Det har jeg dog aldrig troet på......men måske det er fantasier som hun ikke ønsker at dele med mig SF Da min hustru gik i overgangsalderen omkring de 50 år forsvandt hendes sexlyst fuldstændig....Selv synes jeg at det er for tidliget at gå på sex-pension som årgang 1958 og derfor har jeg haft både elskerinder og benyttet mig af GP igennem mere end 10 år. Jeg savner faktisk at have sex med min hustru, men nu er det efterhånden så længe siden, at det føles akavet at have sex sammen efter så mange år uden. Hvis nogen af de skønne GP læser med her, så må I meget gerne kommenterer det faktum, at min hustru påstår at hun ikke har sex-fantasier og i øvrigt er en meget artig pige sådan helt generelt. Hvad tror I.....får hun sex uden i byen, er hun til Q eller ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Randersand Skrevet 8. November, 2020 Jeg tror såmænd din kone mener det hun siger, min egen kone har gjort det klart at den slags ikke interesserer hende. Så kan vi jo blive eller smutte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 15. November, 2020 Hmm ja årgang X og i kategorien gammel, mine erfaringer er at kvinder “tørre ind” og mister lyst når de har passeret overgangsalderen, og de begynder at inrresserer sog mere for deres døtres sexliv, frem deres eget, som mand har man valg, skiles åbnt, ægteskab, elskerinde, besøge GP, alle valg har sine komplikationer, selv perfomer jeg med lidt mindre tempo, men med fuld potens uden piller, valgte at blive skilt, besøge GP, og har nu en kæreste der er 30 år yngre end mig og som stadig syntes at sex er dejligt og hun er ok med at jeg - i pandemifri tider - tager et thaimasse besøg eller et GP besøg - vi lever efter devisen at en tømt mand er en glad mand og en velknaldet kvinde ikke vil konflikte eller bitche. DBH Alko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6925 Skrevet 15. November, 2020 Alkoholikeren skrev, for 8 minutter siden: Hmm ja årgang X og i kategorien gammel, mine erfaringer er at kvinder “tørre ind” og mister lyst når de har passeret overgangsalderen, og de begynder at inrresserer sog mere for deres døtres sexliv, frem deres eget, som mand har man valg, skiles åbnt, ægteskab, elskerinde, besøge GP, alle valg har sine komplikationer, selv perfomer jeg med lidt mindre tempo, men med fuld potens uden piller, valgte at blive skilt, besøge GP, og har nu en kæreste der er 30 år yngre end mig og som stadig syntes at sex er dejligt og hun er ok med at jeg - i pandemifri tider - tager et thaimasse besøg eller et GP besøg - vi lever efter devisen at en tømt mand er en glad mand og en velknaldet kvinde ikke vil konflikte eller bitche. DBH Alko Kære Alko en velknaldet kvinde ikke vil konflikte eller bitche. - - ja, - det er sgu rigtigt Jeg har denne fra en aften med Joan Ørting som sagde : Mænd skal tømmes og kvinder fyldes, og en anden: En kvinde hun tilpasser sig sin mand - - det var fissen og pikken hun mente, - - - - sig forstå!!!! Mange hilsner Nye tidere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
modenelsker 9553 Skrevet 15. November, 2020 Alkoholikeren skrev, for 1 time siden: Hmm ja årgang X og i kategorien gammel, mine erfaringer er at kvinder “tørre ind” og mister lyst når de har passeret overgangsalderen, og de begynder at inrresserer sog mere for deres døtres sexliv, frem deres eget, som mand har man valg, skiles åbnt, ægteskab, elskerinde, besøge GP, alle valg har sine komplikationer, selv perfomer jeg med lidt mindre tempo, men med fuld potens uden piller, valgte at blive skilt, besøge GP, og har nu en kæreste der er 30 år yngre end mig og som stadig syntes at sex er dejligt og hun er ok med at jeg - i pandemifri tider - tager et thaimasse besøg eller et GP besøg - vi lever efter devisen at en tømt mand er en glad mand og en velknaldet kvinde ikke vil konflikte eller bitche. DBH Alko At påstå alle ældre kvinder "tørre ind" er direkte forkert. Jeg har personligt været sammen med flere ældre kvinder, hvor der både var sexlyst og fugtighed. Der findes selvfølgelig mænd der ikke kan lide ældre kvinder, dem om det. Der findes nok også en del mænd, der ikke kan tænde en rigtig kvinde. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 15. November, 2020 (edited) @modenelsker @Alkoholikeren Det er ikke direkte forkert, men heller ikke rigtigt at en kvinde tørrer ind og mister lysten. Ens slimhinder kan tørre ind, men det er ikke noget en hormonring ikke kan fikse, og sådan helt overordnet gælder det egentlig ofte, at det hele fungerer fint, så længe man bliver ved med at have et aktivt sexliv. Men kroppen kan godt være lidt langsom til at komme igang igen, hvis man stopper i et stykke tid som ældre, og det kan derfor opleves som smertefuldt hvis man begynder igen. Men der er absolut intet i vejen for, at man kan få et saftigt sexliv som ældre kvinde. Jeg kender flere ældre kvinder som lystigt knalder løs. Use it or loose it - og en ring kan fikse meget Redigeret 15. November, 2020 af Nannas Hjørne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Watanabe 283 Skrevet 15. November, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 5 timer siden: @Nannas Hjørne hormoner er en ting, men hvad med spændingen? Vi mænd har stadig til gode at forstå kvinders libido, men så meget har jeg forstået, at den virker anderledes end vores, og at der måske skal mere til end blot hormoner for at forny sexlysten? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 15. November, 2020 Watanabe skrev, for 13 minutter siden: @Nannas Hjørne hormoner er en ting, men hvad med spændingen? Vi mænd har stadig til gode at forstå kvinders libido, men så meget har jeg forstået, at den virker anderledes end vores, og at der måske skal mere til end blot hormoner for at forny sexlysten? Emnet blev engang vendt til en forelæsning jeg var til, og konklusionen "use it or loose it" var min undervisers konklusion om både det fysiske og psykiske. Af gode grunde kan jeg ikke tale på egne vegne om senior sex endnu, men kender som sagt ældre kvinder med ret aktive sexliv. De synes stadig, at det er spændende. Men sexlysten går måske lettere i dvale for kvinder (generalisering) og ilden har brug for et pust for at blive holdt i live. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. B Skrevet 16. November, 2020 Hvad er dit bud på, hvordan man kick-starter et dødt sex-liv igennem 10 år og i øvrigt efter 40 års samliv ? Hvad kan vække en senior kvindes begær ? Ud fra "Use it or loose it" nytter det antagelig ikke at stille for mange spørgsmål for derved at få genskabt noget gnist, begær og lyst ? En ekstra mand......en fremmed mand som banker på og efterfølgende gennemknepper en blindfolded hustru ? kvinde-sex eller ? Man kan jo ikke lokke noget frem som måske ikke er derinde mere. Min hustru har aldrig være den store sex-killing og udvist stor lyst og sex-sult. Dog ved jeg, at hun for nogle år siden, fra tid til anden, stadig benyttede sit legetøj - MEN hvorfor uden mig har jeg tit tænkt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. B Skrevet 16. November, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 14 timer siden: Emnet blev engang vendt til en forelæsning jeg var til, og konklusionen "use it or loose it" var min undervisers konklusion om både det fysiske og psykiske. Af gode grunde kan jeg ikke tale på egne vegne om senior sex endnu, men kender som sagt ældre kvinder med ret aktive sexliv. De synes stadig, at det er spændende. Men sexlysten går måske lettere i dvale for kvinder (generalisering) og ilden har brug for et pust for at blive holdt i live. Medlem 12 17 indlæg Rapporter indlæg Skrevet lige nu Hvad er dit bud på, hvordan man kick-starter et dødt sex-liv igennem 10 år og i øvrigt efter 40 års samliv ? Hvad kan vække en senior kvindes begær ? Ud fra "Use it or loose it" nytter det antagelig ikke at stille for mange spørgsmål for derved at få genskabt noget gnist, begær og lyst ? En ekstra mand......en fremmed mand som banker på og efterfølgende gennemknepper en blindfolded hustru ? kvinde-sex eller ? Man kan jo ikke lokke noget frem som måske ikke er derinde mere. Min hustru har aldrig være den store sex-killing og udvist stor lyst og sex-sult. Dog ved jeg, at hun for nogle år siden, fra tid til anden, stadig benyttede sit legetøj - MEN hvorfor uden mig har jeg tit tænkt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 16. November, 2020 Mr. B skrev, for 14 minutter siden: Medlem 12 17 indlæg Rapporter indlæg Skrevet lige nu Hvad er dit bud på, hvordan man kick-starter et dødt sex-liv igennem 10 år og i øvrigt efter 40 års samliv ? Hvad kan vække en senior kvindes begær ? Ud fra "Use it or loose it" nytter det antagelig ikke at stille for mange spørgsmål for derved at få genskabt noget gnist, begær og lyst ? En ekstra mand......en fremmed mand som banker på og efterfølgende gennemknepper en blindfolded hustru ? kvinde-sex eller ? Man kan jo ikke lokke noget frem som måske ikke er derinde mere. Min hustru har aldrig være den store sex-killing og udvist stor lyst og sex-sult. Dog ved jeg, at hun for nogle år siden, fra tid til anden, stadig benyttede sit legetøj - MEN hvorfor uden mig har jeg tit tænkt Puh, det tror jeg desværre ikke jeg kan komme med en universal løsning på. Det lyder lidt kliché og jeg ved udmærket godt, at det ikke virker for alle, for mange kvinder vil ikke snakke om det, men jeg tror selv, at hvis sexlivet først er helt tørlagt og de sædvanlige romantiske gestusser er udtømt, så er der ikke så meget andet at gøre end at tale om det, og udtrykke hvor meget man trænger til at genvække den del af forholdet. Finde ud af hvad hun selv tænker, få hendes egne ord for hvilken form for intimitet hun tror kunne vække hendes lyst igen (måske i terapi). Acceptere at det måske betyder mange meget små skridt og aftener der blot er kys, aftener der bare er små berøringer osv. før hun er vakt til live igen. Og hvis hun virkelig ikke vil noget er det måske også måden at få tilladelse til at få opfyldt det behov hos en anden. Use it or loose it er ret sort-hvidt opstillet af mig, det betyder ikke at det er væk for evigt, men at det kan kræve meget arbejde at bringe det tilbage. Mht. Sexlegetøj, så betyder det vel at en eller anden form for seksuel lyst stadig er til stede, det er bare godt. Hvorfor du ikke kan være med, må du spørge hende om, men hvis vi vender den om, ville du så nogensinde stoppe med at bruge hånden? Selv hvis du kunne få sex når som helst er det dejligt på en anden måde at tilfredsstille sig selv. Og det kræver intet af en. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. B Skrevet 16. November, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 31 minutter siden: Puh, det tror jeg desværre ikke jeg kan komme med en universal løsning på. Det lyder lidt kliché og jeg ved udmærket godt, at det ikke virker for alle, for mange kvinder vil ikke snakke om det, men jeg tror selv, at hvis sexlivet først er helt tørlagt og de sædvanlige romantiske gestusser er udtømt, så er der ikke så meget andet at gøre end at tale om det, og udtrykke hvor meget man trænger til at genvække den del af forholdet. Finde ud af hvad hun selv tænker, få hendes egne ord for hvilken form for intimitet hun tror kunne vække hendes lyst igen (måske i terapi). Acceptere at det måske betyder mange meget små skridt og aftener der blot er kys, aftener der bare er små berøringer osv. før hun er vakt til live igen. Og hvis hun virkelig ikke vil noget er det måske også måden at få tilladelse til at få opfyldt det behov hos en anden. Use it or loose it er ret sort-hvidt opstillet af mig, det betyder ikke at det er væk for evigt, men at det kan kræve meget arbejde at bringe det tilbage. Mht. Sexlegetøj, så betyder det vel at en eller anden form for seksuel lyst stadig er til stede, det er bare godt. Hvorfor du ikke kan være med, må du spørge hende om, men hvis vi vender den om, ville du så nogensinde stoppe med at bruge hånden? Selv hvis du kunne få sex når som helst er det dejligt på en anden måde at tilfredsstille sig selv. Og det kræver intet af en. Tak for kommentarer og input Nanna.....blot en lille korrektion. Jeg er nok lidt sær set i forhold til mainstream.....men jeg bruger stort set aldrig hånden ! smiler Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 16. November, 2020 modenelsker skrev, for 22 timer siden: der ikke kan tænde en rigtig kvinde. Hvad er en forkert kvinde ? Hvordan definerer du en rigtig kvinde ? dbh Alko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
modenelsker 9553 Skrevet 16. November, 2020 Alkoholikeren skrev, for 1 minut siden: Hvad er en forkert kvinde ? Hvordan definerer du en rigtig kvinde ? dbh Alko Selvom man bruger udtrykket "rigtig" om en kvinde, betyder det ikke at der findes en forkert kvinde. En rigtig kvinde er alle kvinder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 18. November, 2020 Håber da bestemt, at senior-sex også findes til min tid (kommer jo et skridt nærmere hver dag) evt. støttet af hjælpemidler.... og ikke mindst af hinanden. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sfinx 12 Skrevet 7. Februar, 2021 Vi vil rigtig gerne holde sexlivet intakt og søger ofte mænd og par der vil lege med os. Vi er 58 og 59 år. Kontakt os gerne hvis du har noget frækt at byde ind med 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 7. Februar, 2021 Bare skønt hvis legen kan fortsætte som ældre .......måske bare med et længere forspil. Sorry 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 10. Februar, 2021 Nogen af ovennævnte mænd, der har prøvet eller foreslået en parterapeut, ? jeg både kender et par der gjorde dette, og har læst om at andet par der åbent har skrevet om det, og været i god morgen Danmark, dem jeg kender fik. iflg den selv et helt nyt samliv, med masser af kærlighed, filtren, et et godt sex liv ud af det, og de går nu fast en gang om året til terapeuten, for som manden siger, jeg sender jo også bilen til service, både når den bare skal serviceres, og når noget ikke virker. Jeg har en enkelt gang, her for nylig været hos en sexolog, en eller anden havde tilmeldt mig et tilbud på en session (jeg ved stadig ikke hvem), og der sakkede vi bla. om kvinders manglende sexlyst, hendes reaktion var "Bulshit" alle har lyst i større eller mindre grad, man skal blot åbne op og finde den rigtige vej der passer for begge parter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Johnwayne 25 Skrevet 10. Februar, 2021 Misjo1 skrev, 1 time siden: Nogen af ovennævnte mænd, der har prøvet eller foreslået en parterapeut, ? jeg både kender et par der gjorde dette, og har læst om at andet par der åbent har skrevet om det, og været i god morgen Danmark, dem jeg kender fik. iflg den selv et helt nyt samliv, med masser af kærlighed, filtren, et et godt sex liv ud af det, og de går nu fast en gang om året til terapeuten, for som manden siger, jeg sender jo også bilen til service, både når den bare skal serviceres, og når noget ikke virker. Jeg har en enkelt gang, her for nylig været hos en sexolog, en eller anden havde tilmeldt mig et tilbud på en session (jeg ved stadig ikke hvem), og der sakkede vi bla. om kvinders manglende sexlyst, hendes reaktion var "Bulshit" alle har lyst i større eller mindre grad, man skal blot åbne op og finde den rigtige vej der passer for begge parter. ... Men hvis det er en lorte bil, så køber man jo en ny Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14249 Skrevet 10. Februar, 2021 Johnwayne skrev, for 27 minutter siden: ... Men hvis det er en lorte bil, så køber man jo en ny Analogien med bilen holder ikke helt; ægteskaber holdes sammen af andet end sex. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 10. Februar, 2021 Liv skrev, 1 time siden: Analogien med bilen holder ikke helt; ægteskaber holdes sammen af andet end sex. Det har du helt ret men ægteskabet skal vedligeholdes, hvis man vil beholde gnisten, og det er der selvfølgelig mange måder at gøre på, men er man kørt hårdt fast, så synes jeg at en samlivs terapeut, kunne være et måde at få brudt vaner og mønstre på. men der er selvfølgelig mange andre muligheder, jeg tror de fleste kører fast når de begynder at tale til hinanden, i stedet for med hinanden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Randersand Skrevet 19. Februar, 2021 Liv skrev, den 10.2.2021 at 09:46: Analogien med bilen holder ikke helt; ægteskaber holdes sammen af andet end sex. Efter jeg nu er igang med 2. kræftbehandling, er vores sexliv fuldstændigt kommet til ende. Ingen af os savner det, og situationen har bragt os tættere på hinanden end nogensinde før. Forhold er SÅ meget mere end sex - i hvert faldt er det min erfaring. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
deralte 2239 Skrevet 20. Februar, 2021 Det er da interessant at høre om hvordan andre gamlinge har det med sex. Konen og jeg er begge over 70, og vi har stadig sex flere gange om ugen. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg